• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 5 مورد از نوآورانه ترین پل های در حال ساخت

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۶/۲۷   تعداد بازدید : 9522   گروه مطلب : ترین ها


معرفی 5 مورد از نوآورانه ترین پل های در حال ساخت

طراحی بسیار متفکرانه و رو به جلو و پر رنگ از مشخصه مشترک تمام این پل هاست. در قرن گذشته با مشاهده آسمان خراش ها متوجه پیشبرد محدودیت های عمودی، چاپ های سه بعدی و نهایتاً  دگرگونی و تغییر در طراحی و مهندسی خواهیم شد، عواملی که باعث ساخت پل های ابتکاری در سراسر جهان شده است. با توجه به عملکرد انتقال مسافرین از یک نقطه به نقطه ای دیگر شاید امری پیش پا افتاده و عادی باشد، اما ساختارهایی که برای این منظور طراحی شده اند معمولاً بسیار ساده و متداول هستند. از پل زاها حدیدز دانجیانگ (Zaha Hdid 's Danjiang Bridge) که بر روی رودخانه تامسویی (Tamsui River) در تایوان قرار گرفته تا پل گاردن (Garden Bridge) بر روی رودخانه تِمز (Thames River) در لندن توسط توماس هیتِرویک. در این جا پنج عدد از بلند پروازانه ترن و مبتکرترین پل هایی که در حال حاضر در سراسر جهان در حال ساخته شده اند، معرفی می شوند.

1- پل دِ لاکی نات (The Lucky Knot Bridge)

پل دِ لاکی نات (The Lucky Knot Bridge)
عکس از شرکت نِکست آرکیتِکتز

این پل در چین و منطقه چانگشا قرار گرفته و توسط شرکت نِکست آرکیتِکتز به طول 185 متری و با الهام از هنرهای عامیانه چین باستان طراحی شده است. این پل در اواخر سال 2016 افتتاح خواهد شد.


2- پل گاردن توماس هیتِرویک  (Thomas Hatherwick' s Garden Bridge)

پل گاردن توماس هیتِرویک  (Thomas Hatherwick' s Garden Bridge)
عکس از استودیو هیتِرویک

پل توماس هیتِرویک گاردن در طول 366 متری در امتداد رودخانه تِمز در مرکز لندن امتداد یافته است. این پل که در اواخر سال 2018 تکمیل می شود، با شاخ و برگ های درختان زیبا و با طراوت پوشش داده شده و ساخت پل عابر پیاده آن تنها حدود 275 میلیون دلار هزینه برده است.


معرفی 5 مورد از نوآورانه ترین پل های در حال ساخت



3 - پل عابر پیاده دِ کوج نورث اِستِیشِن (The Koge North Station Pedestrain Bridge)

پل عابر پیاده دِ کوج نورث اِستِیشِن (The Koge North Station Pedestrain Bridge)
عکس از سی اُ بی ای آرکیتِکتز

در شهر ساحلی کوج دانمارک، دِ کوج نورث اِستِیشِن توسط شرکت سی اُو بی ای آرکیتِکتز در امتداد 225 متری پل عابر پیاده ای به طول 225 متر ساخته خواهد شد که که دارای دسترسی به قطارهای پر سرعت، قطار محلی و شلوغ ترین بزرگراه دانمارک می باشد. این پل که در سال 2018 تکمیل خواهد شد، چشم انداز بسیار خیره کننده ای را به خطوط ترافیک از تمام جهات ارائه می دهد.


4 - پل دانجانگ Danjiang Bridge

پل دانجانگ Danjiang Bridge
عکس زاها حدید آرکیتِکتز

پل کابلی دانجانگ به طول 920 متر توسط شرکت زاها حدید طراحی شده و از روی رودخانه تامسویی در تایپه تایوان عبور می کند. این پل به عنوان طولانی ترین پل کابلی نامتقارن در سال 2020 تکمیل خواهد شد.


5 - پل دِ ناین اِلمز تو پِملیکو (The Nine Elms to Pilmlico Bridge)

پل دِ ناین اِلمز تو پِملیکو (The Nine Elms to Pilmlico Bridge)
عکس از بیستِروپ آرکیتِکتز

این پل بر روی رودخانه تِمز در جنوب لندن قرار گرفته و طراحی ساخت آن در یک مناقصه رقابتی که در آن 74 طرح از 16 کشور مختلف ارائه شده بود، انتخاب شد. شرکت دانمارکی بیستِروپ آرکیتِکتز با ارائه طرحی بسیار زیبا و ساده همراه با یک مسیر پیاده روی در اطراف برج های پشتیبانی سرانجام در مناقصه به پیروزی رسید. پروژه ساخت این پل به عنوان اولین پل برای عبور دوچرخه، اتومبیل و عابر پیاده در سال آینده تکمیل خواهد شد. 

منبع: architecturendesign




نظرها

  • 1 0

    خیلی خوب و خیلی زیبا.

    • 0 0

      سپاس

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید