• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 مکان برای بهترین تجربه بالون سواری در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۶/۷   تعداد بازدید : 743   گروه مطلب : ترین ها


معرفی 10 مکان برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان

برای بیش از دو قرن، انسان ها از بالون های هوای گرم برای پرتاب خود به جو و مشاهده جهان از منظری منحصر به فرد استفاده کرده اند. با این حال، تجربه هیجان انگیز سوار شدن به بالون هوای گرم با خیال راحت و آسوده، هرگز به اندازه امروز قابل دسترس نبوده است. امروزه مسافران ماجراجو در هر گوشه ای از کره زمین می توانند از مناظر شگفت انگیز دیدنی ترین بخش های جهان و تمدن های باستانی لذت ببرند و درک جدیدی از زیبایی و تنوع سیاره زمین به دست آورند. 

10. دره یارا
دره یارا که یک ساعت با ماشین از ملبورن فاصله دارد، در سطح جهانی شناخته شده است. بالون سواری به بازدیدکنندگان پروازی امن و آرام را بر فراز تپه‌ های مواج و دره هایی ارائه می‌ دهد که با مجموعه‌ای از باغ‌ ها، تاکستان‌ ها و مزارع مختلف پوشیده شده‌ اند و قله‌ کوه‌ های دوردست گریت دیواید (Great Divide) در پس زمینه آنها به چشم می خورند. پرواز با بالون یک تفریح محبوب در دره یارا است. بسیاری از اپراتورها پروازهای خود را از کارخانه های محلی شروع کرده و در همانجا به پایان می برند، جایی که بازدیدکنندگان می توانند پرواز به یاد ماندنی خود را با نوشیدنی های مورد علاقه خود تجربه کنند.

10. دره یارا یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


9. صحرای دبی
جای تعجب نیست که بالون سواری در خارج از شهر مجلل دبی یکی از لاکچری ترین تفریحات در جهان است. مسافران در سپیده دم از هتل‌ های نزدیک برج خلیفه سوار شده و به محل پرواز منتقل می‌ شوند، جایی که دستورالعمل‌ های ایمنی را قبل از حرکت برای پرواز یک ساعته خود دریافت می‌ کنند. بالون‌ ها تا ارتفاع ۱۲۰۰ متری بر فراز تپه‌ های ماسه ای و واحه‌ های سرسبز اوج می‌ گیرند، جایی که بازدیدکنندگان می‌ توانند نگاهی اجمالی به شترها، غزال‌ ها و تیزشاخ نماد اعراب بیاندازند. سبد بالن ها می تواند تا 24 نفر را در خود جای دهد، اما تجربیات منحصر به فرد "سفارشی" نیز در دسترس هستند، از جمله بالون سواری مخصوص زوج ها.

9. صحرای دبی یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


8. تئوتیواکان (Teotihuacan)
اهرام تئوتیواکان که در حدود 50 کیلومتری شمال شرقی مکزیکوسیتی واقع شده اند، بقایای باستانی شگفت انگیزی هستند که زمانی بزرگترین شهر در آمریکای شمالی بوده اند. پرواز با بالون، منظره دید پرنده ای از سایت معروف به شهر خدایان را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. اگرچه مسیر پرواز معمولی یک ساعته توسط باد تعیین می‌ شود، مسافران می‌ توانند از تماشای مناظر معبد کواتزل پاپالوتل (Quetzalpapalotl) و خیابان مردگان و همچنین اهرام عظیم خورشید و ماه لذت ببرند.

8. تئوتیواکان یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


7. آلبوکرک (Albuquerque)
آلبوکرک که بزرگترین جشنواره بالون های هوای گرم و علاقه مندان به بالون سواری در جهان است، مکانی ایده آل برای تماشای زیبایی شگفت انگیز صدها بالون شناور در هوای صاف غرب میانه است. هر ماه اکتبر، بزرگترین شهر نیومکزیکو میزبان جشنواره بین المللی بالن آلبوکرک است که شامل کنسرت و آتش بازی و همچنین پرتاب بالن های دسته جمعی در روز و شب است. بسیاری از مردم در این رویداد شرکت می کنند تا بتوانند این جشنواره را از روی زمین مشاهده کنند، اما مسئولان شهر به اپراتورهای مجاز اجازه می دهند تا در طول جشنواره نیز بالن سواری یک ساعته را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

7. آلبوکرک یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان
6. پارک ملی سرنگتی
سرنگتی که محل بزرگترین مهاجرت پستانداران در جهان است، از تانزانیا تا پناهگاه ملی ماسای مارا در کنیا امتداد دارد. بالون سواری بر فراز سرنگتی، مشاهده حیوانات متعدد در هر فصل را تضمین می کند. علاوه بر بیش از دو میلیون حیوان وحشی، غزال و گورخرهایی که در طول مهاجرت بزرگ از این منطقه عبور می کنند، شیر، اسب آبی، زرافه، فیل و دیگر حیوانات بزرگ شکارچی نیز به وفور وجود دارد. بهترین اپراتورهای بالون سواری از مشعل‌ های کم صدایی استفاده می‌ کنند که به بالون‌ ها اجازه می‌ دهد بدون جلب توجه بر فراز حیات وحش شناور شوند.

6. پارک ملی سرنگتی یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


5. انگکور (Angkor)
پارک باستان شناسی انگکور بیشتر به خاطر مجموعه معبد انگکور معروف است که بزرگترین بنای مذهبی روی کره زمین به حساب می آید. این معبد که در اوایل قرن دوازدهم ساخته شده، نمونه بارز معماری کلاسیک خمر است و محبوب‌ ترین جاذبه گردشگری کامبوج است. همچنین مکان مناسبی برای بازدیدکنندگانی است که ممکن است از اولین تجربه بالون سواری خود ترس داشته باشند. بالون های هوای گرم در اینجا برای ایمنی بیشتر به کابل متصل می شوند. بازدیدکنندگان می توانند در روزهایی که باد آرام است، از یک سواری ده دقیقه ای مقرون به صرفه لذت ببرند.

5. انگکور یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


4. اقصر
اقصر که در کرانه شرقی رود نیل در مقابل محل شهر باستانی چهار هزار ساله تبس واقع شده است، اغلب به عنوان بزرگترین موزه فضای باز جهان شناخته می شود. پروازهای بالون هوای گرم به بازدیدکنندگان این امکان را می‌ دهد تا بر فراز مکان‌ های باستان‌ شناسی معروفی مانند تالار بزرگ ستون دار معبد اقصر، با شبکه‌ ای از ستون‌ های ضخیم و کنده‌ کاری شده و دو مجسمه ممنون، دو مجسمه سنگی عظیم آمنهوتپ سوم شناور شوند. پروازهای اپراتورهای معتبر سفرهای ایمن و راحت را فراهم می کند که تا دو ساعت طول می کشد و به بازدیدکنندگان زمان کافی برای غوطه ور شدن بر بالای همه مکان ها و بناهای تاریخی را می دهد.

4. اقصر یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


3. باگان (Bagan)
محبوب ترین مقصد گردشگری در میانمار، باگان، پایتخت اولین امپراتوری برمه از قرن نهم تا سیزدهم بود. مکانی که مارکوپولو زمانی آن را به عنوان «شهر طلاکاری شده» توصیف کرد، در قرن یازدهم و در اوج شکوفایی اش حدود 13000 معبد بودایی را در خود جای داده بود. امروزه بازدیدکنندگان می توانند بر فراز هزاران معبد، استوپا و پاگوداهای باقیمانده، از جمله معبد معروف آناندا با مناره های طلایی درخشان شناور شوند. بالون سواری از ماه نوامبر تا مارس در دسترس است، زمانی که سرعت باد به ندرت از 25 کیلومتر در ساعت تجاوز می کند.

3. باگان یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


2. دره ناپا (Napa Valley)
دره ناپا کالیفرنیا به خاطر تاکستان‌ های زیبای خود در سراسر جهان شناخته شده است و بالون‌ سواری بهترین راه برای تماشای زیبایی‌ های حومه آرام این دره است. ساکنان آگاه به محیط زیست و صاحبان تاکستان ها خود را وقف حفظ محیط طبیعی باشکوه آن کرده اند تا مسافران بتوانند از مناظر بیکران و چشم اندازهای آن لذت ببرند. آب و هوای معتدل در طول سال، دره ناپا را به مکانی ایده آل برای بالون سواری در هر فصل تبدیل می کند. 

2. دره ناپا یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


1. کاپادوکیه
فلات مرتفع کاپادوکیه که در منطقه آناتولی ترکیه قرار دارد، مملو از صخره‌ هایی است که در اثر فوران‌ های آتشفشانی و فرسایش هزاران ساله زمین در اثر باد و باران شکل گرفته‌ اند. برخی از مناره های سنگی آهکی که به عنوان «دودکش های پری» شناخته می شوند، به خانه ای برای نخستین ساکنان انسان منطقه تبدیل شدند. ساکنان بعدی معابد و شهرهای زیرزمینی پرآذین را روی صخره ها ایجاد کردند. پروازهای بالون هوای گرم در اینجا بسیار محبوب و اپراتورها باتجربه هستند و اغلب بالون ها را به اعماق دره ها هدایت می کنند تا از نزدیک سازه های سنگی را مشاهده کنند.

1. کاپادوکیه یکی از مکان ها برای بهترین تجربه بالن سواری در سراسر جهان


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید