• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سنت های جالب و هیجان انگیز برای روز ولنتاین در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۲۵   تعداد بازدید : 21284   گروه مطلب : فرهنگ و هنر


سنت های جالب و هیجان انگیز برای برگزاری روز ولنتاین در سراسر جهان

با نزدیک شدن به روز ولنتاین موج این روز در گوشه و کنار دنیا دیده می شود، فروشگاه ها با آب نبات های قلبی، شکلات ها و حیوانات عروسکی پر شده اند. در آمریکا در تمام قفسه مغازه ها خرس های تِدی و باکس های شکلات مخصوص این روز زیبا به چشم می خورد. اما در تمامی کشورها ابراز عشق با اهدا کارت تبریک وآب نبات های قلبی شکل انجام نمی شود. در برخی از کشورها قاشق های چوبی و گل های فشرده نماد عشق در این روز رمانتیک اند و در برخی جاهای دیگر افراد از این تعطیلات به شکل دیگری استفاده می کنند و در سوگ زندگی مجردیشان بر روی نودل های مشکی گریه می کنند.
چندین داستان در مورد فلسفه روز ولنتاین ارائه می شود که یکی از رایج ترین آنها مربوط به تاریخ روم باستان در قرن هفدهم می باشد، در تمام موارد داستان ها و روایات، کشیکی وجود دارد که زوج های جوان را در خفا به عقد و همسری یکدیگر در می آورد. هر چند واقعیت و صحت این داستان کاملاً مشهود نیست، اما وجود عشق به عنوان یک پدیده جهانی و قدرتی بیکران بسیار واضح است. در سراسر جهان مردم روز ولنتاین را به شکل هایی جذاب و متفاوت جشن می گیرند تا حس قدرتمند و زیبای عشق را به یکدیگر ابراز کنند. در این مقاله چگونگی برگزاری این جشن زیبا در چند کشور مختلف ارائه می شود. 

10- چین China 
در قرن بیست و یکم بسیاری از چینی ها روز ولنتاین غربی را با ارائه هدایای عاشقانه و تاریخ هایی خاص جشن می گیرند و به یکدیگر ابراز علاقه و عشق می کنند. اما آیا می دانستید که چینی ها قرن هاست که در تاریخ خود روزی به نام روز عشق را دارند؟ 
در چین معادل  روز ولنتیاین فستیوال کیوکسی (Qixi Festiva) می باشد، کیوکسی به معنای شب هفت است و این جشنواره معمولاً در اوایل ماه آگوست و در روز هفتم ماه هفتم قمری برگزار می شود. این یک سنتی اجدادی است که در طی قرن ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است
این تراژدی عاشقانه گویای داستان دو ستاره در کهکشان راه شیری است، یکی از پری ها به نام زینو (Zhinu) با مردی زمینی به نام نیلَنگ (Niulang) ازدواج کرد. آنها در نگاه اول عاشق هم شدند و به عقد هم در آمدند اما این ازدواج چنان خشم الهه آسمان را برانگیخت که او کهکشان راه شیری را فقط برای جدا کردن این دو خلق کرد. در سمت شرق کهکشان راه شیری ستاره وِگا (Vega) که نشان دهنده جایگاه زینو است، قرارگرفته و مرد جوان در سمت غرب کهکشان افتاده و در حال گریستن برای همسرش می باشد. عاشقان تنها یکبار در سال و در طی روزهای جشنواره کیوکسی می توانند این دو ستاره را مشاهده کنند، در طی این روزها دختران چینی به راز و نیاز و عبادت با خدا برای پیدا کردن شوهری خوب و مناسب می پردازند و برای زینو الهه باستانی عشق میوه و خربزه های حکاکی، نذر و نیاز می کنند تا دعایشان مقبول گردد.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در کشور چین


9- ژاپن Japan
در ژاپن جشن روز ولنتاین بهاشیرینی شکلات برگزار می شود، دختران در این روز گیری شوکو (Giri Choco) هدیه می دهند، شکلات هایی بدون مضمون عاشقانه که دادن آنها در این روز برای دختران واجب است. آنها این شکلات را تنها به دوستان مرد، همکاران و کارفرمایان خود اهدا می کنند. اما برای ابراز علاقه و عشق و نشان دادن نوع دیگری از رابطه و محبت یک کادوی دست ساز همراه با شکلات هانمِی (Honmei Choco) را باید به معشوقشان بدهند. اما صبر کنید مردها به همین راحتی قسر در نمی برند و دقیقاً یک ماه بعد در تاریخ چهاردهم مارس در روز سفید می بایست هدیه خود را با شکلات های بیشتری پس بدهند.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در کشور ژاپن


8- کره Korea
از بسیاری جهات کره جنوبی دستخوش تغییرات بسیار زیادی از لحاظ فرهنگی و بیشتر متاثر از فرهنگ غربی شده، تا جاییکه زوج های جوان روز ولنتاین را با توجه سنت های رایج در کشورهای ایالت متحده، کانادا و بریتانیا برگزار می نمایند. 
اما کره ای ها هم مانند ژاپنی رسوم  مربوط به خود را دارند. روز ولنتاین یک تعطیلات محبوب در میان زوج های کره جنوبی است تا حدی که برخی از آنها این تعطیلات را از ماه فوریه تا آوریل جشن می گیرند. در کره جنوبی هدیه دادن ها از تاریخ 14 فوریه و زمانیکه خانم ها با ارائه شکلات، آب نبات و گل به آقایان اظهار عشق می کنند، شروع می شود. اما در 14 مارس ورق بر می گردد و نوبت به آقایان برای برگزاری روز سفید می رسد، روزی رمانتیک که آقایان علاوه بر گلباران کردن معشوقشان با شکلات و گُل به آنها هدایایی نیز تقدیم می کنند.
برای کسانی که نمی توانند روز ولنتاین یا روز سفید را جشن بگیرند، گزینه سومی در نظر گرفته شده، روز سیاه در تاریخ چهاردهم آوریل. در این روز افراد تنها با خوردن یک کاسه سیاه جاجانگمایِن (jajangmyeon) یا نودل پاستا لوبیا سیاه به سوگواری برای تنهاییشان و وضعیت کنونیشان می پردازند.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در کره


7- آرژانتین Argentina
در سرزمین تانگو یک روز برای برگزاری جشن ولنتاین اصلاً کافی نیست، این جشن رمانتیک به مدت یک هفته در این مکان رویایی برگزار می شود. در آرژانتین علاوه بر روز چهاردهم فوریه،  در ماه ژوئیه جشنی به مدت 7 روز و به عنوان هفته شیرینی برگزار خواهد شد. در طی این هفته و از تاریخ سیزدهم تا بیستم ژوئیه عاشقان و دوستان عشق و محبت خود را با تبادل بوسه و هدایا به یکدیگر ابراز می کنند. این هفته عاشقانه با روز دوستی به پایان می رسد.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در آرژانتین


6- آلمان Germany
برگزاری جشن روز ولنتاین در میان مردم محلی آلمان امری است بسیار محبوب، اما این رویداد در آلمان مانند بقیه کشورهای دنیا جنبه تجاری ندارد. عاشقان در این روز تنها با ارائه شکلات، گل و هدایایی به شکل قلب به یکدیگر ابراز علاقه و عشق نمی کنند و برای این رویداد رمانتیک هدیه ای خاص دیگری نیز دارند. در میان مردم محلی آلمان خوک نماد شانس است، با توجه به همین اعتقاد عاشقان در این روز مجسمه هایی کوچک یا شکلات هایی با ظاهر خوک را به یکدیگر هدیه می دهند. یکی دیگر از هدایای منحصر به فرد مردم آلمان برای روز ولنتاین کلوچه های زنجبیلی با ظاهری قلبی شکلند که عبارت و پیام های عاشقانه ای مانند دوستت دارم بر روی آنها نوشته شده است.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در آلمان


سنت های جالب و هیجان انگیز برای برگزاری روز ولنتاین در سراسر جهان



5- ایتالیا Italy
مطمئناً جشن روز عشق در سبکی کلاسیک و همزمان با جشنواره های بهاره در ایتالیا برگزار می شود. عشاق روز ولنتاین را کنار هم سپری می کنند و با گوش نواختن به موسیقی، اشعار و تبادل هدایایی مانند باچی پرِیجونا (baci perugina) لحظاتی رمانتیک را برای خود و معشوقشان رقم می زنند. باچی پریجونا جعبه ایست که با شکلات های بوسه فندقی کوچک پر شده، باچی در زبان ایتالیایی به معنای بوسه است. این جعبه با یک پیام عاشقانه به چهار زبان دنیا تکمیل می شود. با توجه به اعتقادات قدیمی و سنت های ایتالیایی اولین مردی که یک دختر مجرد در روز ولنتاین ببیند در فاصله کمتر از یک سال حتماً همسرش خواهد شد.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در ایتالیا


4- شیلی Chile
می توان از شیلی به عنوان سرزمین شاعران نام برد، سرزمینی رویایی با مردمانی بسیار احساساتی و عاشق پیشه. روز ولنتاین یک فرصت بسیار مناسب برای ابراز عشق زوجین به یکدیگر می باشد و مردم شیلی که همیشه دنبال فرصت های خاص برای ابراز علاقه به معشوقشانند، از این روز بسیار استقبال می کنند و بسیار پر هیجان و انرژی آن را جشن می گیرند. در این روز مردم به پیاده روی در اطراف شهر برای لذت بردن از تماشای فروشگاه ها و مراکز خریدی که بسیار با سلیقه توسط گل ها، بادکنک ها و قلب های تزئینی مزین شده اند، می پردازند.
رستوران ها، کلوب ها، آژانس های مسافرتی و هتل ها در این روز خاص و پر عشق پیشنهادهایی جذاب برای انجام کارهایی خاص را ارائه می دهند. گل، شکلات، نامه های عاشقانه و جواهرات هدایایی معقول برای این روز به یاد ماندنی اند. از دیگر فعالیت هایی محبوب که زوجین در این روز زیبا انجام می دهند می توان به برگزاری یک میهمانی شام رمانتیک دو نفره و رفتن به کنسرت هایی که در این روز با مضمونی عاشقانه تر در سراسر کشور برگزار می شود، اشاره کرد.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در شیلی


3- برزیل Brazil
اگر به دنبال فرصتی مناسب برای شرکت در جشن های بسیار بزرگ هستید، کارناوال های برزیل قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهند بود. این کارناوال در تمام طول ماه فوریه یا مارس و همزمان با روز ولنتاین برگزار می شود. معادل محلی برای روز ولنتاین در برزیل روز عاشقان یا دسا دوس اینیموراذِس Dia dos enamorados در تاریخ دوازدهم ژوئن می باشد. در این روز عاشقان برزیلی به یکدیگر شکلات، گل و کارت هدیه می دهند اما علاوه بر این هدایا اجراهای موسیقی در سراسر شهرهای کشور و برگزاری میهمانی های دو نفره و خانوادگی از دیگر جنبه و گزینه های محبوب اجتماعی این روز می باشد. مردم برزیل همچنین روز سنت آنتونی (Saint Anthony) که یادآور سنت مقدس ازدواج است، را جشن می گیرند. در این روز مراسم مذهبی مختلف برای دعا جهت پیدا کردن زوجی مقبول و خوب نیز برگزار می شود. 

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در برزیل


2- تایوان Taiwan
تایوان به خاطر داشتن گل های رویایی اش بسیار مشهور می باشد، پس اگر گل نماد عشق است، می توان رمانتیک ترین جشن های جهان را در تایوان دید. مردم تایوان این روز را دو مرتبه در سال برگزار می کنند یکی در تاریخ 14 فوریه و دیگری در هفتم ژوئیه. انتظار می رود در تایوان آقایان به خانم هایشان دسته گل هایی زیبا در روز ولتناین هدیه دهند، بله انتظارتان کاملاً درست و بجا است اما توجه داشته باشید که تعداد گل ها و نوع آنها همگی دارای نماد و پیغامی خاصند. گل رُز همیشه پیام رسان عشق و تعداد نود و نه تا از این گل به معنا و نماد عشق برای همیشه می باشد، 108 گل رز دلالت بر درخواست ازدواج و سوال آیا با من ازدواج می کنی؟ خواهد بود.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در تایوان


1- پاریس Paris
می توان از پاریس به عنوان سرزمین عشق و پایتخت جهانی ولنتاین نام برد، مقصدی رویایی که عشاق از سراسر جهان برای این روز رمانتیک به آن سفر می کنند. در روز ولنتاین عشاق با تبادل نامه های عاشقانه و کارت های تبریک به یکدیگر ابراز علاقه می کنند، این رویداد با روش های دیگری که ریشه در سنت های فرانسه دارد برگزار خواهد شد. با توجه به گفته های تاریخی  فلسفه نوشتن کارت ولنتاین در فرانسه از داستان فرستادن نامه های عاشقانه ای که چالز (Charles) دوک شهر اورلینز (Duke of Orleans) برای همسرش در حالیکه در سال 1415 در برج لندن زندانی بود، سرچشمه و نشات گرفته است. او اولین کارت ولنتاین را نوشته و پایین اشعارش را با عنوان ولنتاینِ تو امضا کرد.
یکی دیگر از سنت های محبوب روز ولنتاین در فرانسه لودخی دمور (loterie d’amour) یا نقاشی برای عشق می باشد که بسیار دور از روابط عاشقانه است. بر اساس این سنت افراد مجرد خانه خود را آماده می کنند و مردان برای شروع بازی و برقرای رابطه ای جدید به خانه های روبرو می روند، اما پایان این بازی چندان رمانتیک هم نخواهد بود و چنانچه یک مرد در خانه ای که وارد می شود علاقمندی هایش را نیابد خیلی راحت آنجا را ترک کرده و برای پیدا کردن زوجی دیگر به خانه بعدی خواهد رفت. این سناریو برای خانم ها با گفتن حرف های رکیک و زشت به آقایانی که آنان را ترک کرده اند به پایان نخواهید رسید بلکه هنوز مرحله آتش بازی برای آنها باقی مانده، در طی آتش بازی خانم ها عکس های مردی که به آنها بدی و یا ستم کرده ان را به آتش می کشانند.این سنت و رویداد بسیار غیر قابل کنترل است و با وجود اینکه دولت فرانسه آن را ممنوع کرده، هنوز هم عده ای آن را انجام می دهند.

سنت های جالب برای برگزاری روز ولنتاین در فرانسه


منبع: internationalteflacademy




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید