• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تصاویری که اثبات می کند شهر پراگ چیزی جز یک افسانه حقیقی نیست

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۲/۱۱   تعداد بازدید : 14637   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


تصاویری که اثبات می کند شهر پراگ چیزی جز یک افسانه حقیقی نیست

با در اختیار داشتن گنجینه عظیمی از قدیمی ترین آثار تاریخی جهان، شاید هیچ شهری به اندازه پراگ (Prague) نتواند روایتی زنده از عجایب دنیای ما باشد.

به خاطر دارید آخرین باری که حس حیرت زدگی به شما دست داد چه زمانی بود؟ منظور ما از کلمه حیرت زدگی این است که فکر کنید یک بار دیگر کودک شده اید. آن زمان توده برگ های جمع شده در یک گوشه و بازی با تکه ای از چوب، حکم پاروی بزرگ و یک قایق را داشت و چمن باغچه هم رودخانه خیالی ما بود و بازی کردن در حیاط خانه، بزرگ ترین خلافی بود که مرتکب می شدیم.
اما حالا که بزرگ شده ایم دیگر اجازه نمی دهیم که خیال پردازی هایمان مثل گذشته جزیی از واقعیت شوند و دیگر این حس شگفت زدگی را کم و بیش و شاید هیچوقت تجربه نکنیم.
اما قسمت خوشحال کننده بزرگسالی این است که شرایط مساعد تری را برای رفتن به سفر داریم که خود این موضوع، کمک می کند تا برخی از آن حس های دوست داشتنی که یک کودک در ذهن خود می پروراند را یک بار دیگر لمس کنیم.

با داشتن گنجینه عظیمی از قدیمی ترین آثار تاریخی در جهان، شاید هیچ شهری به اندازه پراگ نتواند روایتی زنده از عجایب دنیای ما باشد. میدان های سنگ فرش شده و کلی معماری های گوتیک سیخکی شکل باعث می شود که فکر کنید وارد یکی از داستان های افسانه ای کلاسیک شده اید. معمولاً در این زمان منتظر مواجه با جادوگرهایی هستیم که شاهزاده ها را به خواب فرو می برند و همیشه روزهای تعطیل نیز مردم با سبد های چوبی دو بنده به خرید مواد غذایی از دستفروش ها می پردازند.
پراگ که زمانی به عنوان پایتخت سرزمین تاریخی بوهِم (Bohemia) در نظر گرفته شده بود، باور پذیر بودن حس افسانه ای گونه این مقاله را بسیار راحت تر می کند. این شهر خانه بزرگ ترین قلعه های باستانی در جهان است و حتی یک کلیسای معروف هم در آن وجود دارد که در و دیوار آن را با تعداد 40 هزار استخوان بدن انسان تزیین کرده اند. این مورد آخر نشان می دهد که افسانه ها همیشه یک بعد شیطانی هم دارند.
از درون ذره بین دوران قرون وسطایی و مکان هایی از این شهر که مرتبط با آن دوره هستند که بنگریم، می توان پل چارلز (Charles Bridge) را دید که بر روی طویل ترین رودخانه کشور جمهوری چک (Czech Republic) کشیده است. این منظره با سه پایه های نقاشی هنرمندان محلی این شهر که قصد به تصویر کشیدن آن را داشته و همچنین نوازنده هایی که با سازهای عجیب به نواختن موسیقی می پردازند، به صورت نقطه نقطه و خال خال در آمده است.
یک پیاده روی 10 دقیقه ای آن طرف تر از این پل، میدان اولد تان (Old Town Square) قرار دارد. از اینجا اگر به بالا نگاه کنیم می توانیم از تماشای معماری بنای زیبایی که درست رو به روی ساختمان تالار اولد تان (Old Town Hall) قرار دارد لذت کافی ببریم. در اینجا صدای یک ساعت نجومی به گوش می رسد که روی آن، مجسمه های تعدادی از مراجع مردمان آن زمان به چشم می خورد. قدمت این ساعت ریشه ای در حوالی سال 1410 میلادی دارد.
اگر خوش شانس باشید، یکی از گاری های غذا فروشی که خوردنی های لذیذ محلی را حمل می کند نیز به تورتان می خورد. پنیر سرخ شده، که معمولاً با پنیر ایدام (Edam) تهیه شده و گاهی به صورت ساندویچ سرو می شود، یکی از غذاهای متداولی است که در تمامی قسمت های شهر یافتنی است. این غذا را علاوه بر دکه های کنار خیابانی، در رستوران ها هم می توان پیدا و نوش جان کرد.

مادامی که سرگردانی در زیر روشنایی روز، حس و حال حضور در دوره گوتیک را در توریست ها ایجاد می کند، با تاریکی شب انگار دوباره به حال و هوای مدرن امروزی و یا حتی آینده باز گردانده می شویم. ساختمان های نورپردازی شده به محل پاتوق و هیاهو تبدیل می شوند و در همین حال، تعداد زیادی از مردم به سمت مکان های دیگر مثل کارلووی لازنی (Karlovy Lazne) که یک باشگاه شبانه پنج ستاره است می روند. این باشگاه از لحاظ بزرگی در نوع خود یکی از بزرگ ترین ها در کل منطقه اروپای مرکزی به حساب می آید.
از چرخ زدن در کوچه پس کوچه های سنگ فرش شده که بگذریم و به سمت تماشای مکان های دیدنی رفته و از دستفروش ها پنیر سرخ شده بخریم و بخوریم، این را انصافاً باید گفت که زندگی در پایتخت کشور چک یکی از بهترین فانتزی های همه افراد می باشد. در ادامه نظاره گر 20 تصویر خواهید بود که به رویاپردازی های شما کمک می کند تا درک بهتری از ماجراجویی در شهر پراگ پیدا کنید.


پل چارلز
این پل مثال زدنی راه ارتباطی دو طرف رودخانه ولتاوا (Vltava River) به همدیگر می باشد. این رود مسیر 430 کیلومتری را در بر گرفته که 30 کیلومتر آن از میان مرزهای شهر پراگ عبور می کند.

پل چارلز در شهر پراگ


اولد تان اسکوئِر (Old Town Square)
مرکز تاریخی شهر پراگ (Historic Centre of Prague) از سه قسمت به نام های اولد تان، لِسِر تان (Lesser Town) و نیو تان (New Town) تشکیل شده است. این منطقه در لیست سازمان های آموزشی ملی، سازمان های علمی و همینطور لیست میراث سازمان فرهنگی یونسکو نیز ذکر شده و دلیل آن، نمایش نقش مهم آن در به جلو بردن فرهنگ و معماری این شهر است که از زمان قرون وسطا تا به امروز ادامه دار بوده است.

اولد تان اسکوئِر (Old Town Square)


نگاهی از بالا
یک چشم انداز ایده آل این چنینی، اجازه می دهد که جزییات معماری تعدادی از بناهای شهر را تماشا و ستایش کنیم. زیبایی این معماری از بام ساختمان ها آغاز می شود و به کوچه های پیچ در پیچی که پایین پاهای ما قرار دارد ختم می شود.

نگاهی از بالا به شهر پراگ


اولد تان اسکوئِر
این شهر برای داشتن سازه هایی به سبک باروک (Baroque) و رنگارنگ و همینطور خانه هایی مثال زدنی که در این میدان دیده می شوند، همواره مورد تحسین قرار گرفته است.

اولد تان اسکوئِر


ساختمان سیتی هال (City Hall)
میدان اولد تان پر است از بناهایی که ارزش دیدن دارند. ساختمان پراگ نیو سیتی هال (The Prague New City Hall) یکی از همین نمونه هاست، جایی که کنجکاوی گردشگران را به جایی می رساند که دفتر کار و محل زندگی شهردار قرار دارد.

ساختمان سیتی هال (City Hall)


ساعت نجومی پراگ (The Prague Astronomical Clock) که به نام پراگ اوروی (Prague Orloj) شناخته می شود 
اگرچه این ساعت در رده بندی قدیمی ترین ساعت های جهان رتبه سوم را در اختیار دارد، اما کهن ترین ساعتی است که هنوز هم کار می کند. افسانه ای ترسناک، وقت نگهدار این ساعت را احاطه کرده است، اگر غفلتی رخ بدهد گفته می شود که سرنوشت بدی تمامی شهر را فراخواهد گرفت.

ساعت نجومی پراگ (The Prague Astronomical Clock)


چِرچ آو آور لِیدی (Church of Our Lady) 
اقتدار معماری گوتیکی برج های این کلیسا، نقطه ای برجسته در چشم انداز شهر پراگ است. در اصل وجود چنین برج های مشابهی باعث شده تا اسم مستعار شهر صد مناره (The City of a Hundred Spires) را به پراگ نسبت بدهند. اما چِرچ آو آور لِیدی اصلی ترین مکان برای پرستش است. همچنین این مکان تنها جایی است که به افسانه دیزنی ارتباط داده شده است. شایعه شده برج هایی که داستان زیبای خفته از آن الهام گرفته شده، در اصل برج های همین کلیسا هستند.

چِرچ آو آور لِیدی (Church of Our Lady)


مناره های که روی مناره های دیگر قرار دارند
این شهر با معنای توریست و گردشگری اصلاً غریبه نیست و برای همین، همیشه تعداد زیادی گردشگر را می توان در اطراف میدان اولد تان دید.

مناره های که روی مناره های دیگر قرار دارند


فرهنگ کافه نشینی
این احتمال وجود دارد که پاهای شما نهایتاً به کمی استراحت نیاز داشته باشد. پس چرا زمانی را به لم دادن در یکی از کافه های فضای باز عجیب و جالب این شهر اختصاص ندهیم؟

فرهنگ کافه نشینی


اولد تان
بخش یهودی نشین و یا همان یوزِفوف (Josefov)، یکی دیگر از قسمت های متعلق به اولد تان می باشد. بسیاری از افراد نیز به تماشای قبرستان اولد جو اِیش (Old Jewish Cemetery) که از قدیمی ترین بازماندگان اروپا در نوع خودش است می روند.

قبرستان اولد جو اِیش


حقایقی جالب در مورد کشور مراکش



لِسِر تان
آن طرف رودخانه و درست در مقابل اولد تان، لِسِر تان قرار دارد که به نام مالا استرانا (Mala Strana) هم شناخته می شود.

لِسِر تان یا مالا استرانا (Mala Strana)


بیرون آمدن از اولد تان
در طرف دیگر از پل چارلز هم یک فضای پارک مانند و تپه ای شکل به نام پِترین هیل (Petrin Hill) وجود دارد. با بالا رفتن از این تپه می توان چشم اندازی زیبا از شهر و منظره بی نقصی که در پس زمینه آن وجود دارد را تماشا نمود.

بیرون آمدن از اولد تان


سالن تئاتر اِستِیتس (Estates Theatre)
سالن تئاتر اِستِیتس، تئاتر ملی (National Theatre) و اِستِیت اوپرا (State Opera) مرکز برگزاری اجراهای مختلی بوده که هنر را در سه ژانر باله، اپرا و درام به نمایش می گذارد.

سالن تئاتر اِستِیتس (Estates Theatre)


کلیسای جامع سَنت ویتوس (St. Vitus Cathedral)
این ساختمان که متعلق به دولت کشور چک بوده و قسمتی از قلعه پراگ (Prague Castle) می باشد، قدیمی ترین و برجسته ترین کلیسا در شهری است که خودش پر از کلیساهای قدیمی است. 

کلیسای جامع سَنت ویتوس (St. Vitus Cathedral)


آب و هوای بی نقص
زمستان در پراگ می تواند بسیار سخت و برفی باشد. اما اگر ماه های گرم سال را برای سفر به این شهر انتخاب کنید، می توانید با پای پیاده و حتی با سوار شدن به قایق، نهایت استفاده را از گردش و چرخ زدن در آن ببرید. دمای هوا در ماه های تابستانی به صورت میانگین به حدود 24 درجه می رسد و البته شب ها نیز کمی خنک تر است.

آب و هوای بی نقص


ماءالشعیر با چشم انداز
ماءالشعیر جزو اصلی شهری است که چشم انداز آن تدایی کننده قرن سیزدهم میلادی می باشد. در حقیقت نوشیدن ماءالشعیر به قدری در این شهر رواج دارد که جزئی از فرهنگ آن بوده و حتی موزه ای را به نوشیدن ماءالشعیر و همینطور یک مرکز اسپا را برای استراحت و لذت بردن از این نوشیدنی اختصاص داده اند. این مرکز اسپا برای خودش یک مدلی جدید است که نمونه آن را تا به حال در جای دیگری ندیده بودید.

ماءالشعیر با چشم انداز


غرق در تاریخ
در حالی که پراگ به داشتن یک نوشیدنی به نام پِیل لاگِر (Pale Lager) شهرت بسیاری دارد، علاوه بر آن تعداد 28 مورد از کارخانه های تولید و کافه های عرضه کننده این نوشیدنی هم جزو نقاط گردشگری رسمی این شهر می باشند.

غرق در تاریخ


گوارای وجود
علاوه بر در اختیار داشتن جایگاه قابل توجهی در میان دیگر جاذبه های دیدنی شهر، ماءالشعیر بهترین نوشیدنی برای میل کردن غذای اختصاصی پراگ یعنی پنیر سرخ شده که اِسمازِنی سیر (smazeny syr) نامیده می شود نیز هست.

گوارای وجود


غروب آفتاب
با غروب خورشید، این شهر همچنان زنده می ماند و به صحنه ای تماشایی برای شب زنده داری تبدیل می شود.

غروب آفتاب در پراگ


آب های درخشان
اما پیش از اینکه از شهر پراگ به جای دیگری بروید، توصیه می کنیم که برای خودتان پنیر سرخ شده و ماءالشعیر تهیه کنید و بهترین های این شهر را یکجا تجربه کنید.

آب های درخشان در پراگ

منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید