• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کار های عجیب و غریبی که در نیوزلند باید انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۱۸   تعداد بازدید : 19429   گروه مطلب : دیدنی ها


14 کار خارق العاده ای که در نیوزیلند باید انجام داد

نیوزلند مرکز اصلی سرگرمی ها، زادگاه تمام تفریح ها، خوبی ها و سرزمین ابرهای سفید بزرگ است. این کشور منحصر به فرد بوده و عشق به زیبایی های آن حتماً سختی راه را از یادتان خواهد برد. چشم اندازهای زیبا، ماجراجویی های افسانه ای و مردم محلی میهمان نواز در این کشور، باعث می شوند تا نیوزلند به مکانی جذاب و دلپذیر برای مسافرت شما تبدیل شود.
در اینجا به برخی از کارهای عجیب و غریب و شگفت انگیزی که در سفر به نیوزلند باید انجام دهید اشاره می کنیم.

1 - یک عکس دیدنی با بطری ال اند پی (L&P) بگیرید
لِمون اند پائروا (Lemon & Paeroa) نوشیدنی ملی کشور نیوزلند است. مردم نیوزلند عاشق جلب توجه و نوشیدن زیاد نوشابه ها هستند و به همین دلیل، آنها یک بطری شیشه ای غول پیکر ساخته اند. ارتفاع این بطری بزرگ 7 متر بوده و در شهر پائروا واقع است. این جاذبه گردشگری تنها به اندازه 90 دقیقه از شهر آوکلند (Auckland) فاصله دارد.

1- یک عکس دیدنی با بطری ال اند پی (L&P) بگیرید


2 - سیمپسون ها (Simpsons) را جستجو کنید
در شهر اپرینگفیلد (Springfield) نیوزلند، شما مارج یا هومر سیمپسون را نخواهید یافت اما در عوض یک نان شیرینی گرد و حلقه ای مانند را خواهید دید. به نظر می رسد که نسخه بزرگ شده هر چیزی که به آن علاقمندید، در نیوزیلند وجود دارد. بنابراین، زمانی که در سال ۲۰۰۷  فیلم سیمپسونز (The Simpsons) منتشر شد، اسپرنگ فیلد دقیقا همان چیزها را ساخت.

2- سیمپسون ها (Simpsons) را جستجو کنید


3 - در ولینگتون (Wellington) خیس شدن را تجربه کنید! 
ولینگتونی که در مرکز خرید کوبا (Cuba) قرار دارد، از چندین سطل کوچک ساخته شده که پر از آب هستند. آب به سمت پایین و به داخل مخزن آبنما می ریزد اما در میان راهش، مقدار کمی از آن به سمت بیرون و به طرف عابران نیز پاشیده می شود و باعث جلب توجه دیگران می گردد. اگر در آخر هفته به این منطقه سری بزنید، خواهید دید که حباب های ولینگتون و چشمه آن، در سراسر مرکز خرید پخش شده و زیبایی خاصی به آنجا می بخشد.
حقیقت خنده دار این است که الیا وود (Elijah Wood) بازیگر و تهیه کننده آمریکایی یکبار در این چشمه پنهان شده بود.

۳- در ولینگتون (Wellington) خیس شدن را تجربه کنید!


4 - نگاهی به کیوی بزرگ بیندازید
شما نمی توانید این مسیر طولانی تا نیوزلند را سفر کنید اما کیوی را نخورید. شهر ته پوکا (Te Puke) پایتخت میوه کیوی در جهان به شمار می آید و شما می توانید این میوه سبز و دلچسب را امتحان کنید و علاوه  بر آن، می توانید عکسی یادگاری در کنار کیوی غول پیکری بگیرید که در این شهر قرار دارد. قبلاً به شما گفته بودیم که هر چیزی را که دوست داشته باشید، نسخه  بزرگ شده آن را در این کشور خواهید  یافت.

۴- نگاهی به کیوی بزرگ بیندازید


5 - از چکمه ساقه بلند دیدن کنید
این چکمه های ساق بلند برای کسانی که آن را ندیده اند و نمی شناسند بسیار جالب است. شاید در کشور انگلستان این چکمه ها را فقط  برای جشنواره های فصلی بیرون بیاورند اما در نیوزلند به عنوان یکی از اجزای لباس های اصلی به شمار می رود. مردم شهر تای هاپه (Taihape) عشق و علاقه خود را نسبت به کفش های لاستیکی با نمک در ایام عید پاک، جشن می گیرند و شما می توانید در این مراسم به یاد ماندنی با یک چکمه بسیار بزرگ عکس بیندازید. 

۵- از چکمه ساقه بلند دیدن کنید


6 - بازدید از موزه استیم پانک (Steampunk)
استیم پانک یک اصطلاح برای معرفی عصر ماشین های بخار از قرن ۱٨ تا ۱۹ میلادی  می باشد. اما در نیوزلند استیم پانک یک نام موزه بزرگ می باشد. این موزه، دوره ویکتوریا را توضیح می دهد و هر عکسی از کارها و خلاقیت های بشر را می توانید در اینجا پیدا کنید. بله، خودش است. اکثر موضوعات این موزه در مورد هنر و مد می باشد و سعی شده تا چیزهایی را به تصویر بکشد که ما انسان ها به آن فکر می کنیم و ابزار هایی که ممکن است در آینده اختراع شود را به ما در قالب تصویر نشان دهند.
شهر اوآمارو (Oamaru) که در جزیره جنوبی واقع شده است، تبدیل به پایتخت استیم پانک شده است و شما می توانید از موزه این شهر که به یکپارچه سازی و آینده نگری اختصاص داده شده است بازدید کرده و از آن لذت ببرید.

۶- بازدید از موزه استیم پانک (Steampunk)


50 کاری که باید در طول سفر به استرالیا و نیوزیلند انجام دهید



7 - بازدید از اقیانوس آرام در آتش
به نظر می رسد این مکان متعلق به ارباب حلقه ها است، اما در عوض می توان آن را خانه چشمه های گرم به شمار آورد. گفته می شود که این حمام های زمین گرمایی دارای قدرت شفابخشی هستند و برای بازدید بسیار زیبا و مناسب اند، حتی برخی از آنها کاملا رایگان و آزاد برای عموم مردم هستند. اما همانطور که می دانید، آنها بوی بدی همچون تخم مرغ فاسد شده می دهند که کمی آزار دهنده است.

7 - بازدید از اقیانوس آرام در آتش


8 - از صدف های خانه پائوا (Paua) دیدن کنید
فِرِد و میرتل سرگرمی های خود را بسیار جدی گرفتند. این زوج جوان برای  مدت۴۰ سال، صدف های موجود در ساحل محلی پائوا را جمع کردند. آنها تصمیم گرفتند تا به جای قرار دادن صدف ها در یک شیشه  یا ساختن گردنبندی زیبا، تمامی دیوار های منزل خود را با این صدف ها بپوشانند. هنگامی که این زن و شوهر در گذشتند، تمام فضای خانه آنها با صدف های موجود در موزه کانتربری (Canterbury) بازسازی شد.

8 - از صدف های خانه پائوا (Paua) دیدن کنید


9 - ماجراجویی و مبادرت در نیمکره
این در واقع یکی از محل ها و موقعیت های ارباب حلقه ها است. شما در شهر ماتاماتا (Matamata)، که در جزیره شمالی قرار دارد، می توانید به یکی از تور های هوبیتن (Hobbiton) ملحق شوید و ببینید که فیلم ارباب حلقه ها دقیقاً در کجا ضبط شده است. بهترین روز برای سفر به این مکان، بیستم ماه سپتامبر است که به عنوان روز بین المللی هابیت نیز شناخته می شود.
اینجا می توانید در هنگام خروج از درب های کوچک و زیبا از خود عکس بگیرید و از مسیرهای کوچک عبور کنید، همانطوری که هابیت نیز قبل از شما این کار را انجام داده بود. لازم به توضیح است هابیت ها گونه ای از موجودات تخیلی هستند که در فیلم مشهور هابیت (The Hobbit) وجود دارند.

9 - ماجراجویی و مبادرت در نیمکره


10 - غذاهای هوکیتکا ویلد (Hokitika Wild) را بچشید و از آنها لذت ببرید
آگاه باشید و خود را برای جشنواره مارچ تایم (March-time) آماده کنید تا طعم تمامی غذاهای عجیب و غریب را بچشید. این جشنواره کابوسی برای گیاهخوارن است، چراکه در آن تخم مرغ دریایی، گوشت تمساح و سر پخته و سرخ شده اردک سرو می شود که می تواند تجربه بی نظیری باشد.

10 - غذاهای هوکیتکا ویلد (Hokitika Wild) را بچشید و از آنها لذت ببرید


11 - از مکان های هنری بازدید کنید
مجسه هورایزن (Horizon) مانند یک توهم نوری گیج کننده و عجیب است. این مجسمه از فاصله دور، یک قطعه کاغذ کشیده شده کارتونی که در باد می سوزد به نظر می رسد، اما همانطور که به تپه کایپارا (Kaipara) نزدیک می شوید، خواهید دید که یک مجسمه فولادی در روی تپه واقع شده است. این خطای دید بسیار زیبا و جالب است که پیشنهاد می کنیم حتماً از آن عکسی یادگاری بگیرید.

11 - از مکان های هنری بازدید کنید


12 - پیاده روی در خیابان شیب دار بالدوین (Baldwin)
با توجه به کتاب رکورد های گینس، خیابان بالدوین در شهر داندین (Dunedin)، شیب دارترین خیابان جهان است. بالا رفتن از این خیابان، حدود ده دقیقه طول می کشد تا بتوانید قدرت پاهای خود را تست کرده و سرگیجه خود را کنترل نمایید. همانطور که می بینید، مردم در این خیابان به سختی می توانند ساکن شده و زندگی خود را بر روی این شیب مدیریت کنند.

12 - پیاده روی در خیابان شیب دار بالدوین (Baldwin)


13 - نگاهی به کرم های شب تاب بیندازید
در جزیره شمالی غارهایی وجود دارند که به غار های  ویتومو (Waitomo) معروف اند. این غارها بسیار زیبا، جالب و خنک هستند. نکته ای که غار های  ویتومو را در مقایسه با دیگر غارها متمایز کرده، این است که شما می توانید مشعل و چراغ های خود را در خانه بگذارید و از طریق سیستم نور رسانی زیر زمینی و با نور کرم های شب تاب به گشت و گذار بپردازید. من یکبار با یکی از تورهای مسافرتی به این غارها رفتم و با وجود تاریکی زیاد، دختری در آنجا بود که گریه می کرد و ترسیده بود. این موضوع یک خاطره بسیار جالب از این غارها برای من است!

13 - نگاهی به کرم های شب تاب بیندازید


منبع: gapyear





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید