• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت کار به یاد ماندنی که در تفلیس می توانید انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱/۲۳   تعداد بازدید : 8519   گروه مطلب : ایده های سفر


7 کار برتر برای انجام دادن در تفلیس

می توان از شهر تفلیس به عنوان یکی از کهن ترین شهرهای جهان نام برد، پایتخت زیبای کشور گرجستان که به دلیل داشتن چشمه های گوگردی بسیار معروف است. (در گرجستان تبلی به معنای گرم است.) این شهر یکی از مقاصد گردشگری ناشناخته می باشد که با چشم اندازهای نفس گیر و تاریخ کهن خود که ریشه در هنر معماری با ترکیبی از سبک ساختارهای قرون وسطی، کلاسیک و ساختارهای شوروی دارد را ارائه می دهد. این شهر جادویی هارمونی بسیار جذابی از دوران باستان و مدرن را به تصویر کشیده است، جاییکه در آن خیابان های مدرن اروپایی با کوچه های تنگ و پیچ در پیچ، همراه با رستوران های دنج و گرم متعددی به وفور به چشم می خورد. مردم مهمان نواز تفلیس با قلبی بسیار گرم پذیرای شما برای تجربه سفری سرشار از مهربانی خواهند بود. این شهر جایی است که هرگز از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. در این مقاله 7 کار برتر و به یاد ماندنی که در تفلیس می توانید انجام دهید، ارائه خواهد شد. 
در صورت تمایل به سفر به شهر زیبای تفلیس و انجام این کارهای به یاد ماندنی می توانید همین حالا بهترین قیمت تور تفلیس را در توریستگاه پیدا کرده و آنلاین خرید نمایید.

خیابان روستاوِلی (Rustaveli Avenue)
می توان از خیابان روستاولی به عنوان شاهراه اصلی تفلیس و یکی از پر بازدیدترین خیابان های این شهر نام برد. از دیگر نکات مثبت این خیابان می توان به قرار گرفتن میدان رُز رِوُلوشِن (Rose Revolution) در آن اشاره کرد، میدانی شلوغ و پر ازدحام همراه با فروشگاه ها، کافه ها و موزه های متعدد. روستاولی جایگاه بسیاری از ساختمان های دولتی، عمومی، فرهنگی و کسب و کار از جمله ساختمان پارلمان گرجستان، کلیسای کاشوِتی (Kashveti Church)، سالن اپرا و باله تفلیس، تئاتر آکادمیک روستاولی، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان می باشد. 

خیابان راستاوِلی (Rustaveli Avenue)


حمام های حرارتی در آباناچیوبانی (Thermal Baths in Abanotubani)
می توان از این حمام های گوگردی به عنوان یکی از جاذبه های اصلی شهر در ارتفاع جاده ابریشم نام برد، زمانیکه در گذشته 63 حمام در روز وجود داشت. در طول دوران امپراطوری روسیه این حمام ها پذیرای افرادی معروف مانند پوشکین (Pushkin) و دوما (Dumas) دو رمان نویس و نمایش نویس فرانسوی شدند. امروزه پنج حمام با سطح و امکانات رفاهی متعدد در تفلیس  موجودند. این حمام ها با قدمت بیش از 1500 سال مکان بسیار مناسبی برای ماساژ گرفتن و تجربه یک حمام کامل و بسیار آرامش بخش می باشند. در اینجا می توانید از حمام عمومی، محلی و یا خصوصی البته با پرداخت هزینه ای بیشتر استفاده کنید و لذت ببرید. محوطه حمام ها با دسترسی بسیار آسان در قسمت جنوبی پل مِتاکی (Metekhi) قرار دارد و حمام های کوچک دیگری را نیز ارائه می دهد.

حمام های حرارتی در آباناچیوبانی (Thermal Baths in Abanotubani)


قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)
رشته کوه های مقدس مِتاتسمیندا (Mtatsminda) جایگاه بازمانده های قلعه باستانی ناریکالا با چشم انداز شهر تفلیس می باشند. می توان از قلعه ناریکالا به عنوان شناخته شده ترین و معروف ترین آثار تاریخی دوران باستانی تفلیس نام برد، جاییکه مردم شهر از آن به عنوان قلب و روح تفلیس یاد می کنند. این قلعه در قرن چهارم و با عنوان شوریس تیکا (Shuris-tsikhe) یا قلعه نفرت انگیز بنا شد، اما با گذشت زمان مغول ها نام آن را به ناریکالا به معنای قلعه کوچک تغییر دادند. کفش های پیاده روی تان را بپوشید و با بالا رفتن از تپه های کوه در میان منظره و چشم اندازهای خیره کننده به قله و این قلعه زیبا دست پیدا خواهید کرد. منظره اطراف این قلعه تا حدی زیبا و شگفت انگیز است که مطمئناً در اطراف آن و در داخل قلعه ارتودکس به پیاده روی خواهید پرداخت. 

قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)





تفلیس قدیم
می توان از شهر قدیم تفلیس به عنوان منطقه تاریخی پایتخت گرجستان نام برد. گرچه این شهر دستخوش تخریب و دگرگونی هایی شده و حدود 29 بار آن را بازسازی کرده اند، اما هم اکنون قسمت هایی متعدد از بافت قدیمی شهر همراه با کوچه های باریک و خانه های کوچک با حیاط های دست نخورده حفظ شده اند. می توان از این مکان به عنوان محلی ایده آل برای تجربه و چشیدن طعم  و مزه تاریخ گرجستان نام برد. 

تفلیس قدیم


مجسمه مادر گرجستان
این مجسمه در خارج از پایتخت گرجستان قرار گرفته و بازدیدکنندگان برای بازدید از آن می بایست چند کیلومتر به اطراف شهر بروند. این مجسمه در بالای رشته کوه های سولولاکا Sololaki قرار گرفته و علاوه بر مجسمه مادر گرجستان به نام کارتیلِس دِ دا (Kartilis Deda) نیز مشهور است.

مجسمه مادر گرجستان


کلیسای جامع سِمیبا (Sameba Cathedral)
این ساختمان با شکوه با سبک معماری جذاب بر بالای تپه سِینت اِلِیجا (St. Elijah) واقع در قلب شهر قرار دارد. کلیسای جامع تثلیث سمبیا با ظرفیت 15 هزار نفر و ارتفاع 78 متری از تمام نقاط شهر قابل مشاهده خواهد بود. می توان از این مکان به عنوان بزرگترین کلیسای جامع در گرجستان نام برد.

کلیسای جامع سِمیبا (Sameba Cathedral)


خانه اُپرای پالیاشویلی (Paliashvili Opera House) 
خانه اُپرای پالیاشویلی جایگاه باله های دولتی و شرکت های اُپرا می باشد. بدون شک می توان از این مکان با ساختار داخلی بسیار جذاب و خیره کننده به عنوان یکی از برترین و پیشروترین خانه های اُپرا در جهان نام برد. معماری بسیار مدرن این خانه اُپرا نمایانگر پیوند گرجستان مانند یک پل با مناطقی مانند شرق میانه ، آسیا، غرب و شرق اروپا  می باشد. 

خانه اُپرای پالیاشویلی (Paliashvili Opera House)


منبع: wowtravel.me




نظرها

  • 0 0

    با درود بیکران مطالب بسیار خوبی ارسال فرمودید ...میخواستم بپرسم برای خرید یک واحد آپارتمان کوچک در باتومی مثلا حدود 50 متر و نوساز و فول آپشن به پول ایران چقدر باید هزینه کرد ؟ و آیا اقامت برای خرید ملک میدهند یا مثل ترکیه است ؟! اگر کسی را مد نظر دارید که در این زمینه پاسخگوست بسیار اینجانب را مسرور میفرمایید ..... God bless you

    • 0 0

      سلام داریوش جان، از آنجا که توریستگاه در زمینه فروش تورهای تفریحی فعالیت دارد، متاسفانه اطلاعاتی در زمینه املاک و یا اقامت در نقاط مختلف جهان نداریم. امیدواریم در آینده، با اطلاعات بیشتری بتوانیم شما را راهنمایی کنیم

    • 0 0

      با سلام برای خرید یک آپارتمان نو کامل شده در باتومی از متری ۷۰۰ دلار به بالا بسته به موقعیت باید هزینه نمایید. با خرید ملکی که از نظر کارشناسان دولتی ۳۵۰۰۰ دلار ارزش داشته باشد میتوانید اقامت یک ساله بگیرید.

  • 0 0

    دوستان گرامی پس از آنهمه اطلاعات که ارائه میدهید این نمودار (توریستگاه)تصاویر را کاملا ضایع میکنند .کاش بشود آنرا کمرنگ کرده و یا برداشت .با تشکر

    • 0 0

      سلام هادی جان، با توجه به اینکه برای پیدا کردن عکسهای با کیفیت و ریسایز و کمپرس آنها زمان گذاشته می شود، واترمارک توریستگاه را بر روی آنها قرار می دهیم. اما با گذاشتن واترمارک در گوشه سمت راست تلاش می کنیم که جذابیت عکس خراب نشود

  • 0 0

    هرچند اطلاعات خوبي ارائه داديد اما بنظرم بايد توريست بطلاعات ديكري نياز دارد مثلا واحد پولوبربراي ان با دلار يا ريال؟ سطح قيمت هتلهاي سه وچهار يا پنج ستاره حملو نقل عمومي و هزينه ها خورد وخوراك ومحصولات خاص گرجستان كه جنبه خريد سوغات وامثالهم كه در تصميم گيري براي سفر لازم است

    • 0 0

      سلام سعید جان، هدف این مقاله فقط معرفی هفت مورد از جذابیت های شهر تفلیس می باشد. اما در بخش" آشنایی با شهر ها و مکان ها" در توریستگاه به زودی اطلاعات کامل و همراه با جزئیات از شهر تفلیس از جمله کل مراکز دیدنی و مراکز خرید، سرگرمی ها، هتل ها و نصیحت های شهر برای آشنایی بیشتر توریست ها با این شهر اضافه خواهد شد.

  • 0 0

    Hi there. I have been travelling many times all around .By the way always looking for the cheap travel . When i read about the new places i need more information to realize if the new place is suitable for the tourist or not .I mean if it cost the expence or time ?. About Georgia the given information is very few . Isn't it ? is it like Istanbol or any similar as i understand it shall be lower of the class compare with turkey .please give more info.

    • 0 0

      Dear Hadi، ، This article is only about 7 places you can visit in Tbilisi. But in future we will add more information and details about this city like attractions, malls, tours and etc in the travel information section of Touristgah

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید