• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 5 مقصد برتر برای مهاجران آمریکایی آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۹/۱۷   تعداد بازدید : 11671   گروه مطلب : ایده های سفر


قصد مهاجرت دارید؟ با 5 مقصد برتر برای مهاجرت آشنا شوید

دلایل بسیاری برای مهاجرت به کشورهای دیگر وجود دارد. برای عده ای زندگی در یک کشور جدید می تواند هزینه کم تری داشته باشد، به ویژه اگر افراد قصد داشته باشند سرمایه دوران بازنشستگی خود را صرف چنین کاری کنند. یک نقل مکان درست برنامه ریزی شده برای اشخاصی که در دوران بازنشستگی خود به سر می برند، می تواند شرایط زندگی بهتر و چه بسا هزینه های درمان و بهداشتی مقرون به صرفه تری را در بر داشته باشد.
عده ای هم به دنبال آرزوی زندگی در آب و هوای گرم تر، برای در امان ماندن از برف و زمستان های سخت دست به چنین کاری می زنند. این افراد به دو دسته تقسیم می شوند، عده ای برای لذت بردن از زندگی در آب و هوای خنک، تابستان ها به خانه شمالی خود می روند و سپس تمام طول زمستان را در جنوب می گذرانند. دسته دوم هم افرادی هستند که تمام طول سال را با زندگی در جایی دور از خانه اول خود سپری می کنند.
پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا، بسیاری از مردم این کشور گزینه هایی مثل زندگی در نقاط دیگر را در نظر گرفته اند. در حقیقت شاهد موجی از رشد 160 درصدی در جستوجوی اصطلاحاتی نظیر "سفر به خارج" و "مهاجرت به خارج از کشور" از سوی مردم بوده ایم.
در حال حاضر اداره تامین اجتماعی آمریکا حدود 660528 نمونه از پرداخت های خود را برای افرادی می فرستد که در خارج از کشور سکونت دارند. البته به نظر می رسد که این رقم باز هم افزایش پیدا کند.
سوال اینجاست که این مهاجران به چه جاهایی می روند؟ قطعاً کشور کانادا مقصد شماره یک این لیست است. در واقع بخش مهاجرت وب سایت این کشور در شب انتخابات آمریکا دچار اختلال شدیدی شد. با این حال بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت کردن دارند، در جستوجوی مقاصدی ارزان تر و با آب و هوای گرم تر هستند. بر اساس گزارش تازه ای که شده، مشخص گردیده که در کنار کشور کانادا  5 مقصد دیگر هم وجود دارند که به عنوان پر طرفدارترین مقصدها در میان مهاجرت کنندگان شناخته می شوند.

کشور پاناما 
چرا باید به پاناما سفر کرد؟ پاناما راه حلی برای یک زندگی آسان در خارج از کشور است و یکی از دلایل اصلی این موضوع، مردم این کشور می باشند که خیلی توسعه یافته تر از چیزی هستند که خیلی از بازدید کنندگان انتظار دارند. بسیاری از مردم از تماشای شدت پیشرفت و مدرن شدن پاناما و همینطور نظاره آسمان خراش های دسته ای این شهر که مشخص کننده خط افق آسمان و زمین هستند شوکه شده اند. بسیاری از امکاناتی که فقط در شهرهای درجه یک جهان دیده می شود، همین حالا در پاناما در دسترس می باشند.
مهاجران می توانند با پرداخت یک الی دو دلار سوار یک تاکسی شده و از یک طرف به طرف دیگر شهر بروند، با پرداخت دو دلار به آرایشگاه بروند و یا با پرداخت مبلغ 40 دلار، دو نفری به یکی از بهترین رستوران های شهر پاناما سیتی (Panama City) بروند و یک شام دلچسب را به همراه نوشیدنی میل نمایند.
جمعیت قابل توجهی از مهاجران هم هستند که سکونت در خارج از شهر را به این دلیل که آن را زندگی واقعی در کشور پاناما می دانند انتخاب کرد اند. اینجا هر طرف که چشم انداخته شود سواحل زیبایی به چشم می خورد. حضور اقیانوس آتلانتیک در یک طرف و اقیانوس آرام در طرف دیگر و همینطور کوهستان های گرمسیری سرسبزی که در میانشان پراکنده شده اند، مزارع حاصلخیز، جنگل های بارانی باشکوه و شهرهای کوچکی که از بیگانگان و بازدید کنندگان به گرمی پذیرایی می کنند، از جمله ویژگی های این منطقه می باشند. "آینده آمریکا اصلاً خوب به نظر نمی رسد" این جمله نَنسی یانگ، یکی از آمریکایی هایی است این تغییرات، او و خانواده اش را بر آن داشته تا برای پیدا کردن زندگی تازه ای به شهر بوکِی (Boquete) بروند. "همسر من قرار بود بدون هیچ مزایایی بازنشسته شود و ما پول کافی برای ادامه زندگی نداشتیم. اینجا زندگی خیلی بهتری داریم، سلامت تر هستیم، خوشحالیم، زندگی اجتماعی داریم و کلی فعالیت تفریحی وجود دارد که می توانیم با آنها سرگرم شویم. زندگیمان غنی تر شده و پر از تجربه های بزرگ است. من مردمان کشور پاناما و فرهنگشان را دوست دارم."

خط افق شهر پاناما سیتی
خط افق شهر پاناما سیتی


کشور کاستاریکا
مهاجران زندگی در کشور کاستاریکا را به دلایل مختلفی بر می گزینند. در مورد برخی از این دلایل می توان به هزینه پایین زندگی، نظام بهداشت و درمانی عالی، زیرساخت های مدرن ارتباطات راه دور، سواحل بسیار زیبا، جنگل های بارانی، دره های باشکوه و رشته کوه های دیدنی اشاره کرد. البته اگر تئاترها، گالری های هنری و غذاخوری های بی نقص این کشور در نظر گرفته نشوند.
در حال حاضر جمعیتی 50 هزار نفری از مهاجران در کاستاریکا زندگی می کنند که همگی در جوامع با ثباتی اسکان داده شده اند. " زندگی در اینجا بسیار آسان است". این جمله لیندا هِنری 68 ساله است. "شیوه زندگی خیلی متفاوت است، بیشتر شبیه به سال های 1940 تا 1950 میلادی می باشد. هم می توانید هر اندازه که خواستید در اجتماع زندگی کنید و یا اینکه کاملاً تنها باشید."
لیندا و همسر 67 ساله او به نام تیم، بر روی تپه ای بر بالای سواحل دریاچه آرِنال (Lake Arenal) در شمال کشور کاستاریکا زندگی می کنند. ایوان خانه شان پر از مرغ های مگس خوار است و چشم انداز 180 درجه ای از این دریاچه را به نمایش می گذارد. منظره ای تصویر گونه از پنجره اتاق خواب آنها که تخت خوابشان رو به آن است به چشم می خورد، چشم انداز مشابهی هم درست از وان حمامشان قابل مشاهده است. این بدان معناست که منظره زیبای دریاچه تقریباً در تمامی قسمت های خانه شان وجود دارد.
 "ما هر روز صبح با شکر گزاری از اینکه در این کشور زندگی می کنیم از خواب بیدار می شویم و از اقامت در اینجا خوشحال هستیم." لیندا ادامه می دهد: "باید به اینکه بعد از بیدار شدن برنامه خاصی ندارید عادت کنید. صبحانه را سر ساعت 6 صبح بخورید و یا حتی ساعت 10، یا اینکه ترجیح بدهید صبح را با مطالعه آغاز کنید. کمی زمان لازم دارد تا به چنین موضوعی آن هم بعد از یک زندگی پر مشغله و سر کردن با بچه ها عادت کنیم."

آتشفشان آرنال (Arenal Volcano) در کشور کاستاریکا
آتشفشان آرنال (Arenal Volcano) در کشور کاستاریکا


با 5 مقصد برتر برای مهاجران آمریکایی آشنا شوید



کشور پرو
امروزه کشور پرو هم در لیست برترین مقاصد مهاجرت کنندگان قرار گرفته است. اسم پرو که می آید بسیاری به یاد عجایب جهان مانند شهر سنگی ماچو پیچو (Machu Picchu) و حیوانی به نام لاما (llama) می افتند. اما جِی سِن هالَند، یکی از سردبیران وب سایت اینترنشنال لیوینگ پس از سفر اخیر خود از این کشور، تجربه نحوه زندگی و نیز آشنایی و صحبت با مهاجرانی که آن را به عنوان خانه خود پذیرفته اند، ابراز کرده که این افراد احتمالاً یکی از محفوظ ترین رازهای جهان را کشف کرده اند.
"غذا در اینجا بسیار خوشمزه و البته ارزان است. اجاره خانه ها مقرون به صرفه بوده و آنهایی که بودجه های بسیار کمی دارند، با 200 الی 400 دلار می توانند یک خانه خوب و در محله ای عالی پیدا کنند. شرایط آب و هوایی مساعد است، مردمان خونگرمی دارد، خدمات مدرنی ارائه می شود و یک تلفیق رنگارنگ از موزیک، فستیوال ها، فرهنگ بومی و همینطور یک تاریخ مستعمراتی، همگی شواهدی هستند که از تماشای هر طرف می توان این واقعیت را دریافت. همه باید زندگی در آمریکای لاتین را برای دوران بازنشستگی خود به عنوان یک گزینه مناسب در نظر بگیرند."
ارکیپا (Arequipa) و کوزکو (Cusco) دو نمونه از پر طرفدار ترین شهرها برای زندگی مهاجرت کنندگان به این کشور هستند.
"هر بار که به قدم زدن در آن می روم، عاشق این شهر می شوم". این جمله را بیل کانِرز که کالیفرنیایی الاصل بوده اما حالا ارکیپا را برای زندگی انتخاب کرده می گوید. "این شهر بسیار رمانتیک است. درخشش دیوارهای سیلاری اش در شب و پیش از طلوع خورشید بسیار زیباست. خارج از منطقه توریستی، می توانید رستوران های بسیار ارزانی را پیدا کنید. من هر هفته 30 دلارم را خرج غذا می کنم و بیشتر به خرید می روم." اینها گفته های بیل بودند.
در ادامه تازه ترین گزارش وب سایت اینترنشنال لیوینگ در مورد 5 مورد از برترین پناهگاه های خارجی که عمدتاً آمریکایی ها آنها را انتخاب می کنند، به موارد دیگری مانند اطلاعاتی مالی و تدارکاتی هم اشاره شده و در کنار آن، متن مصاحبه های دیگری هم وجود دارد که با مهاجرت کنندگانی که در حال حاضر در آنجا زندگی می کنند انجام شده است.

پلازا دِ آرماس (Plaza de Armas)، شهر لیما (Lima)، کشور پرو
پلازا دِ آرماس (Plaza de Armas)، شهر لیما (Lima)، کشور پرو


مکزیک
کشور مکزیک یکی از شماره یک ها برای آن دسته از افرادی است که رویای زندگی رمانتیک و پر از آرامش را در جایی دورتر از محل زندگی خود دارند. نزدیک ترین همسایه جنوبی کشور آمریکا، یکی از معدود کشورهایی است که به طور مداوم در لیست بین المللی "بهترین کشورها برای زندگی خوب" حضور دارد.
بسیاری از مهاجرت کنندگان، زندگی در ارتفاعات مستعمراتی این کشور را برای زندگی خود انتخاب می کنند. سه نمونه از شهرهای مشهور این منطقه، شهر های سان میگِل دِ آلِنده (San Miguel de Allende)، کوئِرتارو (Querétaro) و گوآنا خوآتو (Guanajuato) هستند. هر کدام از این شهرها دارای مراکز مستعمراتی یا همان چِنترو هیستوریکو (centro histórico) هستند که همگی توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده اند. خانه های این ارتفاعات به غذاخوری های مجلل، بوتیک های شیک، هتل و ... تغییر کاربری داده اند. گاهی هم می توان مغازه های کوچکی را در گوشه ای پیدا کرد که غذاخوری های ساده ای بوده و می توان با پرداخت چند دلار از غذاهایشان نوش جان کرد. البته بسیاری از خانه های مستعمره نشینان هم نوسازی شده اند و به خانه های جدیدی تبدیل گردیده اند.
از لحاظ اقتصادی، الان بهترین زمان برای زندگی در هر کجای کشور مکزیک است. به خصوص که امروزه نرخ تبدیل ارز، حدود 20.07 پزوی مکزیک در مقابل یک دلار آمریکا است. اگر این واقعیت را در کنار هزینه های پایینی مثل مسکن، خورد و خوراک، رستوران ها، سرگرمی ها و حمل و نقل قرار بدهیم، می توان گفت که یک زوج بازنشسته قادر خواهند بود تا با پرداخت ماهانه 1800 دلار، زندگی خیلی خوبی در اینجا داشته باشند.
"ما در شهر آستین در ایالت تگزاس، ماهانه 700 دلار را بابت تامین گرما و تهویه مطبوع هوا پرداخت می کردیم. سالیانه 12000 دلار فقط بابت مالیات بر مستغلات خود پرداخت می کردیم و حالا، با پرداخت یک مالیات حدوداً 200 دلاری، زندگی بسیار راحتی داریم." این جمله کریس مَک کَسکیل است. "اینجا در سان میگِل، اقتصاد و سبک زندگی همتای هم دیگر هستند. ما پول را خرج چیزهایی می کنیم که کیفیت زندگی را ارتقا می دهند، نه بابت تهویه مطبوع هوا و یا مالیات. می توانیم درآمدمان را از تامین اجتماعی دریافت کرده و یک زندگی با کیفیت خیلی بالا داشته باشیم."

کشور مکزیک ارائه کننده زندگی مقرون به صرفه و کلی آفتاب درخشان است.
کشور مکزیک ارائه کننده زندگی مقرون به صرفه و کلی آفتاب درخشان است.


بِلیز
به عنوان یک مقصد کارائیبی، بِلیز یک کشور با هزینه های بسیار مقرون به صرفه بوده و مزایای بسیاری را نظیر پایداری اقتصادی، برنامه بازنشستگی قدرتمند و البته یک شرایط آب و هوایی بی نظیر دارد، البته اگر افراد زندگی در آب و هوای استوایی را دوست داشته باشند. برخی از مهاجرت کنندگان بِلیز را برای زندگی انتخاب می کنند چون که این کشور در آمریکای مرکزی، سواحل بسیار زیبایی دارد و مناسب گرفتن حمام آفتاب، شنا کردن، موج نوردی، غواصی، ماهیگیری و بهتر از بقیه، ایده آل برای سفرهای دریایی می باشند.
علاوه بر اینها، بِلیز یک کشور انگلیسی زبان است. برای همین این کشور برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به جایی دور را داشته اما اصلاً علاقه ای ندارند که زحمت یادگرفتن یک زبان جدید را به خودشان بدهند، می تواند مکانی ایده آل باشد.
جزیره اَمبِر گریس کِی (Ambergris Caye) مشهورترین جزیره ای است که در فاصله 56 الی 64 کیلومتری جنوب شرقی شهر کرُزِل (Corozal) قرار گرفته. این جزیره در سال های 2013 و 2014 توسط کاربران وب سایت تریپ اَدوایزِر (Trip Advisor) به عنوان بهترین جزیره جهان انتخاب شد. صخره مرجانی آمریکای میانه (Mesoamerican) و آب های خیره کننده و لاجوردی رنگ دریای کارائیب، از جمله میراث های جهانی نزدیک به این جزیره هستند که بازدید کنندگان و مهاجران را محو تماشای خود می کنند.
"بِلیز برای اولین بار من را شیفته مناظر دیدنی و جذاب دریای کارائیب، صخره های مرجانی از آب بیرون زده و رنگارنگ، زندگی متنوع جانوران دریایی و ...، سبک زندگی پر از آرامش، هزینه های مقرون به صرفه زندگی و مردمان خوش برخورد خود کرد." این ها گفته های اَن کوفنِر هستند.
"اما به محض نقل مکان به اینجا، یکی دیگر از مزایای زندگی در آن نیز برایم مشخص شد. برقرار کردن یک زندگی سالم و شاد در کشور بِلیز، کار ساده ای است. در واقع، بسیاری از مهاجرانی که بِلیز را برای زندگی خود انتخاب کرده اند، اظهار کرده اند که هم وزن کم کرده اند، خوش اندام شده اند و هم احساس خیلی بهتری نسبت به سال های قبل پیدا کرده اند. تعداد زیادی از مهاجرت کنندگان، شرایط تندرستی و سبک زندگی فعالی که بِلیز برایشان فراهم کرده را در آغوش گرفته و از آن لذت می برند. البته علت چنین چیزی، استرس به مراتب کم تری است که نسبت به زندگی در ایالات متحده با آن دست و پنجه نرم می کردند."

شهر بِلیز سیتی (Belize City)، کشور بِلیز، آمریکای مرکزی
نمایی زیبا از شهر بِلیز سیتی (Belize City)، کشور بِلیز، آمریکای مرکزی


منبع: goworldtravel





نظرها

  • 0 0

    very good

    • 0 0

      Thanks, Mohammad Hossein jan

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید