• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین رودخانه های جهان برای سفر گردشگری با کشتی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۲۵   تعداد بازدید : 10908   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین رودخانه های جهان برای انجام فعالیت گردشگری با کشتی

انجام سفرهای گردشگری با کشتی قطعاً یک ماجراجویی مهیج خواهد بود. اقامت چند روزه در کشتی بدون اینکه هیچ راهی برای بازگشت داشته باشید و ناگهان اطرافتان را فقط آب احاطه کرده، کمی وهم انگیز است. خبر خوب این که سفرهای گردشگری با کشتی در رودخانه، کمی متفاوت تر از سفر در دریا و اقیانوس است و شما در این تجربه به نقاطی که شاید هیچ کس دوست نداشته باشد به آنجا رود، نخواهید رفت. در این سفرها به دلیل عدم وجود امواج، احتمال دریازدگی بسیار کم خواهد بود و دیدن زمین در خط افقی به شما اطمینان خاطر فوق العاده ای می دهد. کشتی هایی که برای این فعالیت استفاده می شوند کوچکترند و ظرفیت کمتری دارند. اگر در آمریکا، اروپا، آسیا یا آفریقا زندگی می کنید، قطعاً یک رودخانه که ارزش کاوش کردن را داشته باشد، پیدا خواهید کرد. شرکت های متعددی برای ارائه سفرهای گردشگری با کشتی و توجیه پتانسیل سفر متناسب با بودجه تمام افراد در تعطیلات موجودند.


رودخانه اِلب (Elbe River)
این رودخانه اصلی در مرکز اروپا اغلب توسط همتایانش مانند دانوب (Danube) یا سِن (Seine) تحت الشعاع قرار می گیرد. اما شما اشتباه نکنید و برای کشف شگفتی ها و زیبایی های طبیعی اش این رودخانه را برای انجام یک سفر گردشگری انتخاب نمایید. در طول راه از بین برلین (Berlin) و پِراگ ((Prague عبور خواهید کرد و شانس دیدن نمادها و جاذبه های تاریخی ویتِنبِرگ ((Wittenberg برایتان فراهم می شود. همچنین تماشای صخره های سنگی محبوب در پارک ملی ساکسون سوئد آلمان (Germany’s Saxon Switzerland) را از دست نخواهید داد. سفرهای گردشگری با کشتی توسط شرکت های وایکینگ ریور کروزِز (Viking River Cruises) و گرند سِرکِل کروز لاین (Grand Circle Cruise Line) ارائه می شوند.

رودخانه اِلب (Elbe River) در مرکز اروپا


رودخانه مِیکونگ (Mekong River)
این رودخانه، یکی از معروف ترین رودخانه های جنوب شرق آسیا برای انجام سفرهای گردشگری با قایق می باشد که از تایلند، کامبوج، لائوس، چین، میانمار و ویتنام عبور می کند. آوالون واتِرویِز (Avalon Waterways) یک سفر 8 تا 13 روزه با کشتی را ارائه می دهد، بنابراین در این سفر شما زمان کافی برای غرق شدن در جذابیت های فرهنگی و سنت های قدیمی این منطقه را خواهید داشت. تمام مسیرها در نهایت به جاده سیئِم ریپ (Siem Reap) که یک منطقه ماجراجویی بسیار شگفت انگیز می باشد و به هیچ وجه نباید دیدن آن را از دست داد، منجر می شود. شرکت مِیکونگ ریور کروزِز (Mekong River Cruises) مقاصد جایگزین متعددی را نیز ارائه خواهد داد.

رودخانه مِیکونگ (Mekong River) در جنوب شرقی آسیا


رودخانه دانوب 
دانوب دومین رودخانه طولانی در اروپا و محبوب ترین مقصد برای انجام سفرهای گردشگری با کشتی در دنیا می باشد. با انتخاب این سفر گردشگری بسیار مهیج و بسته به مدت سفرتان و زمان آن شما می توانید در کشورهای استرالیا، رومانی، بلغارستان، اسلواکی، مجارستان، اوکران، کرواسی، آلمان، صربستان و مولداوی اوقاتی را سپری کنید. آما واتِروِیز (AmaWaterways) و وایکینگ ریور کروزِز پکیج های بسیار متعددی را متناسب با بودجه و زمان شما ارائه می دهند. برای صرفه جویی در هزینه هایتان از همین الان برای تعطیلات تابستانی رزرو را انجام دهید.

دانوب دومین رودخانه طولانی در اروپا


رودخانه ایراوادی (Irrawaddy River)
رودخانه ایراوادی در مینمار (برمه) روز به روز بیشتر محبوب می شود. گردشگری با کشتی در این راه غیر متعارف برای کشف زیبایی های زمین بودایی بسیار شگفت انگیزش می باشد. در این سفر فرصت بازدید و تماشای معابد صد ساله پاگوداز (centuries-old pagodas) و دیگر معابد شگفت انگیز دنیا برای شما فراهم خواهد شد و این موضوع خود یکی از دلایل گردشگران برای انتخاب این سفر خواهد بود. آماواتِروِیز یک سفر گردشگری با کشتی 10 یا 14 روزه را برای کشف گنجینه های طلایی کشور و شگفتی های پنهانش ارائه می دهد. پاندو (Pandaw) نیز دارای گزینه های متعدد دیگری می باشد.

رودخانه ایراوادی (Irrawaddy River) در میانمار


رودخانه آمازون (Amazon River)
چه کسی نمی خواهد تجربه به یاد ماندنی از کشف زیبایی ها و شگفتی های یکی از معروف ترین و عجیب ترین رودخانه های جهان را امتحان کند؟ این رودخانه با سرعت تخلیه 7.381 میلیون فوت مکعب بر ثانیه یکی از بزرگترین رودخانه های جهان می باشد. گزینه های انتخابی برای انجام گردشگری با کشتی در این رودخانه بسیار متنوع و بی پایان است، شما می توانید مناطق دور افتاده، جنگل های انبوه، سفرهای جنگلی و حیات وحش را انتخاب نمایید. همچنین می توانید سفرهای به یاد ماندنی و خاطره انگیز از سه شب تا دو هفته را تجربه نمایید. گزینه های دیگر شامل اَبِرکرومبی (Abercrombie)، ماجراجویی کِنت آمازون (Kent Amazon Adventure)، اعزام بین المللی و گشت و گذار جنگلی (Rainforest Cruises) می باشند.

رودخانه آمازون جزو معروفترین رودخانه های جهان


رودخانه نیل (Nile River)
رود نیل با طول 6853 کیلومتر بزرگترین رودخانه جهان می باشد و مسیرهای کشتی رانی بسیار متعددی از زمان های بسیار دور در اطراف قاهره، پایتخت مصر وجود دارند. مصر با داشتن تاریخ میراث فرهنگی غنی و آثار باستانی متعدد هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر می باشد و سفر به لاکسِر (Luxor) و اَسوان (Aswan) برای بازدید از اهرام و معابد باستانی قطعاً در برنامه سفر تمام گردشگران قرار خواهد گرفت. (توجه داشته باشید اگر سفر خود را در آخرین لحظه رزرو کرده اید) شگفتی های بسیار متعددی در این منطقه برای آشنایی و کشف کردن وجود دارد اما سفر با کشتی در امتدا رود نیل قطعاً می بایست در لیست سفرتان موجود باشد. سونِستا (Sonesta)، سانچیری ریتریتز (Sanctuary Retreats) و نیل کروزینگ (Nile Cruising) تنها تعدادی محدود از شرکت های متنوعی هستند که سفرهای دریایی با کشتی در امتداد این رودخانه توانمند را ارائه می دهند.

رودخانه نیل (Nile River) در کشور مصر


اِسنِیک ریور (Snake River)
اگر می خواهید تجربه ای جذاب و به یاد ماندنی از کشف زیبایی ها و شگفتی های شمال غرب اقیانوس آرام را امتحان کنید، سفر با کشتی در امتدا رودخانه اِسنِیک را انتخاب نمایید. برای تجربه لذتی بیشتر چرا زمانیکه در سفر هستید، مسیر حفاری شده توس لِویس (Lewis) و کلارک (Clark) در 200 سال پیش را در برنامه سفر خود قرار نمی دهید؟ شما می توانید در طول راه از تماشای زیبایی های طبیعی بسیار باشکوه و جذاب، رشته کوه های باشکوه، کوه های الهام بخش و دره های عمیق در طول راهتان لذت ببرید. آن کروز اَدونچِرز (Un-Cruise Adventures)، اَمریکن کروز لاینز (American Cruise Lines) و اِکسپِدیشِنز (Expeditions) شرکت هایی هستند که این تورهای گردشگری را ارائه می دهند. 

اِسنِیک ریور در شمال غرب اقیانوس آرام


رودخانه چوبی (Chobe River)
چرا به سافاری (بیایان گردی) سنتی می روید، وقتی می توانید یک سفر گردشگری با کشتی را به آن اضافه کنید؟ نویسنده این مقاله فردی است که اخیراً در سایت تریپ ادوایزر (Trip Advisor) در مورد رودخانه چوبی نوشته که اگر می خواهد یک تجربه باورنکردنی را امتحان کنید به رودخانه چوبی در بوتسوانا (Botswana) بروید. اگر به دنبال بهترین ها هستید، در چوبی آنها را به وفور خواهید یافت. یعنی تمام زیبایی ها و تصورات ذهنیتان را دو برابر و باز هم دو برابر کنید. این مکان جاییست که می تواند زرافه، شیر، فیل و بسیاری دیگر از گونه های حیوانات را از طریق بالکن خود ببینید. زامبِزی کوئین (Zambezi Queen) سفرهای گردشگری با کشتی بسیار لوکسی را ارائه می دهد اما پکیج های دِ چبی ریور هاوس بُت اَدونچِر (the Chobe River Houseboat Adventure) قطعاً مقرون به صرفه تر خواهد بود.

رودخانه چوبی (Chobe River)


رودخانه می سی سی پی در ایالت متحده آمریکا



رودخانه سِن (Seine River)
رودخانه سِن در فرانسه یکی از مشهورترین رودخانه های اروپاست، یکی از دلایل عمده معروفیت این رودخانه قطعاً قرار گرفتن برج ایفل در مجاورتش خواهد بود. این رودخانه علاوه بر ارائه جاذبه های ارزشمند برای کشف و کاوش دارای فضایی رمانتیک است، از این رو سفرهای گردشگری با قایق در آن برای تمام  افراد خصوصاً افراد رمانتیک و عاشق پیشه بسیار جالب می باشد. این سفر در پاریس و اطرافش انجام می شود و مدت زمان آن دو روز در پایتخت خواهد بود. این گردشگری رمانتیک ممکن است به سمت کانال انگلیس نیز ادامه یابد و در شهر جیوارنی (Giverny) زادگاه و شهر هنرمند افسانه ای کولود مونِت (Claude Monet) توقف انجام شود. باتاکس پارازیِینس (Bateaux Parisiens)، آوالون واتروِیز و تَوک (Tauck) سفرهای متعددی را ارائه می دهند.

رودخانه سِن (Seine River) در کشور فرانسه


رودخانه راین (Rhine River)
با توجه به گفته های اخیر دیزنی در سال 2017 تورهای گردشگری با کشتی در امتداد رودخانه راین ارائه خواهد شد. سفر در رودخانه راین سال هاست که بسیار محبوب می باشد و این محبوبیت با توجه به شروع شدن این رودخانه از قسمت جنوب شرقی کوه های آلپ سوئیس تعجب آور نخواهد بود. شما می توانید با کشتی از باسِل (Basel) و آمستردام (Amsterdam) سفر کنید و در طول مسیر شگفتی های تاریخی جنگ جهانی دوم، شاهکارهای قرون وسطی و شهر باستانی را کشف نمایید. شرکت های توک و وایکینگ ریور کروزِز تورهای گردشگری متعددی را ارائه می دهند.

رودخانه راین  در جنوب شرفقی کوه های آلپ


رودخانه یانگ تسه (Yangtze River)
رودخانه یانگ تسه در چین طولانی ترین رودخانه در آسیا و سومین رودخانه طولانی در دنیا می باشد. سفرهای گردشگری با کشتی در این رودخانه شامل عبور کردن از شهرهای مشهور مانند شانگهای (Shanghai)، یانخائه (Yangzhou) و نانتینینگ (Nanjing) و سپری کردن لحظاتی لذت بخش در این مکان های بی نظیر می باشد. همچنین در طول ان سفر می توانید از معابد پاگودا باستان در امتداد بَنکس نیز دیدن نمایید. ویکتوریا کروزِز (Victoria Cruises) و آوالون واتِروِیز و شرکتی هستند که این سفرهای گردشگری را ارائه می دهند.

رودخانه یانگ تسه (Yangtze River) در کشور چین


رودخانه مِین (Main River)
رودخانه مِین طولانی ترین رودخانه در آلمان می باشد، پس اگر به دنبال امتحان تجربیات لذت بخش همراه با فعالیت های ماجراجویی مانند تست آب انگور قرمز، بازدید از مکان های تاریخ جنگ جهانی دوم مانند هایدِلبِرگ (Heidelberg) و نیورِمبِرگ (Nuremburg) هستید، سفرهای گردشگری با کشتی در امتداد این رودخانه قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. بسیاری از تورهای گردشگری برنامه سفری که رودخانه راین نیز به دلیل نزدیکی اش شامل سفر می شود، را ارائه می دهند. یونی وُرلد (UniWorld) یک مسیر جدید را در سال 2017 شروع می کند که شامل مونیخ (Munich) نیز می شود.  در حال حاضر دِ ریور کروز لاین (The River Cruise Line) و وایکینگ ریور کروزِز این تورها را ارائه می دهند.

رودخانه مِین (Main River) در کشور آلمان


رودخانه وُلگا (Volga River)
رودخانه وُلگا یکی از طولانی ترین رودخانه ها در اروپاست. اگر از علاقمندان به هنر و زیبایی هستید سفر گردشگری با کشتی در امتداد این رودخانه را انتخاب نمایید و با عبور از مسکو و سن پترزبورگ و تماشای آثار تاریخی نفیس این دو شهر فوق العاده به تحسین این زیبایی ها بپردازید. علاوه بر آن در این سفر ارزشمند فرصت لذت بردن از تماشای مناظر روستایی، جنگل ها، دریاچه و زندگی شهری برای شما فراهم می شود. وُلگا دریم (Volga Dream)، اِ لاکچِری لاینر (a luxury liner) و راشِن ریور کروزِز (Russian River Cruises) شرکت های مقرون به صرفه ای هستند که این سفرهای دریایی را ارائه می دهند. برای سفر به شهر سن پترزبورگ می توانید در سایت توریستگاه بهترین نرخ تور سن پترزبورگ را مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

رودخانه وُلگا یکی از طولانی ترین رودهای اروپا


رودخانه رُون (Rhône River)
جریان این رودخانه از فرانسه و سوئیس شروع می شود، بنابراین شما می توانید سفرهای گردشگری با کشتی متفاوتی را که توسط علاقمندان به آب انگور قرمز و ماجراجویان طراحی شده را امتحان کنید. از تمام این مسائل بگذریم چه کسی به گذرندن یک هفته در جنوب فرانسه و کشف زیبایی های این منطقه شگفت انگیز علاقمند نیست؟ همچنین در این سفر شانس بازدید از شهر قدیمی 200 ساله لیون (Lyon) و لذت بردن از تماشای باغ های انگور کبود افسانه ای برای طرفداران هنر و زیبایی فراهم می شود. یورو ریور کروزِز (Euro River Cruises)، توک و فِرنچ واتروِیز (French Waterways )  سفرهای دریایی متعددی را ارائه می دهند. 

رودخانه رُون در کشور های فرانسه و سوئیس


رودخانه می سی سی پی (Mississippi River)
بنا به نظر اِن پی اس رودخانه می سی سی پی در ایالت متحده آمریکا یکی از اصلی ترین و بزرگترین سیستم رودخانه ای از نظر طول، تنوع زیستگاه و بهره وری بیولوژیکی در جهان می باشد. شرکت اَمریکن کروز لاینز (American Cruise Lines) یک سفر تاریخی و فرهنگی بسیار لوکس بر روی رودخانه می سی سی پی از طریق دو قایق پدالی را ارائه می دهد. شرکت یو اِس اِی ریور کروزِز (USA River Cruises) نیز سفرهای متعددی را تنظیم می کند. همچنین دگرگونی های متفاوتی از جمله رفتن از مِمفیس (Memphis) به نَش ویل (Nashville) با کشتی وجود دارد.

رودخانه می سی سی پی در ایالت متحده آمریکا

منبع: theactivetimes




نظرها

  • 0 0

    بسيار اموختم سپاس فراوان.

    • 0 0

      خواهش می کنم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید