• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 9 کار شگفت انگیزی که باید بعد از بازدید اهرام در قاهره انجام دهید آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۶/۲۹   تعداد بازدید : 1638   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


با 9 کار شگفت انگیزی که باید بعد از بازدید اهرام در قاهره انجام دهید آشنا شوید

قاهره پایتخت مصر، محل اهرام و برخی از گنجینه های باستانی شگفت انگیز است. شهری با جمعیتی در حدود 21 میلیون نفر، که آن را به دومین منطقه بزرگ شهری در آفریقا تبدیل می کند، چیزی است که در نگاه اول ممکن است دلهره آور به نظر برسد. دود در بالای ساختمان ها، ترافیک قفل شده است و سر و صدا هم می تواند کر کننده باشد. با این حال، چیزی در مورد این شهر که رود نیل از میان آن می گذرد وجود دارد که من را وادار کرد در اولین بازدیدم بگویم: «می‌ توانم اینجا زندگی کنم».
چه ترکیبی از تاریخ باستانی و مدرن باشد، چه وجود رودخانه تاریخی با فلوکه هایی باشد که روی رودخانه در مرکز شهر شلوغ حرکت می کنند، یا شاید فقط گاری‌ های کوچک غذا که هر شب در کنار اسکله‌ های این رودخانه غذاهای تازه سرو می‌ کنند؛ قطعا چیز بسیار خاصی در مورد قاهره وجود دارد.
قاهره به دلیل فرودگاه بین‌ المللی بزرگ، داشتن بزرگ‌ ترین جاذبه های گردشگری و اهرامی که در حومه جیزه قرار دارند، نقطه شروع اکثر بازدیدکنندگان مصر است. بالاخره آمدن به مصر بدون دیدن اهرام مانند از دست دادن برج ایفل در پاریس است. اما وقتی از اطراف اهرام بالا رفتید و از دیدن ابوالهول شگفت زده شدید، چه کار دیگری باید انجام دهید؟ کلی کار. 

1. موزه باستانی مصر، موزه بزرگ مصر
بیایید کمی با ناشناخته ها شروع کنیم. موزه آثار باستانی مصر یا موزه قاهره زمانی قدیمی ترین موزه باستان شناسی در خاورمیانه بود که مجموعه ای از بیش از 120 هزار اثر باستانی با قدمت هزاران ساله را در خود جای داده بود. این موزه محل نگهداری ماسک درخشان توت عنخ آمون، مومیایی ها، کلوسی های معابد باستانی، جواهرات طلایی و اشیای ریز اما کاملی است که زمانی فراعنه را سرگرم می کردند. این موزه بزرگ در سواحل نیل که در زمان نگارش این متن هنوز باز است، قرار است جای خود را به یک موزه کاملا جدید در نزدیکی اهرام، در حومه قاهره بدهد و موزه بزرگ مصر نامیده می شود. تاریخ افتتاح آن به دلیل پاندمی کووید به تعویق افتاده است، اما در نهایت تمام آثار مهم در این مجموعه مدرن نگهداری می‌ شوند، در حالی که موزه قدیمی تحت بازسازی قرار می‌ گیرد و آینده‌ ای مبهم خواهد داشت. در زمان حضورتان در قاهره هر کدام از موزه ها که باز باشد، بازدید از آن را باید در صدر فهرست کارهای خود قرار دهید، چرا که گنجینه های باستانی که در اینجا گرد هم آمده اند واقعا باورنکردنی هستند.

1. موزه باستانی مصر، موزه بزرگ مصر


2. موزه ملی تمدن مصر
دومین موزه جدید اضافه شده به فهرست دیدنی های قاهره، موزه ملی تمدن مصر است که با موزه های فوق مرتبط خواهد بود، اما به جای اینکه بر روی آثار ساخته شده متمرکز باشد، بر تاریخ و بیان آن تمرکز دارد. با این حال، مومیایی‌ های فراعنه قبلا در جریان رژه حاکمان سابق در اوایل سال 2021 با شکوه و جبروت بسیار منتقل شده‌ اند. این مکان مشرف به دریاچه عین السیرا در بخش قدیمی قاهره است که ماکت هایی از قایق‌ های فراعنه شناور در آن قرار گرفته و با توجه به شلوغی قاهره که تنها کمی از آنجا دورتر است، منظره ای دیدنی و آرام دارد. نمایشگرها در یک ساختمان مدرن خیره کننده شما را به دوره های مختلف تمدن مصر می برند و تنها بر روی فراعنه باستانی تمرکز نمی کنند.

2. موزه ملی تمدن مصر


3. قاهره قِبطی قدیمی
کوچه‌ های پرپیچ‌ و خم قاهره قبطی یا قاهره قدیم، چندین قرن از قاهره اسلامی قدیمی‌ تر است و گم شدن در آن لذت بخش است. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، از جمله موزه قبطی که حدود 15 هزار قطعه هنری را به نمایش می گذارد و شما را به تاریخ قبطی ها و همچنین تاریخ قاهره می برد. کلیسای ارتدوکس قبطی مریم مقدس یا کلیسای معلق یکی از قدیمی ترین بناهای قبطی قاهره و یکی از قدیمی ترین کلیساهای مصر است که قدمت آن به قرن سوم پس از میلاد می رسد. مسجد عمرو بن العاص که قدمتی تقریبا به همین اندازه دارد، در چند قدمی کلیسا قرار گرفته و نزدیکی ادیان در قاهره قدیم را به نمایش می گذارد. این مسجد بسیار زیبا دارای راهروهای ستون دار بی شماری در اطراف یک حیاط بزرگ مرمری است. 

3. قاهره قِبطی قدیمی


4. بازار خان الخلیلی
خان الخلیلی، بازار قدیمی قاهره از قرن چهاردهم همواره جمعیت زیادی را به خود جذب کرده است. کوچه‌ های پر از غرفه‌ آن شبیه به بازار بزرگ استانبول و هوای آن پر از عود است، نور از بسیاری از فانوس‌ ها و آینه‌ های درخشان ساطع می‌ شود و هر کسی که عاشق ظروف آشپزخانه است، خواه کاسه، گلدان، زیر لیوانی و دیگر اقلام خوب و مفید باشد، باید از خطوط هوایی خود برای حمل بار اضافی درخواست کند. جو بازار پرهیاهو است. بله، از شما می پرسند اهل کجا هستید و به محض اینکه جرات کرده و سرعتتان را کم کنید در هر گوشه ای گیرتان می کشند و البته این بخشی از بازی است. نگاه کنید، چانه بزنید و هر چیزی را که می توانید در چمدان خود جای دهید بخرید. من قطعا این کار را انجام دادم.
در تراس یکی از کافه های کنار مسجد الحسین، برای صرف یک چای استراحت کنید. ترجیحا در حوالی وقت نماز، اجتماع مومنان را در زیر چترهای عظیمی که جلوی مسجد پوشش می دهد تماشا کنید.

4. بازار خان الخلیلی


با 9 کار شگفت انگیزی که باید بعد از بازدید اهرام در قاهره انجام دهید آشنا شوید



5. مسجد الازهر
مساجد زیبای بی‌ شماری در اطراف قاهره وجود دارد و در هنگام نماز، نداهای ملکوتی برای مومنان در خیابان‌ ها طنین‌ انداز می‌ شود. یکی از زیباترین مساجد، مسجد الازهر در قلب قاهره اسلامی است که قدمت آن به سال 972 میلادی باز می گردد. معماری پیچیده عربی آن خیره کننده و حیاطش بزرگ است و بسیاری از جزئیات کوچک معماری دیگر نیز وجود دارد که باید کشف شوند. چیزی که این مسجد را خاص‌ تر می‌ کند، این واقعیت است که یکی از قدیمی‌ ترین دانشگاه‌ های جهان است که در سال 988 میلادی توسط خلیفه العزیز تاسیس شده است. می دانید آن لباس های مشکی و بلند که هنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه می پوشید از کجا آمده؟ آنها دقیقا از اینجا شروع شدند و از لباس هایی که دانش آموزان می پوشیدند الهام گرفتند.

5. مسجد الازهر


6. ارگ صلاح الدین
ارگ صلاح الدین در حدود سال 1180 بعد از میلاد توسط سلطان النصیر صلاح الدین یوسف بن ایوب، معروف به صلاح الدین ساخته شد و این قلعه مقر بسیاری از حاکمانی شد که پس از او روی کار آمدند. این قلعه باستانی از تمامی جهات رو به قاهره است و به قدری وسیع است که یک مسجد و چندین موزه را در داخل دیوارهای مستحکم خود جای داده است و کاوش آن زمان می برد. دیوارهای آن چنان امتداد داشت که زمانی باعث شد شهر قاهره به شهر قدیمی دیگری به نام ایوبید ملحق شود و از هر دو شهر در برابر صلیبیون محافظت کرد. اما در سال 1798، ناپلئون قاهره و اسکندریه را فتح کرد و در ارگ اردو زد و ثابت کرد که دیگر شکست ناپذیر نیست. اتفاقا زمانی که ناپلئون در آنجا بود، او سنگ روزتا را هم در حین حفاری در نزدیکی پایه های قلعه دیگری در دلتای نیل پیدا کرد.

6. ارگ صلاح الدین


7. هرم پلکانی سقاره
در کمتر از 32 کیلومتری خارج از قاهره به سمت جنوب هرم دیگری قرار دارد که از نظر طراحی با اهرام جیزه بسیار متفاوت است. مجموعه هرم پلکانی جوزر در سقاره نه تنها اولین هرمی است که توسط مصریان باستان ساخته شده است و بنابراین قدیمی ترین هرم مصر است، بلکه قدیمی ترین سازه سنگی شناخته شده مصر است که قدمت آن به حدود 2600 سال قبل از میلاد می رسد. این هرم که در وسط بیابان در مجموعه ای ویران شده اما همچنان جذاب در میان ساختمان های دیگر قرار دارد را اولین بار از داخل هواپیما دیدم که در فرودگاه قاهره فرود می آمد. این مجموعه به نام پادشاه نتجریکنت از سلسله سوم که بیشتر به نام جوزر و به معنای مقدس است شناخته می شود و هرم جوزر نیز نامیده می شود و او اساسا یک مجموعه آرامگاهی متفاوت می خواست.

7. هرم پلکانی سقاره


8. گورستان‌ باستانی قاهره
در حالی که اهرام گورستان باستانی فراعنه هستند، گورستان باستانی انسان های معمولی تر درست در قلب قاهره است، گورستانی وسیع مملو از گورهای باستانی که قدمت آن به قرن هفتم باز می گردد. اما در اینجا، گورستان صرفا شهر مردگان نیست، بلکه بیشتر شهر زندگان است. این گورستان که به محل سکونت فقیرترین ساکنان قاهره تبدیل شده است و برخی از آنها تمام عمر خود را در اینجا زندگی کرده اند، امروز تلاقی بین یک مکان تاریخی و یک محله فقیر نشین است. تماشای آرامگاه ها و مقبره‌های قدیمی که در طول قرن‌ ها باقی مانده‌ اند، یک گردش جذاب خارج شهر است و می‌توانید با یک تور دارای راهنما همراه شوید تا ضمن ارزیابی وضعیت کنونی ساکنان قبرستان، اطلاعات بیشتری در مورد گذشته آنها کسب کنید.

9. اقامت در یک هتل تاریخی
به محض کشف مقبره های فراعنه مصر در دهه 1880، گردشگری به درآمد اصلی مصری ها تبدیل شد و مسافرانی از سراسر جهان به قاهره و فراتر از آن هجوم آوردند تا آنچه را که مردم آن زمان "مشرق زمین" می نامیدند تجربه کنند. از فلورانس نایتینگل تا آگاتا کریستی، همه آمدند و می خواستند جایی شیک و راحت بمانند.
بسیاری از هتل‌ هایی که برای پذیرایی از بازدیدکنندگان ایجاد شده‌ اند، امروزه هنوز هم پابرجا هستند و اقامت‌ های تاریخی و عالی را رقم می‌ زنند. مشهورترین آنها احتمالا خانه منا در جیزه است که نمایی رو به اهرام دارد. در این هتل نماهایی از قسمت قدیمی اهرام دارید که در حال حاضر در حال بازسازی است، ولی نسخه مدرن تر را هم می توانید ببینید. این یک مکان افسانه ای برای نشستن در بالکن خود و تماشای اهرام غول پیکر در پایین باغ است. 
برای یک اقامت عالی دیگر در هتل کاخ قاهره که درست در کنار رود نیل است اقامت کنید. فضای داخلی و باغ‌ های آن فوق‌ العاده هستند و واحه‌ ای به دور از شهر شلوغ خارج از ورودی جلویی را ارائه می‌دهند.
نکته: قاهره را می توان به راحتی و با ایمنی کامل توسط مترو کاوش کرد، جایگزینی بسیار سریع تر برای تاکسی هایی که اغلب در ترافیک گیر می کنند. 

9. اقامت در یک هتل تاریخی


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید