• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مناظر عجیب روی زمین که به نظر می رسد متعلق به سیارات دیگر هستند

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۶/۱۵   تعداد بازدید : 2136   گروه مطلب : دیدنی ها


مناظر عجیب روی زمین که به نظر می رسد متعلق به سیارات دیگر هستند

اگر دوست دارید چیزهای غیرمعمول را جستجو کنید، جستجوی شما در اینجا به پایان می رسد. مکان های ذکر شده در زیر به دلیل منحصر به فرد بودن، قطعا باعث می شود احساس کنید در یک سیاره دیگر هستید. این مکان های ذکر شده در زیر ممکن است کاملا عجیب و غریب به نظر برسند اما در واقع در زمین وجود دارند. این مکان ها بر روی زمین به دلیل مناظر عجیب و غریب نفس شما را در سینه حبس خواهند کرد. این مناظر به قدری عجیب به نظر می رسند که احساس خواهید کرد وارد دنیای دیگری شده اید. 

آبفشان فلای (Fly Geyser) در نوادا 
آبفشان فلای نام دیگری نیز دارد که آبفشان فلای رنچ (Fly Ranch Geyser) است. این آبفشان زمین گرمایی ساخته دست بشر است و در شهرستان واشو در نوادا واقع شده است. این آبفشان کاملا در اثر یک پدیده طبیعی که به طور اتفاقی در اثر حفر چاه ایجاد می شود به وجود نیامده است. این آبفشان از مجموعه ای از مواد معدنی مختلف تشکیل شده اما جلبک های ترموفیل دلیل اصلی درخشش آن است.

آبفشان فلای (Fly Geyser) در نوادا


پاموکاله (Pamukkale) در ترکیه
این مکان در جنوب غربی ترکیه در اروپا واقع شده است و به نام قلعه پنبه ای معروف است که کاملا مناسب این مکان است. پاموکاله در واقع در دره رود مندرس قرار دارد و جابجایی گسل دلیل جوشیدن چشمه های آب گرم آن است. تراس های سنگ آهک سفید از مدت ها قبل در اینجا تشکیل شده اند و این تراس ها کاملا سفید هستند و به همین دلیل تقریبا به نظر می رسند که بوسیله برف و یخ ایجاد شده اند. این مکان از نظر زیبایی مناظر بسیار غنی است و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

پاموکاله (Pamukkale) در ترکیه


زمرد یخی در دریاچه بایکال در روسیه
این دریاچه آب شیرین و زیبا در جنوب سیبری واقع شده است و به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان مشهور است. این دریاچه همچنین محل زندگی تقریبا دو هزار گونه گیاهی و جانوری است. زمانی که این دریاچه در زمستان منجمد می شود، پدیده ای منحصر به فرد اتفاق می افتد که باعث شکل گیری یخ زمردی و شفاف در سطح دریاچه می شود.

زمرد یخی در دریاچه بایکال در روسیه


 15 مکانی که به نظر می رسد در سیاره ای دیگر می باشند



ژانگیی دانکسیا لندفرم (Zhangye Danxia Landform) در گانسو چین
این تشکیلات سنگی رنگارنگ در ژانگیی در استان گانسو قرار دارند. اینجا یکی از دیدنی ترین مناطق است و به دلیل تشکیل سنگ های رنگارنگ شناخته شده است. اینجا حتی به عنوان یکی از زیباترین تشکیلات زمین شناختی در چین مشهور است. رنگ های غیرمعمول موجود در صخره، این سنگ ها را خاص و دیدنی می کند. باد، باران و زمان دلیل اصلی در ایجاد شکل های خارق العاده آن است که باعث می شود رنگ ها، الگوها و اندازه های آن ها نیز تغییر کنند. 

ژانگیی دانکسیا لندفرم (Zhangye Danxia Landform) در گانسو چین


چشمه گرند پریزماتیک (Grand Prismatic Spring) در ایالات متحده
این چشمه در پارک ملی یلوستون واقع شده و به عنوان بزرگترین چشمه آبگرم آمریکا و سومین چشمه آبگرم بزرگ در جهان مشهور است. این چشمه بیشتر به این دلیل به شهرت رسیده است که هنگام عبور نور از آن، رنگ ها مانند یک منشور به صورت رنگین کمان در می آیند. در اینجا می توان تمام رنگ ها مانند قرمز، نارنجی، زرد، سبز و آبی را مشاهده کرد. 

چشمه گرند پریزماتیک (Grand Prismatic Spring) در ایالات متحده


ساحل سرخ در پانجین چین
این ساحل سرخ در شهرستان داوا در پانجین چین واقع شده است و به خاطر مناظر کاریزماتیک خود که دارای سوئدا سالسا (Suaeda salsa)، یک گیاه قرمز رنگ است، بسیار دیدنی و محبوب می باشد. سوئدا نوعی چمن است که در خاک بسیار قلیایی رشد می کند و در آغاز رشد رنگ قرمز روشن دارد و پس از بزرگ شدن به رنگ قرمز تیره در می آید.

ساحل سرخ در پانجین چین


دریاچه رتبا (Lake Retba) در سنگال
دریاچه رتبا در سنگال واقع شده که به طور طبیعی صورتی است و دلیل رنگ صورتی آن نمک زیادی است که در آن وجود دارد و به همین دلیل شرایط مناسبی برای زندگی دونالیلا سالینا ایجاد می کند. وجود این ارگانیسم به آب دریاچه رنگ صورتی می بخشد و این یکی از دریاچه های دیدنی جهان است.

دریاچه رتبا (Lake Retba) در سنگال


کانو کریستالز (Cano Cristales) در کلمبیا
این رودخانه در استان سرانیا دلا ماکارنا (Serrania de la Macarena) در متا (Meta) واقع شده است و با نام "رنگین کمان مایع" یا "رودخانه پنج رنگ" نیز شناخته می شود. این رودخانه به عنوان زیباترین رودخانه جهان مشهور است و آب آن بسیار تمیز است. گردشگران هر ساله از این رودخانه مسحورکننده بازدید می کنند و بهترین زمان بازدید آن از اواخر جولای تا اوایل دسامبر است. 

کانو کریستالز (Cano Cristales) در کلمبیا

منبع: easemytrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید