• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


15 مکان شگفت انگیز برای بازنشستگان در سال 2017

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۱۲   تعداد بازدید : 8692   گروه مطلب : ایده های سفر


15 مکان شگفت انگیز برای بازنشستگان در سال 2017

بعد از چندین سال کار طولانی و سخت، شاید تنها خواسته افراد دستیابی به آرامش و زندگی در یک شهر یا شهرستانی آرام می باشد، اما می توان از این دوران طلایی علاوه بر استراحت به عنوان فرصتی فوق العاده برای تجربه زندگی در شهرهای جدید نام برد. 
بازنشستگی فرصتی مناسب برای زندگی در محلی جدید و آشنایی با فرهنگ های جدید و طعم غذاهای به یاد ماندنی را برایتان فراهم خواهد آورد. سفر کردن همیشه می تواند ارمغان آور تجربه ای شگفت انگیز باشد، اما گاهی اوقات انتخاب مقصدی مناسب می تواند تجربه ای رویایی از زندگی در بهشت را برایتان رقم زند. در این مقاله چند پیشنهاد مناسب برای بازنشستگانی که در سال 2017 به دنبال مقصدی خاص برای اقامتند، ارائه می شود.

فینِکس، آریزونا Phoenix, Arizona
به طور کلی می توان از شرایط آب و هوایی مساعد به عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب مقصدی مناسب برای بازنشستگان نام برد، هر چه آب و هوا گرم تر، مناسب تر. فینِکس در اکثر روزهای سال دارای آب و هوای آفتابی است، از طرف دیگر، هزینه های روزانه زندگی در این شهر فوق العاده بسیار پایین می باشد. این شهر می تواند انتخاب مناسبی برای علاقمندان به ورزش باشد، جاییکه در آن اکثر رویدادهای ورزشی به راحتی قابل دسترسی اند.

فینِکس، آریزونا Phoenix, Arizona


آلگاروه، پرتغال Algarve, Portugal 
خط ساحلی بسیار زیبا، آب و هوای شگفت انگیز و هزینه زندگی پایین همگی از عواملیند که مانند آهنربا در جذب افراد بازنشسته به این مکان عمل می کنند. این شهر جایگاه مهاجرین متعددی است و همین مسئله برقرای ارتباط با همسایه ها را راحت تر می کند. با وجود اینکه زبان این کشور پرتغالی است، اما شما می توانید با زبان انگلیسی خود را نجات دهید. از دیگر ویژگی های این شهر بی نظیر می توان به شگفتی های طبیعی مسحور کننده اش و هنر معماری فوق العاده اش اشاره کرد.

آلگاروه، پرتقال Algarve, Portugal


بوداپِست Budapest
بوداپست یکی از شهرهای زیبای اروپاست که در مجارستان قرار گرفته، شهری زیبا با جاذبه های تاریخی متعدد که عضو سایت میراث جهانی یونسکو می باشد. از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به حمام های گِلِرت (Gellert Baths) (یک اسپای بزرگ با استخر مواج روباز)، جزیره مارگارت (Margaret Island) که در وسط رودخانه دانوب (Danube River) قرار گرفته و خانه وحشتی که تاریخ مجارستان را در طول دورانی که گرفتار رژیم فاشیستی و کمونیستی بوده، از طریق صفحه نماش های پهناور به تصویر می کشد، نام برد. در مجارستان فرصت هایی فوق العاده برای انجام فعالیت های مناسب با دوران بازنشستگی یافت می شود، فرصت هایی متفاوت و شگفت انگیز.

بوداپِست Budapest


کِیپ کورال (دماغه مرجانی)، فلوریدا Cape Coral, Florida
قطعاً فلوریدا جزو گزینه های انتخابی برای سکنی گزیدن در دوران بازنشستگی است. اما می توان از دماغه مرجانی اش به عنوان مکانی منحصر به فرد و دوست داشتنی که تعداد کانال هایش از تعداد جاده هایش نیز بیشتر است، نام برد. مکانی خارق العاده که به نام سرزمین عجایب آبی مشهور می باشد. این جزیره رویایی با ارائه فعالیت هایی تقریباً گران، مناظری مسحور کننده و آبزیانی شگفت آور قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی که تمایل دارند دوران بازنشستگیشان را در منطقه ای ساحلی و کنار دریا سپری کنند، خواهد بود.

کِیپ کورال (دماغه مرجانی)، فلوریدا Cape Coral, Florida


اَبوروتزو، ایتالیا Abruzzo, Italy
اَبوروتزو یکی از دوست داشتنی ترین نقاط ایتالیاست، مکانی خارق العاده با رشته کوه هایی شگفت انگیز و سواحلی خارق العاده. پس اگر به دنبال مکانی مناسب برای برنزه کردن در کنار دریا در حالیکه از نوشیدن جرعه جرعه نوشیدنی لذت می برید و نسیم دریایی صورتتان را نوازش می کند، هستید یا اینکه علاقمند به انجام فعالیت اسکی در میان رشته کوه هایید، اَبوروتزو قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. می توان از ابوروتزو به عنوان شهری نسبتاً آرام نام برد، اما متاسفانه با افزایش جمعیت گردشگری و پیشرفت های صنعتی و مدرن، طبیعت زیبای آن رو به زوال و تباهی پیش می رود. در این شهر مانند بسیاری از جاهای دیگر به غذا بسیار اهمیت می دهند و در تهیه آن بسیار ماهرند.

اَبوروتزو، ایتالیا Abruzzo, Italy


چیانگ مای، تایلند Chiang Mai, Thailand
تایلند به خاطر فرهنگ میهمان نوازی و برخورد دوستانه با افراد خارجی معروف است، شهری خارق العاده با فضای جنگلی فراوان، سواحل نفس گیر، کوهستان های شگفت انگیز و سبک زندگی غیر جدی. در این کشور خدمات درمانی در سطح بسیار بالا و مقرون به صرفه ای از نظر هزینه ارائه می شود، امتیازی که شاید برای بازنشستگاه بسیار مهم باشد. فقط  از ویزای خود برای اقامت بلند مدت در این شهر مطمئن شوید.

چیانگ مای، تایلند Chiang Mai, Thailand


کان، فرانسه Caen, France
این شهر زیبا آثار تاریخی و معماری شگفت انگیزی را ارائه می دهد که از برجسته ترین آنها می توان به کلیسای سانتِ تیرینیتی (Abbey of Sainte-Trinité)، دِ مِموریال دو کان (the Mémorial de Caen) و موزه هنر واقع در قلعه شاتو دو کان (Château de Caen) اشاره کرد. کان شهری بزرگ اما ساکت است که گوشه و کنارش از آثار تاریخی پر شده. در زمان جنگ و قبل از آن کان مکانی بسیار مناسب برای استراحت و رها شدن از شر استرس های ناشی از چندین سال کار کردن بود.

کان، فرانسه Caen, France


15 مکان شگفت انگیز برای بازنشستگان در سال 2017



سِلیما، مالت Sliema, Malta
سِلیما مکانی است که دارای تابش خورشید (بیش از 3000 ساعت در سال) متفاوتی است، نقطه ای محبوب و شلوغ برای زندگی. شرایط آب و هوایی گرم و درجه حرارت بالا، سِلیما را به مکانی بسیار جذاب تبدیل کرده. در اینجا فقط دانستن زبان انگلیسی کافیست. اگر احساس کلاستوروفوبیک (تمایل به مکان های بسته) را در وجودتان دارید، اصلاً نگران نباشید چون جزیره وابسته مالت یعنی گُوزو (Gozo) در نزدیکی شماست و از طریق کشتی قابل دسترسی است.

سِلیما، مالتا Sliema, Malta


کُلرادو اِسپرینگز، کُلرادو Colorado Springs, Colorado
از کُلرادو اسپرینگز می توان به نام یک شهر با نمایش نظامی بسیار قدرتمند نام برد، شهری که جایگاه پایگاه هوایی پترسون (Peterson)، آکادمی نیروی هوایی ایالت متحده (the U.S. Air Force Academy)، پایگاه نیروی هوایی (شیریوِر) و پایگاه های بسیار متعدد دیگر می باشد. این شهر علاوه بر داشتن قدرت در نمایش نظامی جایگاه دانشگاه های فوق العاده ای است، پس اگر آموزش عالی به عنوان هدفی مهم در زمان بازنشستگیان جا دارد، کُلرادو اسپرینگز قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در اینجا فعالیت های سرگرم کننده مهیجی مانند اسکی و زیبایی های طبیعی خارق العاده مانند آبشارهای سِون (Seven)، غار بادها (the Cave of the Winds) یا قله پایکس (Pikes Peak) یافت می شود.

کُلرادو اِسپرینگز، کُلرادو Colorado Springs, Colorado


پورتو بایارتا، مکزیک Puerto Vallarta, México
مکزیک شهری در قاره آمریکاست که می توان از آن به عنوان میزبانی بی نظیر با ارائه امکانات رفاهی آشنا نام برد، امکانات رفاهی مانند دسترسی راحت به اینترنت، امکان پرواز آسان از مکزیک به آمریکا و یا بالعکس، زیر ساخت های بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای که وجود آنها برای لذت بردن از زندگی در محلی جدید ضروری است. مکزیک علاوه بر ارائه امکاناتی فوق العاده و دقیقاً مناسب و به جا مناظر سرسبز گرمسیری فوق العاده ای را نیز ارائه می دهد. هزینه زندگی در این شهر زیبا بسیار پایین است.

پورتو بایارتا، مکزیک Puerto Vallarta, México


سنت اَندروز، اسکاتلند St. Andrews, Scotland
از سنت اندروز می توان به عنوان زادگاه گلف نام برد، پس منطقی است که این شهر نقطه ای محبوب و در عین حال مطلوب برای انتخاب بازنشستگان باشد. در این شهر گلف فقط به بازی و یا تماشا ختم نمی شود بلکه گزینه های  بسیار متنوعی از مبتدی تا حرفه ای برای علاقمندان به این ورزش مهیج ارائه می شود. این شهر با جاذبه های کشنده و جالبی احاطه شده، جاذبه هایی که باعث شده تمام افراد حس کنند از آنها استقبال می شود. 

سنت اَندروز، اسکاتلند St. Andrews, Scotland


شهر پاناما، پاناما Panama City, Panama
پاناما مثالی فوق العاده از سبک مهندسی مدرن است، یکی از بزرگترین جاذبه های این شهر کانال پاناماست که در فاصله ای کوتاه از آن قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های این شهر زیبا می توان به موزه های متعدد، بنای یادگار فرانسوی و روستاهای هندی اشاره کرد. این شهر ویزایی خاص به نام پِنشِنادو (Pensionado) را ارائه می دهد، استفاده از این ویزا فقط برای افراد بازنشسته ای که حقوق آنها از حداقل 1000 دلار در ماه شروع می شود، ممکن خواهد بود.

شهر پاناما، پاناما Panama City, Panama


گِرانادا، نیکاراگوئه Granada, Nicaragua
 نام این شهر از اسم یک شهر باستانی اسپانیا گرفته شده، گراناد شهری است مدرن که هنوز برخی از جذابیت ها و سبک معماری استعماری در آن به چشم می خورد. این شهر دارای جمعیت مهاجر بسیار زیادی است و برخی از مناطق مجلل آن با رستوران های بزرگ و ساختمان های با شکوه پر شده.

گِرانادا، نیکاراگوئه Granada, Nicaragua


لاس تِریناز، جمهوری دومینیکن Las Terrenas, Dominican Republic
لاس تِریناز در منطقه ساحلی دریای کارئیب قرار گرفته، جاییکه ترکیب آب های فیروزه ای دریایی و سواحل سفید مکانی رویای را به وجود آورده، نقطه ای مسحور کننده که می توان از آن به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای اقامت در دوران بازنشستگی نام برد. این شهر چند فرهنگی مجموعه ای از فرهنگ های آمریکای شمالی، آفریقایی و کارائیبی را در خود جای داده. در لاس تِریناز هزینه زندگی بسیا پایین می باشد و شما به راحتی می توانید از آن به جزیره ای دیگر سفر کنید.

لاس تِریناز، جمهوری دومینیکن Las Terrenas, Dominican Republic


کوانکا، اِکوادور Cuenca, Ecuador
این شهر جذاب مکانی است که شما می تواند تجربه ای به یاد ماندنی از نوشیدن قهوه در یک کافه قدیمی که هنوز هم به سبک استعماری اسپانیاییست را امتحان کنید. این منطقه واقعاً آب و هوایی بسیار دوست داشتنی را ارائه می دهد، اما اخیراً تغییرات اقتصادی در این شهر هزینه ها را گران تر کرده. با این حال قیمت املاک و مستغلات هنوز هم پایین می باشد، پس شما می توانید با پس انداز بازنشستگیتان در این شهر اقامت کنید.

کوانکا، اِکوادور Cuenca, Ecuador

منبع: lifehack





نظرها

  • 1 0

    سلام موضوع بسیار خوبی را مطرح کرده اید ولی نمی دانم شاید شما در ایران زندگی نمی کنید در غیر این صورت می دانستید که بازنشستگان ما اگر برای خودشان شغلی پیدا نکنند باید برای امرار معاش خود گدایی کنند . من با مدرک لیسانس و 30 سال سابقه در سال 90 بازنشسته شدم و الان که حقوقم خوب شده است حدود 1800000 تومان حقوق می گیرم . در حالی که دخترم را بعد از بازنشستگی عروس کردم و پسرم دانشگاه آزاد درس خوانده و هزینه های زندگی بعد از بازنشستگی بشدت افزایش یافته است .

    • 2 0

      سلام عبدالرضای عزیز، از نظرتون سپاسگذاریم. حق با شماست البته هدف از مقاله ها به صورت کلی آشنا کردن کاربران با زیبایی های ایران و جهان می باشد حتی برای کسانی که امکان سفر به دیگر نقاط جهان را ندارند

  • 0 0

    جهت اطلاع از اخبار تورها

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید