• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نکاتی مهم که قبل از اولین سفر خود به ترانسیلوانیا باید بدانید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۵/۳۱   تعداد بازدید : 1434   گروه مطلب : ایده های سفر


نکاتی مهمی که قبل از اولین سفر خود به ترانسیلوانیا باید بدانید

حدودا بیست و چند سال پیش بود که وقتی به مردم می گفتم من در ترانسیلوانیا بزرگ شده‌ ام، یکباره با حالتی متعجب و شگفت زده از من سوال می کردند که "آیا این مکان واقعا وجود دارد؟" بعضی وقت ها هم این سوال را می پرسیدند که "آیا تا به حال یک خون آشام را از نزدیک دیده ام؟" 
ترانسیلوانیا سرزمینی است که زمانی در ایالات متحده تنها به عنوان محل زندگی دراکولای برام استوکر شناخته می شد، اما امروزه مقصدی محبوب برای مسافران از سراسر جهان است. در واقع، این سرزمین در میان 25 مکان برتر نشنال جئوگرافیک برای بازدید در سال 2021 قرار دارد و دلیل خوبی هم برای این انتخاب وجود دارد.
ترانسیلوانیا که در مرکز رشته کوه های زیبا و پر درخت کارپات قرار دارد، در واقع سرزمین جادوهاست. تپه ها و رودخانه های تنبل، جنگل های انبوه و نهرهای خروشان، دریاچه های کوهستانی و علفزارهای بکر، تنها تعدادی از شگفتی های طبیعی این منطقه هستند. انبوهی از قلعه‌ های قرون وسطایی، شهرهای محصور شده و دهکده‌ های عجیب ترانسیلوانیا توضیح می‌ دهد که چرا ما گاهی از سرزمین خود به عنوان Tündérország، «سرزمین پری ها» یاد می‌ کنیم.
با این حال، ترانسیلوانیا یک مکان واقعی با مردم واقعی است که حتی در آن حس و حال روستایی و اروپای قدیم، با گاری هایی که هنوز با اسب در خیابان ها کشیده می شوند را خواهید دید و پذیرای بازدیدکنندگانی است که به نظر می‌ رسد زیبایی آن را کشف کرده‌ اند. ترانسیلوانیا فارغ از دنیای دراکولای هالیوودی، که توضیح می دهد چرا مردم در ایالات متحده قبلا معتقد بودند این سرزمین خیالی است، پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.
حالا وقتی به مردم می‌ گویم «من در ترانسیلوانیا بزرگ شدم»، با چشمان هیجان‌ زده آنها و سوال‌ های خاصشان در مورد این سرزمین و مردمش و همچنین مکان‌ های دیدنی و بهترین راه‌ های رسیدن به آنجا روبرو می‌ شوم. برای پاسخ به این سؤالات، در اینجا چند نکته وجود دارد که قبل از اولین سفر خود به ترانسیلوانیا باید بدانید.

1. برای رفتن به ترانسیلوانیا به پاسپورت نیاز دارید، اما نیازی به ویزا ندارید (می توانید ویزای رومانی را دریافت کنید)
ترانسیلوانیا بخشی از رومانی است و برای ورود به این کشور به پاسپورت نیاز دارید. تاریخ پاسپورت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پاسپورت شما حداقل تا سه ماه پس از تاریخ عزیمت خود به رومانی منقضی نمی شود. علاوه بر این، برای بازدید می توانید ویزای کشور رومانی را دریافت کنید.

1. برای رفتن به ترانسیلوانیا به پاسپورت نیاز دارید، اما نیازی به ویزا ندارید


2. شما می توانید به چندین شهر پرواز کنید تا از آنها به عنوان دروازه ای برای بازدید از همه مقاصد خود استفاده کنید
چندین شهر در ترانسیلوانیا دارای فرودگاه های بین المللی هستند که می توانید به آنها پرواز کنید. نیازی به پرواز به بخارست و نگرانی در مورد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا اجاره ماشین وجود ندارد.
در این زمان می توانید به کلوژ یا سیبیو و خیلی زود به براشوف (ساخت فرودگاه بین المللی شهر قرار بوده تا دسامبر 2021 به پایان برسد) پرواز کنید. هر سه این شهرها به تنهایی مقاصد عالی هستند، اما همچنین دروازه هایی برای دیگر جاذبه های ترانسیلوانیا نیز هستند.

2. شما می توانید به چندین شهر پرواز کنید


3. برای اکثر تراکنش‌ های خود، از لِی (RON)، واحد پول رومانیایی استفاده می‌ کنید.
در ترانسیلوانیا، از لی برای تراکنش‌ های خود استفاده می‌ کنید، بنابراین اگر مقداری پول را قبل از رفتن یا هنگام رسیدن به فرودگاه تهیه کنید، بهتر است. هرچند نیازی به این کار ندارید. 
بسیاری از دستگاه های خودپرداز را در همه جا، در گوشه و کنار خیابان ها یا در بانک های محلی پیدا خواهید کرد که می توانید از کارت نقدی خود برای برداشت ارز محلی از بانک استفاده کنید. دستگاه خودپرداز نرخ و هرگونه کارمزدی را که قبل از تراکنش باید پرداخت کنید را نمایش می دهد که این کار به زبان انگلیسی انجام می شود. این ساده‌ ترین راه و بنابراین انتخاب مورد علاقه من برای انجام معاملات است. شما همیشه نرخ تراکنش رسمی را پرداخت می کنید و کارمزدها حداقل و راحت هستند.
همچنین می‌ توانید از کارت‌ های اعتباری اصلی خود در شهرهای بزرگتر و مقاصد گردشگری استفاده کنید، البته قبل از اینکه برای شام در رستوران بنشینید، از آنها بپرسید که آیا آنها کارت را قبول می کنند یا خیر.

3. برای اکثر تراکنش‌ های خود، از لِی (RON)، واحد پول رومانیایی استفاده می‌ کنید.


4. انعام دادن مرسوم و کار ارزشمندی است
مانند سایر نقاط رومانی، در ترانسیلوانیا نیز انعام دادن مورد استقبال قرار می گیرد. حقوق افراد کم است، بنابراین انعام شما همیشه کمک می کند.
در مورد میزان انعام دادن، هیچ پاسخ واحدی وجود ندارد. به طور کلی، مردم محلی حدود 10 درصد از پول غذا را انعام می دهند، بنابراین با یک حساب سرانگشتی بهتر است که شما هم از این قاعده پیروی کنید، اگرچه بستگی به صورت حساب شما دارد. هر چه صورتحساب بالاتر باشد، انتظار می رود درصد کمتری انعام بدهید.

4. انعام دادن مرسوم و کار ارزشمندی است


5. ولتاژ 220 ولت در دسترس شماست
خوشبختانه ولتاژ برق شهری مورد استفاده در ترانسیلوانیا 220 ولت است و بنابراین می توانید با خیال راحت از همه وسایل برقی خودتان در هرکجا که خواستید استفاده کنید و برای شارژ آنها نیازی به مبدل ندارید.

5. ولتاژ 220 ولت در دسترس شماست


6. تلفن همراه شما در آنجا کار می کند، فقط قبل از حرکت مطمئن شوید که خدمات دارید 
مطمئن شوید که با ارائه دهنده تلفن همراه خود تماس گرفته اید و به آنها اطلاع دهید که به رومانی سفر می کنید. به احتمال زیاد گزینه ای برای اضافه کردن یک سرویس بین المللی موقت از ارائه دهنده خود خواهید داشت. با داشتن برنامه های زیاد، می توانید انتخاب کنید که آن را برای یک ماه یا تا زمانی که به آن نیاز دارید ارتقا دهید. در اکثر مناطق ترانسیلوانیا، به ویژه در شهرها، پوشش تلفن همراه خوبی خواهید داشت.

6. تلفن همراه شما در آنجا کار می کند، فقط قبل از حرکت مطمئن شوید که خدمات دارید


 آشنایی با پربازدید ترین شهرهای محبوب رومانی



7. مردم به چند زبان صحبت می کنند، اما نیازی به فهمیدن آنها ندارید
ترانسیلوانیا اگرچه بخشی از رومانی است، ولی محل زندگی چندین ملیت است. علاوه بر زبان رومانیایی، تعداد زیادی هم به زبان مجارستانی صحبت می کنند. مانند بسیاری از مناطق در اروپا، این منطقه دارای تاریخ غنی است، با مرزهای اغلب در حال تغییر که منجر به این ترکیب از جمعیت در طول قرن ها شده است.
به دلیل این ترکیب ملیت ها، مردم ترانسیلوانیا چند ملیتی و روشن فکر هستند. بسیاری از آنها دو زبانه و به زبان انگلیسی مسلط هستند، بنابراین برای برقراری ارتباط در آنجا مشکلی نخواهید داشت. نسل جوان به خصوص از تمرین مهارت های زبانی خود با شما خوشحال می شوند.
با این حال، از آنجایی که علائم عمومی به زبان رسمی کشور هستند، هنوز هم فهمیدن چند کلمه رومانیایی به شما کمک می کند و اگر از مناطقی که به زبان مجارستانی صحبت می کنند بازدید کنید، دانستن چند کلمه به زبان مجارستانی برای شما کارساز است.

7. مردم به چند زبان صحبت می کنند، اما نیازی به فهمیدن آنها ندارید


8. به احتمال زیاد زمانی که آنجا هستید چند دوست پیدا خواهید کرد
مردم ترانسیلوانیا مهربان و به مهمان نوازی معروف هستند. آنها نه تنها تلاش خود را برای برقراری ارتباط با شما به زبان خودتان انجام می دهند، بلکه شما را به خانه هایشان دعوت می کنند و نمی گذارند بدون صرف یک وعده غذایی و نوشیدنی بیرون بروید.
و اگر در مورد هر یک از مکان هایی که می خواهید در مجاورت خود از آنها بازدید کنید بپرسید، آنها با خوشحالی شما را راهنمایی می کنند. آنها همه چیز، از اینکه کجا می توانید مقصد خود را پیدا کنید و چگونه به آنجا برسید تا داستان های شخصی، اسطوره ها و افسانه ها در مورد آن را به شما می گویند. حتی ممکن است پیشنهاد دهند که خودشان شما را به آنجا ببرند.

8. به احتمال زیاد زمانی که آنجا هستید چند دوست پیدا خواهید کرد


9. فرصتی برای کاوش در قلعه های قرون وسطایی، قلعه های دفاعی و کلیساهای مستحکم خواهید داشت.
ترانسیلوانیا مملو از قلعه‌ های قرون وسطایی، ارگ‌ ها و دژها است، بنابراین مهم نیست که کجا قرار دارید، تعدادی از آنها را در نزدیکی خود پیدا خواهید کرد. جای تعجب نیست که برام استوکر (Bram Stoker) این حومه شهر را برای داستان خون آشام خیالی خود انتخاب کرد. با این حال، قلعه بران از انتخاب شدن به عنوان بزرگترین یا دیدنی ترین قلعه ترانسیلوانیا، فاصله زیادی دارد.
این جایگاه به قلعه هونیادی (Hunyadi Castle) می رسد که به سبک گوتیک افسانه ای در بخش شرقی مرکز ترانسیلوانیا ساخته شده و یکی از بزرگترین و دیدنی ترین قلعه ها در تمام اروپا است. با این حال، قلعه‌ های بیشتری را در جنوب ترانسیلوانیا خواهید دید که برای محافظت از مرزها ساخته شده‌ اند و قلعه بران هم یکی از آنهاست.
همچنین در جنوب ترانسیلوانیا، دهکده هایی با کلیساهای مستحکم را خواهید دید که در مجموع یک میراث جهانی یونسکو هستند و هر کجا که بروید، بقایای قلعه‌ های کوچک، ارگ‌ ها یا قلعه‌ های قرون وسطایی را در مکان های مختلف ویرانه ها خواهید دید.
در شهرهای بزرگتر مانند کلوژ و براشوف، بخش‌ هایی از دیوارها و سنگرهای قدیمی را خواهید دید که زمانی از این شهرها محافظت می‌ کردند. اما هیچ‌ کدام از آنها به پای مرکز سیگی‌ شوآرا، با دیوارها و ساختمان‌ های دست نخورده‌اش نمی رسد. این تنها قلعه قرون وسطایی مسکونی در جنوب شرقی اروپا است و همچنین یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است.

9. فرصتی برای کاوش در قلعه های قرون وسطایی


10. جنگل های زیادی را در ترانسیلوانیا خواهید یافت
ترانسیلوانیا همچنین محل برخی از قدیمی ترین و متراکم ترین جنگل های اروپا است. حتی نامش هم این را نشان می دهد، چرا که ترانسیلوانیا در لاتین به معنای "بر فراز جنگل" است؛ trans = بیش از، silva = جنگل. جای تعجب نیست که این جنگل های عمیق خانه ای عالی برای اژدهایان جی کی رولینگ در سریال هری پاتر بود.
اگرچه شما اژدها در اینجا نمی بینید، اما حیات وحش را خواهید دید که به احتمال زیاد خرس هم در میان آنها خواهد بود. آخرین برخورد من حدود دو سال پیش در نزدیکی دریاچه سانتا آنا اتفاق افتاد، زمانی که یک خرس جوان را در یک فضای باز مشاهده کردم.
می‌ توانید یک راهنمای محلی پیدا کنید (مِدوِلز را امتحان کنید) تا شما را به منطقه‌ ای ببرد که می‌ توانید از یک کابین خلوت که به‌ خوبی از خرس‌ ها فاصله دارد به آنها نگاه کنید. یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها، از پناهگاه خرس در زارنستی (Zarnesti) دیدن کنید، جایی که آنها از خرس های آسیب دیده که نمی توانند در طبیعت زنده بمانند، مراقبت می کنند.
نکته: هرگز در طبیعت به خرس نزدیک نشوید و اگر به مناطقی رفتید که ممکن است خرس ها در آنجا حضور داشته باشند، همه غذاها و نوشیدنی های خود را پنهان کنید.

10. جنگل های زیادی را در ترانسیلوانیا خواهید یافت


11. شگفتی های طبیعی نادر و یک پارک تفریحی زیرزمینی با شهرت جهانی را خواهید یافت
در منطقه ای به نام سکلی لند (Székely-Land)، محل زندگی اقلیت سکلی مجارستانی، دریاچه خرس را خواهید دید که بزرگترین دریاچه گرمابی (چه از نظر سطحی و چه عمقی) در جهان و تنها دریاچه از این نوع در اروپا است. پدیده گرمابی به لایه ای از آب شیرین اطلاق می شود که روی سطح دریاچه نمک تشکیل شده و آن را عایق می کند و در نتیجه دمای آن را ثابت نگه می دارد. آب این دریاچه که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می‌ شود، بخشی از یک استراحتگاه اسپا است که می‌ توانید از آن دیدن کنید.
در نزدیکی کلوژ، دره توردا را خواهید دید، دره ای باریک با دیوارهای شیب دار که پر از غار است. این تنگه که یک اثر طبیعی و پناهگاه است، زیستگاه گیاهان و جانوران کمیاب یا در حال انقراض منحصر به فرد این منطقه است. در همان نزدیکی، پارک تفریحی و موزه زیرزمینی دیدنی و مشهور جهان، معدن نمک توردا، هزاران بازدید کننده بین المللی و محلی را به خود جذب می کند.

11. شگفتی های طبیعی نادر و یک پارک تفریحی زیرزمینی با شهرت جهانی را خواهید یافت


12. متوجه خواهید شد که ترانسیلوانیا واقعی حتی بهتر از نسخه خیالی آن است
شما خون آشام یا اژدهایی در ترانسیلوانیا نخواهید یافت، اما مردم صمیمی و شگفتی های زیبا و طبیعت و معماری را خواهید یافت. زمانی که آنجا را ترک کنید، متوجه خواهید شد که مکان واقعی این سرزمین بهتر از هر نسخه تخیلی آن است که ممکن است نام آن را شنیده باشید. مهم نیست که چه زمانی به این کشور سفر می کنید یا چه مدت اقامت داشته باشید، همیشه چیزی منحصر به فرد و خیره کننده در مورد ترانسیلوانیا خواهید یافت.

12. متوجه خواهید شد که ترانسیلوانیا واقعی حتی بهتر از نسخه خیالی آن است


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید