• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چرا باید از بورسای ترکیه بازدید کنیم؟

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۲/۱۳   تعداد بازدید : 1930   گروه مطلب : ایده های سفر


چرا باید از بورسای ترکیه بازدید کنیم؟

بورسا، چهارمین شهر بزرگ ترکیه در آناتولیست که در دامنه کوه اولوداغ واقع شده و غرق در اسرار و افسانه ها است. بورسا اولین پایتخت امپراتوری عثمانی از سال 1326 تا 1363 بود.
این یک شهر مدرن و پر رونق با مکان‌ های تاریخی فراوان است که قدمت آنها به دوران عثمانی و قبل از آن بر می‌ گردد، که می‌ توانید بدون نیاز به کنار آمدن با روبرو شدن انبوه گردشگرانی که اغلب زندگی بازدیدکنندگان در استانبول را دشوار می‌ کنند، از آن لذت ببرید. 
بورسا که در انتهای غربی جاده ابریشم واقع شده است، به دلیل بازار ابریشم و محصولات ابریشم باشکوه خود مشهور است. به اینها مسجد سبز، خاستگاه تئاتر سایه ترکیه، اسکندر کباب اصلی و تعداد زیادی پارک و فضاهای سبز که نام بورسا را به بورسای سبز تغییر داده اند را هم اضافه کنید و خواهید دید که چرا اینجا یکی از مکان های مورد علاقه من در ترکیه است و چرا شما هم باید بروید و از آن بازدید کنید. 

چگونه به بورسا برویم
رفتن به بورسا آسان است. اگر در استانبول هستید، زیباترین راه این است که با یک کشتی از ترمینال ینیکاپی (Yenikapi) به یالووا (Yalova)، (یک سفر دو ساعته) و از آنجا با اتوبوس به بورسا (که تقریبا یک ساعت طول می کشد) بروید. یا می توانید با اتوبوس مستقیم از ترمینال اتوبوس در استانبول به ترمینال بورسا (که یک سفر 3.5 ساعته است) بروید. سفر با قطار در ترکیه بسیار راحت است. شرکت‌ های زیادی وجود دارند که همه اتوبوس‌ های مدرن را با دو راننده و یک مهماندار که نوشیدنی‌ های سرد و گرم و میان وعده های کوچک را سرو می کند، بدون هزینه اضافی ارائه می دهند. شناخته شده ترین اپراتور مترو است.
زمانی که در بورسا هستید، می‌ توانید به یک تور با راهنما بروید، اما سفر با پای پیاده و به تنهایی سرگرم‌ کننده‌ تر و راحت تر است. چندین شرکت بین المللی در ترکیه، دفتر مرکزی خود را در بورسا دارند، به این معنی که زبان انگلیسی پایه به طور گسترده در آن صحبت می شود. در این سفر واژه مرحبا، که به معنای "سلام" است و کولای گلسین (kolai gelsin)، که یک خوش و بش جهانی است و به معنای "انشالله همه چیز برای شما آسان باشد" را بیاموزید. از این دو عبارت استفاده کنید و با لذت بردن از این تجربیات شگفت انگیز که بورسا را به شهری ضروری برای بازدید تبدیل می کند، درها به روی شما باز خواهند شد. 

1. از بازدید بازار ابریشم لذت ببرید
کوزا هان، که در ترکی به معنای بازار ابریشم است، در سال 1491 به دستور سلطان بایزید دوم به عنوان کاروانسرا، محل تجارت و مسافرخانه ای برای کاروان های ابریشم عبوری و حیوانات آنها ساخته شد. کرم‌ های ابریشم که از آسیای مرکزی نشأت می‌ گیرند، قرن‌ ها پیش به بورسا آورده شده‌ اند و باعث شکوفایی صنعت پر رونقی شده اند که ثروت شهر بر اساس آن بنا شده است. 
بنای مربعی بازار دارای دو ورودی و همچنین یک حیاط بزرگ و کوچک و دو گالری است که مغازه ها در آن قرار دارند. پس از ورود می توانید از تماشای معماری زیبای عثمانی در ساخت طاق‌ ها و ستون‌ ها، سنگ‌ های قرمز و سفید، حکاکی‌ های مرمر و همچنین کاشی‌ های آبی ایزنیک لذت ببرید. این کاشی‌ ها یکی از ویژگی‌ های اصلی مسجد آبی استانبول هستند.
یک فواره و یک بازار گل در ورودی وجود دارد، در ادامه به سمت حیاط بروید، جایی که چندین کافه چای، قهوه و شیرینی و کیک ترکی را به فروش می رسانند. یکی از جالب‌ ترین ویژگی‌ های بازار، وجود عکس‌ های فراوانی است که نحوه زندگی و کار کارگران ابریشم را در زمانی که ابریشم هنوز در آن مکان تولید می‌ شده و همچنین عکس‌ های امضا شده از افراد مشهور و سیاستمدارانی که از آن بازدید کرده اند را نشان می‌ دهد که برجسته‌ ترین آنها ملکه الیزابت دوم بوده است.
وقت خود را صرف کنید و از مغازه ای به مغازه دیگر قدم بزنید، جایی که بهترین و زیباترین روسری های ابریشمی، کراوات، لباس مجلسی و بسیاری موارد دیگر را خواهید یافت. برخی از آنها بسیار گران و برخی نیز مقرون به صرفه تر هستند. ترکیه همچنین به دلیل نقره‌ سازان ماهر خود مشهور است و سایر مغازه‌ ها مجموعه‌ های چای یا قهوه خوری از جنس نقره اصل می‌ فروشند.
در سفر به تاریخ و همچنین فرصتی برای خرید یک سوغات ارزشمند، زمان بسیار خوبی خواهید داشت. علاوه بر این برخلاف استانبول، مغازه داران در بورسا برای خرید اجناس خود شما را آزار نمی دهند، بنابراین تجربه بسیار لذت بخشی خواهد بود.

1. از بازدید بازار ابریشم لذت ببرید


2. در موزه کاراگوز خوش بگذرانید
هنگام بازدید از مغازه ها و بازارها تقریبا در هر شهر ترکیه، دو چهره متمایز شبح مانند از مردی را خواهید دید که گاهی رنگی و گاهی سیاه و سفید هستند و شاید از خود بپرسید که آنها چه کسانی یا چه چیزی هستند. نام آنها کاراگوز و هاجیوات (Hacivat) است و آنها شخصیت های اصلی نمایش معروف سایه ترکی هستند. 
این شکل از سرگرمی از دهه 1500 رایج بوده است و تا به امروز نیز، نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم ادامه داشته چرا که دیالوگ های آن اغلب طنزآمیز هستند. این دو نفر شخصیت های تاریخی هستند که اصالتا اهل بورسا هستند. زمانی که یک مسجد بزرگ ساخته شد، آنها کارگر ساختمانی بودند، اما آنها همچنین افراد شوخ طبعی بودند که با مزخرفات خود آنقدر حواس همکاران خود را پرت می کردند که سلطان چنان عصبانی شد که آنها را اعدام کرد. با این حال، مردم چنان دلتنگ آنها شدند که این سنت ادامه یافت.
همه اینها و هر چیزی که مربوط به تئاتر سایه ترکیه است را می توان در موزه منحصر به فرد کاراگوز مشاهده کرد.
یک عروسک‌ باز استاد نیز در دسترس است تا (به انگلیسی) نه تنها پیشینه هنر و نحوه بازی با عروسک‌ ها، بلکه نحوه ساخت آنها با دست از پوست نازک شتر را نیز توضیح دهد. با کمی خوش شانسی ممکن است یک اجرا را ببینید و لذت ببرید، حتی اگر یک کلمه از آن را متوجه نشوید. 

2. در موزه کاراگوز خوش بگذرانید


3. از تماشای مسجد و مقبره سبز شگفت زده شوید
همان جایگاهی که مسجد بلو برای استانبول دارد، مسجد و مقبره سبز برای بورسا دارد. این مسجد بین سال های 1415 تا 1419 به نمایندگی از سلطان محمد ساخته شد. همانطور که به مسجد نزدیک می شوید، به دروازه ای استالاکتیت مانند نگاه خواهید کرد که با کاشی های سبز و طلایی پوشانده شده است. 
فضای داخلی نیز نمونه ای بارز از معماری و هنر عثمانی است، که دوباره تحت سلطه شکوه کاشی های سبز درخشانی است که توسط لوسترهای عظیم روشن شده اند. مقبره سلطان و مقبره پسران و دخترش نیز در ساختمانی مشابه بر روی تپه ای درست روبروی مسجد است. 
به یاد داشته باشید: هنگام بازدید از مسجد در ترکیه، باید کفش های خود را درآورید و سر و شانه های خود را بپوشانید. اگر در ورودی سارونگ در نظر گرفته نشده باشد، آقایان باید شلوار بلند بپوشند و خانم ها هم باید روسری داشته باشند.

3. از تماشای مسجد و مقبره سبز شگفت زده شوید


4. بهترین پیاده روی را در بورسا تجربه کنید
کاوش در بورسا با پای پیاده آسان است. جاده اصلی در امتداد رودخانه گوکدره می گذرد، که انشعابی از رودخانه نیلوفر است و به پل ایرگاندی منتهی می شود. این یک پل سنگی تک قوسی است و همچنین یکی از تنها سه پل در جهان است که روی آن مغازه‌ هایی وجود دارد. مواردی که در اینجا هستند را باید حتما ببینید، چرا که هنرمندان در آن مجسمه‌ های عروسکی سنتی می‌ سازند و می‌ فروشند.
سربالایی را طی کنید تا به دروازه حصار، تنها دروازه باقیمانده از دیوار شهر باستانی برسید و برای پیاده روی نسبتا شیب دار و ناهمواری آماده شوید که شما را به بخش قدیمی بورسا می رساند که پر از خانه های چوبی سنتی است. در زیرزمین‌ ها، خارق‌ العاده‌ ترین مغازه‌ های صنایع دستی قالی‌ بافان و نقره‌ سازان را خواهید دید. این مسیر در نهایت به مسجد سبز ختم می شود.

4. بهترین پیاده روی را در بورسا تجربه کنید


بهترین رستوران های بورسا
تا زمانی که از مکانی که کباب ترکی در آن برای اولین بار ارائه شده است بازدید نکنید، نمی دانید کباب واقعی چیست. در اینجا تکه های نازک برش خورده گوشت بره را روی سیخ چرخان کباب می کنند. این غذا با سس گوجه‌ فرنگی تند و چند قاشق ماست سرو می‌ شود و کره آب شده را روی آن می ریزند. همه اینها درون یک نان پیتا پیچیده می شود. 
همه چیز در سال 1867 توسط قصاب بورسا اسکندر بی آغاز شد که همچنین یک رستوران کوچک واقع در یک خانه آبی را اداره می کرد. یک روز او به این فکر افتاد که سیخ کباب را به جای حالت افقی به صورت عمودی بچرخاند، که گوشت را پخته و آب آن را بهتر حفظ می کند و در زمان چکه کردن، روغن در آتش ذغال می چکد.
امروزه رستوران اسکندر کباب یک مکان دیدنی در بورسا است که هنوز توسط اعضای خانواده او اداره می شود. برای یک انتظار طولانی آماده باشید، اما بدانید که این غذا ارزشش را خواهد داشت. در حالی که منتظر هستید، می‌ توانید به عکس‌ های بسیاری از تاریخچه این غذای معروف جهانی نگاه کنید که قرار است از آن لذت ببرید. 
اگر استیک آبدار و کوفته (کوفته ترکی) را دوست دارید، Uzan et Mangal مکانی عالی برای خوردن این غذاها است. یکی دیگر از مراکزی که توصیه می کنم رستوران سلجوک است.

بهترین رستوران های بورسا


بهترین فروشگاه های بورسا
بورسا مکانی عالی برای خرید است. به غیر از بازار ابریشم، ممکن است به دنبال فرش، کاشی، سرامیک یا منسوجات دیگر باشید. در خیابان های کوچک اطراف مقبره و مسجد سبز، مغازه های زیادی وجود دارد که همه این کالاها را می فروشند.
بورسا که یک شهر نسبتا بین المللی است و یک مرکز خرید مدرن نیز دارد. از گشت و گذار در مرکز خرید بسیار زیبای کنت میدانی لذت ببرید، که دارای بوتیک ها و جواهر فروشی های بسیار است.

بهترین فروشگاه های بورسا


بهترین مکان برای اقامت در بورسا
توصیه می‌ کنم از چشمه‌ های آب‌ گرم و آب‌های درمانی استفاده کنید که بورسا به آنها شهرت دارد و در هتل بی‌ بی چلیک پالاس اقامت کنید، که من هم در زمان بازدیدم در آن اقامت کردم.
اگر به دنبال جایی دنج هستید، هتل بوتیک 7 اتاق را ببینید.

بهترین مکان برای اقامت در بورسا


نکات
شما به راحتی می توانید دو روز را در بورسا بگذرانید و حتی ممکن است بخواهید با تله کابین سفری به کوه اولوداغ داشته باشید.
بورسا مقصدی است که ارزش سفر در تابستان یا زمستان را دارد. با کاوش این شهر بدون پیوستن به تور، بیشترین بهره را از سفر خود خواهید برد، فقط مطمئن شوید که کفش های راحتی دارید زیرا خیابان های قسمت های قدیمی شهر سنگفرش شده اند. 

منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید