• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مقاصد لوکسی که برای سپری کردن تعطیلات به طور جدی نادیده گرفته شده اند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۲/۱۱   تعداد بازدید : 7827   گروه مطلب : ایده های سفر


گذراندن تعطیلات در شهرهای بزرگ

گذراندن تعطیلات در شهرهای بزرگ، پارک های ملی پر طرفدار و یا شهرهای تفریحی کوچک همواره تجربه ای پر از شادی و زمان های خوب خواهد بود. اما گاهی سر زدن به نقاط کم تر شناخته شده جهان هم می تواند لذت مشابهی را با خود به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از نقاط مناسب برای سپری کردن تعطیلات در سراسر ایالات متحده و دیگر مناطق جهان می اندازیم که جز نادیده گرفته شده ترین ها هستند.

شهر سِدونا (Sedona)، ایالت آریزونا (Arizona)
گرند کنیون (The Grand Canyon) بیشتر از دیگر جاذبه های آریزونای شمالی حواس گردشگران را پرت خود کرده است، اما سِدونا نیز در فاصله دو ساعته به سمت جنوب این منطقه، منظره ای فوق العاده تاثیر برانگیز را به نمایش می گذارد. آرایش صخره های ماسه ای قرمز رنگ که سرتاسر این شهر را پوشانده و در کنار این همه زیبایی، مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، شرایط مناسب برای کوهنوردی از آن دسته فعالیت های تفریحی هستند که به راحتی می توان در اینجا پیدا نمود.

شهر سِدونا (Sedona)، ایالت آریزونا (Arizona)


پارک ملی و منطقه حفاظت ‌شده دِنالی (Denali National Park)، ایالت آریزونا (Alaska)
وفور سرزمین های بکر و دست نخورده در ایالت آلاسکا، یکی از بارزترین ویژگی های آن به حساب می آید و این موضوع در مورد پارک ملی دِنالی نیز صادق می باشد. اینجا گستره ای 6 میلیون جریبی از تنهایی و آرامش است.

پارک ملی و منطقه حفاظت ‌شده دِنالی ، ایالت آریزونا (Alaska)


شهر تائوس (Taos)، ایالت نیو مکزیکو (New Mexico)
در ایالت نیو مکزیکو شهر سانتافه (Santa Fe) است که خوش می درخشد، اما کمی بیشتر که به سمت شمال حرکت کنیم، به شهر تائوس می رسیم. این شهر تجربه اصیل تر، ارزان تر و البته سفر تفریحاتی غیر تجاری تری را در اختیار میهمانان خود قرار می دهد. تائوس تعدادی از مکان های تاریخی را پیشکش بازدید کنندگانش کرده و همچنین به داشتن سراشیبی های نه چندان دوری که مناسب برای انجام اسکی در فصل زمستان هستند هم بسیار شهرت دارد.

شهر تائوس (Taos)، ایالت نیو مکزیکو (New Mexico)


شهر اَشویل (Taos)، ایالت کارولینای شمالی (North Carolina)
شهر اَشویل واقع در کارولینای شمالی، مکانی برجسته برای صحنه های تکرار نشدنی از اجرای زنده موسیقی ها بوده است. قسمت مرکزی این شهر ارائه کننده ترکیبی از دیدنی های فریبنده جنوبی و همینطور هیپی های خلاق می باشد. این شهر تماشایی همچنین یکی از قطب های عظیم برای انجام ورزش هایی مثل قایق سواری بر روی امواج خروشان می باشد و سرتاسر آن توسط تعداد بی شماری کوه، مسیرهای پیاده روی و گودال های آبی مناسب برای شنا کردن احاطه شده است.

شهر اَشویل (Taos)، ایالت کارولینای شمالی (North Carolina)


شهر بِلفاست (Belfast)، ایرلند شمالی (Northern Ireland)
گردشگران برای مدت زمانی طولانی از رفتن به شهر بِلفاست ممنانعت می کردند و دلایل چنین موضوعی، سابقه نه چندان خوب این شهر برای بمب گذاری های جمهوری خواهان ایرلند (IRA) و همینطور محله های فقیر نشین موجود در آن بوده است. اما پایتخت کشور ایرلند شمالی در سال های اخیر شاهد تحولات بزرگی بوده. به لطف رشد بخش فناوری، این شهر شاهد احیا پیدا کردن اقتصاد خود بوده است و توانسته اعتبار خود را به عنوان یک پایتخت برای هنر، آموزش عالی، اشتغال و قانون دوباره بدست آورد.

شهر اَشویل (Taos)، ایالت کارولینای شمالی (North Carolina)


پارک ملی گلِیشر (Glacier National Park)، ایالت مونتانا (Montana)
پارک ملی گلِیشر در ایالت مونتانا با وجود اینکه غالباً تحت الشعاع دیگر پارک های ملی این منطقه نادیده گرفته می شود، اما باز هم شایسته توجه بیش از اینهاست. این پارک ملی بیش از یک میلیون جریب فضا را در اختیار دارد که متشکل از دو محدوده کوهستانی، بیش از 130 دریاچه کشف و نام گذاری شده، بیش از هزاران گونه از گیاهان مختلف و صدها گونه از حیوانات را شامل می شود. اکوسیستم دست نخورده این پارک ملی دلیل اصلی نام گذاری آن به لقب "تاج اکوسیستم قاره" می باشد. در مجموع این پارک ناحیه ای از سرزمینی محافظت شده می باشد که متشکل از 41 هزار کیلومتر مربع است.

پارک ملی گلِیشر (Glacier National Park)، ایالت مونتانا (Montana)


مقاصد لوکسی که  برای سپری کردن تعطیلات به طور جدی نادیده گرفته شده اند



شهر فیلادِلفیا (Philadelphia)، ایالت پِنسیلوانیا (Pennsylvania)
فیلادلفیا شهری است که غالباً تحت الشعاع عظمت شهرهای نزدیک به آن یعنی نیویورک و واشنگتن قرار می گیرد. اما این شهر منزلگاهی برای تعدادی از مکان های تاریخی از جمله تالار استقلال (Independence Hall) که اعلامیه استقلال در آن تصویب شد است. همچنین کوچه اِلفریت (Elfreth Alley) که در یکی از مناطق تاریخی در آن قرار دارد، کهن ترین محله مسکونی کل کشور است که همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

شهر فیلادِلفیا (Philadelphia)، ایالت پِنسیلوانیا (Pennsylvania)


جزیره مَکیناک (Mackinac Island)، ایالت میشیگان (Michigan)
جزیره مَکیناک واقع در ایالت میشیگان، یکی از کمتر شناخته شده ترین و آرامش بخش ترین گوشه ها در ایالات متحده است. جالب اینجاست که براساس یکی از قوانین محلی، وسایل نقلیه موتوری اجازه تردد در آن را ندارند. گرند هتل (The Grand Hotel) مناظر حیرت آوری را از دریاچه هُرُن (Lake Huron) به نمایش می گذارد و به داشتن شیرینی های فاج خوشمزه اش شهرت دارد.

جزیره مَکیناک (Mackinac Island)، ایالت میشیگان (Michigan)


شهر آدلاید (Adelaide)، استرالیا (Australia)
شهر آدِلاید اغلب به دلیل حضور شهرهای دیگر کشور استرالیا نظیر سیدنی و مِلبورن به کلی نادیده گرفته می شود. اما این شهر برای داشتن شخصیت منحصر به فردش، یکی از نقاط عالی برای گذراندن تعطیلات است. شهر آدِلاید برای مناظر هنری و کلکسیون موزه هایش شهرت بسیاری پیدا کرده و ترکیبی کامل از رستوران های گوناگونی که در اختیار دارد، یکی دیگر از ویژگی های خاص آن را رقم زده است.

شهر آدلاید (Adelaide)، استرالیا (Australia)


شهر پوئِبلا (Puebla)، مکزیک (Mexico)
شهر پوئِبلا یکی از کم طرفدارترین مقاصد گردشگری کشور مکزیک از بابت صنعت گردشگری است. علت این امر هم نداشتن سواحل و شهرهای اقامتی می باشد که به عنوان مثال شهر کانکون (Cancun) از این بابت زبان زد خاص و عام می باشد. اما پوئِبلا یکی از تاریخی ترین شهرهای مکزیک است که مستعمره کشور اسپانیا می باشد و به ویرانه های باستانی مایان هایش شهرت دارد. همچنین وجود یک سرزمین که زمانی صحنه نبردی مشهور بوده و بعده ها عاملی شد تا جشنی به نام سینکو دی مایو (Cinco de Mayo) به صورت سالانه در این کشور بر پا بشود هم از دیگر دلایل شهرت آن است. از دید بسیاری شهر پوئِبلا به عنوان پاتخت غذایی کشور مکزیک در نظر گرفته شده است، چرا که آشپزخانه این شهر به شدت تحت تاثیر دستور پخت غذاهایی که مایان استفاده می کرده اند قرار گرفته است.

شهر پوئِبلا (Puebla)، مکزیک (Mexico)


جزایر آپوستِل (The Apostle Islands)، ایالت ویسکانسین (Wisconsin)
جزایر آپوستِل واقع شده در کنار دریاچه سوپریر (Lake Superior) از ایالت ویسکانسین، به داشتن غارهای پر تعداد و صخره های سنگی که اجازه می دهد بازدید کنندگان با کایاک به تماشایشان بروند شهرت بسیاری دارند. همینطور وجود یک فانوس دریایی تماشایی بر فراز این دریاچه، یکی دیگر از مناظر دیدنی این منطقه می باشد.

جزایر آپوستِل (The Apostle Islands)، ایالت ویسکانسین (Wisconsin)


شهر سَنت آگوستین (St. Augustine)، ایالت فلوریدا (Florida)
شهر سَنت آگوستین یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ایالات متحده است که در حقیقت یک شهرک اروپایی اشغال شده واقع در خاک آمریکا به حساب می آید. این شهر به داشتن سواحل شنی سفید رنگ و مکان های پر تعداد تاریخی اش شهرت بسیاری دارد.

شهر سَنت آگوستین (St. Augustine)، ایالت فلوریدا (Florida)

منبع: allday




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید