• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 8 مورد از بهترین جزیره های ایتالیا برای بازدید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۷/۱۰   تعداد بازدید : 550   گروه مطلب : ترین ها


معرفی 8 مورد از بهترین جزیره های ایتالیا برای بازدید

چه به خاطر شهرها و روستاهای جذابش باشد و چه به خاطر کیلومترها خط ساحلی، یا برای کوه های شمال و شهرهای جهانی درجه یک رم، ونیز، فلورانس و میلان، جای تعجب نیست که مسافران تا این حد به ایتالیا جذب شوند و در حالی که سرزمین اصلی چکمه‌ ای شکل این کشور قطعا فاقد مکان‌ های باورنکردنی و کارهای شگفت‌ انگیز برای انجام دادن نیست، پیشنهادات دریایی آن هم به همان اندازه فریبنده هستند. صدها جزیره در مرز ایتالیا وجود دارد که دو مورد از آنها، سیسیل و ساردینیا، بزرگترین جزیره ها در دریای مدیترانه هستند. بسیاری از جزایر ایتالیا با سواحل ماسه ای سیاه و مناظر چشمگیر که توسط سالها فعالیت آتشفشانی شکل گرفته اند، شناخته می شوند. برخی مانند کاپری و پاناریا، زمین بازی برای ثروتمندان هستند، در حالی که برخی دیگر جذابیت روستایی و باحالی خود را حفظ کرده اند. یک چیز مسلم است: جزایر ایتالیا زیبا هستند و اینها بهترین جزایری هستند که باید از آن بازدید کرد.

1. ساردینیا
بهترین برای: غذا، سواحل و کشاورزی
ساردینیا دومین جزیره بزرگ مد (Med) بعد از سیسیل و با فاصله یکسان از سواحل ایتالیا و نوک شمال آفریقا، مکانی با سنت و زیبایی بی تکلف است که در آن زندگی به سادگی انجام می شود (و به همین ترتیب، مردم در آن سال های بیشتر زندگی می کنند). تعداد به ظاهر بی‌ نهایتی از سواحل زیبا، از ماسه‌ های سفید کالا گونون (Cala Gonone) در شرق گرفته تا آبهای کریستالی تورردا در جنوب، دور جزیره را فرا گرفته‌اند. برای دیدن شهرهای کوچک و سنتی و مناظر ناهموار کوهستانی به این جزیره سفر کنید و بدون چشیدن مقداری پکورینوی خامه ای، گوشت خوک شیرده یا خورشت خرچنگ آن را ترک نکنید.

ساردینیا بهترین برای: غذا، سواحل و کشاورزی


2. سیسیل
بهترین برای: تاریخ و معماری
سیسیل همراه با ساردینیا، هویتی متمایز از سرزمین اصلی ایتالیا دارد. این جزایر دو منطقه از پنج منطقه خودمختار ایتالیا هستند که زبان‌ ها و شیوه‌ های زندگی خاص خود را دارند. سیسیل در طول سالیان متمادی و یک تاریخ طولانی از اشغال شکل گرفته است، کافی است تنوع معماری جزیره را در نظر بگیرید تا با تمدن های زیادی که در این جزیره در قلب مد وجود داشته آشنا شوید. همه چیز را از معابد یونان باستان و ساختمان های پر زرق و برق باروک گرفته تا کلیساهای نورمن و کیوسک های هنر نو پالرمو در اینجا خواهید یافت. هنگامی که با تاریخ سیسیل آشنا شدید، غرق در زیبایی خورشید شوید، چرا که سواحل سیسیل به همان اندازه که گفته می شود عالی هستند.

سیسیل بهترین برای: تاریخ و معماری


3. البا (Elba) و مجمع الجزایر توسکانی
بهترین برای: سواحل
وقتی به توسکانی فکر می‌ کنید، ممکن است به تپه‌ های غلتان، هنر رنسانس و شهرهای روستایی بالای تپه فکر کنید، یا نه، شاید به زنجیره‌ ای از جزایر که دارای سواحل استوایی بسیار خیره‌ کننده هستند فکر کنید. خب، ایتالیا اگر پر از شگفتی نباشد پس چه چیزی می تواند باشد. البا، بزرگترین جزیره مجمع‌ الجزایر توسکانی، میزبان ماسه های پودری برای رقابت با هر ساحلی در کارائیب است. همچنین مکان معروفی است که ناپلئون در آنجا تبعید شد و از آنجا فرار کرد. اما همه چیز خورشید، دریا، شن و ماسه و تاریخ نیست؛ شهرهای آرام و رو به تپه و مناظر تپه‌ ای که مشخصه سرزمین اصلی توسکانی است تا جزایر این منطقه گسترش یافته است. دوست دارید پیاده روی کنید؟ مونت کاپانه البا مسیرهای متعددی را ارائه می دهد که با حیات وحش و مناظر خیره کننده از کل مجمع الجزایر (و فراتر از آن) تکمیل می شود.

البا (Elba) و مجمع الجزایر توسکانی بهترین برای: سواحل


4. پونزا (Ponza)
بهترین برای: شنا در آب های آزاد 
لحظه ای که شما پونزا را مشاهده کنید (معمولا در یک کشتی که از ساحل پونتینه در حال حرکت است)، تعجب خواهید کرد که چرا این جزیره کوچک برای مدت طولانی از نظرها دور بوده است. در زیر خانه‌ های رنگارنگ که بر روی تپه‌ های شیب‌ دار ساخته شده اند، مجموعه‌ ای از غارها را خواهید دید که در صخره‌ های جزیره ایجاد شده‌ اند. سیستمی از تونل ها که هزاران سال پیش توسط رومیان ایجاد شده است. قایق‌ ها در مارینا حرکت می‌ کنند و آماده هستند تا بازدیدکنندگان را به سواحل هلالی‌ شکل و خلیج‌ های مخفی شنا برسانند. دوستداران غذا از صرف ناهار و غذاهای دریایی تازه صید شده و کاکتوس پارمیجیانا در رستوران های ساحلی لذت می برند. اقیانوس در اینجا یک سبک زندگی است و پونزا را به بهترین تفرجگاه تابستانی تبدیل می کند.

پونزا (Ponza) بهترین برای: شنا در آب های آزاد


 راهنمای سفر به خیره کننده ترین جزایر ایتالیا



5. کاپری (Capri)
بهترین برای: یک استراحت مجلل
کاپری به لطف زیبایی شگفت‌ انگیزش، مکان مورد علاقه هنرمندان و روشنفکران در قرن نوزدهم و بیستم بود. امروز منصفانه است که بگوییم این جزیره به یک زمین بازی تابستانی برای پولدارها تبدیل شده است. در زیر صخره‌ های آهکی مرتفع کاپری، قایق‌ های تفریحی در آبهای نیلگون آن به وفور یافت می شود، بازدیدکنندگان جرعه ای از نوشیدنی محلی لیمونچلو می‌نوشند و افراد زیبا و برنزه در کلوپ‌ های ساحلی که روی صخره‌ ها قرار گرفته‌ اند آفتاب می‌ گیرند. یک توصیه: کاپری یک جزیره کوچک است و بنابراین در ماه های تابستان بسیار شلوغ می شود. بنابراین بازدید در زمانی غیر از این فصل را در نظر بگیرید. در بهار، گل‌ های وحشی معطر جزیره را می پوشانند، در حالی که دمای دریا در ماه سپتامبر گرمای باقی‌ مانده تابستان را به همراه دارد.

کاپری (Capri) بهترین برای: یک استراحت مجلل


6. ایسکیا (Ischia)
بهترین برای: چشمه های آب گرم آتشفشانی
برای جایی که باحال تر از کاپری باشد، باید با کشتی از خلیج ناپل عبور کنید و به همسایگی ایسکیا بروید. اینجا جایی است که چشمه‌ های آب گرم آتشفشانی آبهای نشاط‌ آور را ارائه می‌ کنند، سواحل باشکوه مملو از نئوپلیتی‌ های در حال تعطیلات هستند و غرفه‌ های ژلاتو و رستوران‌ ها برای دریافت سفارش در مراکز شلوغ شهر باهم رقابت می کنند. ایسکیا که توسط رمان‌ های ناپلی النا فرانته و اقتباس تلویزیونی آنها مشهور شد شلوغ است، اما مهمتر از همه، (هنوز) خیلی شلوغ نیست. تا می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. از مناظر استوایی جیاردینی لا مورتلا دیدن کنید، از دیدن منظره دراماتیک قلعه آراگون شگفت زده شوید، از بوتیک‌ ها در دهکده لوکس سنت آنجلو دیدن کنید و فراموش نکنید که برای شنا در چیایا د رز توقف کنید.

ایسکیا (Ischia) بهترین برای: چشمه های آب گرم آتشفشانی


7. لیپاری و جزایر خدای بادها (Lipari and the Aeolian Islands)
بهترین برای: پیاده روی و مناظر چشمگیر
در سراسر دریای تیرنین، درست در شمال سیسیل، هفت جزیره خدای بادها وجود دارد، مجمع الجزایری از صخره ها و دره های شگفت انگیز که در طول سال ها توسط فوران های آتشفشانی ایجاد شده است. لیپاری بزرگترین جزیره از این مجموعه است و شهر همنام آن، محل بندری پر جنب‌ و جوش و رستوران‌ های کنار بندر، مکان مناسبی برای اقامت هستند. این گوشه از ایتالیا جایی است که یکی از تنها آتشفشان های فعال اروپا به نام استرومبولی را خواهید دید. اگرچه فوران های آن مکرر است (منظره ای از دود و گدازه های جاری که نباید از دست داد) این آتشفشان در واقع یک مکان بسیار محبوب و امن برای پیاده روی است. در نوک شمال شرقی لیپاری، شگفتی‌ های طبیعی دیگری را در کیو دی پومیچه (Cave di Pomice) خواهید دید، دره‌ ای به رنگ شیری سفید که از سنگ طبیعی سنگ پا ساخته شده و به سمت دریا می‌ رود. در همین حال، جزیره کوچک پاناره آ صحنه زندگی شبانه شگفت‌ آور (و گران‌ قیمت) است.

لیپاری و جزایر خدای بادها بهترین برای: پیاده روی و مناظر چشمگیر


8. پروسیدا (Procida)
بهترین برای: خانه های رنگارنگ و جذابیت آرام
اگرچه کوچک است و تنها سه کیلومتر مربع وسعت دارد و کوچکترین جزیره در این فهرست است، اما نمی‌ توانید پروسیدا را با مجموعه‌ ای از ساختمان‌ های برجسته و رنگ‌ آمیزی پاستلی که به نظر می‌ رسد از خلیج ناپل بر می‌ خیزند را از دست بدهید. آن سه کیلومتر مربع را کاوش کنید و مکانی با زیبایی طبیعی سخاوتمندانه و جذابیت آرام پیدا خواهید کرد. خیابان‌ های پر از پیچ و خم‌ آن مملو از بارهای شراب، کافه‌ ها و رستوران‌ ها هستند، در حالی که تعداد انگشت شماری از سواحل زیبا که بسیاری از آنها از ماسه های تیره و آتشفشانی تشکیل شده‌ اند، سواحل غربی و جنوب شرقی جزیره را زیباتر می‌ کنند. غذا در پروسیدا با غذاهای دریایی و مرکبات تعریف می شود: برای ماهی، به دهکده های ماهیگیری Corricella و Chiaiolella بروید، در حالی که بار کنار دریا Felice Mare گرانیتای لیموی تازه و خوش طعم سرو می کند.

پروسیدا (Procida) بهترین برای: خانه های رنگارنگ و جذابیت آرام


منبع: timeout





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید