• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 12 جزیره برتر در ترکیه آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۹/۱۴   تعداد بازدید : 334   گروه مطلب : ترین ها



با 12 جزیره برتر در ترکیه آشنا شوید

فرقی نمی‌ کند به دنبال آفتاب تابستانی باشید، یا یک منطقه تاریخی یا حتی برخی از بهترین مناظر ساحلی در دریای اژه و مدیترانه، ترکیه جزیره‌ ای دارد که نیازهای شما را برآورده می کند. برخی از این جزایر خود از مقاصد اصلی گردشگری هستند و از نقاط مهم تعطیلات تابستانی به شمار می روند. برخی دیگر نیز در حین سفر به مکان های جالب دیگر ارزش سفر یک روزه را دارند. 
حتی کلان شهر بزرگ استانبول نیز دارای یک گروه جزیره ای است که برای کسانی که نیاز به دوری سریع و راحت از زندگی شلوغ شهری دارند، فقط با یک کشتی فاصله دارد. با خواندن لیست بهترین جزایر ترکیه، می توانید این جزایر را برای اضافه کردن به برنامه سفر خود انتخاب کنید.

1. بوزکادا (Bozcaada)
ویژگی ها: یک مقصد شیک برای سفر تابستانی با انبوهی از ویژگی های دریای اژه و اقامت در هتل بوتیک
برای شهرنشینان ترکیه که به دنبال تعطیلات ساحلی شیک و باکلاس هستند، این جزیره که درست در جنوب داردانل در دریای اژه قرار دارد، بهشتی آرام است.
این جزیره که زمانی با نام یونانی تندوس شناخته می شد، در سال 1923 بخشی از کشور مدرن ترکیه شد. اگرچه جامعه یونانی بوزکادا در تبادل جمعیت ترکی- یونانی در دهه 1920 پذیرفته نشد و خشونت درون جامعه در طول دهه 1960 و دهه 1970 باعث شد اکثر ساکنان یونانی جزیره مجبور به مهاجرت شوند، اما میراث یونانی - عثمانی آن هنوز در معماری حفظ شده شهر بوزکادا قابل مشاهده است.
اگر به اسطوره‌ های کلاسیک علاقه‌ مند هستید، طبق کتاب انئید، تندوس جایی است که یونانی‌ ها در آنجا پنهان شدند و وانمود کردند که به سمت خانه سفر کرده‌ اند، در حالی که تروجان‌ ها را فریب می‌ دهند تا اسب تروا را داخل دیوارهای تروا بگذارند.
بوزکادا توسط سواحل ماسه ای احاطه شده است و فضای داخلی آن پر از مزارع پوشیده از انگور است. این جزیره جمعیتی بالغ بر 3000 نفر در طول سال دارد و تنها در مدت فصل توریستی ژوئن تا سپتامبر، جمعیت آن به سرعت افزایش می یابد.
در تعطیلات آخر هفته در تابستان، ترک‌ ها به اینجا می‌ روند تا در ساحل آیازما در ساحل جنوبی جزیره استراحت کنند یا برای ورزش‌ های آبی مانند موج سواری به ساحل بادخیز کایر در ساحل شمالی می‌ روند.
در خارج از ساحل، فعالیت‌ ها و کارهایی که باید انجام دهید محدود است، که البته بیشتر بازدیدکنندگان بوزکادا آن را دوست دارند.
قدم زدن در مسیرهای محله تاریخی یونانی، یا گشت و گذار سریع در قلعه دوران بیزانس در شهر بوزکادا (تنها مرکز جزیره) در اواخر بعد از ظهر تقریبا بسیار سخت است.
محل اقامت بیشتر بوتیک و سطح بالا است و تقریبا همه گزینه ها قبل از تابستان پر می شوند. با این حال، در طول تابستان باید تا حد امکان محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید، چرا که گزینه‌ ها محدود هستند و بوزکادا محبوب است.
برای رسیدن به اینجا، یا از Geyikli (54 کیلومتری جنوب غربی چاناک‌ قلعه)، که در تمام طول سال کار می‌ کند، یا از کشتی‌ های هیدروفویل مسافری از چاناک‌ قلعه که در ماه‌ های تابستان حرکت می‌ کنند استفاده کنید.

1. بوزکادا (Bozcaada) جزیره برتر در ترکیه


2. گوکچه‌ آدا (Gökçeada)
ویژگی ها: مرکز تابستانی برای موج سواران، تماشای پرندگان و تمرکز بر طبیعت در بهار و میراث یونانی - عثمانی در میان روستاهای دامنه تپه در تمام طول سال
برای داشتن حسی از زندگی آرام و روستایی در جزیره، جایی بهتر از گوکچه‌ آدا نیست.
گوکچه آدا که درست در غرب سواحل شبه جزیره گالیپولی در دریای اژه قرار دارد، تنها در اوج تابستان شلوغ می شود. خارج از فصل گردشگری، اینجا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید دوستداران جزیره است که به طبیعت و استراحت های ساحلی آرام علاقه مند هستند.
مانند بوزکادا، گوکچه آدا در اصل دارای جمعیت عمدتا یونانی - عثمانی بود و اولین بار با نام یونانی ایمبروس شناخته شد. آزار و شکنجه ساکنان یونانی جزیره در دهه 1960 باعث شد تا اکثر جمعیت یونانی گوکچه آدا را ترک کنند و امروزه معماری سنگی و کوچه‌ های سنگفرش روستاهای خالی و رو به ویرانه‌ ای که در فضای داخلی و بر روی تپه‌ ها قرار دارند، یادآور تاریخ مدرن پرآشوب و میراث یونانی جزیره است. 
بازدیدکنندگان در تابستان بیشتر وقت خود را در اینجا با استراحت در سواحل آیدین‌ جیک و کاپی کایا در ساحل جنوبی می گذرانند. موج سواران معمولا به سمت ساحل آیدین‌ جیک می روند. بازدیدکنندگان زمستان و بهار معمولا اینجا هستند تا فلامینگوهای صورتی را که در دریاچه نمک جزیره زمستان خود را اینجا می گذرانند ببینند، در حالی که برای افراد فعال تر، کاوش در داخل جزیره و روستاهای آن با دوچرخه کوهستان محبوب است.
محل های اقامت در سراسر جزیره پراکنده هستند. بیشتر آنها هتل‌ های بوتیک با مدیریت خانوادگی و پانسیون‌ های راحتی هستند که چند هتل بزرگتر در آن قرار دارند.
لنج های معمولی در تمام طول سال وجود دارد که کاباتپه را در شبه جزیره گالیپولی به جزیره متصل می‌ کنند و یک کشتی مسافربری هم دو بار در هفته از چاناک‌ قلعه می‌ آید.

2. گوکچه‌ آدا (Gökçeada) جزیره برتر در ترکیه


3. جوندا (Cunda)
اورکیس هتل (Orchis Otel) در داخل یک خانه سنتی سنگی، تنها در 50 متری بندر آیوالیک و کشتی‌ های جوندا واقع شده است. اتاق‌ های آن سبک هتل بوتیک مدرن را با طرح های سنتی ترکیب می‌ کنند و معماری اصلی ساختمان جذابیت‌ های دنیای قدیم را حفظ کرده‌ اند. 
با رفتن به جزیره جوندا، قایق‌ هایی را می بینید که مکررا بین بندر آیوالیک و بندر جوندا که در مقابل شهر قدیمی قرار دارد، تردد می‌ کنند. از طرف دیگر، می‌ توانید سوار یکی از مینی‌ بوس‌ هایی شوید که از طریق گذرگاه بین آیوالیک و جوندا تردد می‌ کنند و به سمت سواحل یا بندر جوندا می روند.

3. جوندا (Cunda) جزیره برتر در ترکیه


4. هیبلی آدا (جزایر شاهزاده ها) – Heybeliada
ویژگی ها: از استانبول سوار کشتی شوید تا زندگی جزیره ای در دریای مرمره را تجربه کنید که یکی از محبوب ترین سفرهای یک روزه از شهر است. 
اگر در استانبول هستید و نیاز دارید که از زندگی شهری بیرون بیایید، همان کاری را که مردم محلی می‌ کنند انجام دهید و با کشتی به جزایر شاهزاده ها بروید.
هیبلی آدا که در دریای مرمره قرار دارد، دومین جزیره بزرگ این فهرست است. در تعطیلات آخر هفته از ماه می تا اکتبر، به نظر می رسد که نیمی از شهر برای یک روز در اینجا می مانند، بنابراین اگر می توانید سعی کنید زمان بازدید خود را برای یک روز هفته تعیین کنید.
تردد هیچ ماشینی در جزیره مجاز نیست، بنابراین این فرصت خوبی برای کاوش با پای پیاده یا دوچرخه است (قابلیت اجاره دوچرخه در دسترس است). یکی از اصلی‌ ترین کارهایی که گردشگران باید انجام دهند این است که به سادگی در مسیرهایی که با ویلاهای چوبی با شکوه پر شده‌ اند حرکت کنند تا نقاط تماشایی با منظره‌ های پانوراما از دریا را ببینند.
کشتی‌ های معمولی بین مرکز استانبول و هیبلی آدا حرکت می‌ کنند. اگرچه تعداد انگشت شماری اقامتگاه در این جزیره وجود دارد، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان مسافران روزانه هستند.

4. هیبلی آدا (جزایر شاهزاده ها)  جزیره برتر در ترکیه


5. جزیره کیزکالسی (Kızkalesi)
ویژگی ها: با قایق به این جزیره بروید تا قلعه بیزانسی آن را کشف کنید
در سواحل مدیترانه جنوب ترکیه، سکونتگاه کیزکالسی یک شهر ساحلی محبوب در بین گردشگران محلی است. درست آنطرف ساحل، جزیره کوچکی وجود دارد که نام شهر از آنجا گرفته شده است.
جزیره کیزکالسی بقایای یک قلعه بیزانسی را در خود جای داده است (این نام در زبان انگلیسی به معنای "قلعه دوشیزه" است) که باروها و برج های آن به خوبی حفظ شده است و هنوز از ساحل صخره ای به خوبی قابل مشاهده اند.
برای کاوش در قلعه (اگرچه فضای داخلی ویران شده است و چشمگیرترین ویژگی آن خود دیوارهای قلعه است)، سفرهای منظم با قایق به جزیره و بازگشت از ساحل انجام می شود.
از آنجایی که جزیره تنها حدود 300 متر از ساحل فاصله دارد، حتی می توان به قلعه شنا کرد و برگشت.

5. جزیره کیزکالسی (Kızkalesi) جزیره برتر در ترکیه


 با 11 جاذبه برتر در سواحل دریای سیاه ترکیه آشنا شوید



6. جزیره جمیلر (Gemiler Island)
ویژگی ها: تا ویرانه های کلیسای بیزانسی پیاده‌ روی کنید، سپس در آب‌ های آبی عمیق در کنار ساحل در این نقطه گرم تابستانی مدیترانه‌ ای شیرجه بزنید.
جمیلر که جزیره سنت نیکلاس نیز نامیده می‌ شود، یک ایستگاه محبوب در سفرهای یک روزه با قایق از تفرجگاه ساحلی اولودنیز و همچنین تورهای چند روزه قایق‌ های تفریحی است که در امتداد ساحل از فتحیه حرکت می‌ کنند.
ویرانه‌ های پنج کلیسای دوران بیزانس در تپه‌ های جزیره صخره‌ ای، همراه با مقبره‌ ها و بقایای ساختمان‌ های مذهبی دیگر قرار دارند. مسافرانی که به تاریخ می اندیشند بیشتر به سمت ویرانه ها پیاده روی می کنند، اگرچه بیشتر بازدیدکنندگان از دیدن آنها از دریا خوشحال می شوند.
نام مستعار انگلیسی جزیره از این واقعیت ناشی می شود که برخی از مورخان معتقدند که جمیلر ممکن است محل مقبره اصلی سنت نیکلاس (با نام مستعار بابا نوئل) باشد که در پاتارا به دنیا آمد و بعدا اسقف میرا (دمره امروزی) شد. 
برای اینکه بدون تور گروهی به جزیره برسید، به ساحل سنگی جمیلر، در ساحلی که درست روبروی جزیره است بروید، جایی که قایق‌ های موتوری کوچک سفرهای جزیره‌ ای را ارائه می‌ دهند و می‌ توان یک کایاک اجاره کرد.

6. جزیره جمیلر (Gemiler Island) جزیره برتر در ترکیه


7. بویوک آدا (جزایر شاهزاده ها)  - Büyükada
ویژگی ها: از دیدن مناظر ساحلی و معماری میراث اواخر عثمانی در این مقصد سفر یک روزه محبوب از استانبول لذت ببرید.
بویوک آدا بزرگترین جزیره در گروه جزایر شاهزاده ها و محبوب ترین جزیره برای فرار از استانبول است.
زیبایی آن می تواند با تعداد زیاد مسافران یک روزه در اواسط تابستان خدشه دار شود، بنابراین انتظار یک جزیره آرام را نداشته باشید. اواسط هفته بین ماه می و سپتامبر یا بهتر از آن در بهار یا پاییز برای بهترین تجربه بیایید. 
چندین ساحل در امتداد سواحل آن وجود دارد، اما جذابیت واقعی بویوک آدا را با قدم زدن در مسیرهای بدون ماشین با ویلاهای بزرگ قرن نوزدهمی و بالا رفتن از تپه به سمت صومعه سنت جورج برای چشم‌ اندازهای دریای مرمره تا استانبول پیدا می‌ کنید.
لئون تروتسکی چهار سال اول تبعید خود از اتحاد جماهیر شوروی را در بویوک آدا گذراند و در دوران بیزانس، یک صومعه در اینجا مکانی مناسب برای فرستادن چندین ملکه به تبعید را فراهم کرد. برای کشف بیشتر بویوک آدا (و بقیه تاریخ گروه جزیره) بازدید از موزه جزایر شاهزاده ها را از دست ندهید.
کشتی ها به طور منظم در مسیر بین استانبول و بویوک آدا تردد می کنند. چندین هتل وجود دارد، برخی از آنها در ویلاهای چوبی بازسازی شده جزیره هستند و اقامت یک شبه راه خوبی برای تجربه جزیره پس از خروج مسافران یک روزه است.
بهترین اقامتگاه در این جزیره در آدا پالاس است. این ویلای چوبی بازسازی شده که به عنوان یکی از رمانتیک‌ ترین هتل‌ های ترکیه انتخاب شده است، اتاق‌ هایی دارد که به سبک سلطنتی قرن نوزدهمی تجهیز شده‌ اند و میزبان یکی از محبوب‌ ترین رستوران‌ های جزیره است. 

7. بویوک آدا (جزایر شاهزاده ها) جزیره برتر در ترکیه


8. جزیره آکدامار (Akdamar Island)
ویژگی ها: از هنر به کار رفته در یکی از مشهورترین بناهای مذهبی ترکیه، پس از یک سفر دیدنی با قایق در سراسر دریاچه وان لذت ببرید.
کلیسای صلیب مقدس در جزیره آکدامار مشهورترین مکان دیدنی دریاچه وان است.
این جزیره که در سه کیلومتری ساحل جنوبی کوهستانی دریاچه قرار دارد، زمانی محل یک مجموعه مذهبی بزرگتر بود که همگی در قرن دهم توسط پادشاه گاگیک آرتزرونی در زمان سلطنت وی بر پادشاهی ارمنی واسپورکان ساخته شد.
در داخل کلیسا، می‌ توانید تکه‌ هایی از نقاشی‌ های دیواری را ببینید که به‌ خوبی حفظ نشده‌ اند، اما جاذبه اصلی در اینجا نمای کلیسا است. دیوارهای بیرونی با نقش برجسته‌ های سنگی پیچیده و شگفت‌ انگیزی پوشیده شده‌ اند که طیفی از داستان‌ های عهد عتیق را به تصویر می‌ کشند. نمای کلیسا یکی از مهم ترین نمونه های باقی مانده از آثار هنری ارمنی به شمار می رود.
دسترسی به این جزیره توسط قایق های توریستی انجام می شود که از بندر آکدامار در نزدیکی روستای گِواش در ساحل جنوبی دریاچه (45 کیلومتری غرب وان) تردد می‌ کنند.
قایق‌ ها فقط وقتی پر هستند حرکت می‌ کنند، بنابراین می‌ توانید برای تضمین مسافران بیشتر و کوتاهتر شدن زمان انتظارتان، یک تور از وان بگیرید. در طول زمستان و اوایل بهار، زمانی که گردشگری وان متوقف می شود، سفر با قایق های توریستی عملا وجود ندارد و به احتمال زیاد مجبور خواهید بود یکی از قایق ها را به صورت خصوصی اجاره کنید.

8. جزیره آکدامار (Akdamar Island) جزیره برتر در ترکیه


9. جزیره کبوتر (Pigeon Island)
ویژگی ها: در اطراف استحکامات این جزیره روبروی بندر قدم بزنید
قلعه کوش آداسی که برای محافظت از بندر در دوران بیزانس ساخته شده است، در جزیره کبوتر (Güvercin Adası) در نزدیکی شهر تفریحی کوش آداسی واقع شده است.
امروزه، این مکان برجسته‌ ترین مکان دیدنی در امتداد اسکله و یکی از معدود مکان‌ های تاریخی برای بازدید در شهری است که معمولا با سفرهای دریایی و پکیج های تعطیلاتی ساحل و آفتاب مرتبط است.
قلعه ای که امروزه می بینید بیشتر مربوط به دوران عثمانی است، زمانی که استحکامات آن گسترش یافته و بازسازی شد چرا که بندر به عنوان یک پیوند مهم در تجارت دریای مدیترانه رونق گرفت.
دسترسی به این جزیره از طریق یک جاده از ساحل انجام می شود. در جزیره یک مسیر پیاده روی وجود دارد که امتداد دیوارهای قلعه را دنبال می کند، در حالی که فضای داخلی به یک پارک با تابلوهای اطلاعاتی پراکنده در امتداد مسیرهای پیاده روی که توضیحات مفصلی از گیاهان و جانوران بومی در منطقه کوش آداسی ارائه می دهد، تبدیل شده است.
این مکان برای قدم زدن در غروب خورشید، تماشای باروها و مناظر ساحلی عالی است.

9. جزیره کبوتر (Pigeon Island) جزیره برتر در ترکیه


10. جزیره ککووا (Kekova Island)
ویژگی ها: آبهای شفاف و فیروزه ای اطراف این جزیره را با کایاک کشف کنید تا ویرانه های غرق شده آن را ببینید
مردم به جزیره ککووا برای دیدن خود جزیره نمی روند، بلکه برای چیزهایی که در کنار ساحل آن به زیر آب رفته است می روند.
تورهای با قایق و کایاک سواری به اینجا می آیند تا بقایای غرق شده شهر باستانی دولچیسته (Dolchiste) (که امروزه به آن شهر غرق شده گفته می شود) که در اثر زلزله در قرن دوم ویران شده است را ببینند.
کل منطقه اطراف برای کاوش جذاب است و یکی از شگفت انگیزترین بخش های خط ساحلی ترکیه است.
مقبره‌ های نیمه غرق‌ شده در آبهای بندر روستای کالکوی (Kaleköy)، دقیقا روبروی جزیره قرار گرفته اند. در حالی که خود کالکوی دارای یک قلعه است و ویرانه های شهر باستانی سیمنا در آن قرار دارد.
اکثر مردم با تورهای موجود در شهر کاش (Kaş)، (33 کیلومتری غرب) وارد جزیره می شوند، اما اگر به دنبال اقامتگاه روستایی هستید، تعداد انگشت شماری هتل بوتیک و پانسیون هم در کالکوی و هم در دهکده بندری اوچاگیز (چهار کیلومتری غرب) وجود دارد.  

10. جزیره ککووا (Kekova Island) جزیره برتر در ترکیه


11. کیزکولسی (Kızkulesi)
ویژگی ها: یکی از مشهورترین جزایر کوچک تنگه بسفر را در حین سفر دریایی مشاهده کنید
یکی از شناخته‌ شده‌ ترین مکان‌ های دیدنی استانبول، کیزکولسی (برج دوشیزه) برج کوچکی است که در جزیره‌ ای قرار دارد که در آن تنگه بسفر به دریای مرمره می‌ رسد.
بنای فعلی مربوط به قرن هجدهم است، اما یک برج برای اولین بار در دوران بیزانس در اینجا ساخته شد و به عنوان بخشی از مجموعه دفاعی قسطنطنیه (کنستانتینوپل) برای محافظت از آبراه های شهر استفاده می شد. امروزه، این برج شامل یک کافه رستوران در محلی است که صرفا برای لذت بردن از مناظر برج نمادین شهر ارزش دیدن را دارد.
قایق ها از ساحلی که درست روبروی جزیره در اوشکودار در سمت آسیایی استانبول است حرکت می کنند. می‌ توانید از کافه‌ هایی که در اطراف دفتر فروش بلیط قایق هستند، مناظر خود برج را تماشا کنید.

11. کیزکولسی (Kızkulesi) جزیره برتر در ترکیه


12. سفر یک روزه به جزیره یونانی کاستلوریزو (Meis)
ویژگی ها: سفر یک روزه به یونان برای دیدن میراث جزایر یونانی، پیاده روی در تپه ها یا سواری با قایق در امتداد ساحل
اگرچه جزیره‌ ای یونانی است (به نام یونانی کاستلوریزو در خارج از ترکیه نامیده می‌شود)، اما بیشتر بازدیدکنندگان میس (Meis) مسافران یک روزه از ترکیه هستند، زیرا این جزیره در نزدیکی شهر تفریحی کاش قرار دارد.
دهکده به رنگ پاستل جزیره که بندر را در آغوش گرفته است، محلی عالی برای عکس گرفتن است اما اکثر افرادی که از کشتی پیاده می شوند، اینجا هستند تا با قایق سفر کنند و غار آبی را در ساحل جزیره ببینند و در آن شنا کنند.
برای فعالیت بیشتر، مسیرهای پیاده‌ روی در سراسر تپه‌ های داخلی جزیره، با مناظر خیره‌ کننده و برخی ویرانه‌ های کلیسای قدیمی در طول مسیر وجود دارد.
کشتی های رفت و برگشت روزانه از بندر کاش در تمام طول سال به مقصد میس حرکت می کنند. فراموش نکنید که هنگام خرید بلیط باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید.
از پانسیون های خانوادگی گرفته تا هتل بوتیک شیک، شهر کاش دارای تعداد زیادی اقامتگاه است. هتل Sonne یک گزینه خوب میان رده است که فقط با یک قدم زدن کوتاه از بندر فاصله دارد و از تراس خود دارای منظره پانوراما از دریای مدیترانه به سمت میس، اتاق های مدرن با بالکن و یکی از بهترین صبحانه های شهر است.
بهترین زمان برای بازدید از جزایر ترکیه
بهترین زمان برای بازدید از جزایر خارج از خط ساحلی دریای اژه و مدیترانه ترکیه، به طور کلی ماه های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر است. اینها ماه‌ هایی هستند که کشتی‌ ها بیشترین برنامه سفر را دارند، بنابراین حمل و نقل به جزایری که فقط با قایق قابل دسترسی هستند، ساده‌ ترین راه است.
برنامه‌های کشتی ها معمولا در اواسط ماه می سفرهای بیشتری را اضافه می‌ کنند و در اواسط اکتبر کاهش می‌ یابند. اگر خارج از این ماه ها سفر می کنید، گزینه های حمل و نقل بسیار کمتری خواهید یافت و باید بر اساس آنها برنامه ریزی کنید.
برای جزایری که فقط مخصوص گشت و گذار هستند مانند جزیره آکدامار (در دریاچه وان در شرق ترکیه) و جزیره جمیلر (در سواحل مدیترانه ترکیه)، هیچ گزینه حمل و نقل عمومی با قایق در طول زمستان وجود ندارد.
در برخی از جزایر محبوب مقصد تعطیلات تابستانی، بسیاری از کسب‌ و کارها خارج از فصل گردشگری در ماه‌ های می، ژوئن، ژوئیه، آگوست و سپتامبر، مغازه‌های خود را تعطیل می‌کنند. سفر زودتر و دیرتر در سال به معنای انتخاب بسیار کمتری برای اقامت و غذاخوری خواهد بود. 

12. جزیره یونانی کاستلوریزو (Meis)جزیره برتر در ترکیه


منبع: planetware





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید