• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چرا باید سفری متفاوت به جزایر تماشایی فارو را تجربه کرد؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۱۰   تعداد بازدید : 7790   گروه مطلب : ایده های سفر


جزایر فارو (Faroe Islands)

احتمالاً تا به حال نام جزایر فارو (Faroe Islands) به گوشتان خورده و شاید هم اطلاعات مبهمی را در مورد وجود داشتنشان داشته باشید، اما بسیاری از مسافران در مورد فاصله کوتاه این جزایر تا کشور انگلستان هیچ تصوری ندارند. شاید باور نکنید ولی گردشگران و کوله پشت به دستان حرفه ای هم وجود دارند که فکر می کنند این جزایر متعلق به کشور مصر هستند.
با وجود اینکه این جزایر متعلق به حوزه کشور دانمارک می باشند اما واقعیت این است که جزایر فارو در فاصله 320 کیلومتری از سرزمین اصلی کشور اسکاتلند قرار گرفته اند و این چنین موقعیتی باعث می شود که سفر به این جزایر، به عنوان یک سفری کوتاه اما در عین حال رفتن به مکانی کاملاً متفاوت به نظر برسد. این امکان وجود دارد که از سمت کشورهایی مثل اسکاتلند، ایسلند و یا سایر کشورهای اسکاندیناوی، با یک پرواز کم تر از دو ساعته به اینجا رسید. حتی می توان بلیت کشتی گرفت و از سمت دانمارک و ایسلند به طرف این جزایر سفر کرد.
با وجود اینکه آب و هوای جزایر فارو اصلاً قابل پیش بینی نیست و حتی در طول فصول پر گردشگر سال که از ماه ژوئن تا سپتامبر ادامه پیدا می کند این وضعیت حکم فرماست، ولی فقط باید گفت که این هوا به زیبایی هر چه بیشتر و البته دشواری عبور از مناظر صعب العبور، تپه های موج دار، کوه های ناهموار، آبدره های آرام، پرتگاه های کنار آبی مناسب برای پریدن و خانه هایی با سقف پوشیده از چمن می افزاید. در کل اینجا بهشت عاشقان ورزش کوهنوردی است، اگرچه برای رسیدن به کوه های مناسب برای کوهنوردی می بایست خودرویی را کرایه کنید. حتی می توانید به جای اقامت در هتل ها و خانه های اجاره ای، به کمپ زدن در کنار مناظر تماشایی اکتفا نمایید. خلاصه تصور کنید که جزایر فارو به مانند پسرخاله کشور وایکینگ ها یعنی نیوزلند است با این تفاوت که به اندازه آن برو بیا ندارد.
مطالب زیر دلایل خوبی هستند تا شما را قانع کنند که کوله بار سفر را ببندید و به جزایر فارو سفر کنید.
 
صخره های تماشای پرنده وِست مانا (Vestmanna)
بله درست حدس زدید تماشای پرندگان یکی از تفریح های اجباری در اینجاست، فکر نکنید که شما به جزایر فارو آمدید تا همش خوش بگذرانید. یک تور به وسیله کشتی شما را در امتداد ساحل زیبای اِسترِیموی (Streymoy) حرکت می دهد تا به صخره هایی برسید که پر از پرندگانی مثل گیومه ها، مرغ های ماهی خوار به نام سفید غاز، کاکایی های صخره ‌نشین و پنگوئن های منقار تیغی هستند. حتی ممکن است در فصل تابستان با یک طوطی دریایی رو به رو شوید. البته قضیه را نباید زیاد جدی گرفت چون که آنجا کلاس پرنده شناسی نیست.

صخره های تماشای پرنده وِست مانا (Vestmanna)


دریاچه سورسوِتِن – دریاچه لاتیسوِتِن (Sørvágsvatn/Leitisvatn Lake)
اگر قصد سفر به جزایر فارو را دارید بهتر است هر آن آمادگی کوهنوردی و پیاده روی کردن در اطراف دریاچه سورسوِتِن که بی شک یکی از درهم و برهم ترین مسیرهای جهان می باشد را داشته باشید. نشستن بر فراز ارتفاعی بالاتر از سطح دریا، قطعاً جایگزین نسبتاً راحت تری است تا بتوان از مناظری که در میان آب و اقیانوس قرار دارند لذت برد. همچنین از تماشای آبشار بودِلافاسوآ (Bøsdalafossur) که سر راهتان قرار دارد نیز نباید غافل شوید. بومیان این منطقه بر سر پیدا کردن یک نام مناسب برای این دریاچه همواره دچار اختلاف نظر بوده اند، اما هر چه باشد به قدری زیباست که حتی نیازی به نام گذاری ندارد.

دریاچه سورسوِتِن – دریاچه لاتیسوِتِن (Sørvágsvatn/Leitisvatn Lake)


آشنایی با هفت جزیره تاریخی و زیبای دریای اژه



موزه هنری لیستاساون فورویا (Listasavn Føroya) و پارک ویتهارلوندین (Viðarlundin)
در کشوری که زیبایی های طبیعی اش حدی و مرزی نداشته و به وفور در آن یافت می شوند، گشتن به دنبال پارک، کار خنده دار و اشتباهی به نظر می رسد، اما پارک ویتهارلوندین به گونه ای دست نخورده باقیمانده که گویی برای خودش یک پا حیات وحش است. ترکیب سازه های کار دست انسان با منظره طبیعی این پارک، شما را به میان موزه هنری لیستاساون فورویا و کلکسیون هنرهای مدرن فاروئی و دیگر هنرهای مدرن معاصر در این موزه تماشایی هدایت می کند.

 پارک ویتهارلوندین (Viðarlundin)


موزه ملی فورویا فورمینیساون (Føroya Fornminnissavn)
جزایر فارو غرق در تاریخ وایکینگ هایی می باشد که در گذشته ساکنان این منطقه بوده اند و چه جایی بهتر از موزه ملی جزایر فارو برای شناخت و بالا بردن دانش در مورد این تاریخ؟
این موزه به دو منطقه تقسیم شده که اولی در شهر پایتخت نشین یعنی تورشاون (Tórshavn) که پر از آثار تاریخی متعلق به دوره وایکینگ ها و همینطور چشم اندازی به فرهنگ این جزیره می باشد واقع شده است. همچنین دومین بخش نیز یک منطقه پر از زمین های زراعی حفاظت شده در خارج شهر می باشد که منظره ای جزئی و در عین حال اصیل از نحوه زندگی کردن در این منطقه را در زمانی نه چندان دور به نمایش می گذارد.

موزه ملی فورویا فورمینیساون (Føroya Fornminnissavn)


دهکده گیوو (Gjógv)
اگر از شما بخواهند به صورت تصادفی یکی از دهکده های نسبتاً امروزی که در جزایر فارو قرار دارند را انتخاب کنید، این احتمال وجود دارد که دست روی زیباترین و در عین حال روستایی ترینشان یعنی دهکده گیوو گذاشته باشید. با وجود اینکه این دهکده از برخی جهات دستخوش مدرن سازی شده، اما از لحاظ ظاهر همچنان حس و حال همان قرن شانزدهم میلادی را به بازدید کنندگانش منتقل می کند و بدون تغییر باقی مانده است.
در کنار مناظر عجیب و جالب و همچنین جوی دوستانه، در حقیقت برجسته ترین مورد در این دهکده دره ای تنگ می باشد که شکل و شمایل یک بندرگاه را به دهکده گیوو داده است. این دره یکی دیگر از مناطق ممتاز جزایر فارو می باشد که جزو زیبایی های طبیعی اش محسوب شده و کمک می کند تا در کل تعداد این زیبایی ها غیر قابل شمارش باشد.

دهکده گیوو (Gjógv)


منبع: gapyear




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید