• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آبشار ایگواسو دیدنی ترین جاذبه طبیعی در آمریکای جنوبی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۱۶   تعداد بازدید : 10365   گروه مطلب : دیدنی ها


 آبشار ایگواسو تماشایی ترین مکان در آمریکای جنوبی

زمانی که واژه آبشار به گوش شما می خورد، احتمالا ناخودآگاه به یاد آبشارهای معروفی همچون نیاگارا و یا ویکتوریا خواهید افتاد. اما آیا نام ایگواسو (Iguassu) آبشاری که در مرز مشترک آرژانتین و برزیل قرار دارد را شنیده اید؟
نامش را شنیده باشید یا خیر باید اذعان کنیم که آبشار ایگواسو در حقیقت بزرگ ترین آبشار جهان است و قطعا جاذبه های فراوانی دارد. در اینجا باید گفت هر کسی به آمریکای جنوبی سفر کرده اما زیبایی های آبشار ایگواسو را از نزدیک تماشا نکرده است در حقش بی عدالتی صورت گرفته! 
همان طور که اشاره شد بخش هایی از این آبشار بزرگ در کشور برزیل و بخش هایی نیز در کشور آرژانتین قرار دارند. بی شک طبیعت بکر و روح انگیز این آبشار در کنار روستاهای محلی آن منطقه می تواند خاطره انگیز ترین لحظات زندگی شما را رقم بزند. این آبشار عظیم از آب رودخانه ایگوازو (Iguazu) تغذیه می شود. 

بخش برزیلی آبشار ایگواسو
بخشی از این آبشار که در کشور برزیل قرار دارد، دارای مناطق بکر و جنگل های خوش آب و هوایی است که شما را برای گرفتن عکس های بی نظیر پانوراما وسوسه می کند. شما برای تماشای این جاذبه زیبای طبیعی می توانید با یک پرواز خود را به منطقه پورتو ایگوازو (Puerto Iguazu) برسانید. بی شک فشار و خستگی های مربوط به سفر با هواپیما، از ترس تا اضطراب مسافرانی که از پرواز می ترسند همه و همه زمانی که برای نخستین بار از پنجره هواپیما چشمتان به این شاهکار طبیعت می افتد فراموشتان خواهد شد. جالب است بدانید زمانی که رفته رفته به بخش برزیلی این آبشار نزدیک می شوید متوجه خواهید شد که تمامی آثار و علائم آبی و سفید مربوط به کشور آرژانتین جای خود را به نشانه های سبز و زرد برزیل خواهد داد. 
بی شک از فاصله دور که آبشار را می نگرید بیشتر به زیبایی هایش پی خواهید برد. اما زمانی که این زیبایی ها را از نزدیک لمس می کنید و در عمق آن فرو می روید عظمت و بزرگی آبشار شما را به وجد می آورد. اگر اهل پیاده روی هستید، به وسیله راه های مخصوصی که در این منطقه ایجاد شده است می توانید ساعت ها به کاوش در مناطق بکر اطراف آبشار مشغول شوید.

بخش برزیلی آبشار ایگواسو

توصیه ما به شما این است که اگر از نزدیک شانس تماشای این آبشار را داشتید حتی یک ثانیه هم دوربین عکاسی را از خود رها نکنید، چرا که علاوه بر جذابیت های خود آبشار، رنگین کمان هایی بزرگ و بسیار رویایی  نیز در جای جای آن شکل می گیرد که می توانید آنها را با دوربین عکاسی خود شکار کنید. تماشای سقوط حجم بسیار زیاد آب آن هم از ارتفاع 60 تا 80 متری، برفکی شدن آن و نشستنش بر روی سنگ ها و صخره ها، روح انسان را جلا می دهد.
در کنار این زیبایی ها شما می توانید طعم غذاهای لذیذ برزیلی و آرژانتینی را نیز بچشید، در این منطقه عمدتاً کباب های سنتی طبخ می شود که این غذاها در حقیقت ترکیبی از فرهنگ غذایی دو کشور می باشند.

طعم غذاهای لذیذ برزیلی و آرژانتینی


بخش آرژانتینی آبشار ایگواسو
شما می توانید برای شناخت هر چه بیشتر طبیعت منطقه در بخش آرژانتینی این آبشار از تورهای طبیعت گردی و سافاری بهره ببرید. این تورها عمدتاً از منطقه جنگلی سندرو یاکرویشا (Sendero Yacaratia) آغاز می شوند و طبیعت بکر این منطقه شما را مجذوب خود خواهد کرد. خوشبختانه تمامی مناطق اطراف آبشار دست نخورده باقی مانده اند و هیچ آسیبی از طرف انسان ها به آن وارد نشده است. گردش در دل حیات وحش همراه با آواز و نغمه های گونه های نادر پرندگان و تماشای جاذبه های طبیعی با چشمان خود، بی شک تجربه ای است که می تواند وصف نشدنی باشد. 

بخش آرژانتینی آبشار ایگواسو


آشنایی با آبشارهای هفت طبقه ایراوان در کشور تایلند



گردش در دل حیات وحش

گام بعدی در این تور طبیعت گردی، قایق سواری است. در هنگام قایق سواری باید وسایل خود را در کیسه های ضد آب قرار دهید و پس از آن سوار بر قایق های موتوری خواهید شد. در ابتدا تنها شاهد شناور بودن قایق بر روی آب خواهید بود اما باید بدانید که این آرامش پیش از طوفان است! چراکه در بخش هایی از این قایق سواری هیجانی با سرعت بالا و سقوط های شدیدی را در دل آب  تجربه خواهید کرد.

قایق سواری در آبشار ایگواسو

تا جایی که امنیت برقرار باشد و خطر سقوط قایق به پایین آبشار وجود نداشته باشد، شما تا لبه های پرتگاه رودخانه پیش خواهید رفت، بی اغراق در حقیقت حس شوکه کننده و هیجان انگیز سقوط را تجربه خواهید کرد! پس از طبیعت گردی و قایق سواری تنها راه برای بازگشت به بالای آبشار بالارفتن از صدها پله نامتعادلی است که در میان آبراهه ها قرار دارند. در هنگام بالارفتن از این پله ها عکاسی را فراموش نکنید.
در پایان تور نیز حتما کباب آرژانتینی را در رستوران های داخل جنگل تجربه کنید. چند فرهنگی و طبیعت خارق العاده می تواند عنوان خوبی برای معرفی آمریکای جنوبی باشد.

کباب آرژانتینی در رستوران های داخل جنگل


منبع: gapyear





نظرها

  • 0 0

    very good

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید