• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 جاذبه گردشگری جالب شهر تایچونگ در تایوان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۱۲   تعداد بازدید : 7884   گروه مطلب : ایده های سفر


معرفی 10 جاذبه گردشگری شهر تایچونگ در کشور تایوان

تایچونگ (Taichung) به عنوان سومین شهر بزرگ کشور تایوان، تمامی طول سال آب و هوای معتدل و دلچسبی داشته و متوسط دمای آن به 22.4 درجه سانتیگراد می رسد.
همچنین این شهر یک پایگاه صنعتی و تجاری به شدت توسعه یافته، منظره ای از یک فرهنگ پر رونق، مردمان صمیمی و مناظری چشم نواز و زیبا را داراست که همگی در مجموع دست در دست هم داده اند تا به نماد شهری در حد و اندازه های دیگر شهرهای بین المللی جهان تبدیل بشود. با موقعیت مکانی که درست در نیمه غربی کشور تایوان به خود اختصاص داده، تایچونگ در تمامی طول سال با آب و هوایی مطلوب از میهمانانش استقبال می کند. این شهر در ابتدا به عنوان قطب بزرگ سیاسی، اقتصادی، حمل و نقل و فرهنگی خود را معرفی کرد و این اتفاق درست زمانی رخ داد که ژاپن دوره اشغال شدنش را طی می کرد. از این طرف نیز تایچونگ مشغول توسعه بخشیدن به بزرگراه، خط ریلی و بندر حمل و نقل خود بود.
به واسطه تلاش هایی که به هدف حفظ داشته های گذشته این شهر صورت گرفت، تایچونگ توانست بسیاری از بناهای تاریخی و طرح اصلی خیابان هایش که "صفحه شطرنج" نامیده می شدند و متعلق به دوره حضور ژاپن در آن بودند را حفظ کند. در میان تمامی جاذبه های گردشگری در شهر، مبعد 200 ساله لِچَنگ، معبد فوق العاده دیدنی چِنگوآنگ (Chenghuang) و معبد وانه (Wanhe) که به سبک سه تالار کنار هم ساخته شده نسبت به بقیه بازدید کنندگان بیشتری دارند. در ضمن عبادتگاه خانوادگی چانگ لیائو (The Chang Liao Family Shrine) و همینطور معبد ژنلِن (Zhenlan) با بیش از 200 سال قدمت که در منطقه داجیا (Dajia) قرار گرفته، دلایلی برای هر چه بیشتر شدن زیبایی های تاریخی شهر تایچونگ شده اند.
علاوه بر جاذبه های تاریخی، تایچونگ عطش عاشقان هنر، فرهنگ و یادگیری را هم با جاذبه های بیشمارش برطرف خواهد کرد. در این مورد می توان موزه ملی هنرهای زیبای تایوان و نیز دفتر امور فرهنگی شهر تایچونگ (Taichung City Cultural Affairs Bureau) را مثال زد.
همچنین فروشگاه ها، مراکز خرید معتبر و بوتیک های بسیار زیادی در این شهر وجود دارند. منطقه فروشگاهی اروپایی شکل جینگمینگ شاپینگ دیستریکت (Jingming Shopping District) و رستوران فِنگلین (Jingming Shopping District) واقع در آرت گاردِن (Art Garden)، کاری می کند که خیلی ها به یاد مراکز مد بسیاری شایسته ای که در شانزه لیزه فرانسه یافت می شوند بیوفتند.

سالن تئاتر ملی تایچونگ (National Taichung Theater)
سالن تئاتر ملی تایچونگ که در صنعت ساخت و ساز نام مستعار "دشوارترین بنای ساخته شده" را به آن تعلق داده اند، به دست معمار پر آوازه ژاپنی به نام تویو ایتو (Toyo Ito) که شهرت بین المللی دارد طراحی شده است.
در ساخت این سالن تئاتر از مفهوم غار صدا (Sound Cave) الهام گرفته شده و باعث شده تا در تعریف تکنیک ها و متریال های امروزی، یکی از صیقلی ترین و استوارترین نیم رخ ها را از خودش به نمایش بگذارد و از این رو به یکی از فعال ترین سالن های برگزاری تئاترهای شهر تبدیل بشود.
تصویر مسیل های آبی و باغچه معلقی که در بیرون سالن اپرای این محل خودنمایی می کند، باعث یک سنت شکنی بزرگ شده و جدایی همیشگی صحنه نمایش و تماشاگران را چه در بیرون و چه در درون این محل از بین برده است. هدف از این طراحی ارتقای گفتگو مابین مردم، هنر و معماری است و نیز کاری کرده که مردمان مراجعه کننده اش یک بار دیگر به اصول اولیه زندگی که درک حس واقعی می باشد بازگردند. 

سالن تئاتر ملی تایچونگ (National Taichung Theater)


راهروی کالیگرافری گرین وِی (Calligraphy Greenway)
فضای سرسبز مسیر گرین پارک (Green Park Road) که شباهت بسیاری به باند فرودگاه دارد، وظیفه دارد تا موزه ملی علوم طبیعی (National Museum of Natural Science)، سیتیزِنز پلازا (Citizens Plaza)، سی اِم پی پارک لِین (CMP Park Lane) که موزه هنرهای فضایی می باشد، موزه ملی هنرهای زیبای تایوان (National Taiwan Museum of Fine Arts) و همنیطور کلی غذا فروشی خیابانی را به همدیگر متصل نماید. فضای این منطقه بر اساس فعالیت های متفاوتی که در آن جریان پیدا می کند دائماً در حال تغییر است. گاهی شلوغ، گاهی آرام، گاهی پر از جمعیت و گاهی نیز خالی و خلوت می شود، همین باعث شده که مردمان حاضر در آن، یک تعادل طبیعی و جریانی مثل چمن زارهایی این فضای سبز که مثل خطوط خطاطی شده هستند را به نمایش بگذارند.

راهروی کالیگرافری گرین وِی (Calligraphy Greenway)


راهروی مسیر دوچرخه سواری دونگ فِنگ (Dong-Feng) و مسیر دوچرخه سواری هوآ فِنگ (Calligraphy Hou-Feng)
مسیر دوچرخه سواری هوآ فِنگ به درازای 4.5 کیلومتر در امتداد خط راه آهن قدیمی ماونتِین (Mountain Railway Line) ساخته شده است. در طول این مسیر می توان دید که نمای زیبایش هر لحظه در حال تغییر کردن است. این مسیر از روی یک پل آهنی که بر فراز رود داجیا (Dajia River) قرار دارد عبور کرده و از میان تونل مسیر راه آهن قدیمی گذر می کند تا زیبایی اش بیشتر و بیشتر شود. مسیر دوچرخه سواری حدوداً 12 کیلومتری دانگ فِنگ گرین کوریدور (Dong-Feng Bikeway Green Corridor)، اولین مسیر دوچرخه سواری کشور تایوان است که در یک خط راه آهن از رده خارج ساخته شده است. چشم انداز زیبای این مسیر همان زیبایی های مردمان نسل هاکا (Hakka) را به نمایش می گذارد. درختکاری های صورت گرفته در امتداد این راه روی سبز، هماهنگی بی نقصی را با رود داجیا که در کنارش جریان دارد به وجود آورده است. مسیر دوچرخه سواری دونگ فِنگ به مسیر دوچرخه سواری هوآ فِنگ متصل می شود و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری منطقه تایچونگ به حساب می آید.

مسیر دوچرخه سواری هوآ فِنگ (Calligraphy Hou-Feng)


بازار شبانه فِنگ چیا (Feng Chia Night Market)
بازار شبانه فِنگ چیا در شعاع یک کیلومتری از دانشگاه فِنگ چیا (Feng Chia University) بر پا شده است. این مکان بازار شبانه وِن هوآ (Wen-hua)، جاده فِنگ جیا (Feng jia)، جاده سیتون (Xitun)، جاده فوکینگ (Fuxing) و همینطور مرکز خرید بیکِن سان پلازا (Beacon Sun Plaza) را شامل می شود. بر اساس تحقیقات بازاریابی صورت گرفته، این بازار یکی از پرطرفدارترین و پر بازدید ترین ها در میان مخاطبان جوان می باشد. در تعطیلات آخر هفته، نزدیک به 30 هزار نفر از میان این محل گذر می کنند! شاید حتی بتوان گفت که اینجا محبوب ترین بازار شبانه کل کشور تایوان است. فِنگ چیا هر نوع غذای بیرون بر و انوع اسنک های خلاقانه ای که بتوان برای یک بار هم که شد امتحانشان کرد را ارائه می کند. همچنین این بازار پر از لباس هایی است که به هدف جلب نظر دانشجوهای جوان عرضه می شوند. اجناس امروزی و قیمت های مناسب از ویژگی های مهم این بازار می باشد. می توان گفتکه منطقه سیتون، بزمی احساسی را برای چشم ها و البته شکم بازدید کنندگانش به پا کرده است.

بازار شبانه فِنگ چیا (Feng Chia Night Market)


چشمه آب گرم گوگوآن (Guguan)
گوگوآن در میان زمین های ناهموار که پر از قله های مرتفع سر به آسمان کشیده می باشد قرار گرفته است. این چشمه آب گرم در تمامی طول سال از میان سنگ هایی که در پای کوه ها قرار دارند می جوشد. به دلیل وجود میزان بالای گوگرد در این آب ها، به هنگامی که به نزدیک شدن این چشمه ها می توان بوی هوایی که با بوی تند گوگرد پر شده را استنشاق کرد. گفته می شود که مِیجی (Meiji)، پادشاه کشور ژاپن پس از حمام کردن در اینجا صاحب یک پسر شد و برای همین است که نام دیگر این چشمه ها "چشمه های پسر" (Son Springs) گذاشته شده است.

چشمه آب گرم گوگوآن (Guguan)


10 مکان دیدنی در تایوان که فارغ از این دنیا هستند



زمین های مرطوب گائومی (Gaomei)
زمین های مرطوب گائومی در ناحیه جنوبی خور رود داجیا (Dajia River Estuary) که واقع در منطقه کینگشویی (Qingshui) می باشد قرار دارد. بیش از 120 گونه پرنده در اینجا به ثبت رسیده اند و نقش مهمی را در حفاظت از محیط این ناحیه ایفا می کند. مساحت آن زیاد نیست اما از آنجایی که هم زمین های پر از گل و لای و سواحل شنی در آن وجود دارند و به منطقه باتلاق خور متصل شده، حاوی مقدار زیادی از انواع گیاهان و جانوارن متفاوت می باشد. همچنین منظره غروب آفتاب در اینجا و بر روی یک دورنما، یک فانوس دریایی و نیز توربین های بادی که به دست انسان ساخته شده اند باعث شده تا زیبایش دو چندان بیشتر شود. مسیر دوچرخه سواری از تمامی قسمت های این ناحیه عبور کرده و جریان باد ساحلی را به موهای دوچرخه سواران می کوبد تا زمین های مرطوب گائومی یکی از برجسته ترین سرزمین های ساحلی اینجا باشد.

زمین های مرطوب گائومی (Gaomei)


معبد داجیا جِن لان (Dajia Jenn Lann)
معبد داجیا جِن لان یکی از شناخته شده ترین معابد متعلق به معابد مازو (Mazu) در کشور تایوان می باشد و قدمت این بنای تاریخی به بیش از 200 سال می رسد. زائران تمامی طول سال در این معبد حضور دارند. تور بازدید که هر سال در ماه مارس برگزار می شود، به یکی از مشهورترین مراسم های مذهبی جهان تبدیل شده و کاری کرده که هم گردشگران داخلی و هم توریست های بین المللی برای تماشا کردن خود را به آن برسانند. منظره این نقطه از کشور دقیقاً یک نماینده تمام عیار برای معرفی داجیا است. رنگ بنفش و یشمی مجسمه مازو در معبد جِن لان و نیز مجسمه مازوی طلایی رنگ واقع در طبقه پایینی موزه فرهنگی مازو، گنجینه های اصلی این معبد به حساب می آیند. امروزه مازو به عنوان یکی از سه گنجینه مهم شهر تایچونگ شناخته می شود. این نقطه از تماشایی ترین مکان هایی است که به هنگام بازدید از شهر تایچونگ حتماً باید از آن بازدید نمود.

معبد داجیا جِن لان (Dajia Jenn Lann)


پارک تایچونگ (Taichung Park)
از ابتدای گشایشش در سال 1903، این پارک یکی از مهم ترین مناطق دیدنی شهر تایچونگ می باشد. دریاچه مصنوعی این پارک دارای عمارت های کلاه فرنگی، پل های طاقی شکل و دیگر چشم اندازهای تماشایی همچون یک صحنه نمایش فضای باز، یک زمین بازی برای کودکان، زمین تنیس و نیز دیگر امکانات تفریحی را در اختیار دارد تا برای استفاده تمامی اعضای یک خانواده جای مناسبی باشد. از آنجایی که این پارک در مرکز شهر تایچونگ واقع شده و دسترسی به آن آسان است، به همین دلیل از هر جهت به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری ایده آل و پر طرفدار برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته خانواده ها و روزهای تعطیل خود را جا انداخته است.

پارک تایچونگ (Taichung Park)


باغ خانوادگی وُفِنگ لین 
وَفِن لینگ فَمیلی گاردِن هاوس (Wufeng Lin Family House) نامی انتخاب شده است که بر روی باغ و منطقه ای مسکونی در منطقه وُفِنگ گذاشته شده و در درجه اول شامل خانه بالایی و پایینی و یک باغ به نام لای (Lai) می شود. در حال حاضر خانه پایینی همچنان در حال طی کردن فرآیند نوسازی است. باغ لای در جایی می باشد که هنرستان مینگ تای قرار گرفته و بدست یک محقق امپراتوری به نام لین وِن هسیِن (Lin Wen-hsien) برای مادرش ساخته شد و کم کم در کل کشور تایوان به نام لین فَمیلی گاردِن شهرت پیدا کرد. سبک این بنا نسبت به آنچه در اولین سال هایش ساخته شده بود به مقدار قابل توجهی تغییر کرده است. در دوره های بعدی ساختمان ها و باغ ها این محل با طراحی چینی، غربی و باغ ژاپنی تلفیق شد و چهره متفاوتی پیدا کرد.

باغ خانوادگی وُفِنگ لین


منقطه دیدنی لیشان (Lishan)
منقطه دیدنی لیشان در بخش غربی بزرگراه سِنترال کراس آیلَند (Central Cross-Island) و در مجاورت پارک ملی شِی پا (Shei-Pa National Park) و پارک ملی تاروکو (Taroko National Park) قرار گرفته است و شامل سه سیستم تفریحی اصلی از جمله گوگوان، لیشان و سی یوآن یاکو (Siyuan Yakou) می شود. سی یوآن در بزرگراه استانی اِی (A) قرار دارد. مسیر بزرگراه را که پیش بگیریم، از دهکده هوآنشان (Huanshan) عبور می کنید و به مزرعه وُلینگ (Wuling) می رسیم. در اینجا می توانید با فرهنگ آتایال (Atayal) آشنا شوید و همینطور شاهد نادرترین گونه از ماهیان بومی منطقه مثل ماهی محصور در خشکی فورموسا (Formosa) سالمون باشید و از دیگر جاذبه های زمین شناسی واقع در این منطقه لذت ببرید.

منقطه دیدنی لیشان (Lishan)


منابع: taiwan.net / taichung.gov 





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید