• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 مکان جذاب کاملا ممنوع برای بازدید در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱/۱۶   تعداد بازدید : 3123   گروه مطلب : دیدنی ها


معرفی 10 مکان جذاب کاملا ممنوع برای بازدید در سراسر جهان

با وجود جهانی شدن، فناوری و پیشرفت‌ های حمل‌ و نقل، هنوز مکان‌ هایی در جهان وجود دارند که به سادگی نمی‌ توانید از آنها بازدید کنید.
در حالی که برخی از ما به اکتشاف فضایی و استعمار مریخ علاقه داریم، حقیقت این است که برخی از بخش‌ های سیاره ما هنوز عملا بکر یا حتی فراموش شده هستند.
مناطق دیگر یا پایگاه‌ های نظامی و دارای اسرار جاسوسی هستند، یا حتی به این دلیل که «شبح زده هستند» برای عموم ممنوع شده‌ اند. 
فهرستی از 10 مکان جذاب که بازدید از آنها کاملا ممنوع است را در زیر مشاهده کنید.

اتاق 39، کره شمالی
به گفته روزنامه نگار کلی اولسن، "اتاق 39 یکی از مخفی ترین سازمان ها در محرمانه ترین دولت جهان است."
گفته می‌ شود اتاق 39 که در اواخر دهه 1970 ایجاد شد، در داخل ساختمان حزب کارگران در پیونگ یانگ قرار دارد و بنا به گفته برخی منابع، نام خود را از دفتری گرفته است که در روزهای اولیه تشکیل در مقر اصلی حزب بود. 
اگرچه اطلاعات رسمی زیادی در مورد این اتاق به دلیل محرمانه بودن فعالیت‌ های آن وجود ندارد، اعتقاد بر این است که این اتاق از طریق شرکت‌ های تجاری، اعم از قانونی و غیرقانونی، با فعالیت‌ هایی از جعل تا فروش طلا، مواد مخدر یا اسلحه، سرمایه جمع‌ آوری می‌ کند.
این شبکه با شرکت های حاضر در نقاط مختلف جهان تخمین زده می شود که توانسته است سالانه تا 2 میلیارد دلار به کره شمالی کمک کند. حدس زده می‌ شود که اتاق 39 می‌ تواند پشت جعل اسکناس‌ های 100 دلاری «سوپرنوت» باشد که طی دهه‌ ها صادر شده‌ اند.

اتاق 39، کره شمالی


خزانه کوکاکولا در آتلانتا، ایالات متحده
دستور تهیه کوکاکولا به عنوان یکی از بهترین اسرار حفظ شده در جهان شناخته می شود و آنها آن را با گذاشتن در یک خزانه امنیتی بزرگ مخفی نگه می دارند.
از زمانی که این فرمول در سال 1886 توسط جان پمبرتون در آتلانتا ایجاد شد، این فرمول به شدت محافظت شده است و تعداد کمی از افراد توانسته‌ اند به آن دست پیدا کنند.
این نوشابه و شرکت آن در سال 1919 توسط گروهی از سرمایه گذاران به رهبری ارنست وودراف خریداری شد و از سال 1920، دستور تهیه آن در یک بانک نیویورک نگهداری شد و در سال 1925 به بانک تراست کمپانی در آتلانتا منتقل شد. 
در سال 2011، این شرکت تصمیم گرفت دستور تهیه معروف کوکاکولا را به موزه آتلانتا منتقل کند، اما در حالی که گردشگران زیادی هر ساله از این امکانات بازدید می کنند، تنها افراد کم و منحصر به فرد هستند که می توانند از درهای خزانه عبور کنند.

خزانه کوکاکولا در آتلانتا، ایالات متحده


جزیره مار یا کوییمادا گرانده (Queimada Grande)، برزیل
این جزیره که در 100 کیلومتری ساحل سائوپائولو قرار دارد، ممکن است مکانی ایده‌ آل برای گم شدن در طبیعت به نظر برسد، اما حقیقت این است که برای دهه‌ ها اینجا مکان خالی از سکنه بوده است، زیرا به طور کامل توسط مارهای کشنده مورد تهاجم قرار گرفته است.
بین یک تا پنج مار در هر متر مربع در این جزیره ساکن هستند و اگر این به اندازه کافی وحشتناک نیست، شایان ذکر است که مارهایی که در اینجا زندگی می کنند یکی از سمی ترین مارهای جهان هستند.
افعی گلدن لنسهد ممکن است تا نیم متر طول داشته باشد و با سمی قوی و سریع می تواند گوشت اطراف نیش خود را حل کند.
به همین دلیل است که دولت برزیل صراحتا بازدید از این جزیره را ممنوع کرده است.

جزیره مار یا کوییمادا گرانده (Queimada Grande)، برزیل


جزایر سنتینل شمالی، آندامان و نیکوبار
در حالی که بقیه جزایر در این مجمع الجزایر تا حدودی بزرگتر و شناخته شده تر هستند، سنتینل شمالی پر از جنگل های حرا بوده و توسط مرجان ها احاطه شده است و تقریبا دست نخورده باقی مانده است. اینجا شاید شبیه بهشت به نظر برسد، اما این جزیره نمی تواند دورتر از این باشد.
در حالی که جغرافیا آن را به یکی از منزوی‌ ترین مکان‌ های روی زمین تبدیل کرده است، یکی از معدود قبایل بدون تماس با جهان خارج در آن زندگی می‌ کنند. مردم بومی این جزیره که به آنها سنتینلز می گویند، عملا هیچ تاثیری از دنیای مدرن نگرفته اند.
در طول تاریخ، برخورد این قبیله با مردم با خشونت همراه بوده است. در سال 2006، آنها دو ماهیگیر را کشتند که قایق آنها توسط جریان آب به سواحل آنها کشیده شده بود.
به گفته گاردین، یک منطقه محدود پنج کیلومتری مانع از ورود بازدیدکنندگان به این قلمرو می شود.
به گفته Survival، یک سازمان غیردولتی برای حقوق مردمان بومی و قبیله ای، دولت هند از هرگونه برنامه ریزی برای تماس با سنتینلز خودداری کرده است.
کل قبیله می تواند توسط بیماری هایی که در برابر آنها مصونیت ندارند از بین برود، به همین دلیل است که مقامات به تمایل آنها برای عدم تماس احترام می گذارند.

جزایر سنتینل شمالی، آندامان و نیکوبار


 فهرست انتظار دو ساله برای بازدید از غار اینفینیت در ویتنام



قلعه بانگره، هند
بین جیپور و الوار در راجستان ویرانه های پادشاهی باشکوهی قرار دارد. این قلعه توسط حاکم امبر کاچاواها برای کوچکترین پسرش در سال 1573 ساخته شد و به تدریج جمعیت آن کاهش یافت تا اینکه در سال 1783 قحطی شدید روستاییان را که هنوز در آنجا زندگی می کردند مجبور به فرار کرد. افسانه های محلی بیان می کنند که دلیل نابود شدن پادشاهی، نفرین شدن قلعه بود.
طبق تایمز آو ایندیا، به عنوان تنها محل شبح زده در هند که «از نظر قانونی به رسمیت شناخته شده است»، یک مجوز دولتی لازم است تا بتوان قبل از طلوع آفتاب یا بعد از غروب آفتاب وارد آن شد.
اگرچه گفته می شود دلیل آن حیوانات وحشی و شب زنده داری مانند ببرها و نبود نور مصنوعی در این منطقه است، اما هیچ کس نمی داند چه چیز دیگری می تواند در کمین خرابه ها باشد.

قلعه بانگره، هند


جزیره برادر شمالی، ایالات متحده
هر ساله نیویورک پذیرای میلیون ها گردشگر است که مشتاق بازدید از هر گوشه شهر، به جز یک مورد هستند.
دسترسی به جزیره برادر شمالی بدون مجوز قبلی ممنوع است زیرا تمام ساختمان های آن بصورت خطرناکی از بین رفته اند. در داخل جزیره، طبیعت همچنان به بلعیدن سازه ها و ویرانه های متروکه ای که زمانی بیمارستان قرنطینه شهر بودند، ادامه می دهد.
برای اولین بار در سال 1614 ادعا شد تاریخ گذشته جزیره برادر شمالی با مرگ و بیماری در هم آمیخته است؛ در دهه 1880 و درست در دهه 1940، افراد مبتلا به بیماری های بسیار مسری در این مکان قرنطینه شدند. تمام کسانی که در آنجا جان باختند در سردخانه جزیره نگهداری شدند. از این محل از سال 1951 به عنوان مرکز بازپروری معتادان به مواد مخدر استفاده می شد.
در سال 1963، جزیره برادر شمالی متروکه و به مالکیت اداره پارک ها و تفریحات شهر نیویورک تبدیل شد که اکنون این مکان را به عنوان پناهگاه پرندگان مدیریت می کند.

جزیره برادر شمالی، ایالات متحده


دیگو گارسیا، سرزمین های خارج از کشور بریتانیا
دیگو گارسیا که بین شرق آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی واقع شده است، یک سرزمین استراتژیک مهم برای نیروی دریایی ایالات متحده است که یک پایگاه نظامی بزرگ در آنجا دارد. بر اساس گزارش گاردین، همچنین گفته می شود که برخی از مهم ترین سایت های سیاه شناور سازمان سیا می توانند در این منطقه واقع شوند.
در طول جنگ سرد، بریتانیا جزیره مرجانی را به مدت 50 سال به ایالات متحده اجاره داد، اما این جزیره خالی از سکنه نبود، بنابراین قبل از اجاره آن، دولت بریتانیا حدود دو هزار چاگوسی را از آن اخراج کرد. بین سال های 1968 و 1973، این ساکنان به زور به موریس، سیشل و دیگر مناطق بریتانیا فرستاده شدند. 
از آن زمان، ساکنان جزیره بدون موفقیت خواستار حق بازگشت به خانه های خود شده اند. مدت اجاره دیگو گارسیا در سال 2016 به پایان رسید، اما انگلیس قرارداد را برای 20 سال دیگر تمدید کرد.

دیگو گارسیا، سرزمین های خارج از کشور بریتانیا


باشگاه سفید (The White's Club)، انگلستان
هنوز به طرز باورنکردنی مکان‌ های خاصی در جهان وجود دارد که دسترسی زنان به آنها ممنوع است. معروف‌ ترین آنها احتمالا کلوپ‌ های آقایان است که در فرهنگ بریتانیا بسیار محبوب هستند.
اعضای باشگاه سفید که در سال 1693 تاسیس شد و در خیابان سنت جیمز 37 در پیکادیلی واقع شده است، رهبران سیاسی، بانکداران ارشد و حتی وارثان تاج و تخت بریتانیا هستند. 
محدودیت برای ورود زنان آنقدر سخت است که فقط ملکه الیزابت توانسته است وارد آن شود.
به گزارش تلگراف، در سال 2013 دیوید کامرون داوطلبانه باشگاه منتخب را ترک کرد و گفت: "من متاسفم که باشگاه، زنان را به عنوان عضو نمی پذیرد. من این را در عصر کنونی غیرقابل توضیح می دانم، واقعا آن را ترک می کنم."
تعداد اعضای قدیمی ترین و نخبه ترین باشگاه آقایان لندن به 500 نفر کاهش یافته است و گفته می شود که کافه آن 200 سال است که بسته نشده است.

باشگاه سفید (The White's Club)، انگلستان


جزیره سورتسی (Surtsey Island)، ایسلند
جزیره سورتسی در ایسلند فقط 55 سال پیش در یک فوران آتشفشانی شکل گرفت، که به این معنی بود که دانشمندان فرصت منحصر به فردی داشتند تا تولد و تکامل یک اکوسیستم را از ابتدا مشاهده کنند. این رویداد جذاب دقیقا همان چیزی است که دسترسی آن را به سایر نقاط جهان محدود می کند.
همه چیز در سال 1963 آغاز شد، زمانی که یک فوران آتشفشانی شدید در 32 کیلومتری جنوب ایسلند منجر به تشکیل سورتسی، یکی از جوان ترین جزایر روی کره زمین شد. از آن زمان به دلیل فرسایش آبی و بادی، وسعت جزیره کاهش یافته است.
تحقیقات انجمن تحقیقات سورتسی تخمین زده است که با توجه به نرخ فعلی فرسایش، سورتسی می تواند تا سال 2100 در سطح دریا باشد.
باکتری ها، قارچ ها و کپک ها اولین موجوداتی بودند که به جزیره رسیدند. پس از آن، تعداد گونه های جانوری و گیاهی به طور تصاعدی افزایش یافت.
طبق گزارش یونسکو، در حال حاضر تخمین زده می شود که حدود 89 گونه پرنده و 335 بی مهره در این منطقه زندگی می کنند.
برای اینکه در این پیشرفت تغییری ایجاد نشود، فقط محققان مجاز به بازدید از جزیره هستند.

جزیره سورتسی (Surtsey Island)، ایسلند


موزه آموزش امنیت ملی جیانگ سو، چین
در سال 2009 چین درهای موزه ملی جاسوسی خود را باز کرد.
مجموعه موزه آموزش امنیت ملی جیانگ سو که در نانجینگ واقع شده است، تاریخ جاسوسی و سرویس های اطلاعاتی مخفی را از روزهای اولیه حزب کمونیست چین تا اواخر دهه 1920 به نمایش می گذارد.
در حالی که بررسی سلاح‌ های تبدیل شده به اشیاء معمولی، دوربین‌ های جاسوسی یا دستگاه‌ های شنود ممکن است بازدید جالبی به نظر برسد، موزه کاملا برای عموم باز نیست و ورود خارجی‌ها کاملا ممنوع است.
گرفتن تصاویر یادگاری نیز بسیار سخت است و برای آن دسته از شهروندانی که اجازه ورود دارند، گرفتن عکس کاملا ممنوع است.

موزه آموزش امنیت ملی جیانگ سو، چین


منبع: businessinsider





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید