• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 7 تجربه شگفت انگیز حیات وحش در اروپا

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱۲/۸   تعداد بازدید : 1361   گروه مطلب : سفرنامه ها


معرفی 7 تجربه شگفت انگیز حیات وحش در اروپا

باید اعتراف کنم که من عاشق حیوانات هستم، تقریبا همه حیوانات به جز عنکبوت. چه در اقیانوس و چه در خشکی، پشمالو یا پردار، بزرگ یا کوچک، اگر جایی باشد که بتوانم با حیات وحش روبرو شوم، آنجا خواهم رفت.
پس از زندگی در استرالیا و سفر در میان کوه های راکی در کانادا، غواصی در مالدیو و در کنار دیواره مرجانی بزرگ، مطمئنا تا حدودی لوس شده ام. وقتی نوبت به برخورد با حیات وحش می‌ رسد، اروپا عمرا نمی تواند کانادا یا استرالیا را شکست دهد، اما این بدان معنا نیست که تجربیات خوبی از حیات وحش در اینجا وجود ندارد. 
پناهگاه فوک در شمال آلمان به دلیل جذابیت بیش از حد و کارهای خوبی که انجام می‌ دهند، هنوز هم یکی از مکان‌ های مورد علاقه‌ ام است که تا به حال از آن بازدید کرده‌ ام. البته طوطی های دریایی و حتی خرس ها و اسب های وحشی هم برای دیدن وجود دارند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید اروپا چه چیزی برای ارائه تجربه سفر از نوع حیات وحش برای شما دارد. در اینجا موارد دلخواه شخصی من، بدون ترتیب خاصی آورده شده است.

1. تماشای طوطی های دریایی 
جزایر فارن (Farne Islands)، نورثامبرلند (Northumberland)، انگلستان
اوایل سال بود که به ایسلند رفتم و در آنجا دنبال طوطی های دریایی گشتم. همچنین به جزایر گرنزی و جرسی رفتم و در آنجا هم به دنبال طوطی های دریایی گشتم که تازه از آنجا رفته بودند. بدیهی است که نتوانستم آنها را تماشا کنم. شوهرم در ناامیدی برای من یک طوطی دریایی اسباب بازی در جزیره جرسی و یک لیوان با طرح طوطی دریایی در ایسلند خرید. من به جست‌ و جوی طوطی های دریایی ادامه دادم و سعی کردم برنامه سفرهای آنها را پیدا کنم، تا وقتی که در زمان اقامتم در نورثامبرلند شانس آوردم.
در نهایت، برنامه سفر من با برنامه سفر طوطی های دریایی مطابقت داشت و من توانستم این موجودات کوچک زیبا را از نزدیک ببینم. یک تور قایق از سی هاسیز (Seahouses) در ساحل شمال شرقی انگلیس من را به جزایر فارن برد که بهشت پرندگان دریایی و فوک‌ ها است. اینجا پر از پرنده، سروصدای زیاد در هوا و بوی بد گوانو است، اما چه کسی اهمیت می دهد؟ بالاخره توانستم از نزدیک با طوطی های دریایی خجالتی آشنا شوم. خیلی دوست داشتنی هستند و ارزش انتظار برای دیدن را دارند.
نکته: تورها بین ماه می و اوایل اکتبر برگزار می شوند، اگر در این مدت در آنجا نباشید، طوطی های دریایی دوباره از آنجا می روند.

1. تماشای طوطی های دریایی


2. پناهگاه فوک ها
فردریشسکوگ (Friedrichskoog)، آلمان
من اهل شمال آلمان هستم و در آنجا به دنیا آمدم و بزرگ شدم و همیشه آنجا را ستایش کرده ام که بسیار متفاوت با باواریا و جنوب آلمان است. اگر هنوز متقاعد نشده اید که به جای بایرن به شمال آلمان بروید، این موضوع که پناهگاه فوک فردریشسکوگ تنها یک ساعت رانندگی از هامبورگ فاصله دارد، ممکن است شما را قانع کند. 
در اینجا آنها از توله‌ های فوک یتیم، گم شده یا آسیب دیده مراقبت می‌ کنند و قبل از اینکه در دریای شمال رها شوند، آنها را بزرگ کرده و به آنها غذا می‌ دهند. این یک تجربه توریستی و فریبنده نیست، بلکه یک خیریه واقعی است. با این حال، می‌ توانید در زمان غذادهی و گفتگوها شرکت کنید تا در مورد فوک ها بیشتر بدانید و با خرید بلیط، به این پناهگاه کمک مالی کنید. این احتمالا یکی از زیباترین برخورد با حیوانات است که من تا به حال تجربه کرده ام و شما با دیدن آنها عاشق چشمان گرد و سیاهشان می شوید.
نکته: در حالی که متاسفانه اجازه ندارید یکی از توله ها را در آغوش بگیرید، فروشگاه هدایا، توله های مخملی را به فروش می رسانند. آنهایی که می توانید تمام روز در آغوش بگیرید.

2. پناهگاه فوک ها


3. مرکز توانبخشی خرس ها
براشوف (Brasov)، رومانی
این ضرب المثل را شنیدید که هرگز اولین خرس زندگیتان را فراموش نمی کنید؟! اولین خرس وحشی من یک خرس گریزلی بود که درست خارج از بنف در آلبرتا دیدم. من تا حد زیادی هیجان زده بودم بطوریکه حتی چند تا خرس بعدی هم از شدت هیجانم کم نکردند و دیدن آنها بر بالای درختان بسیار شگفت انگیز بود. خرس‌ ها قبلا در اروپا رایج‌ تر بودند، اما مانند سایر نقاط جهان، ما در حال نابودی زیستگاه طبیعی آنها هستیم، بنابراین تعداد آنها به طرز چشمگیری در حال کاهش است و بسیاری از کشورها دیگر خرس وحشی ندارند.
با این حال، در رومانی هنوز جنگل های انبوه وجود دارد و مردم آن برای ایجاد یک زندگی بهتر برای جمعیت خرس های محلی تلاش می کنند. مرکز توانبخشی خرس ها همیشه از کمک های سراسر جهان استقبال می کند. بنابراین این ممکن است فرصت مناسبی برای شما باشد تا خرس ها را ببینید و به مراقبت از آنها کمک کنید. پس از آن هم می توانید تجربه خون آشام را با کنت دراکولا که قلعه اش در آن نزدیکی است بدست آورید.
نکته: مطمئن شوید که چند روز را در شهر دوست‌ داشتنی بخارست سپری می کنید و به دانوب بروید تا با یک کشتی به بالادست رودخانه، وین یا یکی از پایتخت‌ های دوست‌ داشتنی دیگر در امتداد دانوب سفر کنید.

3. مرکز توانبخشی خرس ها


 معرفی 17 مکان برتر دنیا از نظر زیبایی و حیات وحش



4. اسب های وحشی
کامارگ (Camargue)، فرانسه
به جز اسب سواری در کنار ساحل در حین دیدن گله اسب های وحشی، آیا چیزی بهتر از دیدن گله‌ اسب‌ ها که از زندگی خود در حومه‌ دیدنی شهر لذت می‌برند وجود دارد؟ کامارگ منطقه ای در جنوب فرانسه است که تنها ۱۱۲ کیلومتر از شهر شلوغ مارسی و ۲۰۰ کیلومتر از استان عجیب و غریب پروانس فاصله دارد. این منطقه بکر و زیبا، سرزمینی است با هوای مرطوب و زمین هموار، پر از تالاب های نمک، سواحل بی پایان و گله های اسب های وحشی و سفید برفی. علاوه بر این، فلامینگوهای بی‌ شمار و پرندگان دیگر یا در تالاب های آن زندگی می‌ کنند یا مهاجر هستند.
و چه راهی بهتر از کاوش در این منطقه به جز اسب سواری؟ اگر یک سوارکار باتجربه هستید، می توانید خود را برای تجربه یک سوارکاری ۵ روزه یا یک هفته ای آماده کنید و از گردش در امتداد سواحل و سواری در حومه شهر در کنار اسب های وحشی لذت ببرید. یا اگر خودتان سوارکار نیستید، اما همچنان عاشق نگاه کردن به اسب‌ ها هستید، می‌ توانید در یک سفر یک روزه از شهر زیبای آوینیون از آنجا دیدن کنید.
نکته: این واقعا یک سفر جاده ای عالی در کشور فرانسه است. چرا وقتی در آن منطقه هستید، یک ماشین کرایه نکنید و در مارسی، آرل، آوینیون، نیمز، مونپلیه و جاهای دیگر گردش نکنید؟

4. اسب های وحشی


5. تماشای نهنگ
ساحل وسترالن (Vesteralen Coast)، نروژ
در بالای نقشه و آنطرف مدار قطب شمال و شمال ایسلند، ساحل وسترالن نروژ یک مکان طبیعی خیره‌ کننده و جذاب است. در اینجا، مجمع الجزایری متشکل از ۱۳۳۰ جزیره یا بیشتر، به دور از تمدن، امکان تماشای نهنگ ها را در تمام طول سال در محیطی خیره کننده ارائه می دهد. اگر در تابستان به اینجا بیایید، مسیرهای پیاده روی و آفتاب نیمه شب برای لذت بردن وجود دارد. اگر در زمستان بیایید، فرصتی خواهید داشت که شفق های شمالی را ببینید.
در حالی که این مکان در تمام طول سال فرصت تماشای نهنگ را ارائه می دهد، بهترین زمان برای مشاهده آنها زمستان است. به عنوان مثال، فصل تماشای نهنگ اورکا و گوژپشت بین نوامبر تا اواسط ژانویه است و در هر دو حالت انعطاف پذیری وجود دارد، در حالی که در تابستان نهنگ های اسپرم و گراز دریایی از کنار ساحل عبور می کنند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که هر زمان که آمدید، چیز ارزشمندی را مشاهده خواهید کرد.
از سفرهای کوتاه گرفته تا سفرهای دریایی طولانی تر، بسته به فصل و ترجیحات شخصی شما، سفرهای بیشماری برای تماشای نهنگ وجود دارد. 
نکته: مرکز جدید نهنگ ها در سال 2023 افتتاح می شود و تمام اطلاعات مربوط به نهنگ ها را ارائه می دهد و همچنین بازدیدکنندگان را با معماری تماشایی خود شگفت زده می کند. 

5. تماشای نهنگ


6. گوزن ها و گرگ ها
سوئد مرکزی
سوئد یکی از دیگر کشور هاست که جنگل های آن عمدتا بکر است و در نتیجه تعداد زیادی از حیوانات وحشی هنوز در آنجا زندگی می کنند. برای شروع به گوزن‌ ها، گرگ‌ ها و سگ‌ های دریایی فکر کنید. با توجه به اینکه تابستان‌ ها و زمستان‌ های زیادی را در سوئد گذرانده ام، می‌ توانم تایید کنم که هر دو فصل تجربه‌ های فوق‌ العاده‌ ای را ارائه می‌ کنند. زمستان معمولا برفی است، در حالی که تابستان می‌ تواند پر از پشه‌ های ریز در اطراف دریاچه‌ ها و جنگل‌ ها باشد، اما همچنان فرصت‌ یک حمام لذت بخش را نیز فراهم می کند.
یکی از راه‌ های فوق‌ العاده برای ترکیب یک سفر شهری با استکهلم این است که چند روزی را برای لذت بردن از یک سفر جانبی به داخل کشور و اقامت در خانه باشکوه فارنا مانور (Färna Manor) در دریاچه استورسیون (Storsjön) اختصاص دهید و از آنجا تورهای موجود را انتخاب کنید. سگ های آبی تقریبا در اطراف دریاچه قابل مشاهده هستند، اما برای گرگ ها و گوزن ها باید به اعماق جنگل بروید تا بتوانید آنها را از نزدیک ببینید.
نکته: سوئد مکانی فوق‌ العاده برای کاوش در سفرهای جاده‌ ای است، این که آیا باید ماشین کرایه کنید و در مزارع محلی با تختخواب و صبحانه اقامت کنید، یا به هتل‌ هایی که در مسیر هستند بروید یا حتی یک ون برای استقلال بیشتر کرایه کنید، به شما بستگی دارد. با پرواز به استکهلم، نه تنها می توانید سواحل با جزایر متعددش که برای اقامت در تابستان عالی هستند را ببینید، بلکه به جنگل های انبوه مملو از حیات وحش نیز دسترسی خواهید داشت.

6. گوزن ها و گرگ ها


7. گاو هایلند
در سراسر اسکاتلند
می دانم، گاوها به ندرت بخشی از حیات وحش هستند. اما آیا گاوهای هایلند اسکاتلند را دیده اید که همگی پشمالو و با موهای بلند هستند؟ آنها به تنهایی ارزش یک سفر به اسکاتلند را دارند، باور کنید. این گاوها که توسط مردم محلی به درستی گاوهای پشمالو نامیده می‌ شوند، معمولا در ارتفاعات اسکاتلند یافت می‌ شوند.
شما می توانید به طرق مختلف به یک سافاری گاو کوهستانی بروید، یا با رانندگی در حومه شهر در سفر جاده ای خود از میان اسکاتلند، در هر مکانی برای دیدن مناظر زیبا توقف کنید. یا برای مثال با برنامه ریزی قبلی می‌ توانید خارج از آبردین در یک مهمانخانه B&B مدرن در یک مزرعه گاو کوهستانی اقامت کنید. در آنجا تنها چند قدم از یک گاو پشمالو فاصله دارید که منتظر نوازش است. 
نکته: فصل زایش از ماه آوریل تا اوایل ژوئن است. واقعا هیچ چیز بامزه تر از دیدن یک گوساله پشمالو نیست.

7. گاو هایلند


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید