• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 مورد از دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۶/۲۴   تعداد بازدید : 9912   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با 10 مورد از دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی

جزیره بالی بی چون و چرا به عنوان دوست داشتنی ترین جزیره در میان تمامی 17000 جزیره کشور اندونزی است و امروزه به عنوان یک بهشت گرمسیری ناب شهرت خاص و عام شده است. در حالی که برخی از مناطق جزیره بالی در این چند سال اخیر بر اثر انجام فعالیت های تجاری و استفاده بیش از حد رنج می برند، اما هنوز نقاطی در آن برای تماشا وجود دارند که با گذشت زمان همچنان دست نخورده و بکر باقی مانده اند. بالی که به جزیره خدایان نیز مشهور است، فرهنگی تحت سلطه نوع منحصر به فردی از آیین هندو می باشد که آثار آن را در تمامی جنبه های زندگی بالیایی می تواند دید. از معابدی که گوشه گوشه این جزیره را تزیین کرده اند گرفته تا هر آنچه که در طول روز در خانه های مردم این جزیره دیده می شود همگی نشانی از حضور این آیین دارند.
چه هدف از سفر به بالی به منظور بررسی فرهنگ متمایز مردم آن باشد و یا چه برای غواصی در تپه های مرجانی، صخره نوردی، صعود به ارتفاعات کوه های آتشفشانی باستانی و یا حتی گرفتن یک حمام آفتاب در گستره ای از ساحل، این جزیره تکه ای از بهشت است و تمام زیبایی های خود را در اختیار میهمانان و بازدید کنندگانش قرار خواهد داد.

10 - ساحل سانور (Sanur Beach)
ساحل سانور که در دهکده دِنپاسار (Denpasar) واقع در بخش جنوب شرقی جزیره بالی قرار گرفته است، مقصدی پر طرفدار برای بازدید کنندگان مسن تر این جزیر بوده و به همین دلیل به اِسنور بیچ (Snore Beach) یعنی ساحل خروپف مشهور شده است. البته این نام کمی نامسمم و غلط است چرا که کلی دیدنی و فعالیت های قابل انجام در این ساحل اقامتی وجود دارد. در کنار ساحل این منطقه که در طول این سال ها به بهترین شکل نگهداری شده است، سانور دارای چندین مکان دیدنی تاریخی از جمله معبد بِلانجونگ (Blanjong Temple) می باشد که شامل ستونی است که کتیبه های قرار گرفته بر روی آن تاریخی بوده و قدمتشان به قرن نهم میلادی باز می گردد. در همین نزدیکی هم موزه ای به نام لو مِیور (Le Mayeur Museum) وجود دارد که روزگاری خانه هنرمند برجسته بلژیکی، آدریان ژان لو مِیور بوده و بسیاری از آثار او را در اختیار دارد.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - ساحل سانور


9 - نوسا لِمبُنگِن (Nusa Lembongan)
جزیره کوچک نوسا لِمبُنگِن در قسمتی از ایالت بالی و در کنار سواحل جنوب شرقی سرزمین اصلی بالی قرار گرفته است. این جزیره به قدری کوچک است که بازدید کنندگان آن قادر خواهند بود تا تمامی قسمت هایش را در یک تور سه الی چهار ساعته به صورت قدم زنان زیر پا بگذارند. به همین دلیل جزیره نوسا لِمبُنگِن یک مقصد گردشگری یک روزه بسیار ایده آل می باشد. سواحل دیدنی این جزیره همه نوع گردشگر را به سمت خود جلب می کند. ماشروم بیچ (Mushroom Beach) که نام آن برگرفته از مرجان های کنار ساحلی قارچی شکل موجود در آن می باشد، در نزدیکی دهکده جوناگت بَتو (Jungutbatu) قرار دارد و دارای شن های پودری بسیار نرم با آب های فیروزه ای رنگی می باشد. مناطق بسیار دیگری هم در اطراف جزیره نوسا لِمبُنگِن وجود دارند که ایده آل برای شیرجه زدن و غواصی هستند چرا که دارای زندگی دریایی غنی و مرجان های سر حالی می باشند. معمولاً بازار موج نوردی در این جا حسابی داغ است چرا که موج های عالی آن ارزش این سفر را دارند.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - نوسا لِمبُنگِن


8 - لُوینا (Lovina)
لُوینا به عنوان بزرگ ترین ناحیه در قسمت شمالی سواحل جزیره بالی، بیشتر به داشتن شن های سیاه رنگ آتشفشانی که تمامی 8 کیلومتر زمین ساحلی آن را فرا گرفته است، شناخته می شود. ضمن در اختیار داشتن چندین دهکده کوچک، این ناحیه به دلیل ایده آل بودن برای انجام غواصی و گشت و گذار و ماجراجویی های زیر آبی مشهور است، چرا که آب های بخش شمالی نسبت به بخش جنوبی جریان آرام تری دارند. کاپیتان های قایق های محلی که وظیفه هدایت خروجی های سنتی که به نام پِراهو هم شناخته می شوند را بر عهده دارند، آماده اند تا بازدید کنندگان را به بهترین نقاط برای غواصی برسانند. این دریای آرام همچنین محلی ایده آل برای شناگرها و جویندگان دلفین ها خواهد بود تا در کل این منطقه، به عنوان یک مقصد تفریحی ایده آل برای خانواده ها نامیده شود.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - لُوینا


7 - پورا لوهور اولوواتو (Pura Luhur Uluwatu)
شبه جزیره بوکیت (Bukit Peninsula) که در راس منطقه جنوب شرقی جزیره بالی قرار گرفته است، خانه ای برای معبد پورا لوهور اولوواتو (Pura Luhur Uluwatu) که یکی از نُه مورد از معابد بسیار مهم و بزرگ هندوئیسم در جزیره بالی است، می باشد. این معبد که در قرن یازدهم بنا شده، بر بالای صخره ای از جنس سنگ آهک که تا روی دریا امتداد پیدا کرده ساخته شده است. اگر چه تنها کشیش های هندو اجازه ورود به محراب درونی این عبادتگاه را دارند، اما بازدید کنندگان هم قادر هستند تا همراه با راهنما و یا حتی به صورت تنها به گردش و پیاده روی به زمین های اطراف این محل بروند و از چشم انداز زیبای آن لذت ببرند. مجسمه های گانِشا (Statues of Ganesha) اطراف ورودی این معبدِ پیچیده را در بر گرفته اند و میمون های زنده ای هم در اینجا وجود دارند که منتظر دریافت جایزه و خوردنی از بازدید کنندگان هستند. همه روزه در بعد از ظهرها و به هنگام غروب خورشید برنامه های شادی در این محل برای بازدید کنندگان اجرا می شود.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - پورا لوهور اولوواتو


6 - کوه مَونت باتور (Mount Batur)
در حالیکه مَونت باتور عنوان مرتفع ترین نقطه در جزیره بالی را ندارد، اما این کوه بر روی یکی از جزایری واقع شده است که رویایی ترین مناظر را در اختیار دارد. با تسلط کامل بر روی قسمت شمال شرقی بالی، این قله 1717 متری گاهی به آتشفشانی فعال تبدیل می شود که چهار دهانه خواهد داشت. همینطور یک دریاچه و چندین دهکده از جمله موارد موجود در این منطقه می باشند. صعود به بالاترین نقطه از کوه مَونت باتور و تماشای طلوع خورشید یکی از پرطرفدارترین فعالیت های قابل انجام در آن می باشد. صعود به قله این کوه نسبتاً آسان است و تقریباً هر کسی با هرگونه شرایط فیزیکی قادر خواهد بود تا ظرف حدوداً دو ساعت به هدف خود برسد. همچنین برخی از بازدید کنندگانی که به مَونت باتور می آیند، قصد دارند تا پورا اولون دِنو باتور (Pura Ulun Danu Batur) که یکی دیگر از نه معبد مهم هندوها می باشد را نیز تماشا کنند. 

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - کوه مَونت باتور


آشنایی با 10 مورد از دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی



5 - ساحل کوتا (Kuta Beach)
کوتا که در اصل شهرت خود را به عنوان نقطه ای عالی برای موج نوردی در حدود دهه هفتاد میلادی بدست آورده است، زمانی تنها یک دهکده ماهیگیری کسل کننده بود. ولی از آن زمان به بعد این ساحل جایگاه شماره یکش را در میان مقاصد گردشگری جزیره بالی حفظ کرده است. این ساحل که در نقطه جنوبی جزیره بالی و در دهکده کِلهوراهان (Kelurahan) قرار گرفته است، ساحلی طولانی و گسترده شده از شن و ماسه است که هنوز هم یکی از بهترین مناظر را در این جزیره حفظ کرده است. بیشترین میزان شناخت از این ساحل به دلیل شب زنده داری هایش است و بخش جنوبی آن در طول روز و چه در طول شب، همیشه شلوغ می باشد. با این حال یک قدم زد کوتاه به انتهای شمالی این ساحل، حس آرام بودن و تنهایی را در بازدید کنندگان ایجاد خواهد کرد.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - ساحل کوتا


4 - پورا بِساکی (Pura Besakih)
معبد پورا بِساکی بر روی دامنه کوه گوانگ آگونگ (Gunung Agung) که بلند ترین کوه در جزیره بالی است، قرار گرفته و یکی از مهم ترین معابد کاهیانگان جاگات (Kahyangan Jagat) می باشد. این معابد نه جهته به هدف حفاظت جزیره از گزند شیطان ساخته شده است. نام این معبد از خدای اژدها که بر اساس باورها گفته می شود در میان اعماق این کوه زندگی می کند گرفته شده است. این معبد پیچیده دارای بیش از 28 نوع سازه ساخته شده بر روی هفت تراس می باشد که به صورت صعودی بنا شده اند. شرکت در یک تور سازمان یافته بهترین راه برای تماشای این مکان زیباست چرا که استفاده از راهنماهایی که در داخل این مکان حضور دارند می تواند کلی هزینه تراشی کند.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - پورا بِساکی


3 - سِمینیاک (Seminyak)
سِمینیاک شهر کوچکی است که در بخش جنوب غربی ساحل جزیره بالی واقع شده است و توسط شهر کوتا که رشد گسترده ای داشته احاطه شده است. سِمینیاک با وجود نزدیک بودن به شهر کوتا همچنان یکی از مقصدهای گردشگری منحصر به فرد برای گذراندن تعطیلات در کل این جزیره می باشد. از بوتیک های رده بالای این شهر کوچک گرفته تا رستوران های پنج ستاره و هتل های لوکسی که مجهز به مراکز اسپا هستند، این شهر به عنوان جاذبه ای اساسی برای مسافران مایه دار سرتاسر جهان ایفای نقش می کند. با اینکه موج سواری در آب های این ساحل برای بسیاری از شناگرها دشوار و سخت است اما ساحل سِمینیاک چشم انداز پانورامیکی (سراسرنما) را از اقیانوس هند و همینطور موج نوردهای حرفه ای که برای لذت بردن از امواج بلند این محل، خود را به آن رسانده اند ارائه می کند. 

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - سِمینیاک


2 - معبد تاناه لات (Tanah Lot)
با جایگاهی که درست بر روی یک تخته سنگ بزرگ قرار گرفته، تاناه لات یکی از مشهورترین معابد هندوها در جزیره بالی می باشد. این مکان برای قرن ها به عنوان بخشی برای شناخت بیشتر اساطیر بالیایی ایفای نقش می کرده است. این معبد یکی از هفت معبد دریا است که هر کدام در تیر رس دیگری به چشم می خورند تا زنجیره ای را در امتداد جنوب غربی ساحل جزیره بالی تشکیل بدهند. تاناه لات یکی از مشهورترین مکان ها برای بازدید در بالی است و حتی ممکن است این منطقه در اواخر بعد از ظهر و تا پیش از غروب آفتاب کلی شلوغ بشود. منطقه ای که درست در میان پارکینگ خودرو و ساحلی که مقابل این معبد قرار گرفته است، یک مسیر پر پیچ و خم از انواع فروشگاه های سوغاتی فروشی دارد که به فروش هر نوع جواهر قابل تصور بالیایی مشغول هستند. به محض اینکه بازدید کنندگان از میان همه فروشگاه گول زنک عبور کرده و به سمت ساحل برسند، با منظره ای با شکوه از این معبد که بر روی صخره سنگی نشسته و تنها چند متر با ساحل فاصله دارد روبه رو خواهند شد.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - معبد تاناه لات
 

1 - اوبود (Ubud)
در میان مزارع تراسی شکلی که به صورت صعودی به سمت دامنه کوهستان مرکزی بالی اوج گرفته اند، دهکده اوبود قرار دارد که به عنوان قلب تپنده فرهنگی جزیره بالی شناخته می شود. اوبود خانه ای برای مهم ترین موزه های این جزیره اعم از موزه نِکا آرت (Neka Art Museum) که دارای کلکسیونی گسترش یافته از نقاشی های بالیایی است، می باشد. همه روزه در کوچه پس کوچه های شهر برنامه های سرگرم کننده و موسیقی های زنده اجرا می شود و کلی موزه هنری و فروشگاه های فروش اجناس دست ساز هنری در آن وجود دارد که آماده کاوش کردن هستند. هر چند دهکده یوبود برای زمانی طولانی به عنوان محلی برای آشنایی و یادگیری فرهنگ بالیایی ارزش زیادی را به خود اختصاص داده بوده است، اما با این حال بعد از ساخته شدن فیلم "بخور، دعا کن، عشق بورز" (Eat, Pray, Love) صنعت گردشگری آن مثل بمب منفجر شد و رونق گرفت. خوشبختانه برای فرار از شلوغی و بخش تجاری کافیست یک پیاده روی و حتی دوچرخه سواری کوتاهی انجام شود. اوبود توسط شالیزارهای برنجی که به آرامی در حال موج خوردن بوده و ایجاد کننده تصویری زیبا از سر سبزی می باشد احاطه شده است.

دیدنی ترین مکان ها در کشور بالی  - اوبود


منبع: touropia.com




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید