• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سیاحت در گنجینه های روسیه: آشنایی با 7 مورد از عجایب کشور روسیه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۱۸   تعداد بازدید : 9196   گروه مطلب : دیدنی ها


نمای بیرونی کاخ پِتِر هوف (Peterhof Palace)
نمای بیرونی کاخ پِتِر هوف (Peterhof Palace)

روسیه نه تنها از لحاظ ابعاد یک کشور عظیم به حساب می آید، بلکه مکانی است که میزبان مجموعه ای شگفت انگیز از عجایب طبیعی و فرهنگی می باشد که سزاوار یک توجه ویژه جهانی است.
هفت مورد از عجایب کشور روسیه در واقع گنجینه های طبیعی و تاریخی هستند که پس از چندین دوره رای گیری و اتخاذ تصمیم های مختلفی سرانجام برگزیده شده اند. طرح انتخاب عجایب این کشور اولین بار به واسطه همکاری مشترک رادیو مایاک (Radio Mayak)، کانال تلویزیونی روسیه (television channel Russia) و روزنامه ایزوستیا (Izvestia) سازمان دهی شد. چنین رقابتی در سه مرحله مختلف و در میان تاریخ های یکم اکتبر سال 2007 و اول ژوئن سال 2008 برگزار گشت. نتایج نهایی در تاریخ دوازدهم ژوئن سال 2008 در میدان سرخ (Red Square) شهر مسکو اعلام شد.
برای سفر به کشور روسیه و سیاحت در گنجینه ها و عجایب آن، می توانید پایین ترین نرخ تور مسکو را برای فصل تابستان در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

7 - کوه اِلبروس (Mount Elbrus)
کوه البروس نه تنها لقب مرتفع ترین کوه در کشور روسیه را در اختیار دارد بلکه به عنوان بلندترین کوه قاره اروپا نیز شناخته می شود. البته برخی کوه مون بِلان (Mont Blanc) را به عنوان بلندترین کوه اروپا قبول دارند. کوه البروس همچنین عنوان دهمین قله برجسته جهان را نیز یدک می کشد. البروس آتشفشانی ساکت است که متعلق به رشته کوه قفقاز می باشد و در نزدیکی مرز دو کشور روسیه و گرجستان سر از زمین بر آورده است. این کوه دارای دو قله است که هر دو گنبد آن آتشفشانی هستند. قله غربی که مرتفع تر است، دارای ارتفاع 5642 متری می باشد و از طرف دیگر قله پست تر آن به اندازه 5621 متر از سطح زمین قد کشیده است.

7 - کوه اِلبروس (Mount Elbrus)


6 – صخره های مَن پاپونیر (Manpupuner)
صخره های به صف کشیده شده مَن پاپونیر، مکانی فرهنگی است که در منطقه ترویِتسکی پیِکورسکی (Troitsko-Pechorsky) کشور روسیه و در غرب کوه های اورال (Ural Mountains) واقع شده است. این هفت صخره عظیم الجثه که دارای اشکالی غیر طبیعی هستند، بر اثر تاثیرات باد و یخ  امروزه به چنین ستون هایی تغییر شکل داده اند. ساختمان این صخره های چیده شده در کنار هم، در حدود 39 الی 42 متر ارتفاع دارند. چندین افسانه محلی وجود دارد که در ارتباط با این صخره ها مطرح شده اند. یکی از آنها اینگونه می گوید که این ستون های سنگی زمانی نقش دوستان غول های ساموید (Samoyed) را ایفا می کرده اند و با راه رفتن در سرتاسر این منطقه کوهستانی، به مردم مانسی (Mansi) حمله ور می شده اند. اگرچه زمانی که با کوه های مقدس مانسی رو به رو شدند، کل نفراتشان به ستون های سنگی که امروز مشاهده می کنیم تبدیل شده اند.

6 – صخره های مَن پاپونیر (Manpupuner)


5 – کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil's Cathedral)
قرار گرفته در میدان سرخ از شهر مسکو، کلیسای قیصریه مقدس (Cathedral of Vasily the Blessed) که به نام کلیسای جامع سنت باسیل نیز شناخته می شود، توانسته در لیست هفت مورد از عجایب کشور روسیه جای بگیرد. این کلیسا به دستور ایوان مخوف (Ivan the Terrible) و در میان سال های 1555 تا 1561 بنا شد. چنین کلیسایی نقش بلندترین ساختمان شهر را تا پیش از ساخته و کامل شدن برج ناقوس بزرگ ایوان (Ivan the Great Bell Tower) در سال 1600 ایفا می کرده است. ساختمان کلیسای جامع سنت باسیل به شکل زبانه هایی آتشین که به سمت آسمان بلند می شود به تصویر کشیده شده اند و هیچ شباهتی به دیگر ساختمان های موجود در کشور روسیه ندارد. این کلیسا بعداً از دست جامعه ارتدوکس (Orthodox) روسیه مصادره شد و از سال 1928 تا به امروز، به عنوان یک بخش از سازمان موزه تاریخی  کشور روسیه (State Historical Museum) اداره می شود. همچنین این محل به عنوان بخشی از کاخ کرملین (Moscow Kremlin) و میدان سرخ، قسمتی از میراث جهانی سازمان یونسکو (UNESCO World Heritage) نیز می باشد.

5 – کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil's Cathedral)


سیاحت در گنجینه های روسیه: آشنایی با 7 مورد از عجایب کشور روسیه



4 – کاخ پِتِر هوف
کاخ پِتِر هوف مجموعه ای از باغ ها و کاخ هایی است که در شهر پِتِرگوف (Petergof)، یکی از شهرهای منطقهٔ فدرال سن پترزبورگ (St. Petersburg) به حساب می آید. این مکان به داشتن مناظر زیبایش شهرت دارد و اغلب اوقات به نام ورسای روسی (Russian Versailles) نیز صدا زده می شود. کاخ پِتِر هوف در روسیه به عنوان یکی از میراث جهانی سازمان یونسکو شناخته شده است.

4 – کاخ پِتِر هوف


3 – مجسمه مامایِف کورگان (Mamayev Kurgan)
مجسمه مامایِف کورگان واقع در بخش جنوبی کشور روسیه، بلندی مشرفی است که منظره شهر ولگوگُراد (Volgograd) را به نمایش می گذارد. این مکان میزبان مجتمع یادبود پیچیده ای است که به هدف بزرگداشت نبرد استالینگراد (Battle of Stalingrad)، یکی از ننگین ترین و مرگبارترین جنگ های طول تاریخ بشریت بنا شده است. این جنگ نبردی میان شوروی و نیروهای متحدین در جبهه شرقی و در بحبوحه جنگ جهانی دوم بود. یادمان "مام میهن فرا می‌خواند" (Motherland Calls) مجسمه ای است که در سال 1967 برای یاد بود این جنگ بنا شد و عظیم ترین مجسمه ساده ساخته شده در جهان می باشد. در حال حاضر این مجسمه به عنوان بلندترین مجسمه جهان شناخته می شود که تصویر یک زن را به نمایش گذاشته است.

3 – مجسمه مامایِف کورگان (Mamayev Kurgan)


2 – دره آبفشان ها (Valley of Geysers)
دره آبفشان ها زمینی است که تعداد زیادی آبفشان در آن وجود دارد و خود آن نیز در شبه جزیره کامچاتکای (Kamchatka Peninsula) کشور روسیه واقع شده است. این مکان جایگاه دوم را در میان سرزمین هایی که متمرکزترین و بیشترین تعداد از آبفشان ها را درون خود جای داده کسب کرده است. نزدیک به 90 آبفشان و تعداد بی شماری چشمه آب گرم در بلندای 6 کیلومتری از حوضه رودخانه دره آبفشان ها وجود دارد. همچنین یک آتشفشان چینه ای (stratovolcano) نسبتاً جوان به نام کیکپینیچ (Kikhpinych) در مجاورت حوضه این مکان واقع شده است.

2 – دره آبفشان ها (Valley of Geysers)


1 – دریاچه بایکال (Lake Baikal)
دریاچه بایکال به لحاظ حجم زیادی که دارد، بزرگ ترین دریاچه حاوی آب های تازه در جهان می باشد. این دریاچه حاوی 2 میلیون و 351 هزار و 639 کیلومتر مربع از آب های جهان است. چنین دریاچه ای میزبان حدوداً 20 درصد از سطح آب های تازه و یخ نزده جهان می باشد. دریاچه بایکال همچنین عنوان عمیق ترین دریاچه جهان را با بیشینه عمق 1642 متر در اختیار دارد. این دریاچه یکی از شفاف ترین و کهن ترین دریاچه های موجود بر روی کره زمین می باشد. دریاچه بایکال در ابتدا یک دره شکاف خورده باستانی بود و ظاهری شبیه به هلال ماه دارد. 

1 – دریاچه بایکال (Lake Baikal)


رتبه بندی هفت عجایب کشور روسیه :
1 – دریاچه بایکال – موقعیت: استان ایرکوتسک (Irkutsk Oblast)، بوریاتیا (Buryatia)
2 - دره آبفشان ها - موقعیت: سرزمین کامچاتکا
3 - مجسمه مامایِف کورگان - موقعیت: استان ولگوگراد
4 - کاخ پِتِر هوف - موقعیت: سن پیترزبورگ
5 - کلیسای جامع سنت باسیل - موقعیت: مسکو
6 - صخره های مَن پاپونیر - موقعیت: جمهوری کومی (Komi)
7 - کوه اِلبروس - موقعیت: جمهوری کاباردینو بالکاریا (Kabardino-Balkaria)، جمهوری قره‌ چای و چرکس (Karachay–Cherkessia)


منبع: worldatlas




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید