• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هیجان انگیزترین کارهایی که می توان در ماداگاسکار انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۲/۱۰   تعداد بازدید : 10524   گروه مطلب : ایده های سفر


8 مورد از هیجان انگیزترین کارهایی که می توان در ماداگاسکار انجام داد

زمانیکه سخن از ماداگاسکار به میان می آید ناخودآگاه فکرها به سمت فیلم انیمیشن معروف و میمون های لِمور (lemurs) می رود. اما شگفتی های این جزیره خارق العاده سواحل جنوب شرقی آفریقا خیلی بیشتر است. می توان از ماداگاسکار به عنوان چهارمین جزیره بزرگ در جهان همراه با شگفتی های منحصر به فرد مانند زیستگاه گیاهان و جانوران خاص که فقط در این نقطه از زمین یافت می شوند، نام برد. محیط زیست منحصر به فرد این نقطه خیره کننده از جهان هستی که دانشمندان از آن به عنوان قاره هشتم جهان یاد می کنند. محیط بسیار گرم و صمیمی این جزیره احساس خوشایندی را برایتان به ارمغان می آورد و از دلتنگی تان جلوگیری می کند. به ماداگاسکار خوش آمدید، گرچه زبان رسمی مردم این جزیره مالاگاسی و فرانسوی است اما برای رفاه حال بازدیدکننگان به ویژه در نقاط توریستی و پر بازدید به زبان انگلیسی نیز سخن گفته می شود. در سال های اخیر موسسه سلامت توریست تعداد بازدیدکنندگان از گونه های گیاهی خاص را افزایش داد. این گیاهان خاصیت درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان خون را دارند. این بیماری ها با استفاده از داروهای مخدری مانند وین بِلاستین (vinblastine) و وین کریستین (vincristine) درمان شوند. داروهایی که مشتقات گل تلفونی ماداگاسکار می باشد. همچنین این جزیره موفق به کسب جایگاه اول جهان در صادرات وانیل شده است. پس پیش به سوی این جزیره رویایی برای تجربه روزهایی شیرین و به یاد ماندنی. وَاو تراول در این مقاله فهرستی از 8 فعالیت هیجان انگیزی که می توان در ماداگاسکار انجام داد را ارائه می دهد. 


1- آنتاناناریوو (Antananarivo)
آنتاناناریوو با نام سابق فرانسوی تاناناریو (Tananarive) پایتخت و بزرگترین شهر ماداگاسکار است، یکی از پر جنب و جوش ترین شهرها در کل آفریقا با جاذبه های غنی تاریخی، معماری و فرهنگی. این شهر به سه سطح تقسیم می شود: قسمت مرکزی شهر (باتلاق باستان)، قسمت متوسط مشهور به پلاتیتو دی کولبِرت (Plateau du Colbert) که در وسط صخره ها و شهر قدیمی و بالاتر از شهر قرار دارد، محل قرار گرفتن کاخ ها (کاخ کوئین، کاخ نخست وزیر رِینیلایریوُونی (Rainilaiarivony) و کاخ باستان دادگستری)، کلیساها و منطقه مسکونی خانواده های اشراف نشین باستان.

1- آنتاناناریوو (Antananarivo)


2- نوزی بی (Nosy Be)
نوزی بی در سواحل شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد و می توان از آن به عنوان بزرگترین و شلوغ ترین مرکز گردشگری جزیره نام برد. مکانی ساحلی با آب و هوای گرمسیری مسحور کننده که میزبان تعداد زیادی گردشگر می باشد. آب های سواحل نوزی بی تا کیلومترها کم عمقند پس می توان با خیال راحت از شنا کردن در آن لذت ببرید. این سواحل دارای فضایی بسیار صلح آمیز می باشند و قرار گرفتن قایق های باریک ساخته شده با چوب های درختان در آن یادآور دریای شناور گذشته است. 

2- نوزی بی (Nosy Be)

2- نوزی بی (Nosy Be)


3- پارک ملی رانومافانا (Ranomafana National Park) 
رانومافانا یکی از بهترین، شناخته شده ترین و مهم ترین پارک های ملی ماداگاسکار است که در سال 1991 بعد از کشف میمون های طلایی بامبو لِمور در سال 1986 و با هدف حفاظت از این ذخایر مهم حیات وحش شاخته شد. با رفتن به مناطق دور دست این پارک، نقاطی که اکثر گردشگران به آنجا نمی روند، حیات وحش واقعی را تماشا خواهید کرد. 

3- پارک ملی رانومافانا (Ranomafana National Park)

3- پارک ملی رانومافانا (Ranomafana National Park)


4- رودخانه سیریبیهینا (Tsiribihina River)
یکی دیگر از راه های منحصر به فرد برای لذت بردن از کاوش شگفتی های بُون گشت و گذار در امتداد رودخانه با قایق یا پیریگو (نوعی قایق باریک ساخته شده از چوب) می باشد. این تورهای گردشگری توسط شرکت های بسیار معتبری تنظیم و ارائه می شود. تورهای هیجان انگیز که علاوه بر قایقرانی لذتی وافر از صرف غذا در کنار رودخانه و خوابیدن در کنار آرامش محض حیات وحش بکر در زیر نور ستاره ها را برایتان به ارمغان می آورد.

4- رودخانه سیریبیهینا (Tsiribihina River)

4- رودخانه سیریبیهینا (Tsiribihina River)


10 مکان دیدنی در جزیره ماداگاسکار که فارغ از این دنیا هستند



5- خیابان بِیوبَبس (Avenue of the Baobabs)
این خیابان خاکی و کثیف توسط درختان بائوباب احاطه شده و در منطقه مِناباب (Menabe) در غرب ماداگاسکار قرار دارد. تجربه استفاده از این جاده بسیار چشمگیر خواهد بود، جاده ای باریک که با 20 تا 25 درخت با اُباهت بائوباب که در عرض 260 متری در امتداد جاده و در نزدیکی علفزار مُورونداوا (Morondava) و بِلو سیریبیهینا (Belo Tsiribihina) کشیده شده اند. چشم انداز بسیار زیبا و قابل توجه این منطفه آن را به یکی از نقاط محبوب گردشگری تبدیل کرده است. در ماه ژوئیه سال 2007 یک مرکز حفاظت محیط زیست محلی توسط وزارت محیط زیست، آب و جنگل ها برای حفاظت از وضعیت کنونی این منطقه تاسیس شد. این اولین قدم برای ساخت و ماندگاری اولین اثر تاریخی ماداگاسکار بود. 

5- خیابان بِیوبَبس (Avenue of the Baobabs)

5- خیابان بِیوبَبس (Avenue of the Baobabs)


6- پارک ملی ایزی لو (Isalo National Park)
از پارک ملی ایزی لو می توان به عنوان یک پارک ژوراسیک و جایگاه خیره کننده ترین مناظر ماداگاسکار نام برد. از چشم اندازهای جذاب و نقاط زیبای این پارک می توان به سنگ های ماسه ای فرسوده مربوط به دوران ژوراسیک، دره های عمیق با جنگل های کنار رودخانه ای، دشت های پوشیده شده با درختان نخل، جنگل مقام در برابر آتش تاپیا و مراتع باز آن اشاره کرد. ایزی لو همچنین بهترین مکان برای تماشای میمون های لِمور با دُم های حلقه ای و رقص و بازیگوشی شیفاک های سفید می باشد. همچنین مکان های مشخصی از این پارک که توسط تپه ای از سنگ ریزها نشانه گذاری شده اند، برای مردم قبیله بارا (Bara tribe) بسیار مقدسند. 

6- پارک ملی ایزی لو (Isalo National Park)

6- پارک ملی ایزی لو (Isalo National Park)


7- پارک ملی آنداسایب (Andasibe National Park)
در فاصله سه ساعتی از شرق آنتاناناریوو یکی از محبوب ترین و پر بازدیدترین پارک های ملی حفاظت شده یافت می شود. این مکان به دو قسمت اصلی پارک مانتادیا (Mantadia Park) و منطقه حفاظت ایندیری آنالامازائوترا (Analamazaotra reserve of Indri) تقسیم می شود. می توان از این پارک با وجود 11 گونه از میمون لِمور به عنوان یک گنجینه واقعی برای این حیوانات نام برد. از بزرگترین گونه های لِمور می توان به ایندی اشاره کرد که به دلیل داشتن خال های متعدد و سایز بزرگ آن در بین سایر گونه ها کاملاً مشهود و قابل تشخیص می باشد. گونه هایی بسیار زیبا که تماشای آنها شما را وادا به تحسین شگفتی های خلقت پروردگار می کند. این پارک همچنین زیستگاه گونه های متفاوتی از پرندگان، خزندگان، حشرات و پوشش های گیاهی انبوه استوایی مانند سرخس و نخل کوتاه می باشد. 

7- پارک ملی آنداسایب (Andasibe National Park)

7- پارک ملی آنداسایب (Andasibe National Park)


8- سینگی دی بیماراها (Tsingy de Bemaraha)
سینگی دی بیماراها به عنوان جدیدترین پارک ماداگاسکار که در سال 1998 افتتاح شد، نام برد. از مهم ترین علل معروفیت این پارک می توان به وجود سنگ های آهکی نوک تیز با ارتفاع 45 متر در آن اشاره کرد، پارکی زیبا با دره ها و گونه های جانوری و گیاهی کم یاب و متعدد. می توان از این پارک به عنوان زیستگاه گونه های حیوانی خاص مانند 11 نوع از میمون لِمور شامل دِکِنز شیفاک (Decken’s sifaka)، لِمور جلو سرخ قهوه ای (The Red-fronted brown lemurs) و ماهی ایگِل ماداگاسکاری در حال انقراض نام برد. تصویر دره رودخانه مانامبولا (Manambola) که مرز جنوبی پارک را تشکیل داده، بسیار نفس گیر و با شکوه است.

8- سینگی دی بیماراها (Tsingy de Bemaraha)

8- سینگی دی بیماراها (Tsingy de Bemaraha)


منبع: wowtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید