• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


افتتاح بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۶/۸   تعداد بازدید : 12942   گروه مطلب : ترین ها


افتتاح بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین

در امتداد منطقه ژانژاکی گرند کانیون چین و ارتفاع 300 متری بالاتر از سطح زمین یک پل شیشه ای وحشتناک قرار گرفته است. پل شیشه ای ژانژاکی گرند کانیون در بیستم آگوست (بیست و نهم مرداد) در استان هونان افتتاح شد و در حال حاضر بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای در جهان می باشد. این پل با طول بیش از 427 متر و عرض 1.82 متر پذیرای بیش از 800 بازدیدکننده در یک زمان خواهد بود. این پل توسط معمار حیم دوتام طراحی و طبقه پل آن از 99 پَنل شیشه ای چند لایه ای تشکیل شده است. با توجه به طراحی منحصر به فرد این پل بازدیدکنندگان فرصت تماشای ارتفاعی از سطح زمین، که روی آن ایستاده اند را پیدا می کنند. 


بازدیدکنندگان در امتداد پل شیشه ای ژنگاجیا گرند کانیون

بازدیدکنندگان در امتداد پل شیشه ای ژنگاجیا گرند کانیون
بازدیدکنندگان در امتداد پل شیشه ای ژنگاجیا گرند کانیون در بیستم آگوست سال 2016


افتتاح بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین


طراح پل شیشه ای ژانژاگی دوتام در بیانیه ای گفت: این پل به صورت یک پل نامرئی که در میان ابرها ناپدید می شود، طراحی شده است. ساخت این پل در حدود 3.4 میلیون دلار هزینه برده و بنا به تاریخ پیشرفت قرار داد آن می بایست در اوایل تابستان افتتاح می شد، اما به دلیل بازبینی بیشتر و بازرسی مسائل ایمنی این تاریخ به زمان دیرتری موکول شد. در ماه ژوئن از داوطلبان دعوت شد برای امتحان قدرت دوام و استحکام این پل ضربات شدید و محکمی را با پتک به آن وارد کنند، همچنین برای اطمینان بیشتر مقاومت آن یک ماشین در سراسر این پل به حرکت درآمد.


یک مرد در حال ضربه زدن به پل شیشه ای ژانژاگی گرند کانیون
یک مرد در حال ضربه زدن به پل شیشه ای ژانژاگی گرند کانیون با پتک در طی مراسم آزمون استقامت در تاریخ 25 ژوئن سال 2016.

پل شیشه ای ژانژاگی یکی از قابل توجه ترین پیاده روهای شیشه ای که در طول چند سال اخیر در چین ساخته شده، می باشد. در اوایل تابستان یک اسکای واک شیشه ای (راهرو هوایی که ساختمان ها را از بالا به هم مرتبط می کند) 88 طبقه در خارج از برج جین مائو شانگهای افتتاح شد. این اسکای واک هیجانی مشابه پل شیشه ای ژانژاگی را دارد. در سپتامبر سال 2015 پل بِریو من (مرد شجاع) در پارک ملی زمین شناسی شاینییوژا و در ضلع هِنان استان یوتانی مَونتینز ساخته و در همان ماه افتتاح شد. این پل در ارتفاع 1067 متری از یک سطح محکم و مطمئن بنا شده اما بعد از گذشت تقریبا دو هفته از افتتاح آن در یکی از لایه های پنل های شیشه ای ترکی مشاهد شد و این امر باعث بسته شدن موقتی آن کردید. با توجه به اخبار سی بی اِس آزمون ایمنی برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکل مشابه ای طراحی شده است. هر چند پروژه ساخت پل ژانژاگی به پایان رسیده و عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند اما برنامه پرش از ارتفاع به کمک یک طناب 152 متری از بلندترین پل دنیا برای استفاده علاقمندان به انجام فعالیت های مهیج در ماه ژوئن سال 2017 افتتاح خواهد شد. پس اگر عبور از این پل شیشه ای میزان آدرنالین خونتان را افزایش نداده و پمپاژ خون به قلبتان زیاد نشده، برای تجربه این برنامه هیجان انگیز فقط کافیست تا تابستان سال آینده صبر کنید.

 بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین


منبع: businessinsider




نظرها

  • 0 0

    بسيار زيبا و عالي بيشتر به اقتدار انسان پي بردم

    • 0 0

      سلام غزاله جان، از نظرتون سپاسگذاریم

  • 0 0

    بابا اینکه چیزی نیست ! بیا شمال ببین برای جذب توریست چه اشیای باقیمتی میرزیم کنار دریا تا خوشگل بشه !!!!!!!! ازنوار...... گرفته تا انواع بسته بندیهای اغذیه و... خلاصه ما خیلی فرهنگمون ازاونا بالاتره!!! بیخیال فاصله علمی و.... بای

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید