• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با برترین شهرهای ثروتمند کانادا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۱۶   تعداد بازدید : 7884   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


آیا ثروتمندترین شهرهای کشور کانادا را می شناسید؟

کشور کانادا دارای اقتصادی سالم و توسعه یافته است که به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می شود. همچنین صنایع تولیدی و نفتی موفق این کشور باعث شده تا کانادا را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کند. اخیراً نواحی شمالی و غربی کانادا بهبود اقتصاد محلی را تجربه کرده اند که این امر باعث افزایش دارایی خانوارهای ساکن در این مناطق گشته است. در این مقاله نگاهی نزدیکتر به شهرهای ثروتمند برتر این کشور بر اساس درآمد سالانه هر خانوار می اندازیم.

1- اُتاوا، انتاریو (Ottawa, Ontario)
اُتاوا پایتخت کشور کانادا و اولین شهر در این لیست، در استان انتاریو قرار گرفته است. این شهر جمعیتی بالغ بر 1.32 میلیون نفر و میانگین درآمد سالانه 90.790 دلار برای هر خانوار در سال 2010 را داشته است. اُتاوا پایتخت کشور کانادا بوده و بزرگترین کارفرما در این شهر بخش عمومی و به طور مشخص خدمات عمومی کاناداست. مقر اصلی تعدادی از دفاتر فدرال در این شهر واقع شده است که در حدود 110 هزار نفر کارمند در آنها استخدام هستند. به علاوه صنعت فناوری پیشرفته یکی از بزرگترین کارفرماها می باشد. در سال 2007 اُتاوا افزایش 2.7 درصدی را در تولیدات ناخالص داخلی تجربه کرد که از متوسط ملی 2.4 درصدی پیشی گرفت.

 اُتاوا، انتاریو اولین شهر ثروتمند کانادا


2- کلگری، آلبرتا (Calgary, Alberta)
دومین شهر ثروتمند کانادا کلگریست که در استان آلبرتا واقع شده است. این شهر جمعیتی بالغ بر 1.39 میلیون نفر با درآمد سالانه 89.490 دلار برای هر خانوار را دارد. صنعت گاز و نفت در آلبرتا بر رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و دستمزد بالا کمک بسیاری کرده است. کلگری به عنوان یکی از مناطقی شناخته می شود که رشد سریعی در این کشور داشته و بخشی از اقتصاد منطقه کلگری – ادمونتون را تشکیل می دهد. همچنین حضور مقر اصلی دفاتر نفت و گاز در این شهر باعث ایجاد تعدادی از شرکت های خدمات مالی نیز شده است.

کلگری، آلبرتا دومین شهر ثروتمند کانادا


3- ادمونتون، آلبرتا (Edmonton, Alberta)
ادمونتون نیز که در استان آلبرتا واقع شده است، سومین شهر ثروتمند در کاناداست. میانگین درآمد سالانه هر خانوار در سال 2010 مبلغ 87.930 دلار بوده است. ادمونتون به همراه کلگری بخشی از اقتصاد منطقه را تشکیل می دهند. بسیاری از ساکنین این شهر کارمندان شرکت نفت و گاز و همچنین صنعت خرده فروشی هستند. در حقیقت ادمونتون خانه ای برای بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شمالی یعنی وست ادمونتون مال (West Edmonton Mall) است.

 ادمونتون، آلبرتا سومین شهر ثروتمند کانادا


ارزان ترین و گران ترین نرخ پرواز مربوط به کدام کشورها می باشد؟



4- رجاینا، ساسکاچوان (Regina, Saskatchewan)
چهارمین شهر ثروتمند کانادا، رجایناست که در استان ساسکاچوان واقع شده است. جمعیت این شهر چیزی بیش از 1.32 میلیون نفر با درآمد سالیانه 84.890 دلار برای هر خانوار می باشد. این شهر پایتخت استان ساسکاچوان بوده و بزرگترین کارفرما در آن بخش خدمات عمومی استان است که شامل سازمان های دولتی ساسکاچوان، بیمه دولتی و شرکت ساسک تل (Sasktel) می باشد. دیگر صنایع مهم در شهر رجاینا نیز خرده فروشی، خدمات مالی، مخابرات، ساخت و توسعه است.  

رجاینا، ساسکاچوان چهارمین شهر ثروتمند کانادا


5- گوئلف، انتاریو (Guelph, Ontario) 
گوئلف واقع در استان انتاریو پنحمین شهر ثروتمند در کانادا و آخرین شهر در این لیست است. این شهر جمعیتی بالغ بر 141.097 نفر با متوسط درآمد 82.560 دلار برای هر خانوار را داراست. گوئلف پایین ترین نرخ بیکاری در چندین سال مختلف به خصوص در سال 2016 که 3.9 درصد گزارش شده را در کشور از آن خود کرده است. صنعت تولیدی بیشترین تعداد مشاغل را به خود اختصاص داده و 24.3 درصد از جمعیت را استخدام می کند. خدمات آموزشی نیز با 11.3 درصد استخدام در رتبه دوم قرار گرفته است.

گوئلف، انتاریو پنجمین شهر ثروتمند کانادا


در ادامه می توانید نگاهی به 5 شهر باقیمانده از 10 شهر ثروتمند کشور کانادا بیندازید:

6- اوشاوا، اینتاریو (Oshawa,Ontario) با متوسط درآمد 82.270 دلار
6- اوشاوا، اینتاریو (Oshawa,Ontario) با متوسط درآمد 82.270 دلار برای هر خانوار

7- ساسکاتون، ساسکاچوآن (Saskatoon,Saskatchewan) با متوسط درآمد 80.570 دلار
7- ساسکاتون، ساسکاچوآن (Saskatoon,Saskatchewan) با متوسط درآمد 80.570 دلار برای هر خانوار

8- سینت جابز، نیوفاندلند (St. John's,Newfoundland) با متوسط درآمد 78.210 دلار
8- سینت جابز، نیوفاندلند (St. John's,Newfoundland) با متوسط درآمد 78.210 دلار برای هر خانوار

9- ویکتوریا، بریتیش کلمبیا (Victoria,British Columbia) با متوسط درآمد 77.820 دلار
9- ویکتوریا، بریتیش کلمبیا (Victoria,British Columbia) با متوسط درآمد 77.820 دلار برای هر خانوار

10- کینگستون، انتاریو (Kingston,Ontario) با متوسط درآمد 77.140 دلار
10- کینگستون، انتاریو (Kingston,Ontario) با متوسط درآمد 77.140 دلار برای هر خانوار


منبع: worldatlas




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید