• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


گرم ترین کشور روی کره زمین را بشناسید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۸/۱۰   تعداد بازدید : 530   گروه مطلب : ترین ها


گرم ترین کشور روی کره زمین را بشناسید

اگر به دنبال فرار از سرما و بازدید از بخشی از جهان هستید که دمای هوا در آن فقط بالا می رود، مالی را باید ببینید. مالی با میانگین دمای بیش از 38 درجه سانتیگراد در طول سال، شما را در جستجوی سایه و آبرسانی در حین کاوش مناظر و فرهنگ های شگفت انگیز آن به چالش می کشد. جای تعجب نیست که مالی در حال حاضر گرم ترین کشور روی کره زمین است.

گرمای طاقت فرسای صحراهای مالی را تجربه کنید
بیش از نیمی از مالی در صحرای ساحارا قرار دارد. اینکه این کشور شاهد گرمای شدید است، نباید شوکه کننده باشد. مناطق شمالی آن بیشترین گرما را تجربه می کنند و میانگین دمای سالانه در تیمبوکتو بیش از 30 درجه سانتیگراد است. اوج دمای هوا در تابستان به 45.5 درجه سانتیگراد می رسد. در شمال صحرای ساحارا، دما به طور معمول در گرم ترین ماه ها به بالای 48.9 درجه سانتیگراد می رسد.
گستره وسیع ماسه صحرای ساحارا نور خورشید را جذب و منعکس می کند و اثری اجاق مانند ایجاد می کند. با رطوبت کم و پوشش گیاهی کمیاب، مهلت اندکی برای فرار از تابش اشعه های شدید خورشید وجود دارد. فقط سرسخت ترین گیاهان و جانوران می توانند در اینجا زنده بمانند. گاهی اوقات پیاده‌ روی در بیرون از خانه در وسط روز می‌تواند طاقت فرسا باشد.  مردم محلی به طور قابل درکی تمایل دارند در ساعات اوج ظهر در داخل خانه بمانند و استراحت کنند.
در حالی که فکر رفت و آمد در چنین گرمای شدیدی ممکن است وحشتناک به نظر برسد، زیبایی بیابان غیرقابل انکار است. دریای وسیعی از تپه های ماسه ای طلایی تا جایی که چشم کار می کند موج می زند. صخره‌ های عجیب و واحه‌ های پر از درختان نخل، مناظری را ارائه می‌ دهند که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. در اینجا باید با لباس های سبک، کلاه، ضد آفتاب و آب فراوان از خود محافظت کنید. جادوی این صحرا ارزش تحمل گرما را دارد.

مناظر مالی
در حالی که صحرای ساحارا بخش بزرگی از مالی را پوشانده است، این کشور دارای مناظر متنوعی است. رودخانه نیجر از جنوب غربی می گذرد و یک منطقه دلتای داخل خشکی حاصلخیز به نام دلتای داخلی نیجر ایجاد می کند. این منطقه زیستگاه تالاب های حیاتی برای صدها گونه پرنده و حیات وحش را فراهم می کند.
بخش جنوبی کشور به یک ساوانای پوشیده از درخت و جنگل تبدیل شده است. درختان بائوباب با تنه‌ های عظیم و شاخه‌ های دوکی شکل خود، نمای منحصر به فرد آفریقا را ارائه می‌ کنند. گله‌ های فیل، بز کوهی و دیگر گونه های حیات‌ وحش در پارک‌ ها و پناهگاه‌ های درون ساوانا پرسه می‌ زنند.
در مالی مرکزی و شمالی، مراتع خشک ساحل و بیابان نیمه خشک جای خود را به رشته کوه هایی مانند آدر دوچه (Ader Douché) می دهند. درختان اقاقیا مقاوم در این محیط خشن رشد می کنند. در حالی که هوا هنوز گرم است، دما در ارتفاعات بالاتر کمی پایین می آید.
بنابراین، در حالی که هسته مالی ممکن است با یک بیابان گرم پوشیده شده باشد، تنوع مناظر، مناطق زیادی را برای اکتشاف در فضای باز در بدترین گرما فراهم می کند. فقط آماده باشید تا بدون توجه به اینکه ماجراجویی های مالی شما را به کجا می برد، عرق کنید!

ریتم فرهنگ مالی را تجربه کنید
فراتر از مناظر دیدنی، مالی فرهنگی پر جنب و جوش با ریشه های باستانی و مدرن فریبنده ارائه می دهد. تیمبوکتو مرکز تجارت، آموزش و اسلام بود که از قرن دوازدهم شروع شد. جنه (Djenné) که به خاطر معماری خارق‌ العاده‌ اش معروف است، بزرگترین سازه خشتی جهان را به شکل یک مسجد بزرگ در خود جای داده است.
موسیقی مالی در سرتاسر جهان طنین انداز است، زیرا "بلوز سنتی مانده" را به وجود آورده است که توسط هنرمندانی مانند علی فرکا توره و افروپاپ و هیپ هاپ رایج شده است. ماسک ها و منسوجات حکاکی شده نفیس نیز بخشی از هنر خلاقانه مالی هستند.
بیشتر مردم مالی از اسلام پیروی می‌کنند، با تاثیراتی که از باورهای بومی در هم آمیخته شده است. حدود 99 درصد از مردم مالی به گروه‌ های قومی مختلفی مانند بامبارا، دوگون، سونگهای و توآرگ تعلق دارند که هر کدام دارای زبان‌ ها، آداب و رسوم و صنایع دستی خود هستند.
علیرغم اینکه مالی در دهه‌ های اخیر با چالش‌ های زیادی همراه با درگیری و فقر روبرو بوده است، مردم روحیه مهمان نوازی و افتخار به میراث خود را حفظ کرده‌ اند. بازدید از بازارها و روستاهای شلوغ به شما امکان می دهد فرهنگ مالی را از نزدیک تجربه کنید. صدای اذان که پنج بار در روز به صدا در می آید به عنوان یادآوری همیشه حاضر است که شما در کشوری عمیقا با ایمان هستید.
همانطور که کاوش می کنید، آب زیاد مصرف کنید و از آفتاب در امان بمانید
در حالی که مالی چیزهای زیادی برای جذب مسافران ماجراجو دارد، خطرات سفر به این گرم ترین کشور روی کره زمین را باید جدی گرفت.
برای حفظ آب بدن در طول روز آب بنوشید
• لباس های سبک وزن و رنگ روشن بپوشید که پوست را بپوشاند
• از کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی برای محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید
• برای فعالیت های بیرون از منزل در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر که هوا خنک تر است برنامه ریزی کنید
• به طور منظم در سایه استراحت کنید تا بدنتان خنک شود
• مراقب علائمی مانند سرگیجه، حالت تهوع و گرفتگی عضلات باشید.
• پیش بینی های آب و هوا را به طور منظم بررسی کنید و از رفتن به مناطق باز در طوفان های شن اجتناب کنید
• یک مقصد داغ و سوزان، غنایم فرهنگی را ارائه می دهد
مالی برای مسافرانی که به دنبال جایی فراتر از معمول هستند، سزاوار جایگاهی نزدیک به بالای فهرست است. نکات ارائه شده به شما کمک می کند ضمن ایمن ماندن، مناظر سوزان و در عین حال زیبای مالی و فرهنگ فریبنده آن را کشف کنید. سیاره ما میزبان آب و هواهای مختلف بسیاری است، اما هیچ کدام به گرمای شدید موجود در قلب صحرای مالی نمی رسند. چه به دنبال ماجراجویی باشید و چه به دنبال ارتباط فرهنگی، آماده باشید تا عرق کنید. این جواهر غرب آفریقا ممکن است داغ باشد، اما با استقبال مردم، طبیعت متنوع و قرن‌ ها سنت، همچنان می‌ درخشد. بیابان های مالی شما را فرا می خوانند، فقط به یاد داشته باشید که آب اضافی به همراه خود ببرید.

ریتم فرهنگ مالی را تجربه کنید


 با 14 نقطه از گرم ترین مکان های روی زمین آشنا شوید



طعم غذاهای لذیذ مالی را بچشید
وقتی از گرمای سوزان مالی فرار کردید، برخی از غذاهای لذیذ مالی را امتحان کنید!  غذای اینجا به اندازه فرهنگ آن غنی و خوش طعم است. غذاهایی مانند پولت یاسا، مرغ ترد تهیه شده با پیاز، لیمو و ادویه جات را امتحان کنید. با نوشیدنی های تهیه شده از ماست غلیظ و خامه ای یا آب میوه های تازه خوشمزه مانند بیساپ از گل های هیبیسکوس خنک شوید و غذاهای برنجی معروف مالی مانند مافه (خورشت بادام زمینی) را که با گوجه فرنگی، بادام زمینی و گوشت در یک سس بسیار خوشمزه پخته می شود را از دست ندهید. غذاهای مالی با تاثیراتی از شمال آفریقا، خاورمیانه و فرانسه، انتظار اشتهای ماجراجویان را برآورده می کند. مواد تشکیل دهنده و طعم ها نشان دهنده تنوع این کشور چهارراه است. چشیدن غذاهای سنتی راه دیگری برای غوطه ور شدن در فرهنگ چند وجهی مالی است، با این مزیت که شما برای را برای مقابله با گرما تقویت می کند!

طعم غذاهای لذیذ مالی را بچشید


جشنواره ها و رویدادهای جذاب مالی را تجربه کنید
زمان بازدید خود را با یکی از جشنواره ها و رویدادهای پر جنب و جوش مالی همزمان کنید! این جشن ها نگاهی اجمالی به سنت های این کشور دارند و تنوع گروه های قومی آن را برجسته می کنند. در ماه آوریل، جشنواره جهانی در صحرا، موسیقی مالی را در پس زمینه نفسگیر صحرای بزرگ آفریقا در نزدیکی تیمبوکتو به نمایش می گذارد. ماه فوریه جشنواره رنگارنگ رقص نقاب‌دار دوگون (Dogon) را با لباس‌ ها و رقص‌ های زیبا برای احترام به گذشتگان برگزار می‌کند. در نمایشگاه جومبو در هر ماه می، دامداران برای تجارت دام گرد هم می آیند، در حالی که شهرهایی مانند سگو و سیکاسو نیز میزبان جشنواره های پر جنب و جوش خود هستند. روحیه جشن مالی، از شتر دوانی گرفته تا نمایشگاه‌ های فرهنگی و کنسرت‌ های زیر ستارگان، شادی آور است. به سرگرمی و تجربه مالی در جذاب ترین حالت خود بپیوندید. فقط آماده باشید که در حین مهمانی در کنار پذیرایی از مردم محلی کمی عرق کنید!

نتیجه
با آماده سازی مناسب، گرمای شدید مالی قابل کنترل است و پاداش این اکتشاف بسیار ارزشمند است. هنگام کاوش در این سرزمین ناشناخته ماسه ای، موسیقی گوش نواز و بناهای تاریخی قدیمی، برای عرق کردن و یافتن سایه آماده باشید. معماری بومی، مناظر صحرایی ناهموار و تلاقی تاثیرات فرهنگی، مالی را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده است. از خانه‌ های گلی مایل به قهوه‌ ای گرفته تا مساجد بزرگ و بازارهای رنگارنگ، جای تعجب نیست که چرا مسافران این‌ قدر جذب این کشور چندوجهی می‌شوند! برای غوطه ور شدن در فرهنگ از طریق غذاهای سنتی، جشنواره ها و موسیقی وقت بگذارید. گرمای داغ ترین کشور روی کره زمین فقط به لذت ماجراجویی آن اضافه می کند!


منبع: a-z-animals





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید