• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی بهترین موزه های زیر آب جهان

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۶/۲۲   تعداد بازدید : 802   گروه مطلب : ترین ها


معرفی بهترین موزه های زیر آب جهان

موزه های زیر آب باورنکردنی بسیاری در جهان وجود دارد. ما در اینجا زیباترین ها را برای شما جمع آوری کرده ایم و من فکر می کنم بازدید از یکی از آنها باید در لیست مکان های دیدنی شما باشد. 

1. کوچه رهبران (Alley of Leaders)، این اولین موزه زیر آب در جهان است. موزه منحصر به فرد زیر آب روسیه در دماغه تارخانکوت (روستای اولنیوکا) در کریمه و در 100 متری ساحل در عمق 15-12 متری دریای سیاه واقع شده است. این موزه منحصر به‌ فرد زیر آب مجموعه‌ ای از حدود 50 اثر تاریخی پوشیده از خزه دارد که متعلق به رهبران شوروی سابق و شخصیت‌ های کمونیست در زمان‌ های مختلف است. 

کوچه رهبران (Alley of Leaders)


2. کورالاریوم (Coralarium) در مالدیو مجموعه ای از آثار هنری مجسمه سازی را به نمایش می گذارد. این موزه در آبهای کم عمق شفاف بزرگترین تالاب در جزیره مرجانی شاویانی در جزیره سیرو فن فوشی (Sirru Fen Fushi) در عمق 5-3 متری قرار دارد. این اثر یک گالری جزر و مدی نیمه غوطه‌ ور است که مجموعه‌ ای از آثار هنری مجسمه‌ سازی را در خط افق، در خط آبی بین جزر و مد و در بستر دریا به نمایش می‌ گذارد. در نگاه اول، ساختار فلزی درخشان به صورت یک سراب در افق ظاهر می شود. در تالاب فیروزه‌ ای دور افتاده مالدیو، اشخاصی بر روی یک مکعب درخشان ظاهر می‌ شوند که از جایگاه مرتفع خود، محیط اطراف اقیانوس هند را تماشا می‌کنند. با بررسی دقیق‌ تر، این آثار خود را به‌ عنوان مجموعه‌ ای از مجسمه‌ ها نشان می‌ دهند که با مرجان‌ های تالاب پوشانده شده‌ اند. با مشاهده کردن آنها درون آب، سی شکل ترکیبی به چشم می خورد که بخشی انسان، بخشی گیاه و بخشی مرجان هستند که نمادی از وابستگی انسان به محیط طبیعی را نشان می دهد. اشکال درختان بانیان بومی، کاج‌ های درهم پیچیده و مرجان‌ ها با مردم محلی ادغام شده‌ اند تا ارتباط ما را نشان دهند. مکعب فولادی ضد زنگ که از ساحل مشاهده می شود، تمام نور افق را منعکس می کند و آسمان و دریا را در یک چیدمان هنری گرد هم می آورد.

کورالاریوم (Coralarium) در مالدیو


3. موزه زیرآبی کانکون (M.U.S.A)، در آب های اطراف کانکون و Isla Mujeres، مکزیک است. این یکی بزرگترین موزه های زیر آب جهان است و دارای بیش از 500 مجسمه در اندازه واقعی است که برای ترویج زندگی مرجان ها در عمق 8-4 متری استفاده می شود.

موزه زیرآبی کانکون (M.U.S.A)


4. هنرمند بریتانیایی جیسون دیکیرز تیلور، بیش از 1000 مجسمه زیر آب را در سراسر جهان خلق کرده است و در سال 2021 نیز پروژه جدیدی را در دریای مدیترانه راه اندازی کرد: موزه زیر آب کن، مجموعه ای از مجسمه ها در نزدیکی جزیره سنت مارگریت در عمق 4-3 متر و در حدود 800 متری ساحل شهر ریویرا فرانسه در کن است. این موزه دارای مجموعه ای از شش یادبود و سه اثر سه بعدی است که هر کدام بیش از دو متر ارتفاع و ده تن وزن دارند.

موزه زیر آب کن


5. کشتی‌ غرق‌ شده پارتنون یونان که در عمق تقریبا 15 متری قرار دارد، بر داستان یک کشتی تجاری آتنی قرن پنجم قبل از میلاد تمرکز دارد که در حین حمل محموله‌ ای از شراب غرق شد. کشتی غرق شده باستانی پریسترا (Peristera) در نزدیکی جزیره یونانی آلونیسوس قرار دارد، جایی که بیش از 4000 آمفورا (بشکه حمل مایعات) پراکنده شده است.

کشتی‌ غرق‌ شده پارتنون یونان


 از بهترین موزه های جهان در تور مجازی گوگل بازدید کنید



6. موزه هنر زیر آب استرالیا (MOUA)، واقع در نزدیکی دیواره مرجانی بزرگ در سواحل کوئینزلند، شامل 20 مجسمه باغ صخره‌ ای است که به طور کامل یا جزئی در آب فرو رفته‌ اند، از جمله اوشن سیرن (Ocean Siren) که به گونه ای ساخته شده تا رنگ آن با دمای آب تغییر کند. بازدید از این سایت شامل غواصی تا عمق 18 متری است.

موزه هنر زیر آب استرالیا (MOUA)


7. باسک جیلی منو اندونزی (Bask Gili Meno Indonesia)، جایی که می توانید 48 زوج در اندازه واقعی را در کف دریا در عمق حدود 4 متری ببینید. محل این موزه بین بالی و لومبوک است. در این اثر فوق‌ العاده زیبا، زوج‌ ها یکدیگر را در آغوش گرفته و بیشتر آنها در بستر دریا حلقه زده اند. این شکل حلقوی، زمان و پیوستگی را تداعی می کند. قطعات به هم پیوسته به هم متصل می شوند تا بستری را برای زندگی دریایی برای اجتماع و سکونت فراهم کنند.

باسک جیلی منو اندونزی (Bask Gili Meno Indonesia)


8. پارک زیر آبی بایا، ایتالیا. در خلیج ناپل یک شهر باستانی رومی وجود دارد که در عمق 13 متری زیر آب قرار گرفته است. اینجا در پنج مکان می توان غواصی کرد که شامل نیمفائوم امپراتور کلودیوس، پورتوس جولیوس، ویلای پیسونی، صخره دودی و ویلا پروتیرو با کف موزاییکی تماشایی است.

پارک زیر آبی بایا، ایتالیا


9. موزه آتلانیک لاس کولورادوس، لانزوراته، اسپانیا. در عمق 14 متری آب، 300 مجسمه طراحی شده توسط جیسون دیکیرز تیلور در آب های کم عمق در نزدیکی پلایا بلانکا قرار دارند. برنامه ریزی و ساخت این پروژه تاریخی که اولین و بزرگترین موزه زیر آب اروپا می باشد بیش از سه سال به طول انجامید و شامل بیش از 300 مجسمه در اندازه واقعی است که در زمینی از بستر دریا به ابعاد 50 در 50 متر قرار گرفته است. دیدنی ترین اثر قایق لامپدوزا است که مربوط به ورود پناهندگان به جزیره است.

موزه آتلانیک لاس کولورادوس، لانزوراته، اسپانیا


10. اوشن اطلس (Ocean Atlas)، باغ مجسمه مرجانی سر نیکلاس ناتال، ناسائو، باهاما. پنج متر زیر سطح آب، اوشن اطلس بزرگترین مجسمه تکی است که تا کنون در زیر آب قرار گرفته است. این اثر هنری با وزن بیش از 60 تن، یک دختر محلی باهامیایی را نشان می دهد که وزن اقیانوس بالای سر خود را حمل می‌ کند و به اسطوره یونان باستان اطلس، تایتان که آسمان‌ ها را نگه داشته است، اشاره دارد. همچنین در این محل یک مسیر صخره ای مصنوعی و مجسمه‌ هایی از هنرمندان محلی ویلیسی تانس و آندرت جان وجود دارد.

اوشن اطلس (Ocean Atlas)


11. موزیسین (The Musician) یک مجسمه مستقل است که در موشا کی اکزوماس (137 کیلومتری جنوب شرقی ناسائو) باهاما واقع شده و شامل یک پری دریایی در مقیاس کامل و کپی پیانوی بزرگ کنسرت Steinway است که توسط جیسون دیکیرز تیلور طراحی شده است. این مکان در عمق 4 متری زیر آب پنهان شده است تا غواصان در نزدیکی آن جزیره ای خصوصی متعلق به دیوید کاپرفیلد را کشف کنند. این پیانو با نزدیک شدن غواصان، موسیقی کلاسیک ملایمی شبیه صدای نهنگ یا دلفین می نوازد و با استفاده از فولاد ضد زنگ 316 ساخته شده است. پری دریایی منتظر نواختن است. 

موزیسین (The Musician)


12. MUSAN موزه مجسمه های زیر آب آیاناپا (Ayia Napa)، قبرس. این یک جنگل زیر آب در عمق 10-8 متری است که در نوع خود اولین در جهان است. این موزه متشکل از بیش از 93 اثر هنری است که برخی از آنها به شکل درخت و برخی دیگر ماهیتی مجازی دارند. در میان درختان حک شده کودکان در حال بازی دیده می شوند. آنها نیاز ما را به دنیای طبیعی به عنوان مکانی برای کاوش، کشف و دنبال کردن تخیلات به ما یادآوری می کنند.

MUSAN موزه مجسمه های زیر آب آیاناپا (Ayia Napa)، قبرس


13. پارک مجسمه زیر آبی مولینر در منطقه حفاظت شده دریایی مولینر Beauséjour، گرانادا اولین باغ از باغ های زیر آب جیسون دیکیرز تیلور بود و به طور گسترده ای به عنوان اولین در نوع خود مورد تحسین قرار گرفت. این سایت اکنون به عنوان یکی از 25 عجایب جهان نشنال جئوگرافیک ثبت شده است. این 75 اثر مساحتی به وسعت 800 متر مربع را در بر می گیرند و در مجموعه ای از تکه های ماسه ای و خندق ها بین صخره های طبیعی قرار دارند. این موزه در اعماق 5 تا 8 متری، با غواصی و قایق‌ های کف شیشه‌ ای قابل دسترس است و از پایتخت سنت ژرژ و گراند آنس، با قایق فاصله کوتاهی دارد.

پارک مجسمه زیر آبی مولینر


منبع: waterglam





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید