• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ساحل عالی کارائیب را در تورکس (Turks) و کایکوس (Caicos) پیدا کنید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۸/۹   تعداد بازدید : 925   گروه مطلب : دیدنی ها


ساحل عالی کارائیب را در تورکس (Turks) و کایکوس (Caicos) پیدا کنید

آیا چیزی به نام ساحل زشت کارائیب وجود دارد؟ احتمالا نه. به ویژه نه در سواحل ایده آل تورکس و کایکوس.
این قلمرو برون مرزی بریتانیا در جنوب باهاما قرار دارد و از 40 جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است. تنها 9 مورد از این جزایر مسکونی هستند، اما می توان به اکثر آنها از طریق یک جاده بین جزیره ای یا با قایق رسید.
کارهای زیادی برای انجام دادن در این مکان شگفت انگیز خواهید یافت، اما هیچ چیز بهتر از شن و ماسه نرم، درختان نخل سبز و آب فیروزه ای آن نیست. تورکس اند کایکوس دارای برخی از زیباترین سواحل در دریای کارائیب است.

15. ساحل هورس تیبل (Horsestable Beach)
مکان: کایکوس شمالی
هورس تیبل شرقی ترین ساحل در امتداد ساحل طولانی ماسه ای است که بخش شمالی کایکوس شمالی را پوشانده و بسیار زیبا و دنج است.
آب کم عمق آن، این ساحل را برای خانواده‌ ها مناسب می‌ کند و همچنین امکان ایجاد سدهای شنی را فراهم کرده که اغلب می‌ توانید در کنار آن شنا یا پیاده روی کنید. بازدیدکنندگان عاشق آب فیروزه‌ ای معروف و ماسه های سفید آن می شوند و حیات وحش غنی هم در اینجا وجود دارد.
اگر خوش شانس باشید، می توانید پلیکان ها، سفره ماهی ها و کوسه های لیمویی را ببینید. نگران نباشید این گونه کوسه بسیار آرام است.

15. ساحل هورس تیبل (Horsestable Beach)


14. ساحل خلیج ساپودیلا (Sapodilla Bay Beach)
مکان: پروایدنشیالز (Providenciales)
ساحل خلیج ساپودیلا اگرچه کوچک است، ولی تا حد ممکن آرام است. در اینجا لازم نیست نگران امواج سهمگین باشید چرا که تپه هایی که خلیج را احاطه کرده اند از بادها و جریان های شدید آب جلوگیری می کنند. جغرافیای جزیره باعث می‌ شود احساس کنید اینجا یک قطعه از بهشت است که متعلق به شماست.
وقتی از آب بیرون آمدید، کمی وقت بگذارید و از تپه ساپودیلا دیدن کنید و مناظر وسیعی از آب های اطراف را ببینید. همچنین می‌ توانید صخره‌ های بزرگی را ببینید که ملوان‌ ها بر روی آنها پیام‌ ها و نام‌ هایی را حک کرده اند.

14. ساحل خلیج ساپودیلا (Sapodilla Bay Beach)


13. ساحل خلیج کوچک (Cove Beach)
مکان: کایکوس جنوبی
این ساحل جنوبی کایکوس حال و هوای عالی و فعالیت های فراوانی دارد. البته شنا، بهترین راه برای لذت بردن از آب است، اما غواصی در کنار ساحل نیز بسیار محبوب است.
کوو بیچ بار (Cove Beach Bar) درست در کنار ساحل قرار دارد و غذا، نوشیدنی و مهمتر از همه، حمام را برای مسافران ساحل فراهم می کند. تا زمان تاریک شدن هوا در ساحل بمانید تا غروب باورنکردنی آن را ببینید.

13. ساحل خلیج کوچک (Cove Beach)


12. غار شنی بزرگ (Big Sand Cay)
مکان: سالت کی (Salt Cay)
سالت کی با جمعیتی در حدود 108 نفر یکی از کوچکترین جزایر تورکس و کایکوس است. این جزیره همچنین تا حدودی از انبوه گردشگر در امان است، زیرا اساسا به بقیه جزایر متصل نیست.
با این حال، می‌ توان با قایق به سالت کی زیبا رفت و به بیگ ساند کی سفر کرد. این تلاش شما با رسیدن به یک محیط ساحلی آرام پاداش داده می شود که به سرعت به شما احساس آرامش خواهد داد.

12. غار شنی بزرگ (Big Sand Cay)


11. ساحل سدار پوینت (Cedar Point Beach)
مکان: کایکوس میانه
اگر طرفدار تفرجگاه های با امکانات کامل و سواحل شلوغ نیستید، ساحل سدار پوینت را دوست خواهید داشت. فقط رسیدن به این نقطه به خودی خود یک ماجراجویی است و به احتمال زیاد شما را مجبور به اجاره یک خودروی 4x4 می کند. برای رسیدن به آن باید از یک مسیر ناهموار و ساحلی بکر عبور کنید.
نیازی به گفتن نیست که نباید انتظار داشته باشید بار، صندلی های ساحلی یا هر نوع امکاناتی را در اینجا پیدا کنید. این شما خواهید بود و امواج و باد و دریا. اما اگر به اینجا سفر کنید، احتمالا دقیقا همان چیزی را خواهید یافت که به دنبال آن هستید.

11. ساحل سدار پوینت (Cedar Point Beach)


10. ساحل سندی پوینت (Sandy Point Beach)
مکان: کایکوس شمالی
نورث کایکوس به عنوان سرسبزترین جزیره این گروه شناخته شده است و به همین دلیل، یک مکان عالی برای تماشای پرندگان نیز هست. این بخشی از چیزی است که مردم را به ساحل سندی پوینت و غارهای نزدیک آن می کشاند.
اما حتی بدون این چیزها هم خود ساحل ارزش دیدن دارد. شکل هلالی آن باعث می شود به نظر برسد که آب گرم و آبی کارائیب را در آغوش گرفته است.

10. ساحل سندی پوینت (Sandy Point Beach)


9. ساحل خلیج لانگ (Long Bay Beach)
مکان: پروایدنشیالز (Providenciales)
اگرچه دراز کشیدن در ساحل شگفت انگیز است، اما برخی از افراد می خواهند فعالیت بیشتری در تعطیلات خود داشته باشند. اگر شما هم اینطور هستید، چشم خود را به خلیج طولانی پروایدنشیالز بیندازید.
این ساحل که اغلب به عنوان بهترین مکان در تورکس و کایکوس برای کایت بوردینگ در نظر گرفته می شود، دارای بادهایی است که شما را بر روی امواج می برد. اگر در آب افتادید، نگران نباشید. آب آنقدر کم عمق است که برای بازگشت به سمت کایت مشکلی نخواهید داشت.
دنبال چیزی منحصر به فرد هستید؟ اسب سواری در ساحل را امتحان کنید.

9. ساحل خلیج لانگ (Long Bay Beach)


8. ساحل پاین کی (Pine Cay Beach)
مکان: پاین کی (Pine Cay)
پاین کی با مالکیت خصوصی، خانه مریدین کلوب است، تفرجگاهی که با افتخار به داشتن ساحل پاین کی می بالد. برخورد امواج دریای سبز به ماسه های سفید واقعا دیدنی است.
اما چیزی که این ساحل را متمایز می کند، نزدیکی آن به فرودگاه پاین کی است، جایی که می توانید هواپیماهای کوچکی را که درست در کنار ساحل فرود می آیند، ببینید.

8. ساحل پاین کی (Pine Cay Beach)


 برترین جزایر کارائیبی که همه گردشگران آنها را دوست دارند



7. ساحل بامبارا (Bambarra Beach)
مکان: کایکوس میانه
ساحل بامبارا یکی از سواحل مناسب کودکان در تورکس و کایکوس است. آب کم عمق آن دور از ساحل امتداد دارد، بنابراین فرزندان شما می توانند احساس کنند که در حال کاوش در اقیانوس هستند و در عین حال هنوز در جای امنی هستند.
این ساحل همچنین دارای یک اسکله با کلبه‌ های چوبی و قایق‌ های ماهیگیری است، بنابراین دیگر نگران سرگرم شدن فرزندانتان نخواهید بود.

7. ساحل بامبارا (Bambarra Beach)


6. ساحل جاده مالکوم (Malcom's Road Beach)
مکان: پروایدنشیالز 
ساحل دیگری برای مسافران بی باک، ساحل جاده مالکوم است که به بهترین شکل با خودروی 4x4 قابل دسترسی است. برای رسیدن به آن از یک جاده آسفالت نشده عبور خواهید کرد و سپس باید از یک پلکان چوبی پایین بروید تا به دریا برسید.
اما به جای آرامش، این ساحل در نزدیک ترین نقطه به دیوار صخره ای که پروایدنشیالز را احاطه کرده است، هیجان را ارائه می دهد. غواصان با یک تغییر عمق ناگهانی 2000 متری پر از حیات دریایی مواجه خواهند شد.
اگر می خواهید تجربه ای بدون مشکل داشته باشید، می توانید یک تور غواصی که شامل حمل و نقل است رزرو کنید.

6. ساحل جاده مالکوم (Malcom's Road Beach)


5. ساحل فرماندار (Governor's Beach)
مکان: گرند تورک
ساحل فرماندار در پارک ملی کولومبوس لندفال (Columbus Landfall)، یکی از سه نقطه ممکن برای ورود تاریخی کریستف کلمب به قاره آمریکا قرار دارد.
در حالی که این ورود برای مردم بومی آنتیل بزرگ ناخوشایند بود، این پارک از بخش بزرگی از گراند تورک در برابر توسعه بیش از حد و آسیب های زیست محیطی محافظت می کند.
فرماندار تورکس اند کایکوس زمانی اینجا را ساحل خصوصی خود نامید، زیرا عمارت او دقیقا در آن قرار داشت. هنوز هم می‌ توانید عمارتی را ببینید که واترلو بدون فرماندار نام دارد و از اینکه در یکی از جذاب‌ ترین نقاط این قلمرو هستید لذت ببرید.

5. ساحل فرماندار (Governor's Beach)


4. بندر موجین (Mudjin Harbour)
مکان: کایکوس میانه 
بندر موجین با صخره های آهکی بلند مشرف به دریا، گردشگران را به کایکوس میانه جذب می کند، جایی که رنگ آب دریا از رنگ آبی سبز به آبی تیره و به آبی فیروزه ای روشن تغییر می کند.
ساحل کوچکی از ماسه های سفید در میان صخره ها قرار گرفته است. از اینجا می توانید امواج قدرتمندی را که با سنگ آهک برخورد می کنند مشاهده کنید.
قایق هایی که مردم را به ساحل می آورند، آنها را به گردش در غارهای دریایی اطراف نیز می برند، تجربه ای که ما قطعا آن را به شما توصیه می کنیم.

4. بندر موجین (Mudjin Harbour)


3. ساحل خلیج شمالی (North Bay Beach)
مکان: پاین کی
در هیچ یک از سواحل سالت کی، جمعیت زیادی را پیدا نخواهید کرد، اما ساحل خلیج شمالی آرامش خاصی دارد. اگر در زمان مناسب بیایید، حتی ممکن است خود را در ساحل تنها بیابید، رویایی که در جزایر محبوب دریای کارائیب تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.
علاوه بر ماسه های سفید، ماسه‌ های صورتی کمرنگ را می‌ بینید و این فرصت را خواهید داشت که در اطراف صخره‌ های کوچک درست در نزدیکی ساحل غواصی کنید.

3. ساحل خلیج شمالی (North Bay Beach)


2. خلیج ماه نیمه (Half Moon Bay)
مکان: پاین کی
خلیج ماه نیمه یک مکان بسیار جذاب برای قایق سواری در پاین کی است. تالاب سد شنی، با تپه‌ های ماسه ای و درختان نخل زیبا که مناظر اقیانوس را دیدنی تر می کنند، دارای زیبایی‌ های طبیعی فراوانی است. قایق‌ های بادی و معمولی تفریحی در اطراف نخلستان‌ ها پهلو می‌ گیرند، در حالی که مردم موسیقی می‌ نوازند و در دریا شنا می‌ کنند.
اگر سفر با قایق خیلی گران به نظر می رسد، می توانید از پروایدنشیالز به خلیج ماه نیمه نیز کایاک سواری کنید، بله، کایاک.

2. خلیج ماه نیمه (Half Moon Bay)


1. ساحل گریس بی (Grace Bay Beach)
مکان: پروایدنشیالز 
ساحل زیبا و باشکوه گریس بی در پارک ملی پرنسس الکساندرا قرار دارد و دارای یک صخره دیواری رنگارنگ است. این باعث می شود برای غواصی آزاد و با تجهیزات مناسب باشد.
اما ممکن است همچنان بخواهید زمان بگذارید تا از ساحل یازده کیلومتری آن لذت ببرید. بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده دیگر، از جمله اسب سواری، چتربازی، جت اسکی یا تور قایق لوکس نیز وجود دارد.
خلیج گریس نه تنها بهترین ساحل در تورکس و کایکوس است. اغلب به عنوان یکی از زیباترین مکان ها در دریای کارائیب و جهان شناخته می شود. بدون شک، این یکی از دلایلی است که تورکس و کایکوس را به عنوان جزیره‌ ای در دریای کارائیب که باید حتما از آن بازدید کرد، قرار می‌ دهد.

1. ساحل گریس بی (Grace Bay Beach)


منبع: farandwide





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید