• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شانزده ساحل دور افتاده با طبیعت فوق العاده زیبا در اروپا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۳   تعداد بازدید : 13178   گروه مطلب : دیدنی ها


شانزده ساحل اروپایی دور افتاده

دیدنی های شهرهای اروپایی به قدری زیاد است که دست کم گرفتن زیبایی های طبیعی این شهرها به موضوعی عادی تبدیل شده است. حتی وقتی سواحل زیبای این قاره به زمینی پر از چترها و لباس های شنای رنگارنگ تبدیل شده، دیگر چشم پوشی کردن از زیبایی های طبیعی خود ساحل اصلاً کار سختی نیست. اگر مایل باشید می توانید با یکم همت بیشتر، به جای قرار گرفتن در میان سیلی از جمعیت، رفتن به یکی از نقاط دور افتاده زیر را به تنهایی تجربه کنید...


ساحل ناواگیو (Navagio)، جزیره زاکینتوس (Zakynthos)، یونان
ساحل یونانی ناواگو شهرت بسیاری دارد. اما رسیدن به آن به قدری عذاب آور است که در حقیقت باید گفت که یکی از دور افتاده ترین ها و خلوت ترین ساحل هاست.
با داشتن القاب مختلفی همچون خور قاچاقچی ها و یا  ساحل کشتی های شکسته، این هلال پر شده از ماسه های سفید رنگ و مروارید وار، یک کشتی که 25 سال از به گل نشستنش می گذرد را درست در مرکز خودش حبس کرده است. دریا نوردی تنها راه رسیدن به این ساحل است اما به محض اینکه به آن برسید، این فرصت را خواهید داشت که از شهرت و فعالیت هایی که می توان در آن انجام داد نهایت استفاده را ببرید. سکوی تماشای مناظر و پل هایی که برای رسیدن به دماغه های این ساحل تعبیه شده تا بتوان چشم انداز بهتری را نظاره گر بود از جمله دلایل شهرت زیاد این ساحل هستند.

ساحل ناواگیو (Navagio)، جزیره زاکینتوس (Zakynthos)، یونان


ساحل پولیا (Puglia)، منطقه پورتو سِلواجیو (Porto Selvaggio)، ایتالیا
گفتنی ها در مورد زیبایی های سواحل کشور ایتالیا زیاد است. پس دو انتخاب وجود دارد یکی اینکه به جمیعت کثیر توریست ها بپیوندید و یا اینکه به تقلید از مردم محلی، به نقطه ای دورتر مثل ساحل پولیا بروید.
پولیا به قدری از گزند پوشش رسانه ها به دور مانده که مردمانش به یک لحن خاصی از زبان ایتالیایی که با زبان یونانی ترکیب شده صحبت می کنند. نام این زبان گریکو (Griko) است و مربوط به زمانی می باشد که یونانی های 2500 سال پیش، این منطقه را به استعمار خود در آورده بودند.

ساحل پولیا (Puglia)، منطقه پورتو سِلواجیو (Porto Selvaggio)، ایتالیا


ساحل رِینیس فیارا (Reynisfjara)، ایسلند
چه کسی گفته که یک ساحل حتماً باید پر از شن های طلایی رنگ و آب گرم و مطبوع باشد؟
گاهی اوقات هم می توان زیباترین لحظات کنار ساحل بودن را در پیاده روی کنار یک ساحل منزوی و قدم زدن در میان خورهای غیر مترقبه آنجا رقم زد و البته کم تر جایی را به اندازه غیر مترقبگی این ساحل سرد و خارق العاده جنوب ایسلند را پیدا خواهید کرد که آرایش صخره ای متفاوت و چنین بی مانندی را داشته باشد. در این ساحل زمان هایی هم هستند که به لطف حضور یخچال های طبیعی اطراف، تکه های عظیم یخ به کنار این خشکی می آیند.

ساحل رِینیس فیارا (Reynisfjara)، ایسلند


اِلافونیسی بِی (Elafonisi Bay)، کرِت (Crete)
برای رسیدن به این خلیج کافیست خودرو کرایه کنید و یا سوار اتوبوس های محلی بشوید. اما پیدا کردن یک ساحل به این آرامی آنهم در شهر توریستی کرِت اتفاقی نادر است.
این ساحل فاصله زیادی تا بندر قرن پانزدهمی هانیا (Chania) ندارد از این رو، می شود در آن شاهد مناظری زیبا بود و یا اینکه به یک پیک نیک با منویی از انواع غذاهای دریایی رفت. بعد از بازدید از بندر هانیا می توانید دوباره به خلیج اِلافونیسی بازگردید. محلی ها به این ساحل به علت داشتن آب های کم عمق و پر آرامش عشق می ورزند.

اِلافونیسی بِی (Elafonisi Bay)، کرِت (Crete)


کاپو واتیکانو (Capo Vaticano)، منطقه کالابِریا (Calabria)، ایتالیا
کالابِریا منطقه ای خیره کننده می باشد که در گوشه ای از کشور ایتالیا قرار داشته و لایق بازدید بیشتری از سوی گردشگران این کشور است.
شک نکنید که برای رفتن به خورهای دور افتاده ای همچون ویِرجین مَری بِی (Virgin Mary Bay) و دیگر مواردی که اطراف کاپو واتیکانو پراکنده شده اند، نیاز به کرایه خودرو خواهید داشت. اما بی برو برگرد یکی از مقدس ترین مراقبه های کنار ساحلی را در اینجا تجربه خواهید کرد.

کاپو واتیکانو (Capo Vaticano)، منطقه کالابِریا (Calabria)، ایتالیا


دو پیلا آرکِشون بازان (Du Pilat Arcachon Basin)، ناحیه آکیتن (Aquitaine)، فرانسه
برای عبور از تپه های شنی عظیم الجثه ای که با ساحل آکیتِن واقع در غرب فرانسه همراه شده اند، می بایست زحمت زیادی کشیده شود تا بتوان از آنها بالا رفت.
اما قبول این سفر سخت ارزشش را خواهد داشت چرا که از آن بالا منظره زیبایی را می توان بر فراز اقیانوس اطلس تماشا کرد. اگر دیسک ورزش های یخی و یا سورتمه همراه داشته باشید می توانید در اینجا حسابی سرگرم بشوید.

دو پیلا آرکِشون بازان (Du Pilat Arcachon Basin)، ناحیه آکیتن (Aquitaine)، فرانسه


دهکده دِرمی (Dhermi)، آلبانی
حالا که کرواسی به کشوری پر از گردشگر تبدیل شده، یا باید زمانی را در این کشور برای پیدا کردن نقطه ای خلوت اختصاص داد و یا اینکه به کشور آلبانی سفر کرد.
زیبایی دیگر اینکه امواج تازه نفس دریای مدیترانه این کشور نیز در امتداد سواحل معتدلش در حال جوشش می باشد.

دهکده دِرمی (Dhermi)، آلبانی


سواحل شگفت انگیز رنگارنگ در سراسر جهان



ساحل کالا وارکِز (Cala Varques)، جزایر بالِئاری (Balearic Islands)، اسپانیا
درست درجایی مابین دو استراحتگاه مشهور پورتو کولوم (Porto Colom) و پورتو کریستو (Porto Cristo)، یکی از نایاب ترین جزایر اسپانیا قرار دارد که دست برقضا از لحاظ سیاسی به صورت مستقل اداره می شود قرار گرفته است.
دسترسی به این جزیره تنها از راه قایق و یا پیاده روی کردن ممکن می باشد، اما آب های استخر مانند و آرام آن جان می دهد برای شنا کردن. از طرف دیگر احاطه شدنش توسط جنگلی از درختان کاج و منظومه ای از غارهای زیر آبی، کاری می کند تا هر کدام از بازدید کنندگانش به دنبال فرصتی برای تجدید بازدید از آن بگردند.

ساحل کالا وارکِز (Cala Varques)، جزایر بالِئاری (Balearic Islands)، اسپانیا


ساحل آرهیفانا (Arrifana Beach)، منطقه آلجِزور (Aljezur)، پرتغال
آرهیفانا یکی از بهشت های قدیمی کشور پرتغال است، البته این بهشت برای طرفداران موج نوردی و عاشقان غذاهای دریایی شیرینی بیشتری دارد. هنگامی که از تفریح و موج سواری خسته شدید، این فرصت را دارید که به سمت ارتفاعات این منطقه و روستایی که بر فراز خیلج واقع شده پیاده روی کنید و ماهی های تازه صید شده در همان روز را نوش جان کنید.
در فاصله نه چندان دوری از این منطقه، پرایا دو اودِسِیشی (Praia de Odeceixe) که ساحلی دور افتاده تری به حساب می آید حضور داشته و در قلب پارک طبیعی ویسِنچینی کوست (Vicentine Coast Natural Park) واقع شده و دیدن کردن از آن نیز ارزشش را خواهد داشت.

ساحل آرهیفانا (Arrifana Beach)، منطقه آلجِزور (Aljezur)، پرتغال


دره کِلِبِرکلِر وادِسی (Kelebekler Vadisi)، ترکیه
دره پروانه نام دیگر این منطقه جادویی است و باید گفت که کِلِبِرکلِر وادِسی یکی از شگفت انگیزترین سواحل این کشور می باشد.
اما توصیه می شود که هر چه سریع تر از آن دیدن نمایید چرا که دیگران هم کم کم دارند از حضورش آگاه می شوند و شروع به مغازه و فروشگاه زدن در آن کرده اند. البته نگرانی هایی هم در مورد بقای تعداد بیش از 60 گونه پروانه ای که معمولاً تنها ساکنین این جزیره بودند هم وجود دارد.

دره کِلِبِرکلِر وادِسی (Kelebekler Vadisi)، ترکیه


خلیج کینِنس (Kynance Cove)، شهر کورن وال (Cornwall)، انگلستان
شهرستان کورن وال پر است از خلیج های کوچک و دوست داشتنی که هر کدام خوراک گشت و گذار هستند. اما در بینشان خیلج کینِنس تنها موردی است که صفت فوق جذاب را می توان به آن نسبت داد. این خلیج کوچک توسط مقامات انگلستانی، رسماً به عنوان زیباترین منطقه طبیعی و خیره کننده این کشور برگزیده شده است.
به عنوان یکی از جنوبی ترین قسمت های شبه جزیره لیزارد (Lizard) که متعلق به شهرستان کورن وال می باشد، بازدید کنندگان کینِنس این شانس را خواهند داشت تا با وجود قرار داشتن در انگلستان، از آفتاب درخشان این منطقه بهره فراوان ببرند.

خلیج کینِنس (Kynance Cove)، شهر کورن وال (Cornwall)، انگلستان


منطقه اِسکوپِلو (Scopello)، جزیره سیسیل (Sicily)، ایتالیا
سیسیل از آن دسته مکان هایی است که نمی توان توریست یک شبه آن شد. اگر قصد رفتن به این جزیره را دارید بهتر است لااقل یک هفته زمان را برای گردش در نظر گرفته باشید. البته فراموش نکنید اگر لازم شد باید در این میان با دارو دسته مافیا هم معامله کنید.
منظور از اینکه می گوییم زمان بیشتری را اختصاص بدهید این است که قادر باشید خلیج های ساحلی روح بخش و سواحل مدیترانه ای آرام آن را با قلبتان کاوش کنید.

منطقه اِسکوپِلو (Scopello)، جزیره سیسیل (Sicily)، ایتالیا


ساحل نوگال (Nugal Beach)، شهر ماکارسکا (Makarska)، کرواسی
اگر آمادگی حاضر شدن در میان پیشگامان گشت و گذار در سواحل کشور آلبانی را ندارید، باز هم می توانید چند مورد از سواحل دور افتاده و تک و تنهای دریای آدریاتیک (Adriatic) که متعلق به کشور کراوسی می باشند را برای گردش انتخاب نمایید.
فقط 30 دقیقه پیاده روی لازم است تا به ساحل نوگال و دیگر گردشگرانی که در آن به سر می برند برسید. هر چه باشد آرامشی که این ساحل نسبت به دیگر سواحل شهرهای پر رفت و آمد تر کشور کرواسی که پر هیاهو تر هستند دارد بسیار سر تر خواهد بود.

ساحل نوگال (Nugal Beach)، شهر ماکارسکا (Makarska)، کرواسی


ساحل اسکون (Skane Coast)، دانمارک
قبول داریم که اینجا وزش باد شدید است و کسی دوست ندارد در آب های سردش شنا کند، اما از آن طرف تپه های شنی سر به فلک کشیده در ساحل یوتلاند (Jutland) متعلق به کشور دانمارک دارای منظره ای نفس گیر است.
از گذشته تا به امروز جمعیت های هنری مختلفی در این منطقه فروشگاه هایی را به راه انداخته اند. علاوه بر خود این ساحل، خود هنرمندان هم دست به خلق آثاری می زنند که نورهای پراکنده شده و تلاطم جریان های زیرآبی این ساحل را به نمایش می گذارد. چنین آثاری باعث شده تا بر زیبایی های این سواحل دور افتاده افزوده شود.

ساحل اسکون (Skane Coast)، دانمارک


شهر ساحلی کالاگونونه (Cala Gonone)، جزیره ساردینیا (Sardinia)
ساحل شرقی ساردینیا با الماس های گرانبهایی همچون کالاگونه (Cala Gonone) و خلیج های کوچک تری مثل کالا فیلیلی (Cala Filili) و کالا لونا (Cala Luna) زیبا سازی شده است.
بهترین راه دسترسی به تمامی موارد بالا فقط قایق سوار شدن است. در حقیقت تمامی خلیج گولفو دی اوروزِی (Golfo di Orosei) را فقط با قایق می توان دید. بیشتر نواحی این منطقه از سایر جزایر اطراف خود جدا شده است و این بدان معناست که به هر کدام که بروید، کل آن جزیره و دیدنی هایش فقط برای شماست.

شهر ساحلی کالاگونونه (Cala Gonone)، جزیره ساردینیا (Sardinia)


ساحل لاسکِنتایِر (Luskentyre)، جزیره هریس (Isle Of Harris)، جزایر هیبرید واقع در غرب اسکاتلند بیرونی (Outer Hebrides)، اسکاتلند 
جزایر هیبرید واقع در غرب اسکاتلند بیرونی، مثال بارزی از دور افتاده ترین نقاط بر روی کره زمین هستند.
برای همین اگرچه سواحل آن از بهترین مکان ها برای کایت سواری می باشد، ولی خیلی بعید به نظر می رسد که در حین انجام این فعالیت تفریحی و در هوایی که مه آلود است، با توریست های دیگری روبه رو شوید. این موضوع به این معنی است که باید خیلی حواستان را جمع کنید و در زمان انجام ورزش آبی دلخواه خود مراقب همه چیز باشید. چون اگر اتفاقی برایتان بیوفتد کسی در نزدیکی شما نیست که جانتان را نجات بدهد.

ساحل لاسکِنتایِر (Luskentyre)، جزیره هریس (Isle Of Harris)، اسکاتلند


منبع: allday




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید