• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 28 مکان حیرت انگیز که باور نمی کنید در استرالیا هستند (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۹/۸   تعداد بازدید : 1321   گروه مطلب : دیدنی ها

کابراماتا (Cabramatta)، سیدنی
کاستارد اپل، تارو و منگوستین تنها برخی از محصولات آسیای جنوب شرقی هستند که در کابراماتا خواهید یافت. این حومه شهری در جنوب غربی سیدنی دارای بیشترین جمعیت ویتنامی در استرالیا است که پس از مهاجرت بزرگ در دهه 1960 به اینجا آمدند. اینجا که به نام کابرا نیز شناخته می شود، مکانی برای خرید مواد غذایی و خوردن غذاهای اصیل ویتنامی است. غذای ملی ویتنام را در خلیج پو تائو (Pho Tau) امتحان کنید و تجربه خوردن گا دا دون (مرغ ترد) را در موسسه محلی Tan Viet Noodle House از دست ندهید. این موسسه همچنین به خاطر فروشگاه‌ های پوشاک مردانه و معابد مختلف از جمله معبد زیبای بودایی منیگیو لی (تصویر) مشهور است.

کابراماتا (Cabramatta)، سیدنی


کریسمس در ماه جولای، کوه های آبی
در ماه جولای از کوه های آبی در نیو ساوت ولز دیدن کنید و در این زمان نه تنها فراموش می کنید که کجا هستید، بلکه فراموش می کنید در چه زمانی از سال هستید. هر زمستان این منطقه زیبا و روستاهای عجیب و غریب آن به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می شود. از کاتومبا در طول جشن سالانه یولفست (یا به قول محلی‌ ها، کریسمس در ماه جولای) دیدن کنید تا همه جا را با تزئینات فستیوال ببینید. انتظار شومینه، نغمه خوانی و منوهای ویژه را در این جشن داشته باشید. حتی اگر خوش شانس باشید ممکن است برف ببارد. هتل تاریخی کارینگتون مکانی دوست‌ داشتنی برای شرکت در این جشن‌ ها است.

کریسمس در ماه جولای، کوه های آبی


جزیره هرد (Heard Island)
آتشفشان ها و یخچال های طبیعی، چیزی نیستند که انتظار دارید در استرالیا ببینید. متاسفانه شما فرصتی هم برای بازدید از جزیره وحشی و دورافتاده هرد، یکی از دیدنی‌ ترین و مخفی‌ ترین مکان های استرالیا نخواهید داشت. این جزیره کمتر شناخته شده، واقع در جنوب اقیانوس هند در نیمه راه بین استرالیا و آفریقای جنوبی، زیستگاه حیات وحش باورنکردنی از جمله سه گونه فوک، چهار گونه پنگوئن و دو گونه پرنده بومی است. دسترسی به این جزیره نامساعد زیر جنوبگان، که دارای مرتفع ترین و فعال ترین آتشفشان کشور است، به شدت محدود شده است تا آن را از آفات حیوانات معرفی شده دور نگه دارد.

جزیره هرد (Heard Island)


جزایر کوکوس (کیلینگ) Cocos (Keeling) Islands
ماسه های سفید، آب‌ های نیلگون عالی و نخل‌ هایی که با وزش باد تکان می خورند . احتمالا در سیشل هستید، اما نه، شما در قلمرو استرالیا هستید. جزایر کوکوس (یا کیلینگ) متشکل از 27 جزیره مرجانی است که در فاصله 2750 کیلومتری از سواحل استرالیای غربی قرار دارند. آنها به همراه جزیره کریسمس یکی از مناطق اقیانوس هند این کشور هستند. تنها دو تا از جزایر کوکوس مسکونی هستند که شامل وست آیلند (جایی که تفرجگاه های رویایی پیدا خواهید کرد) و هوم آیلند می شود، تنها جزیره مسلمان نشین در استرالیا، که محل زندگی جمعیت کوچک بومی حدود 450 نفر از مردم کوکو-مالایی است.

جزایر کوکوس (کیلینگ) Cocos (Keeling) Islands


آشیانه ساعت فاخته آلمانی (German Cuckoo Clock Nest)، کوئینزلند
استرالیایی ها برای تجربه بخشی از بایرن نیازی به سفر به اروپا ندارند. کوه تامبورین در قسمت داخلی ساحل طلایی کوئینزلند، مرکزی از بوتیک‌ ها و گالری‌ های کوچک از جمله آشیانه ساعت عجیب و غریب فاخته آلمانی است. وارد این کلبه چوبی اصیل شوید و به کوه های آلپ باواریا منتقل خواهید شد. در این فروشگاه خانوادگی که بعد از 20 سال به خودی خود به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است، یک ساعت فاخته ای خرید کنید که در جنگل سیاه آلمان ساخته شده است.

آشیانه ساعت فاخته آلمانی (German Cuckoo Clock Nest)، کوئینزلند


صخره دریایی نینگالو (Ningaloo Reef)، استرالیای غربی
در هیچ کجای زمین نمی توانید با سه دسته موجود بزرگ اقیانوس (کوسه نهنگ، نهنگ گوژپشت و سفره ماهی دیو) شنا کنید. صخره دریایی نینگالو در 1200 کیلومتری شمال پرث قرار گرفته و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مکان محل زندگی برخی از دیدنی‌ ترین موجودات دریایی جهان است که کوسه‌ نهنگ ها برجسته‌ ترین آنها هستند. زمانی که فصل مهاجرت می رسد، می توانید فرصتی برای شنا کردن با چندین موجود دریایی به طور همزمان داشته باشید.

صخره دریایی نینگالو (Ningaloo Reef)، استرالیای غربی


دره هون (Huon Valley)، تاسمانی
اگر در بهار به منطقه دره رودخانه هون در تاسمانی بروید، باغ‌ های میوه را خواهید دید که مملو از شکوفه‌ های سیب هستند، در حالی که در پاییز غرفه‌ های کنار جاده‌ ای دارای انواع سیب‌ های ترد هستند. این منظره روستایی می تواند مانند مناظر باغ کنت در انگلستان باشد، اما در واقع در جزیره اپل استرالیا است. درختان سیب اولین بار توسط کاشفان انگلیسی در این دره کاشته شدند و با آب و هوای مشابه انگلستان، رشد کردند. برای کشف سنت‌ های پشت باغ‌ های منطقه و چشیدن طعم سیب های ارگانیک آن، از باغ خانوادگی ویلی اسمیت که اولین درخت آن در سال 1888 کاشته شد، دیدن کنید.

دره هون (Huon Valley)، تاسمانی


لرد دادلی (The Lord Dudley)، سیدنی، نیو ساوت ولز
وقتی مردم در یک عصر آفتابی با نوشیدنی هایی در دست به سمت پیاده‌ رو می روند، می‌ توان تصور کرد که این صحنه‌ ای از لندن است. با این حال لرد دادلی، یک میخانه آجر قرمز شیک در وولارای (Woollahra) سرسبز سیدنی، به همان اندازه شبیه یک میخانه انگلیسی است. فضای داخلی سنتی آن شامل سقف چوبی، فرش استاندارد کلاسیک میخانه و آتش چوب است. 

لرد دادلی (The Lord Dudley)، سیدنی، نیو ساوت ولز


 معرفی 28 مکان حیرت انگیز که باور نمی کنید در استرالیا هستند (قسمت اول)



شفق های قطبی، تاسمانی
در حالی که نیمکره شمالی شفق قطبی دارد، نیمکره جنوبی هم دارای شفق های قطبی است. شفق قطبی، یا شفق جنوبی، از ماه می تا سپتامبر در آسمان شب، رقص نور باشکوهی برگزار می کند. همانند شفق‌ های شمالی، برای داشتن بهترین شانس برای دیدن این شگفتی طبیعی باید حداقل آلودگی نوری وجود داشته باشد، اما برخلاف شفق‌ های شمالی، باید تا آنجا که ممکن است به سمت جنوب حرکت کنید. شبه‌ جزیره بازوی جنوبی (South Arm Peninsula) در تاسمانی (تصویر اینجا)، مکانی رویایی است که می‌ توان این نورها را زمانی که در برابر خلیج‌ هستید مشاهده کنید. چه کسی به ایسلند یا نروژ نیاز دارد؟

شفق های قطبی، تاسمانی


جزیره نورفولک (Norfolk Island)
جزیره نورفولک با خط ساحلی ناهموار و خلیج های زیبا و متروک، درختان سربه فلک کشیده کاج نورفولک و تاریخ شگفت انگیز، جذابیت های زیادی دارد. با این حال تعداد کمی از استرالیایی ها از این صخره های دورافتاده آتشفشانی دیدن می کنند که با هواپیما از بریزبن، سیدنی و اوکلند قابل دسترسی است. این جزیره کوچک به طول 8 کیلومتر و عرض 5 کیلومتر که بین استرالیا و نیوزیلند در وسط اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد، قبل از مسکونی شدن توسط نوادگان شورشیان بونتی، محل زندگی محکومان بود. در اینجا لهجه آشنای استرالیایی را نخواهید شنید و ساکنان آن با ترکیبی بی نظیر از زبان تاهیتی و انگلیسی قرن هجدهم صحبت می کنند.

جزیره نورفولک (Norfolk Island)


رویال آرکید (Royal Arcade)، ملبورن
این دالان پر زرق و برق دوران ویکتوریا می تواند در لندن یا پاریس باشد اما در واقع در منطقه تجاری مرکزی ملبورن قرار دارد. رویال آرکید که در سال 1870 افتتاح شد، اولین سازه ای بود که در این شهر ساخته شد و قدیمی ترین نمونه در تمام استرالیا است. یکی از بارزترین ویژگی های این مجتمع خرید، ساعت آن است. این ساعت که با نام ساعت گانت (Gaunt’s Clock) شناخته می‌ شود، از دو طرف با شخصیت‌ های اسطوره‌ ای یاجوج و ماجوج احاطه شده است. این مجسمه‌ های غول‌ پیکر از سال 1892 زنگ ساعت را به صدا درآورده اند. 

رویال آرکید (Royal Arcade)، ملبورن


قلعه آمیگو (Amigo's Castle)، لایتنینگ ریج (Lightning Ridge)، نیو ساوت ولز
یک قلعه ایتالیایی به سبک قرون وسطایی آخرین چیزی است که انتظار دارید در شهر غبارآلود معدن عقیق لایتنینگ ریج در شمال غربی نیو ساوت ولز پیدا کنید. این معدن در دهه 1980 با دست و با استفاده از تخته سنگ های آهنی ساخته شد که معدنچی ایتالیایی ویتوریو استفاناتو، معروف به آمیگو جمع آوری کرد. این سازه اکنون در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده و به روی بازدیدکنندگان باز است. همچنین فرصتی باورنکردنی برای دیدن استخوان‌ های دایناسور (احتمالا از یک پلزیوسور) در عمق 15 متری زیر قلعه دارید که از طریق شبکه‌ ای از تونل‌ ها قابل دسترسی است.

قلعه آمیگو (Amigo's Castle)، لایتنینگ ریج (Lightning Ridge)، نیو ساوت ولز


شهر زیرزمینی کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیای جنوبی
کوبر پدی که پایتخت اپال استرالیا نامیده می شود، در حومه بیابان استرالیای جنوبی قرار دارد. شهر زیرزمینی روستایی آن، زمانی که دمای هوا در تابستان به 53 درجه سانتیگراد می‌ رسد، هزارتوی چشمگیری از خانه‌ ها، مغازه‌ ها و کلیساها برای ساکنان و مهمانان است تا از گرمای طاقت‌ فرسا فرار کنند. تور های گشت‌ با راهنما در Faye’s Underground Home بینش فوق العاده ای از زندگی روزمره در اینجا ارائه می‌ دهد، در حالی که هتل Desert Cave نیز دارای رستوران، بار، اتاق استخر و فروشگاه هدیه است. این منطقه به خاطر سنگ اپال مشهور است، بنابراین یک سوغاتی بخرید و تجهیزات وهم‌ آور رها شده در معدن را تماشا کنید.

شهر زیرزمینی کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیای جنوبی


هارت ریف (Heart Reef)، کوئینزلند
ممکن است فکر کنید در کشور رمانتیک مالدیو یا در یک جزیره خیره کننده یونانی هستید، اما هارت ریف یکی از مسحورکننده ترین مکان های استرالیا است. این یک مجمع الجزایر استوایی مرجانی است که به طور طبیعی به شکل قلب شکل گرفته است و تنها با هلیکوپتر، هواپیمای دریایی یا تور هواپیمای سبک قابل دسترسی است که به جذابیت بکر بودن آن می افزاید. سوار یک قایق کف شیشه ای شوید تا لاک پشت ها و ماهی های رنگارنگی را که در میان آب های فیروزه ای به آرامی شنا می کنند را تماشا کنید.

هارت ریف (Heart Reef)، کوئینزلند


منبع: loveexploring





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید