• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


فهرست آرزوهای یک سفر: مجارستان کشوری در اوج

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۶   تعداد بازدید : 7707   گروه مطلب : ایده های سفر


فهرست آرزوهای یک سفر: مجارستان کشوری در اوج

نویسنده این مطلب 9 ماه از عمر خود را صرف آموزش زبان انگلیسی در کشور مجارستان کرده و حالا بعد از گذشته این مدت، مجارستان را همچنان در میان یکی از محبوب ترین کشورهای خود می بیند. از دید او گردشگرانی که این کشور را برای سفر انتخاب می کنند، اغلب اوقات فقط زمان کوتاهی را به تورهای گردشگری در شهر بوداپست می گذرانند و سپس به سمت اروپای شرقی سفر خود را ادامه می دهند. اما گرچه بوداپست شهری خارق العاده به نظر می رسد، اما این کشوردیدنی های حیرت آور دیگری را نیز برای کاوش در اختیار توریست های خود قرار می دهد. تازه خبر عالی تر اینکه اکثر شهرها و دهکده های این کشور از طریق شبکه ریلی گسترده آن به همدیگر متصل هستند و از این رو، سر زدن به تمامی زیبایی های مجارستان را بسیار آسان می کند. در ادامه فهرستی از محبوب ترین مکان های این کشور را به انتخاب این نویسنده مطالعه خواهید کرد.

بوداپِست 
بوداپِست یکی از محبوب ترین شهرهای جهان است. در اینجا یک لحظه حس می کنید که در فضای اروپا و غرب قرار گرفته اید و ناگهان می بینید که اصلاً این طور نیست. از غذاهای خوشمزه گرفته تا قیمت های پایین و بعد از آن هم نوبت به کلی معماری منحصر به فرد و دیدنی می رسد. خلاصه کلی جاذبه دوست داشتنی برای همه در اینجا وجود دارد. اگر هدف فقط بازدید از جاهای دیدنی باشد، برنامه تان کاملاً پر خواهد شد. توصیه می کنم که به سمت بالا و جایی که قلعه شهر قرار دارد بروید تا بهترین چشم انداز را از ساختمان نمادین پارلمان رنظاره گر باشید. همینطور سری به کلیسای سَن ماتیاس (Saint Matthias Church) و میدان هیرو (Hero’s Square) زده و سپس از موزه هاوس آو تِرور (House of Terror) بازدید کنید. البته استفاده از مراکز اسپای آب گرم هم نباید غافل شد.
همچنین جشن های خیابانی زیادی هم در این کشور برگزار می شوند که فستیوال آب انگور قرمز در اوایل پاییز و بازارهای کریسمس در طول ماه دسامبر از همین موارد می باشند. فرقی نمی کند که چه زمانی از سال را برای بازدید از اینجا انتخاب کنید چرا که خوش گذشتن در این کشور تضمین شده است. در هنگام شب نیز اگر به دنبال داشتن اوقات خوش هستید، حتماً به بارهای نمادین این شهر و یا کلی مورد دیگر مراجعه کنید.

بوداپِست

بوداپِست


سنتندره (Szentendre)
کمی از شهر بوداپست که خارج شوید به شهری هنر پرور به نام سنتندره می رسید. این شهر که در کنار آب های رود دانوب قرار گرفته، با یک قطار سواری کوتاه و ساده از سمت شهر بوداست قابل دسترس خواهد بود. اگر زمان کمی برای بازدید از کشور مجارستان دارید، دیدن این دهکده مجارستانی دوست داشتنی را نباید از برنامه ها حذف نمود. این شهر کوچک حوالی کریسمس دیدنی تر هم می شود. می توانید از بازارهای کوچک فروش اجناس این عید بازدید کنید و یا به تماشای کلی گالری هنری بروید که همگی پر از نقاشی ها، جعبه های چوبی تراش کاری شده، جواهرات و دیگر آثار هنری کار دست هستند. این آثار هنری کادوهای خوبی برای عزیزانتان خواهند بود.

نکته ظریف: امتحان کردن مزه محبوب ترین غذای مجارستانی به نام لانگوش (langós) را فراموش نکنید. این غذای لذیذ خمیر سرخ شده ای است که روی آن با خامه ترش و پنیر تزیین می شود. سنتندره جایی است که سفر بازدید کنندگانش را خاطره انگیزتر می کند. شاید اول فکر کنید که از انتخاب خود پشیمان شده اید اما از ترکیب جاذبه های موجود در این دهکده سیرآب خواهید شد. شاید بد نباشد که برای بیشتر خوش گذشتن، با چند دوست و همراه خوب به این سفر بروید.

سنتندره (Szentendre)

سنتندره (Szentendre)


https://www.touristgah.com/Article/104



سِگد (Szeged)
این شهرک دانشگاهی واقع در جنوب شرقی ترین منطقه از این کشور، جاییست که دست کمی از خود بوداپست ندارد، با این تفاوت که حس و حال سنتی تری را به گردشگرانش می دهد. در حقیقت مردمان زیادی وجود دارند که رفتن به شهر سِگد را به خود بوداپست که جای پر هیاهوتری می باشد ترجیح می دهند. اگر در بوداپست به سر می برید، رسیدن به سِگد تنها با طی کردن یک مسیر چند ساعته به وسیله قطار سریع السیر ممکن خواهد بود.
به مانند بوداپست، فستیوال های متعددی در این شهر کوچک برگزار می شود که خیلی ها مایل به شرکت در آنها هستند. یکی از مشهورترین جشن های خیابانی که در فصل تابستان برگزار می شود، اوپِن ایر فِستیوال (Open-Air Festival) یا جشن در فضای باز نام دارد که تجربه تماشای تئاتر را با قیمت بسیار پایینی ممکن می کند. همچنین توصیه می شود که به بازدید از موزه پیک سالامی اَند سِگد پاپریکا (Pick Salami and Szeged Paprika Museum) بروید و طعم واقعی حضور در مجارستان را هر چه بیشتر بچشید. البته انتخاب باز با خودتان خواهد بود. اما در کل بازدید از این شهر خوبی های خودش را دارد. به عنوان یک شهرک دانشگاهی، همیشه اتفاق های خوبی در حال رخ دادن هستند، پس حواستان باشد و مدام در حال گشت زنی باشید.

سِگد (Szeged)

سِگد (Szeged)


اِگِر (Eger)
شاید تا به حال این را نشنیده بودید اما کشور مجارستان به داشتن آب انگورهای نسبتاً مشهورش شناخته می شوند که عمدتاً در شهر کوچکی به نام اِگِر قابل یافتن هستند. اِگر به قدری کوچک است که می توان به صورت پیاده هم به تماشای دور و بر آن رفت و از قلعه و قصر سلطنتی موجود در آن بازدید کرد. اما دلیل اصلی برای به تماشای اِگِر رفتن، این است تا بتوانید یک روز را برای گشت و گذار و شرکت در تورهایی که به بازدید از غارهای نزدیک و زیرزمین های پر از انگور قرمز برده می شوید اختصاص بدهید. 

اِگِر (Eger)

اِگِر (Eger)


دریاچه بالاتون (Lake Balaton)
دریاچه بالاتون به دلیل برگزاری جشنواره های موسیقی اش اسم و رسم پیدا کرده و در مجموع یکی از نقاط مجارستان به حساب می آید که برای سفر در هر زمان از سال مناسب می باشد. با فرض این واقعیت که مجارستان کشوریست که با خشکی های اطرافش محصور شده، این منطقه یکی از نواحی خاصی می باشد که تابستان را در آن می توان به گذراندن زمان در کنار ساحل سپری کرد. علاوه بر این، تمامی شهرهای کوچکی که در حاشیه این دریاچه قرار دارند نیز تماشایی و فوق العاده دوست داشتنی می باشند. مسیرهای مناسب برای پیاده روی اصلاً در اینجا کم نیستند و حتی اگر اهل چادر زدن و یا فعالیت های مشابه با آن باشید، این مکان در نوع خودش بی نظیر است.
مکان های بالا تنها بخشی از دیدنی های کشور مجارستان هستند. اگر شما هم تجربه سفر به مجارستان را دارید بد نیست نظرتان را در مورد دیگر نقاطی که در این لیست نامی از آنها برده نشده مطرح کنید. کدامیک جزو محبوب ترین ها برای شما بوده است؟

دریاچه بالاتون (Lake Balaton)

دریاچه بالاتون (Lake Balaton)


منبع: placestoseeinyourlifetime




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید