• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی آبشار آنجل، بلندترین آبشار جهان

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۳/۳۰   تعداد بازدید : 1050   گروه مطلب : ترین ها


معرفی آبشار آنجل، بلندترین آبشار جهان

آبشارهای مرتفع زیادی در سراسر جهان وجود دارد، اما یکی از آنها که عنوان بلندترین آبشار جهان را به خود اختصاص داده، آبشار آنجل ونزوئلا یا سالتو آنجه (Salto Ánge) است.
این مکان معروف دارای دو عنوان جهانی است: بیشترین ارتفاع و بیشترین سقوط بی وقفه. در ارتفاع 979 متری بالای بستر خود، یک قطره آب از ارتفاع 807 متری بی وقفه سقوط می کند.
این گوهر طبیعی سر به فلک کشیده در پارک ملی زیبای کانایما در ارتفاعات گویانا قرار دارد که بخشی از ایالت بولیوار در جنوب شرقی ونزوئلا است.

آبشار در کجا واقع شده است؟
این آبشار دیدنی در پارک ملی زیبای کانایما در ارتفاعات گویانا قرار دارد. این آبشار یکی از با ارزش ترین نقاط توریستی کشور است و به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است.
آب آن از بارانی تامین می شود که از میان جنگل در بالای کوه Auyán-Tepuí یا "کوه شیاطین" سرازیر می شود. سپس به اعماق زمین نفوذ می کند و به شبکه ای از شاخه ها می پیوندد که رودخانه ای به نام Rio Kerepacupai Meru را تغذیه می کنند که آبشارها از آن جاری می شوند. این رودخانه از بالای کوه شیاطین می گذرد و از کنار صخره بیرون می زند و آبشاری را تشکیل می دهد که از شکستگی ها و غارهای صخره ماسه سنگی به پایین می ریزد.
این آبشار سپس به رودخانه کارائو می ریزد که بخشی از سیستم رودخانه اورینوکو، چهارمین رودخانه بزرگ جهان است و خود بخشی از یک سیستم آبی را تشکیل می دهد که به اقیانوس اطلس می ریزد.

آبشار در کجا واقع شده است؟


بستر رودخانه و استخر شیرجه
منظره آبشار از بالا برای افرادی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست، اما این منظره وقتی از دور تماشا می‌ شود، مسحورکننده است. به طرز چشمگیری بر فراز شاخ و برگ ضخیم درختان در وسط جنگل اوج می گیرد و از کنار کوه بیرون می زند. ابرهای سنگین اغلب بلندترین آبشار جهان را می پوشانند و تقریبا همیشه پایین آن پوشیده از نم نم باران اسرارآمیز است که به مه تبدیل می شود. این به این دلیل است که سقوط از ارتفاع زیاد فشار زیادی ایجاد می کند که وقتی آب به بستر آبشار برخورد می کند بیشتر آن پودر می شود و صحنه ای مه آلود در پایین استخر ایجاد می کند.
ریزش مداوم آب در بستر رودخانه یک استخر عمیق در پایه آبشار ایجاد می کند که بازدیدکنندگان برای شنا به آنجا می آیند. بهترین زمان برای بازدید در تابستان است که مردم می توانند از آب گرم در میان صدای خروشان جریان آب از بالا لذت ببرند.

بستر رودخانه و استخر شیرجه


 آبشارهایی که در طول زندگیتان حتماً باید از آنها دیدن کنید



تاریخ
مدتها قبل از کشف آن توسط جهان خارج، این آبشار باشکوه در میان مردم بومی شناخته شده بوده است و آن را Kerepakupai-merú می نامیدند که برای بومیان پمون به معنای "آبشار عمیق ترین مکان" است. طبق افسانه های بومی پمون، منطقه اطراف آبشار آنجل توسط ارواح اهریمنی تسخیر شده است. سرخپوستان پمون، منطقه گرن سابانا ونزوئلا نیز معتقد بودند که تپوی (کوه های با قله مسطح) که آبشارها از آن سرازیر می شوند، توسط خدایان و ارواح تسخیر شده اند.
اعتقاد بر این است که تپوی ها بقایای فلات های ماسه سنگی پیش از کامبرین هستند که حدود 180 میلیون سال پیش فرسایش یافته اند. بسیاری از اسطوره ها و افسانه ها شامل داستان هایی در مورد تپوی باستانی و آبشار معروف آنجل هستند.

بستر رودخانه و استخر شیرجه


جیمی آنجل کیست؟
بلندترین آبشار جهان به افتخار خلبان و کاوشگر آمریکایی جیمی آنجل نامگذاری شد که اولین بار در مورد وجود این آبشار به جهان خارج اطلاع داد. جیمی که با نام جیمز کرافورد آنجل در سدار ولی، میسوری متولد شد، با علاقه به پرواز بزرگ شد. در دهه 20 او چند سال را صرف پرواز برای جابجایی مسافران در یک سرویس کوچک انتقال هوایی کرد. در دهه 30 او قبلا بر فراز جنگل های ونزوئلا پرواز کرده بود و می گفت که در جستجوی یک "رودخانه طلایی" اسطوره ای است. او اولین بار در 16 نوامبر 1933 در طی یک پرواز انفرادی آبشار را مشاهده کرد. او در دفتر سفرنامه خود نوشت: "خودم یک آبشار پیدا کردم." او سپس به مردم در مورد کشف خود گفت که این آبشار باشکوه را «آبشار من» می‌ نامید.
چهار سال بعد، او و همسر دومش ماری به همراه دو ماجراجوی دیگر به منطقه بازگشتند. آنها برنامه ریزی کرده بودند که بر بالای کوهی که آبشار از آن سرازیر می شود فرود بیایند. اما او به طور تصادفی هواپیمای قرضی فلامینگو خود را روی 2 متر گل فرود آورد. او در دفترچه سفرنامه خود نوشت: «در گل و لای 2 متری گیر کرده باید هواپیما را ترک می کرد. هیچ کمکی برای حرکت نیست.» جیمی و گروهش 11 روز را صرف باز کردن راه در جنگل و پیاده روی در پایین کوه کردند تا اینکه به یک شهرک کوچک رسیدند.
مطبوعات ایالات متحده داستان بلندترین آبشار جهان را که به طور تصادفی توسط کاوشگری که هواپیمای خود را در کوه شیاطین فرود آورده بود، منتشر کردند. پس از چندین سفر دیگر در سراسر آمریکای جنوبی، جیمی و خانواده اش به ایالات متحده بازگشتند و در سانتا باربارا، کالیفرنیا به زندگی خود ادامه دادند. او در سال 1956 پس از سکته مغزی درگذشت. در سال 1960، پسران و همسر او بر فراز آبشار آنجل پرواز کردند و خاکستر او را در آنجا پراکنده کردند.
دولت ونزوئلا هواپیمای او را بازیابی کرد، آن را بازسازی کرد و آن را در فرودگاه سیوداد بولیوار به نمایش گذاشت، جایی که امروز هم می توان آن را دید.

جیمی آنجل کیست؟

رسیدن به بلندترین آبشار جهان
در حالی که این آبشار 20 برابر بلندتر از آبشار معروف نیاگارا در کانادا است (که 50 متر از بستر خود فاصله دارد)، به دلیل اینکه دسترسی به آن بسیار دشوارتر است، بازدیدکنندگان کمتری دارد. هیچ اتوبوس یا ماشین سواری نمی تواند مردم را مستقیما به آبشار آنجل برساند زیرا در اعماق جنگل های بارانی منطقه گرن سابانا قرار دارد. تنها راه رسیدن به آنجا این است که با هواپیما به روستای کانایما بروید، سپس یا با هواپیمای کوچک دیگری به تالاب بروید یا رودخانه را با قایق طی کنید. قایق راهنما شما را به تالابی می برد که در از آنجا می توانید در میان جنگل های بارانی پیاده روی کنید تا به نقطه دیدنی که منظره زیبایی از آبشار را ارائه می دهد برسید.

رسیدن به بلندترین آبشار جهان


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید