• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 7 مکان در سراسر جهان برای یافتن اژدها آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۸/۱۷   تعداد بازدید : 10165   گروه مطلب : دیدنی ها


با 7 مکان در سراسر جهان برای یافتن اژدها آشنا شوید

تعداد بسیار کمی از کشورها در جهان هستند که نوعی ارتباط یا افسانه ای از اژدها نداشته باشند. با وجود افسانه ها، داستان ها و تصاویر فراوان از اژدها، عجیب است که آن ها به عنوان موجودات افسانه ای شناخته می شوند. اگر اژدها هرگز جز در تخیلات ما وجود نداشته است، چگونه مردم کشورهای بسیار دور از هم روی این کره خاکی با یک موجود تقریباً با یک ظاهر و رفتار مشابه روبرو شده اند؟ 
من شخصاً یک اژدهای خوب را دوست دارم، چون در زمان نشان اژدهای زودیاک چینی متولد شده ام و اگر می توانستم یک اژدهای خانگی داشته باشم (یک بچه اژدها)، مطمئناً این کار را می کردم. من قاطعانه معتقدم که در زمان هایی در جایی اژدها وجود داشته است. بله، ممکن است آن ها با دایناسورها اشتباه گرفته شده باشند (فقط یک عکس از پتروداکتیل دیمورفودون ماکرونیکس را ببینید)، و اینکه آیا آن ها واقعاً از دهان خود آتش بیرون می دادند و شاهزاده ها را می خوردند هنوز ثابت نشده است، اما به نظر می رسد که در مورد اعتقاد به اژدها، مکان های زیر با من موافق هستند. 
در اینجا چند مقصد عالی برای دیدن اشکال مختلف اژدها معرفی شده است.

1. کاله، فرانسه
بیایید با یکی از شگفت انگیزترین اژدهایان شروع کنیم؛ یکی که در واقع با ۱۰ متر ارتفاع، ۲۵ متر طول، و طول بال بیش از ۱۶ متر، به اندازه یک اژدها است. درست مانند یک اژدها که ممکن است تصور کنید راه می رود و حرکت می کند و حتی می توانید سوار آن شوید. اژدهای کاله، حاصل کار Machines de lIle در نانت، یک شگفتی مکانیکی است، درست مانند فیل نانت که بسیار واقعی است و نمی توان آن را موجودی برای نمایشگاه نامید. 
نکته: وقتی در کاله هستید مطمئن شوید مجسمه «ساکنان شهر کالاس» رودین را در جلوی تالار زیبا مشاهده می کنید.

1. کاله، فرانسه


2. ولز
در بریتانیا یک کشور با اژدهای افتخار آمیز را خواهید یافت، ولز. در افسانه اینجا نه تنها یک اژدها، بلکه دو تا وجود دارد، که یکی سفید و دیگری قرمز است. در داستان ولز دو اژدها در حال جنگ هستند و دومی که به رنگ قرمز است برنده نبرد می شود، بنابراین گشت و گذار در این کشور بدون برخورد با اژدهای (قرمز) دشوار خواهد بود. در این کشور اژدها در مغازه های سوغات فروشی فروخته می شود، کنار قلعه های باستانی می نشیند، در هزارتوی شاه آرتور آویزان شده و بر روی پرچم ملی نشان داده شده است. 
نکته: برای کسانی که با نوه ها و یا با بچه های کوچک خود سفر می کنند، می توانید برنامه ای را دانلود کنید که به شما امکان می دهد در ولز اژدها بگیرید.

2. ولز


3. هوئه (Hue)، ویتنام
شهر امپراتوری هوئه در مرکز ویتنام مرا مجذوب تمام اژدهایان مختلفی کرد که در ارگ وسیع امپراتوری یافت می شوند. در هر گوشه ای از دیوارهای به طول حدود ۱۰ کیلومتر در اطراف محوطه های تاریخی اژدهایی وجود دارد. آن ها روی پشت بام ها، درها، روی گلدان ها و در معابد ظاهر می شوند و به نظر می رسد هر کدام با دیگری متفاوت است. این مکان بهشت علاقه مندان به اژدها است.
نکته: وقتی در هوئه هستید شانس قایقرانی در رودخانه پرفیوم را از دست ندهید، این یک تجربه جادویی است.

3. هوئه (Hue)، ویتنام


 معرفی 10 مورد از عجیب ترین درختان سراسر دنیا



4. جزیره کومودو، اندونزی
هنوز جایی در جهان وجود دارد که اژدهایان واقعی در آن وجود دارند. در پارک ملی کومودو (نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو) در جزیره کومودو، یکی از 17500 جزیره عجیب اندونزی، می توانید در یک تور دارای راهنما با بزرگترین مارمولک جهان، اژدهای کومودو از نزدیک آشنا شوید.
نکته: اژدهای کومودو به دلیل شیوه تولید مثل بسیار ویژه ای که دارد در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، بنابراین اگر می توانید لطفاً به پارک ملی کمک مالی کنید.

4. جزیره کومودو، اندونزی


5. هنگ کنگ و چین
در چین و هنگ کنگ، اژدها یک رویداد بزرگ است و همیشه وجود داشته است. این موجودات در افسانه ها و اسطوره ها، خرافات، در کاشی های ماجونگ (MahJong)، در قایق های اژدها و علائم زودیاک چینی وجود داشته اند. حتی آب و هوا توسط اژدها کنترل می شود. هیچ جشنی وجود ندارد که رقص اژدها در آن اجرا نشود. آن ها در اشکال و اندازه های مختلف ظاهر می شوند و معمولاً دارای یک سر بزرگ و یک بدن مار مانند بلند و رنگارنگ هستند. اسطوره شناسی می گوید یک ماهی کپور از بالای دروازه اژدها بر فراز آبشاری پرید و تبدیل به یکی از این اژدهایان شده است. با وجود یک داستان طویل، بسیاری معتقدند که آبشار جیولونگ همان آبشار است.
نکته: در 10 فوریه سال 2024، اژدها قرار است بر اساس تقویم چینی سال آینده را کنترل کند. بنابراین اگر از طرفداران اژدها هستید، این روز را در تقویم خود علامت گذاری کنید و به جایی بروید که سال نو چینی جشن گرفته می شود.

5. هنگ کنگ و چین


6. اسلو، نروژ
وایکینگ ها یک یا دو چیز درباره اژدها می دانستند. اگر به فیلم انیمیشن دوست داشتنی «چطور اژدهای خود را آموزش دهید» (محصول سال ۲۰۱۰) باور دارید، آن ها حتی اژدها را به پرواز در آوردند. اما به طور جدی، وقتی به تاریخ وایکینگ های نروژ و اسطوره های نروژی نگاه می کنید، اژدهایانی را خواهید دید که در همه جا به آن ها اشاره شده است و البته به زیبایی اژدهایان انیمیشنی نیستند. هنگام بازدید از نروژ، از اشکال پیچیده در موزه کشتی وایکینگ گرفته تا جواهرات و تزئینات روی ساختمان، باید همه چیز را نگاه کنید. 
نکته: برای تماشای تصویر مدرن تری از یک اژدها، از کلیسای شگفت انگیز راویبو استاو (Raveebu Stave) در ۲۴۰ کیلومتری شمال اسلو دیدن کنید که مجسمه اژدهای براقی در پارک آن وجود دارد.

6. اسلو، نروژ


7. بوتان
ولز تنها کشوری نیست که روی پرچم خود اژدها دارد، و بوتان هم دارد. در این کشور هیمالیایی، دروک (Druk) افسانه ای یا اژدهای تندر، نماد ملی کشور است و در همه جا ظاهر می شود. این کشور سرزمین اژدهای تندر یا پادشاهی دروک نامیده می شود و آن بخشی از سرود ملی است. علیرغم نام ترسناکش، این اژدها در واقع دوست داشتنی است. افسانه ها ادعا می کنند که صدای رعد و برقی که در کوه ها می پیچد در واقع غرش اژدها است. 
نکته: بوتان هنوز هم یکی از مکان هایی است که دسترسی به آن دشوار است، بنابراین بهتر است به عنوان بخشی از یک تور برای کاهش استرس خود به این کشور سفر کنید. 

7. بوتان


منبع: travelawaits 





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید