• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سفر به جزایر متروک لائوس، بهشتی به دور از تکنولوژی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۲۶   تعداد بازدید : 8420   گروه مطلب : دیدنی ها


سفر به جزایر متروک لائوس، بهشتی به دور از تکنولوژی

همان طور که من در یک ننو در جزیره دان دائینگ (Don Daeng) مشرف به رودخانه مکونگ (Mekong) در حال لم دادن هستم، می توانم نام شاعرانه‌ و شایسته ای را انتخاب کنم! و آن سی فان دان (Si Phan Don) یا 4000 جزیره است.
اینجا، جایی در وسیع ترین بخش رودخانه مکونگ، تنها تعداد انگشت شماری از جزایر بزرگ و قابل سکونت وجود دارند و البته باید  گفت تعداد کمی از آنها برای اقامت گردشگران محیا شده اند.
در دان دت (Don Det) یکی از شلوغ ترین این جزایر، برای اسکان گردشگران کلبه های چوبی در کنار و یا بر روی رودخانه ساخته شده است. شما می توانید در این کلبه های چوبی روی ننوی خود لم بدهید و یا با نوش جان کردن نوشیدنی های گوارا، از لحظات غروب آفتاب در جزیره لذت ببرید.

دان دت (Don Det) یکی از شلوغ ترین جزایر

حتی  بخش هایی از سی فان دان خیابان ندارد و هیچ اتومبیلی در آن تردد نمی کند، شاید این بخش سفر، قند را در دل گردشگرانی که عاشق پیاده روی هستند آب کند. این فاصله به اندازه یک پیاده روی یک ساعته از جنوب فرودگاه  پاکسی (Pakse) است.
اگر دوست دارید که تعطیلاتتان پر از کاراهای هیجان انگیز و یا دیدن مناظر باشد، لائوس جنوبی آرام مورد مناسبی برای شما نیست. ولی اگر برای رقص و پایکوبی اینجا هستید، این منطقه گنجینه ای واقعی برای ارائه به شما دارد.
مکان مورد نظر ما سی فان دان نیست. بلکه مکانی که  ما مد نظر داریم یک هتل لوکس به نام لفولی لوج (La foile lodge)  با مناظر خیره کننده ای همچون رودخانه ، جنگل و کوه های سر به فلک کشیده  در مرز تایلند است که  در منطقه دان دائینگ در ایالت چامپاساک (Champasak) واقع شده.

هتل لوکس به نام لفولی لوج (La foile lodge)

منطقه دان دائینگ جاده ای خاکی به طول 13 کیلومتر دارد که در حاشیه آن  مجموعه ای از درختان موز و نارگیل به چشم می خورند. برای تجربه یک زندگی روستایی دست نخورده در این منطقه شما می توانید در صبح زود از یک دوچرخه کرایه ای استفاده کنید و یا پیاده روی نیز می تواند تجربه ای تکرار نشدنی باشد.
خمر (Khmer) یک معبد به جای مانده از قرن 11 میلادی است که در کوهپایه بنا شده، شما می توانید در این مکان دست به اکتشاف و ماجراجویی بزنید. این بنا همانند مینی انگکور وت (mini Angkor Wat) می باشد با این تفاوت که گردشگران کم و چشم انداز های بکری دارد.

مینی انگکور وت (mini Angkor Wat)

با عبور از رودخانه می توانید از خرابه های معبد خمرهای سرخ که در قرن 11 در پای کوه  ساخته شده است دیدن کنید. که مسلماً حسی مانند دیدن کردن از یک انکربات کوچک خلوت از ازدحام توریست ها با دیدنیهای زیاد را به شما خواهد داد.
اگر ترجیح می دهید که در این سمت از رودخانه اقامت داشته باشید، دفتر اطلاعات توریستی چامپاساک، می تواند خانه های ساده ای را برای اقامت شما آماده کند. خواب روی تشکی در کلبه ای چوبی، خوردن غذاهایی که در خانه طبخ می شوند، شست و شو با سطل آب و بیدار شدن با صدای خروس محلی از جمله ویژگی های اقامت در این خانه های ساده است.


 بهشتی کوچک به نام لومبوک



چگونه از میان این 4000 جزیره یکی را انتخاب کنید؟
منطقه پروپر (proper) سی فن دان از حدود 160 کیلومتری جنوب این مجمع الجزایر آغاز می شود، با بزرگ ترین جزیره، دان خونگ (Don Khong) که از آرام ترین این جزایر نیز به حساب می آید. برای سفر به این ناحیه به احتمال زیاد باید از اتوبوس و یا قایق استفاده کنید که این وسایل نقلیه با سرعت پایینی شما را به مقصد خواهند رساند. 

منطقه پروپر (proper) سی فن دان

مجذوب زندگی جزیره ‌ای شوید در اینجا می توانید به دوچرخه سواری بپردازید. با وجود اینکه تعداد زیادی مسافرخانه برای اسکان گردشگران تدارک دیده شده است، اما گردشگران زیادی از این مسافرخانه ها استقبال نمی کنند، اگر به دنبال لذت بردن از فضایی خلوت و دور از جمعیت هستید، فرصت حضور در این مکان را از دست ندهید.
در نقطه مقابل، جزیره بسیار کوچکتر دان دت مورد علاقه طبیعت گردان بوده و البته بسیاری از این افراد ترس دارند که این جزیره به جزیره ای تبدیل شود که همیشه در آن مهمانی های شبانه گرفته می شود و البته این ادعا به نظر بی اساس می آید. 

جزیره بسیار کوچکتر دان دت مورد علاقه طبیعت گردان

جالب است بدانید که در این جزیره هیچ ماشینی وجود ندارد و برای رسیدن به مقاصد مورد نظر خود تنها کافیست تا 10 دقیقه پیاده روی داشته باشید. همه چیز ارزان است و شما می توانید تنها با صرف هزینه ای معادل 2.50 پوند کلبه‌ کنار رودخانه را برای یک شب اجاره کنید. به یاد داشته باشید که خبری از دستگاه خودپرداز نیست و حتما باید با خود پول نقد همراه داشته باشید.
جزیره دان دت جایی بسیار مناسب است برای اینکه بتوانید کمی با خود خلوت کنید، در این جزیره می توانید به فعالیت هایی نظیر دوچرخه سواری، تیوپ سواری در رودخانه و یا تماشای غروب آفتاب بر روی قایق مشغول شوید.
اما در رودخانه مکونگ در مرکز سی فن دان، قایقرانی طولانی را در پیش خواهید داشت همچنین در این مسیر با آبشارهای متعددی برخورد می کنید، از جمله آبشار فافنگ (Phapheng) که بزرگترین آبشار در جنوب شرق آسیا است. اگر خستگی ناپذیر هستید می توانید تمام این مسیر طولانی را تنها در یک روز طی کنید.

رودخانه مکونگ در مرکز سی فن دان

بسیاری از تورها در هنگام بازدید از این منطقه وعده تماشای دلفین ایراوادی را به گردشگران می دهند اما من که در ماه دسامبر به اینجا سفر کردم تنها پروژه ساخت یک سد ترکیبی را دیدم. بهتر است تا جزیره دان خون (Don Khon) یک قایق کرایه کنید. گفتنی است که، دان خون بسیار بزرگ تر از دان دت است که البته این دو با پل عابر پیاده ای به هم مرتبط شده اند. شما در دان خون می توانید از امکانات بیشتری بهره مند گردید و با صرف هزینه های کمتر، گزینه های تفریحی بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
در این منطقه خانه های ییلاقی رو به دریا برای گردشگران تدارک دیده شده است که هزینه اجاره‌ این خانه های ییلاقی لوکس تنها 25 دلار می باشد. شما می توانید در طبیعت بکر این جزیره ماجراجویی کنید، نخل های مخملی، گیاهان کمیاب جنگلی و گل های زیبا انتظار شما را می کشند.

خانه های ییلاقی رو به دریا

رستوران های این جزیره عمدتاً خالی از مشتری هستند اما ممکن است این روند برای گردشگرانی که با تور سفر می کنند برعکس شود و شاهد انبوهی از جمعیت گردشگران در رستوران ها باشید.
در انتها لازم به ذکر است که اگر شما به دنبال راه فراری از این دنیای شلوغ و زندگی مدرن و روزمره هستید، می توانید با نوش جان کردن غذا در کنار ساحل، لذت بردن از آبشارهای طبیعی و غرق کردن خود در زندگی‌ به سبک جزیره ‌ای به آرامش گمشده خود دست یابید.


منبع: independent




نظرها

  • 0 0

    با دورد و كار زيبائي كه انجام ميدهيد. ما آ‍ژانس آواي صلح مجري تورهاي يك داخلي و چند روزه خارجي هستيم. و بليط هم داريم. و با انجمن توانمنديهاي گردشگري ايران هم همكاري خوبي داريم. بيشترين كار ما و انجمن مذكور. پيدا و معرفي كردن آثار تاريخي مظلوم واقع شده. مثل دقيانوس يا تمدن جيرفت هليل رود و يا پايتخت اسطوره اي ايران دماوند و كيلان. اقامت گاه تابستاني كيانيان و پيشداديان. در اشاعه اين فرهنگ و اشاعه آن بما كمك نمائيد. وظيفه هر ايراني ميباشد. شاد و سربلند باشيد. با سپاس فراوان : حاجي اشرفي - آواي

    • 0 0

      ممنون علیرضا جان، باعث افتخاره. حتما پیشنهاد شما را به مدیریت منتقل می کنم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید