• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با جادویی ترین مکان های روی زمین آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۳/۱۶   تعداد بازدید : 1117   گروه مطلب : ترین ها

18. درخت بالت صد ساله (Century Old Balete Tree)، سیکیجور، فیلیپین
تصور می شود که این درخت 400 ساله بالت که در استان سیکیجور فیلیپین قرار دارد، منظره بسیار شگفت انگیزی است که مسحور شده است. ماهیت واقعی جادوی درخت همچنان یک راز باقی مانده است، اما مردم محلی داستان‌ هایی از موجودات افسانه‌ ای که در اینجا زندگی می‌ کنند و جادویی که انجام می دهند را تعریف می‌ کنند. گذشته از افسانه‌ ها، گردشگران و مردم محلی به اینجا می‌ آیند تا پاهای خود را در آب چشمه‌ های طبیعی آن وارد کنند، چشمه‌ هایی که محل نگهداری ماهی‌ های ماساژ پا هستند. 

18. درخت بالت صد ساله (Century Old Balete Tree)، سیکیجور، فیلیپین


19. خانه جادوی رابرت هودین (La Maison de la Magie Robert-Houdin)، بلوآس، فرانسه
این موزه با تجلیل از میراث ژان اوژن رابرت هودین، که به عنوان پدر تجسم مدرن شناخته می شود، یکی از جاذبه های اصلی شهر در کنار رودخانه بلوآس است. دو محل برگزاری، تاریخچه جادو و خود رابرت هودین را با توهمات نوری شگفت انگیز و حتی نمایش های جادویی زنده نمایش می دهند. مراقب گذرگاه هری هودینی باشید که به زندگی و شیرین کاری های هنرمند معروف فرار اختصاص دارد. 

19. خانه جادوی رابرت هودین (La Maison de la Magie Robert-Houdin)، بلوآس، فرانسه


20. پندل هیل (Pendle Hill)، لنکشایر، انگلستان، بریتانیا
پاسخ انگلستان به سیلم، پندل هیل و دهکده های عجیبی است که اطراف آن را احاطه کرده اند و بیشتر به خاطر محاکمه های بدنام جادوگران در سال 1612 شناخته شده است. در اینجا، ده نفر که به جادوگران پندل معروف شده اند، به جرم جادوگری مجرم شناخته و به دار آویخته شدند. امروزه بازدیدکنندگان این منطقه مسحور کننده لنکشایر می توانند مسیر پیاده روی با جادوگران را دنبال کنند یا در گردهمایی سالانه هالووین بالای تپه شرکت کنند. همچنین می‌ توانید مجسمه‌ هایی را که بین درختان پنهان شده‌ اند، مشاهده کنید.

20. پندل هیل (Pendle Hill)، لنکشایر، انگلستان، بریتانیا


21. بلا یونگ فرون (Blå Jungfrun)، سوئد
جزیره سوئدی بلا یونگ فرون (یا دختر آبی) که با افسانه ها پیوند خورده، یک پارک ملی کامل است. موقعیت ایزوله جزیره، آن را به مکان مناسبی برای ساخت افسانه های عامیانه تبدیل کرده است، که ادعا می کنند جزیره محل زندگی جادوگران و ارواح شیطانی است. هنوز هم اعتقاد بر این است که جادوگران در زمان عید پاک در جزیره جمع می شوند تا مراسم تاریکی را انجام دهند. در کنار سواحل صخره‌ ای و جنگل‌ های برگ‌ ریز، بازدیدکنندگان با یک هزارتوی سنگی کنجکاو مواجه می‌ شوند (تصویر) که منشا آن هنوز یک راز باقی مانده است.

21. بلا یونگ فرون (Blå Jungfrun)، سوئد


22. موزه جادوی آمریکا، مارشال، میشیگان، ایالات متحده آمریکا
این موزه میشیگان که به عنوان «اسمیتسونیان جادوی آمریکایی» مفتخر است، به بزرگان جادویی هری هودینی اختصاص دارد و همچنین به هری بلکستون پدر که بیشتر عمرش را در این ایالت گذراند. در فروشگاه عظیم مصنوعات، از دیدن پوسترهای توهم گرایانه گرفته تا یادگاری هایی که خود هودینی استفاده می کرد، شگفت زده شوید و یکی از نمایش های جادویی رایگان شنبه ها را ببینید (هزینه ورودیه همچنان اعمال می شود). 

22. موزه جادوی آمریکا، مارشال، میشیگان، ایالات متحده آمریکا


23. دریاچه نس (Loch Ness)، ارتفاعات اسکاتلند، اسکاتلند
دریاچه نس در سرتاسر جهان به خاطر جانور ترسناکی که ظاهرا در آب‌ هایش زندگی می کند شهرت دارد و انواع کتاب‌ ها و فیلم‌ ها از این موجود افسانه‌ ای ساخته شده است. نسی تنها افسانه دریاچه نیست. گفته می شود که سواحل آن خانه جادوگران نیز بوده است. یک داستان می گوید که دو جادوگر دشمن در دو طرف آب زندگی می کردند و در طی یک درگیری شدید، شروع به پرتاب سنگ به سمت یکدیگر کردند. گفته می شود که یک تخته سنگ قابل توجه در نزدیکی بندر کلانسمن، بقایای این مبارزه است.

23. دریاچه نس (Loch Ness)، ارتفاعات اسکاتلند، اسکاتلند


24. خانه اسرارآمیز وینچستر (Winchester Mystery House)، سن خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
در نگاه اول، این ساختمان مانند هر عمارت باشکوه دیگری به نظر می رسد، اما مرموزتر از بسیاری از آنها است. شهرت آن به دلیل ساخت و سازهای به ظاهر بی پایان است که در آن یک خانه مزرعه هشت اتاقه به مکانی عظیم تبدیل شد که امروزه می بینیم و در حدود 160 اتاق، 2000 درب و 10,000 پنجره دارد. یک نظریه رایج این است که بیوه صاحب آن، سارا وینچستر، گرفتار ارواح شد و توسط یک روانشناس به او توصیه شد که خانه خود را گسترش دهد تا از آنها فرار کند. تورهای امروزی با راهنما حکایت‌ هایی از شبح ها و ارواح دارند و رویدادهای همه‌ جانبه هالووین هر سال برگزار می‌ شود.

24. خانه اسرارآمیز وینچستر ، سن خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا


25. تریورا (Triora)، لیگوریا، ایتالیا
تریورا که اغلب به عنوان سیلم اروپا یا دهکده جادوگران شناخته می شود، دهکده کوچکی در شمال غربی منطقه لیگوریا ایتالیا است. پس از اینکه برداشت یک محصول بد به خاطر جادوگری مقصر شناخته شد، در پایان قرن شانزدهم محاکمه جادوگران در اینجا برگزار شد و حداقل 40 نفر متهم شدند، بسیاری از آنها شکنجه شدند و برخی هم در آتش سوزانده شدند. تریورا از نمایش این تاریخ وحشتناک ابایی ندارد، اما آن را با مجسمه‌ ها، موزه (تصویر) و انبوهی از رویدادهای شگفت‌ انگیز، از جشن‌ های هالووین گرفته تا جشنواره جادوگری تابستانی، به منصه ظهور می‌ رساند.

25. تریورا (Triora)، لیگوریا، ایتالیا


 با جادویی ترین مکان های روی زمین آشنا شوید (قسمت اول)



26. موزه جادو و جادوگری باکلند (Buckland)، کلیولند، اوهایو، ایالات متحده
این موزه در سال 1966 توسط مرحوم ریموند باکلند، نویسنده و متخصص علوم ماوراء تاسیس شد و در طول چندین دهه تاریخ خود بارها مکان خود را تغییر داده است. امروزه، این مجموعه که در کلیولند اوهایو مستقر است، زیارتگاهی برای جادوگری، آداب و رسوم اجدادی و ماوراء طبیعه است که همه چیز را از گوی ها و جام ها گرفته تا مصنوعات مربوط به محاکمه جادوگران سیلم به نمایش می گذارد. رویدادهای ویژه شامل کارگاه‌ های جادوگری، نمایشگاه‌ های موقت و جلسات احضار ارواح می‌ شود.

26. موزه جادو و جادوگری باکلند (Buckland)، کلیولند، اوهایو، ایالات متحده


27. غار زوگارراموردی (Zugarramurdi)، ناوارا، اسپانیا
این استالاگمیت یا استالاکتیت نیست که گردشگران را به این غار نزدیک به زوگرراموردی می کشاند که اغلب به عنوان دهکده جادوگران نیز نامیده می شود. بلکه این ارتباط طولانی غار با جادوگران و مراسم بت پرستی است. در واقع، شهر زوگرراموردی ظاهرا محل بزرگترین محاکمه جادوگران با حضور هزاران متهم بوده است. امروزه بازدیدکنندگان می توانند جادو را در موزه جادوگران فراموش نشدنی یا در یک جشن سنتی سالانه به نام زیکیرو جیت (zikiro jate) که درست در خود غار برگزار می شود، مشاهده کنند.

27. غار زوگارراموردی (Zugarramurdi)، ناوارا، اسپانیا


28. تورگاتن (Torghatten)، تورگت، نروژ
این کوه حجیم، که به دلیل حفره‌ های عمیق در مرکزش متمایز شده است، غرق در فرهنگ عامه است. داستان آن شامل یک غول به نام هستمانن است که در تعقیب زنی زیبا به نام لکامویا بود. همانطور که فاصله بین آنها زیادتر شد، هستمانن عصبانی شد و با شلیک تیری قصد کشتن لکامویا را داشت. با این حال، پادشاه قدرتمند ترول با پرتاب کلاه به مسیر تیر، دختر را نجات داد. ظاهرا کلاه سوراخ شده به کوهی که امروز می بینیم و سوراخ تیر به حفره آن تبدیل شده است. معمولا می‌ توانید از کوه در یک پیاده‌ روی متوسط بازدید کنید و حتی در مجاورت آن کمپ بزنید.

28. تورگاتن (Torghatten)، تورگت، نروژ


29. موزه هگزن شوییز (Hexenmuseum Schweiz)، گرانیچن، سوئیس
هر چیزی مربوط به جادوگران باشد را در این موزه دلربای سوئیس خواهید یافت. این موزه از طریق مجموعه 1300 اثر باستانی خود، به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا در دنیای رسوم اجدادی سوئیس، پیشگویی، طلسم های جادویی، شیوه های درمانی و موارد دیگر غرق شوند. همچنین مکان زیبای آن در قلعه لیبگ (Schloss Liebegg) در بالای تپه نیز بسیار دیدنی است.

29. موزه هگزن شوییز (Hexenmuseum Schweiz)، گرانیچن، سوئیس


30. تپه های شکلاتی (Chocolate Hills)، بوهول، فیلیپین
تپه‌های شکلاتی مخروطی فیلیپین که ارتفاع برخی از آنها تا 120 متر می‌رسد، یکی دیگر از شگفتی‌ های طبیعی است که اغلب با جادو توضیح داده می‌ شود. یکی از افسانه‌ ها شامل یک جفت غول دشمن می‌ شود که گِل و سنگ‌ به سمت یکدیگر پرتاب می‌ کردند تا اینکه خسته شدند. خستگی آنها باعث شد تا دعواهای خود و خرابی هایی را که ایجاد کرده بودند را فراموش کنند. آنها تپه های شکلاتی سر به فلک کشیده را پشت سر گذاشتند و به سمت غروب خورشید رهسپار شدند. داستان دیگری ادعا می کند که تپه ها اشک های خشک شده یک غول عاشق است که برای مرگ عشق فانی خود سوگوار بود.

30. تپه های شکلاتی (Chocolate Hills)، بوهول، فیلیپین


31. موزه جادو و جادوگری، بوسکاسل (Boscastle)، انگلستان، بریتانیا 
این موزه با افتخار خود را به عنوان دارنده بزرگترین مجموعه از اشیاء مربوط به جادو و جادوگری در جهان معرفی می کند. موزه جادو و جادوگری که در دهکده جذاب کورنیش بوسکاسل واقع شده است، بیش از 3000 اثر باستانی را در خود جای داده است که از دوران باستان تا امروز در مورد عمل جادویی بریتانیا به تصویر کشیده شده است. دو طبقه مملو از همه چیز، از یک محراب کوچک و تجهیزات تشریفاتی گرفته تا یک تخته اویجا دست ساز  را کاوش کنید. 

31. موزه جادو و جادوگری، بوسکاسل (Boscastle)، انگلستان، بریتانیا


32. نقطه اسرار آمیز (Mystery Spot)، سانتا کروز، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ممکن است هیچ جادوی واقعی در این نقطه گیج کننده در سانتا کروز وجود نداشته باشد، اما مطمئنا به نظر می رسد که وجود دارد. نقطه اسرار آمیز کالیفرنیا که به عنوان یک ناهنجاری گرانشی در میان یک جنگل چوب قرمز توضیح داده می شود، حدود 80 سال است که بازدیدکنندگان را گیج می کند. در اینجا در یک کلبه چوبی با موقعیت عجیب و غریب، به نظر می رسد که گرانش روی مهمانان اثری ندارد و به زوایای غیر معمول متمایل می شوند. سحر و جادو را تجربه کنید و سپس به مسیر پیاده روی جنگلی آرامی که محل را احاطه کرده است بروید. 

32. نقطه اسرار آمیز (Mystery Spot)، سانتا کروز، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا


33. راکوتزبروک (Rakotzbrücke)، گابلنز، آلمان
راکوتزبروک، در پارک کروملاور در شرق آلمان، یکی از چندین پل در اروپا است که نام پل شیطان را به خود اختصاص داده است. این افسانه می گوید که این پل که به صورت یک نیم دایره کامل قوس دارد و تصویر آن در آب ساکن زیرش منعکس می شود، به قدری دقیق ساخته شده که نمی تواند ساخته دست بشر باشد. گفته می شود که شیطان در ساخت آن دستی داشته و در ازای آن ادعا کرده که روح اولین انسانی که از این سازه عبور می کند را تسخیر کند. نمی توانید از روی پل (که در حال حاضر نیز در حال ساخت است) عبور کنید، اما می توانید از دور، دست های شیطان را تحسین کنید.

33. راکوتزبروک (Rakotzbrücke)، گابلنز، آلمان


34. رینیسدرانگار (Reynisdrangar)، در نزدیکی ویکی میردال، ایسلند
رینیسدرانگار، سه صخره دریایی عظیم از سنگ بازالت است که تا ارتفاع 66 متری از دل اقیانوس بیرون آمده و در نزدیکی روستای کوچک ویکی میردال قرار دارد. طبق افسانه های ایسلندی، این سنگ های ناهموار در واقع بقایای گروهی از غول ها هستند. گفته می‌ شود که غول های دردسرساز، کشتی را در دریا دیدند و تصمیم گرفتند آن را در تاریکی به ساحل بکشند. با این حال، عمل شرورانه آنها بسیار طولانی شد و در سپیده دم و غول ها بلافاصله به سنگ تبدیل شدند. آنها سوژه مورد علاقه عکاسان هستند.

34. رینیسدرانگار (Reynisdrangar)، در نزدیکی ویکی میردال، ایسلند


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید