• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چرا برای یک بار هم که شده باید به مالدیو سفر کرد؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۹   تعداد بازدید : 10071   گروه مطلب : ایده های سفر


دلایلی که بازدید از مالدیو را  ضروری می کند

بسیار از مردم برای تجربه و آشنایی با فرهنگ های مختلف، مکان ها، غذاها و مناظر شگفت انگیز عاشق سفر کردنند. کشف جزیره ای شبیه به بهشت می تواند فانتزی بسیاری از افراد در خیال پردازی هایشان باشد. جزیره ای رویایی با آب های درخشان، خانه های ییلاقی و فضایی مملو از احساس گرم و انرژی های فوق العاده مردم محلی.
در قسمت جنوب غربی، ضلع جنوبی هندوستان مکانی خارق العاده به نام مجموعه جزایر مالدیو یافت می شود، مجموعه ای ناب از جزایر مرجانی و آب و هوای استوایی. اگر هنوز فرصت آشنایی و تماشای زیبایی های جادویی این مکان دوست داشتنی برایتان فراهم نشده، با خواندن این مقاله دلیل اینکه چرا مالدیو می بایست در لیست سفرتان قرار گیرد را خواهید یافت.
کمی درباره مجموعه جزایر مالدیو
مالدیو یکی از کوچکترین کشورهای جهان و آسیاست، کشوری با 1192 جزیره که در مساحت 90 هزار کیلومتر مربعی گسترش یافته است. آب های این جزیره فوق العاده زیستگاه تعداد زیادی اکوسیستم های دریایی می باشد و سواحل شنی این جزیره خارق العاده از نظر زیبایی در کل دنیا معروف می باشد.
متاسفانه به دلیل تغییرات آب و هوایی و بالا آمدن سطح دریا این جزیره زیبا در معرض خطر انقراض و فرو رفتن به زیر دریا می باشد. اما این فاجعه به زودی اتفاق نخواهد افتاد و تاثیر این تحلیل تدریجی هنوز کاملاً مشخص نیست. بنابراین رسیدگی به این مسئله و اثبات این تحلیل و اتفاقات بهتر است هر چه زودتر انجام شود. 
فرهنگ محلی این کشور به هندوستان و فرهنگ اسلامی قرن دوازدهم بسیار نزدیک است. به طور عمده اقتصاد این کشور بر پایه ماهیگیری می چرخد اما از سال 1970 این جزیره به مقصد گرمسیری بسیار مناسبی برای گردشگران تبدیل شد و از آن زمان به بعد صنعت توریستی در این جزیره خارق العاده قوت گرفت. 

کمی درباره مجموعه جزایر مالدیو


گسترش ثروت از طریق آرامش
علاوه بر این که مالدیو می توان انتخاب بسیار مناسبی برای سفر ماه عسل زوجین باشد، می توان از آن به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای سفرهای کاری و تفریحی نام برد. 
در مالدیو دفاتر گردشگری برای تنظم تورهای تفریحی بیرون شهری معمولی و دفاتر فوق العاده وجود دارد که در واقع سفرهای گروهی متوسط را از سفرهایی که با توجه به اشتیاقات فردی و مدیریت هزینه با هدف کاهش آن به صورت گروهی طراحی شده را از هم تمیز می دهد. چاتری سیتیودتانگ (Chatri Sityodtong) بنیانگذار و رئیس کمپانی  وان چَمپِنشیپس (ONE Championship) در اینجا یک بخش از موفقیت های که از طریق هزینه های دریافتی سفرهای مالدیو به دست آورده را به اشتراک می گذارد.

آقای سیتیودتانگ تیم 100 نفره بسیار قوی خود را به مالدیو می برد، جاییکه فرصت های متنوعی برای بازی کردن در کنار ساحل، کشف حقایق و زیبایی های زندگی دریایی مرجان ها و گریزها و میهمانی های شبانه در زیر نور مهتاب یافت می شود. چیزهایی که حتی شبیه تفریحات بیهوده و پوچ باشند نیز می توانند سهام و تضمینی را ایجاد کنند که با طی کردن یک راه طولانی در زمانی بیشتر موفقیت هایی در آینده را به ارمغان می آورند. دلایلی که باعث شده اند کمپانی سیتیودتانگ موفق به کسب عنوان بهترین رئیس در جهان شده است.

گسترش ثروت از طریق آرامش

تصور کنید در قرعه کشی محل کارتان برنده شده اید و جایزه این قرعه کشی گذراندن تعطیلات در مکانی منتخب در کنار دوستان و خانواده باشد. در این صورت قطعاً مناسب ترین انتخاب و مقصد برای شما مالدیو خواهد بود، مکانی خارق العاده که ترکیبی رویایی از تلالو نور خورشید، آب های درخشان و پر تلاطم دریا، ماسه های طلایی ساحل و امکانات تفریحی بی نظیری را ارائه می دهد. علاوه بر تمام این شگفتی ها در مالدیو می توانید با فرهنگی جدید و زیستگاهی منحصر به فرد آشنا شوید. 

تا همین اواخر بازدیدکنندگان در مالدیو فقط می توانستند در اقامتگاه هایی که از محل زندگی مردم محلی جدا شده اند، سکنی گزینند. اما خوشبختانه در حال حاضر قوانین آسان تر شده و مردم محلی آغوش خود را به روی میهمانان خارجی باز کرده اند و میهمانان می توانند در مهمانخانه ها و اقامتگاه های پر رونق داخلی اقامت کنند. 

کارهایی مهیج برای انجام دادن در مالدیو
مهم نیست که شما در یک مهمانخانه ساده در مافِشیور (Maafushior) سکنی گزینید یا اینکه اقامتگاه پنج ستاره سونِوا فوشی (Soneva Fush) در کونفاندهو (Kunfunadhoo) را برای اقامت انتخاب کنید. با توجه به رشد فرصت های و تجربیات شگفت انگیز در مالدیو، چیزهای هیجان انگیز متعددی برای انجام دادن و کشف کردن در این جزیره رویایی وجود دارد. در این مقاله فعالیت های سرگرم کننده متعددی که می بایست به لیست سفرتان به مالدیو اضافه شود، ارائه خواهد شد.

کارهایی مهیج برای انجام دادن در مالدیو


غواصی یا غواصی با لوله تنفسی
سفر به مالدیو بدون غواصی و تماشای شگفتی های زیرآب از نزدیک تکمیل نخواهد شد. می توان از این جزایر رویایی به عنوان بهترین مقصد برای انجام فعالیت مهیج غواصی برای آشنایی با دنیای زیر آبی و تماشای صخره های مرجانی در عمق کمتر و آشنایی با غارهای زیرزمینی در عمق بیشتر در جهان نام برد. غواصی در مالدیو با عمق و سطوح مختلفی ارائه می شود که هر کدام از آنها جذابیت های خود را دارند و امتحانشان تجربه ای خاطره انگیز را برایتان به ارمغان می آورد. کسانی که عمق کمتری را برای غواصی انتخاب می کنند می توانند گونه های متفاوت از آبزیان را مشاهده کنند اما اگر جرات بیشتری به خرج دهید و به سطح عمیق تر آب روید فرصت طلایی مشاهده هزاران گونه دریایی که شاید بعضی از آنها فقط در مالدیو باشند، برایتان فراهم خواهد شد. 

غواصی یا غواصی با لوله تنفسی


دلایلی که بازدید از مالدیو را  ضروری می کند



کوسه های نهنگ یا سفره ماهی های دیو
شاید لازم باشد در این مقاله به صورت مجزا از جزیره آری اَتول (Ari Atoll) که در قسمت جنوبی مجموع الجزایر مالدیو قرار گرفته و در تمام طول سال جایگاه و خانه گونه های دریایی غول پیکر می باشد، نام برد. در این جزیره محل شنا کردن با سفره ماهی ها با شبکه هایی خاص مشخص شده اند و از آنجایی که این گونه های دوست داشتنی در معرض خطر انقراضند، پس می توان از این تجربه به عنوان فرصتی طلایی و نادر که شاید هیچ وقت دیگر تکرار نشود، نام برد. شنا کردن در کنار این موجودات خارق العاده واقعاً هیجان انگیز خواهد بود.

کوسه های نهنگ یا سفره ماهی های دیو


کاوش در پایتخت
بسیاری از گردشگران در طول سفرشان به مالدیو از ماله (Malé) پایتخت این مجمع الجزایر گسترده عبور می کنند، اما این شهر قطعاً ارزش سپری کردن یک یا چند روز از سفرتان برای کاوش و آشنایی با فرهنگ شهرنشینی و بازدید از مکان ها و آثار تاریخی مانند مسجد جمعه که در اوایل قرن هیجدهم ساخته شده و با معماری شگفت انگیز و ساختاری متفاوت از جنس بلوک های مرجانی که یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی شهر ماله است، خواهد داشت.

کاوش در پایتخت


بازدید از روستای محلی
سفر به مالدیو فقط به ماندن در اقامتگاه محدود نمی شود بلکه بازدیدکنندگان و مسافران این جزایر رویایی فرصت طلایی ارتباط با مردم محلی دوست داشتنی و بازدید از روستاهای اطراف برایشان فراهم خواهد شد. اگر به یاد داشته باشید مردم این کشور مسلمانند و خانم ها باید با پوششی خاص در آن ظاهر شوند و درخواست و نوشیدن مشروبات الکلی در آن مجاز نیست. مردم محلی روستاها با آغوش باز از شما پذیرایی می کنند و بسیار دوستانه فرهنگ و سنت خود را با شما به اشتراک خواهند گذاشت. حتی ممکن است به یک سفر ماهیگیری دوستانه همراه با اهالی خونگرم و مهربان این منطقه دعوت شوید.

بازدید از روستای محلی


آرامش و تمدد اعصاب در اَدونی adhoni
اَدونی یک کشتی ماهیگیری سنتی که ابتدا یک قایق بادبانی بوده که بسیاری از شرکت ها آنها را با موتور مجهز کرده اند و ماهیگیران مالدیوی از آن برای ماهیگیری استفاده می کنند. این قایق ها در ابتدا از درختان نارگیل ساخته شده اند ولی امروزه مدرن تر شده و در ساخت آنها از فایبرگلاس استفاده می کنند. کشتی های اَدونی متعددی برای تجربه سفرهای یک روزه یا یک شبه برای کشف جنبه های متفاوت و شگفتی های مختلف جزیره در مالدیو یافت می شوند.

آرامش و تمدد اعصاب در اَدونی adhoni


امتحان غذاهای وسوسه انگیز
واضح است که مواد اولیه و تشکیل دهنده اغلب غذاهای مالدیوی ماهی است، ماهی هایی تازه با طعم هایی شگفت انگیز مانند ماهی تن و ماهی خال مخالی. از نارگیل، بِردفروت و دیگر سبزیجات محلی در طبخ غذاها به وفور استفاده می شود. در غذاهای این منطقه طعم ادویه کاری طعم غالب است، ادویه ای محبوب که در سبک های متنوع پخت و پز از آن استفاده خواهد شد. همچنین احتمال وجود کیک ماهی و برنج شیرین در انتخاب هایتان بسیار بالا می باشد.

امتحان غذاهای وسوسه انگیز


کشف ورزش های آبی جدید
در مالدیو علاوه بر مناظر باورنکردنی زیر دریایی، هیجانات بیشتری بر روی آب در انتظارتان است. ورزش های آبی مهیج مانند اسکی روی آب، پاراسیلینگ، قایقرانی و کایت سِرفینگ که در بسیاری از اقامتگاه ها تفریحی موجودند و انجام آنها سطح انرژیتان را بالا می برد. اگر هیجان برایتان زیاد خوب نیست گزینه ای دیگر وجود دارد، استراحت و تمدد اعصاب بر روی ساحل و لذت بردن از تابش و تلالو نور خورشید در این بهشت کوچک.

کشف ورزش های آبی جدید


منبع: lifehack





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید