• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


وقتی به حمام ترکی می روید انتظاری چه چیزی را باید داشته باشید؟

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۸/۲   تعداد بازدید : 4033   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


وقتی به حمام ترکی می روید انتظاری چه چیزی را باید داشته باشید؟

سنت حمام های عمومی به هزاران سال قبل و به دوران یونان و روم باستان باز می گردد. امروزه آنها هنوز بخش مهمی از زندگی در خاورمیانه و مغرب (شمال غربی آفریقا) هستند و در آمریکا هم محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.
حمام ها چیزی بیش از یک مکان برای تمیز شدن هستند. آنها به عنوان یک مکان محبوب برای گردهمایی های اجتماعی عمل می کنند. مردم بدن خود را با حمام و روح خود را با گفتگو پاک می کنند. حمام ترکی به دلیل فواید سلامتی و توانایی باورنکردنی آن برای از بین بردن استرس شما، به یک پدیده جهانی تبدیل شده است.
اگر برای یک حمام ترکی، چه در ترکیه و چه در جاهای دیگر این کره خاکی آماده هستید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. این چیزی است که وقتی به حمام ترکی می روید می توانید انتظار آن را داشته باشید.

وقتی به حمام ترکی می روید انتظاری چه چیزی را باید داشته باشید؟

حمام های ترکی دقیقا چی هستند؟
قبل از اینکه لوله کشی در داخل خانه ها رایج باشد، یونانی ها و رومی ها زمان و منابع خود را صرف ساخت حمام های عمومی بزرگ می کردند که مردم می توانستند به آنجا بروند و خود را تمیز کنند.
از آنجایی که این امپراتوری ها با عثمانی ها (هم به عنوان فاتح و هم مغلوب) تعامل داشتند، این سنت به خاورمیانه آورده و با فرهنگ محلی سازگار شد. به این ترتیب حمام یا اتاق بخار عمومی متولد شد که به طور کلی به آن حمام ترکی می گویند.
در اصل مردانی که به مسجد می رفتند از این حمام ها استفاده می کردند، زیرا پاک بودن قبل از نماز بسیار مهم بود. سپس زنان شروع به جمع شدن در آنجا کردند و از آنها به عنوان مکانی استفاده کردند که بتوانند آشکارا بدون حضور مردان صحبت کنند. سرانجام، حمام‌ ها آنقدر برای فرهنگ مهم شدند که حتی زیاد شدن حمام ها در خانه های مسکونی نیز نتوانست جایگزین آنها شود.

وقتی به حمام ترکی می روید انتظاری چه چیزی را باید داشته باشید؟

البته این حمام ها فقط هم ترکی نیستند. آنها را می توان در سراسر جهان عرب نیز یافت که شامل خاورمیانه و شمال آفریقا می شود. انواع مختلفی از آنها وجود دارد. به عنوان مثال، حمام های مراکشی از آب داغ برای ایجاد حمام بخار استفاده می کنند، در حالی که حمام های ترکی از بخار خشک به منظور آماده کردن پوست برای پاکسازی استفاده می کنند.


 بهترین اسپا ها و مراکز سلامتی جهان در سال 2018



امروزه مردم هنوز به صورت هفتگی (یا حتی بیشتر) به این حمام ها می روند. حمام های داخل منازل تا حدودی به عنوان یک شستشوی سطحی در نظر گرفته می شوند، در حالی که حمام ها جایی هستند که برای پاکسازی عمیق به آنجا می روید. پس از تجربه یک حمام ترکی (همانطور که من تجربه کرده ام)، متوجه خواهید شد که قبلا هرگز واقعا تمیز نبوده اید.

وقتی به حمام ترکی می روید انتظاری چه چیزی را باید داشته باشید؟

رفتن به حمام ترکی چگونه است؟
بسیاری از خارجی ها از ایده حمام کردن در ملاء عام احساس خجالت می کنند، اما ما قول می دهیم که حمام های ترکی آنقدرها هم که بسیاری فکر می کنند ترسناک نیستند. در واقع در زمان ترک حمام، با پوستی به نرمی پوست نوزاد، احساس آرامش و درخشندگی کامل خواهید داشت.
تجربه حمام ترکی به کشور و میزان "فانتزی" بودن حمام بستگی دارد. اما به طور کلی همه حمام ها بر اساس جنسیت تفکیک می شوند. وقتی وارد می‌ شوید، در یک اتاق محصور قرار می‌ گیرید که می‌ توانید لباس‌ هایتان را در بیاورید و لباس‌ ها و وسایلتان را کنار بگذارید. به طور معمول، شما یا لباس زیر خود را می پوشید یا یک جفت پارچه ای که حمام به شما داده است بر تن می کنید.
هنگامی که آماده شدید، می توانید وارد اتاق گرم شوید که این قسمت معمولا بسیار چشم نواز است. در اینجا یک حوض گرد در فضای مدور که با موزاییک های نفیس کاشی کاری شده است، توجه شما را به خود جلب می کند. در بالای سرتان، نور از روی کاشی ها عبور کرده و یک مه هیپنوتیزم کننده ایجاد می کند. مدتی اینجا می نشینید و اجازه می دهید تا بخار منافذ شما را باز کند و پوست مرده ای را که قطعا دارید نرم کند، حتی اگر خودتان متوجه آن نباشید.

وقتی به حمام ترکی می روید انتظاری چه چیزی را باید داشته باشید؟

هنگامی که زمان کافی سپری شد، می توانید بخش شستشوی حمام را تجربه کنید. این بخش حمام گاهی اوقات، اما نه همیشه، با صفحات مرمر از اتاق گرم جدا می شود. به طور سنتی، شما به یک دستیار حمام هزینه ای پرداخت می کنید تا با استفاده از صابون مخصوص و یک لیف حمام، بدن شما را به شدت پاک کند. این دلاک های متخصص دقیقا می دانند که چگونه لایه خاکستری پوست مرده که معمولا روی پوست شما وجود دارد را پاک کنند. 
سپس، آنها شما را با آب خنک شستشو می دهند. از میزان پوست جدا شده و زیبایی و نرمی پوست زیر آن شگفت زده خواهید شد. اما اگر از اینکه در حالی که نیمه برهنه هستید شما را مالش دهند احساس راحتی نمی کنید، مطمئنا می‌ توانید خودتان را بشویید.
اگر واقعا می خواهید این کار را به درستی انجام دهید، باید به اتاق گرم بازگردید، جایی که دستیار دیگری شما را به کف آغشته می کند و قبل از اینکه دوباره شما را بشوید، ماساژ سریع و آرامش‌ بخشی به شما می‌ دهد. پس از آن از شما خواسته می شود در بخار بمانید، از درخشش پوست جوان شده خود لذت ببرید و در جنبه اجتماعی حمام ترکی شرکت کنید.

وقتی به حمام ترکی می روید انتظاری چه چیزی را باید داشته باشید؟

منبع: farandwide




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید