• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


10 مکان شگفت انگیز در شهر زیبای بُن، کشور آلمان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۲/۹   تعداد بازدید : 51495   گروه مطلب : ایده های سفر


10 مکان شگفت انگیز در شهر زیبای بُن، کشور آلمان

سفر به آلمان بدون بازدید از شهر پایتخت سابق غرب این کشور، شهر زیبای بُن کامل نخواهد بود. جاییکه جذابیت هایی مانند موزه های آموزشی، معماری خاص و شگفت انگیز همراه با غذاها و نوشیدنی های هیجان انگیز توجه شما را به خود جلب می کند و برایتان جالب و شگفت انگیز خواهد بود. این شهر با فرهنگی غنی البته رو به پیشرفت، دقیقاً بر روی رودخانه راین (Rhine River) و در نزدیکی شهرهای معروف آلمان مانند کلن (Cologne) و دوسلدورف (Dusseldorf) قرار دارد.  موقعیت جغرافیایی مناسب، فرهنگ جالب، جاذبه های شگفت انگیز و غذاهای هیجان انگیز همگی از دلایلی اند که این شهر را به مکانی خاص برای علاقمندان به گردشگری تبدیل کرده است. در این مقاله 10 مورد مهم که حتماً باید آنها را به برنامه سفرتان اضافه کنید، ارائه می شود.


1- قلعه دِراخِنبُرگ (Drachenburg Castle)
می توان از قلعه دِراخِنبُرگ به عنوان مکانی دراماتیک برای علاقمندان  به هنر معماری و تاریخ نام برد، قلعه ای دیدنی که در هنگام سفر به بُن بازدید از آن حتماً باید در برنامه سفرتان باشد. این کاخ با قدمتی تقریباً طولانی و مربوط به قرن نوزدهم در خارج از شهر، بر روی ارتفاعات تپه قرار گرفته و چشم اندازی جذاب به رودخانه راین و کل شهر بُن را ارائه می دهد. در داخل آن نقاشی های زیبا و مبلمان و دیگر لوازم تجملی مربوط به همان دوره یافت می شود و در قسمت خارجیش باغ ها و تراس هایش نظرتان را به خود جلب می کند. چشم انداز برج شمالی به حدی زیباست که نفس را در سینه تان حبس می کند. هزینه ورود به این قلعه برای هر فرد بزرگسال 7 یورو می باشد، پس با پرداخت هزینه ای ناچیز موفق به گذراندن روزی خاطره انگیز خواهید شد.

1- قلعه دِراخِنبُرگ (Drachenburg Castle)

1- قلعه دِراخِنبُرگ (Drachenburg Castle)


2- خانه و تالار بتهوون Beethoven Haus and Beethovenhalle
بتهوون آهنگساز معروف در شهر بُن در آلمان به دنیا آمد و امروزه محل زندگی آن به یک موزه معروف تبدیل شده است. همانطور که انتظار می رود با بازدید از این موزه می توانید اطلاعات زیادی درباره این هنرمند هم زمانیکه در بُن زندگی می کرد و هم دوره ای که در وین سپری کرد، کسب کنید. می توان از این مکان به عنوان یک مرکز تحقیقاتی اصلی برای کسب اطلاعات و تحقیقات برای علاقمندان به بتهوون نام برد، مکانی جذاب برای علاقمندان به موسیقی که میزبان برگزاری نمایشگاه های خاص از سراسر دنیا می باشد. حال اگر اطلاعات لازم را در مورد شخص بتهوون کسب کردید، پیش به سوی بتهوون هال (تالار بتهوون) برای شرکت در کنسرت گروه بتهوون که تماشای آن احساس گیجی و لذت عجیبی را برایتان به ارمغان می آورد.
 
2- خانه و تالار بتهوون Beethoven Haus and Beethovenhalle

2- خانه و تالار بتهوون Beethoven Haus and Beethovenhalle


3- خیابان شکوفه های گیلاس (Cherry Blossom Avenue)
زمانیکه سخن از جشنواره شکوفه های گیلاس به میان می آید، ذهنتان به سمت و سوی ژاپن کشیده می شود، اما دوباره فکر کنید زیرا مقصدی دیگر در فصل بهار با شکوفه های جادویی گیلاس به نام بُن در انتظارتان است. در این فصل زیبا و اغلب ماه آوریل خیابان هِرشتِراسه (Heerstrasse Avenue) نمایشی رویایی را به اجرا می گذارد، نمایشی رنگارنگ با شکوفه های صورتی گیلاس و ساختمان های زیبا با سبک معماری نئوکلاسیک که تمیز دادن آن از نقاشی کاری است بس دشوار است. هر چند درختان گیلاس این مکان قدمتی طولانی ندارند و در دهه 80 کاشته شده اند، اما به دلیل باریک بودن خیابان ها و فاصله کم درختان با یکیدیگر تصویری زیبا مشابه به یک تونل صورتی که جاده ها از درون آن عبور می کنند در این خیابان به وجود آمده، تصویری جذاب و شگفت انگیز که با مشاهده آن خود را در دنیایی دیگر و در میان زیبایی های بهشت احساس خواهید کرد. گرچه عمر شکوفه ها کوتاه و فقط چند هفته است، اما سفر خود را عقب نیندازید زیرا در این شهر جادویی علاوه بر شکوفه ها فعالیت های سرگرم کننده دیگری مانند پرسه زدن در کافه های روباز و لذت بردن از اجرای زنده موسیقی و نمایش ها در طول مدت برگزاری فستیوال در انتظارتان است.

3- خیابان شکوفه های گیلاس (Cherry Blossom Avenue)

3- خیابان شکوفه های گیلاس (Cherry Blossom Avenue)

3- خیابان شکوفه های گیلاس (Cherry Blossom Avenue)


4- موزه مایل (The Museum Mile)
باور کنید موزه مایل سرشار از جاذبه های فرهنگی است، ادعایی که با وجود این موزه طولانی به طول مایل ها کاملاً مشهود است و ثابت می شود. اگر از علاقمندان به تاریخ مدرن و تاریخ مربوط به دوران جنگ جهانی دوم هستید هاوس دِر گِشیشته (Haus der Geschichte) یا هاوس آو هیستوری قطعاً انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. چنانچه به علوم طبیعی علاقمندید موزه الکساندِر کونیگ (Alexander König Museum) در انتظار شماست. می توان از موزه مایل به عنوان بهترین موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش در آلمان نام برد. همچنین در این مکان موزه دویچه بُن (Deutsches Museum Bonn) با ارائه تاریخ پیشرفته تکنولوژی، موزه کونست بُن (Kunstmuseum Bonn) یا موزه هنر، موزه دِ آرتیمیوم (the Arithmeum) مربوط به تاریخ ریاضیات، موزه راینِشیس لَندس بون (Rheinisches Landesmuseum Bonn) یکی از قدیمی ترین موزه های تاریخی آلمان برای استفاده علاقمندان به فرهنگ و هنر یافت می شود. خوب این فهرست همچنان ادامه دارد! فقط یک نکته باقی می ماند آن هم اینکه در یک روز بارانی حتی یک لحظه از روزتان با احساس کسلی و کلافگی در این شهر سپری نخواهد شد. 

4- موزه مایل (The Museum Mile)

4- موزه مایل (The Museum Mile)


5-  قصر پاپِلزدُرف (Poppelsdorf Palace)
می توان از این کاخ باروک به عنوان یکی از چشم گیرترین ساختمان ها در شهر بُن نام برد، مکانی زیبا با معماری شگفت انگیز که بر روی یک قلعه مخروبه و در قرن هیجدهم ساخته شد. این ساختمان در اوایل قرن نوزدهم متعلق به دانشگاه بُن و جایگاه مجموعه فریبنده علوم طبیعی دانشگاه بود. در نزدیکی این قصر باغ گیاه شناسی بُن قرار دارد، باغی بسیار کامل و در عین حال حیرت انگیز که زیستگاه بیش از هزاران نوع از گونه های گیاهای متفاوت می باشد. پس پیش به سوی قصر پاپِلزدُرف و باغ گیاه شناسی بُن برای گذراندن یک روز جذاب.

5-  قصر پاپِلزدُرف (Poppelsdorf Palace)

5-  قصر پاپِلزدُرف (Poppelsdorf Palace)


جنگل مرموز سیاه آلمان که حتماً باید در لیست سفر تمام افراد قرار گیرد



6- دره اَور (The Ahr Valley)
گرچه گردشگری با کشتی در رودخانه خوش منظره راین بسیار رمانتیک و به یاد ماندنی می باشد، اما این تنها راه لذت بردن از این رود زیبا نیست. تنها شاخه ای از این رودخانه جذاب که از طریق شهرها و حومه های اطراف آلمان قابل مشاهده است، پس پیشنهاد می شود به خارج از شهر بروید و از دیدن کامل ترین و بهترین شاخه رودخانه راین لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از رودخانه اصلی در فصل تابستان است، فصلی که با انتخاب آن برای سفرتان با یک تیر دو نشان می زنید و علاوه بر شرکت در فستیوال های آب انگور قرمز می توانید به انجام فعالیت های لذت بخشی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری و یا نشستن در کنار رودخانه و پرپایی یک پینک نیک بپردازید.

6- دره اَور (The Ahr Valley)

6- دره اَور (The Ahr Valley)


7-  دِ مارکت پِلاتز (میدان بازار) The Marktplatz (Market Square)
می توان از میدان مرکزی شهر بُن به عنوان یکی از قدیمی ترین نقاط شهر در قدیم و یکی از مهم ترین مناطق از نظر هنر معماری در زمان حال نام برد. در این میدان شهرداری قدیمی، سالن شهر و تعداد متعددی ساختمان با سبک معماری عجیب و غریب و مربوط به قرن هیجده میلادی به چشم می خورد. اگر از علاقمندان به خرید هستید این منطقه قطعاً انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود، میدانی شلوغ و پرهیاهو که در خیابان های اطراف آن مانند آخِراِشتِراسه (Acherstrasse) می توانید ساعت ها بچرخید و تمام احتیاجات و اقلام مورد نیازتان را تهیه نمایید. البته اگر سرگرم بازدید از ساختمان های زیبا نشوید و وقت کافی برای چرخیدن در بازار داشته باشید.

7-  دِ مارکت پِلاتز (میدان بازار) The Marktplatz (Market Square)

7-  دِ مارکت پِلاتز (میدان بازار) The Marktplatz (Market Square)


8- بُن مینستِر (Bonn Minster)
گرچه بُن مینستر نزدیک به کلیساهای پر تب و تاب و بزرگ سراسر کشور مانند کلیسای جامع کُلن نیست، اما می توان از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای آلمان نام برد. این کلیسا در فواصل بین قرن یازدهم تا سیزدهم با الهام از سبک رومی بنا شد و تا به حال هنوز سبک و هویت اصلی خود را حفظ کرده است. اما با وجود این واقعیت ها در طی قرن ها متحمل خسارت های بسیار زیادی نیز شده. تالار مرکزی دراز کلیسا یکی از چشم گیرترین جاذبه های معماری شهر است که قدمتش به قرن دوازدهم باز می گردد و تلفیقی است از هنر معماری رومی و سبک گوتیک. بهترین زمان برای بازدید از این مکان فصل زمستان می باشد، زمانیکه بازارهای کریسمس در اطراف آن شما را شگفت زده می کنند.

8- بُن مینستِر (Bonn Minster)

8- بُن مینستِر (Bonn Minster)

8- بُن مینستِر (Bonn Minster)


9- یاپانیشِر گارتِن (باغ ژاپنی) Japanischer Garten - Japanese Garden
اگر به عشق دیدن شکوفه های گیلاس به بُن سفر کردید، اما متاسفانه به دلیل کوتاه بودن عمر شکوفه ها موفق به دیدن آنها نشدید، پیشنهاد هیجان انگیزی به نام باغ ژاپنی در انتظار شماست. این باغ در دهه 1970 توسط رئیس ژاپنی انجمن چشم اندازهای باغ راه اندازی شد. می توان از باغ ژاپنی به عنوان مکانی جادویی و اغواگر برای علاقمندان به زیبایی و طبیعت نام برد، جاییکه با گوش نواختن به صدای فواره آبشار مصنوعی و تماشای گونه های خاص از گل ها جادو می شوید. این باغ مکانی بسیار مناسب برای گریز از تمام مشغله ها و تنش ها و سپری کردن ساعاتی بدون استرس و با آرامش کامل خواهد بود.

9- یاپانیشِر گارتِن (باغ ژاپنی) Japanischer Garten (Japanese Garden)

9- یاپانیشِر گارتِن (باغ ژاپنی) Japanischer Garten (Japanese Garden)

9- یاپانیشِر گارتِن (باغ ژاپنی) Japanischer Garten (Japanese Garden)


10- قلعه گودِزبُرگ (Godesburg Castle)
شاید این قلعه به شکوه و زیبایی قلعه دراخِنبُرگ (Drachenburg) و یادآور خیالات قرون وسطی نباشد، اما جاذبه های منحصر به فرد خودش را دارد. این قلعه در قرن سیزدهم ساخته و در اواخر قرن شانزدهم تخریب شد. اندازه آن نسبت به سایر قلعه ها کوچک و نمای بیرونیش از سنگ های ضمخت و بزرگ است. بعد از تخریب قلعه عملیات باسازی بسیار گسترده بر اساس برنامه های معماری صورت گرفت و این قلعه بار دیگر احیا شد. امروزه این مکان دارای ارزش تاریخی زیادی نیست اما از ویژگی های جذابش می توان به چشم انداز زیبای آن برای رستوران ها و آپارتمان های اطراف اشاره کرد. چشم اندازی دراماتیک که صرف غذا در رستوران ها را بسیار لذت بخش می کند.

10- قلعه گودِزبُرگ (Godesburg Castle)

10- قلعه گودِزبُرگ (Godesburg Castle)


منبع: placestoseeinyourlifetime





نظرها

  • 1 0

    سلام. وقت به خیر. بسیار بسیار عالی بود و من لذت بردم. بی زحمت کانال تلگرامی رو هم معرفی کنید.

    • 0 0

      سلام، ممنون. لطف دارید. لینک کانال تلگرام توریستگاه: https://telegram.me/touristgah

  • 0 1

    واقعا یروز میاد که من در آلمان زندگی کنم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید