• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 30 واقعیت جالب در مورد فرانسه آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۶/۸   تعداد بازدید : 3101   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


با 30 واقعیت جالب در مورد فرانسه آشنا شوید

آیا این حقیقت دارد که فرانسه بالون هوای گرم را اختراع کرده است؟ و آیا بوسیدن روی سکوهای قطار این کشور واقعا غیرقانونی است؟ با این 30 واقعیت جالب در مورد فرانسه آشنا شوید.
چه در فرانسه زندگی کنید و چه فقط به دیدن آن بروید، دانستن برخی از حقایق در مورد این کشور به شما کمک می کند تا این کشور را بهتر بشناسید. بنابراین آماده شوید تا دانش خود را درباره فرانسه محک بزنید، زیرا ما 30 واقعیت در مورد این کشور را به اشتراک می گذاریم که ممکن است شما را غافلگیر کنند. 

1. فرانسه بزرگترین کشور اتحادیه اروپا است و گاهی اوقات به آن "شش گوش" می گویند
فرانسه بزرگترین کشور در اتحادیه اروپا است و مساحت آن 551،695 کیلومتر مربع می باشد. با این حال، فرانسه پس از اوکراین و بخش اروپایی روسیه، سومین کشور بزرگ در اروپا است. حدود یک سوم (31 درصد) فرانسه پوشیده از جنگل است و پس از سوئد، فنلاند و اسپانیا چهارمین کشور جنگلی در اتحادیه اروپا است. این کشور به دلیل شکل شش وجهی خود گاهی اوقات شش گوش (l'hexagone) نیز نامیده می شود.

2. فرانسه محبوب ترین مقصد جهانگردی در جهان است
شاید زمان آن فرا رسیده باشد که مهارت های زبان فرانسه خود را تقویت کنید، زیرا طبق جدیدترین آمار گردشگری، فرانسه مکان مناسبی برای بازدید است. 89.3 میلیون نفر در سال 2018 از این کشور بازدید کرده اند که این کشور را به پر بازدیدترین مقصد در جهان تبدیل می کند. پاریس، پایتخت این کشور نیز پس از بانکوک و لندن سومین شهر پر بازدید در جهان است. وقت جمع کردن چمدان است! 

2. فرانسه محبوب ترین مقصد جهانگردی در جهان است


3. فرانسوی حدود 300 سال زبان رسمی انگلستان بود
دشوار است تصور کنید که فرانسه بین سال های 1066 و 1362 زبان رسمی انگلستان بوده است. اما پس از آنکه ویلیام فاتح در سال 1066 نورمن را فتح و سپس انگلیس را اشغال کرد، او زبان آنگلو - نورمن فرانسوی را به ملت این کشور معرفی کرد. این زبان توسط افراد خاندان سلطنتی، اشراف و مقامات بلند پایه صحبت می شد، و بعضی از آن ها اصلا نمی توانستند انگلیسی صحبت کنند! در سال 1362، پارلمان انگلیس دادخواستی را تصویب کرد که انگلیسی را به عنوان زبان رسمی دولت معرفی می کرد. دلیل این امر این بود که زبان نورمن فرانسوی برای دادخواست استفاده می شد، اما این زبان برای مردم عادی انگلیس ناشناخته بود و آن ها هیچ آگاهی از آنچه در دادگاه گفته می شد نداشتند.
 
4. لویی نوزدهم فقط 20 دقیقه پادشاه فرانسه بود، کوتاهترین زمان سلطنت
بله، درست خواندید. پادشاه فرانسه پس از استعفای پدرش چارلز دهم و واگذاری سلطنت به او در جولای 1830، فقط 20 دقیقه از شهرت سلطنتی خود لذت برد. پس از این مدت کوتاه، لوئیس آنتوان نیز به نفع برادرزاده خود، دوک بوردو کناره گیری کرد. این امر او را به عنوان پادشاهی با کوتاه ترین زمان سلطنت در طول تاریخ تبدیل می کند. او در این اتفاق شگفت انگیز با ولیعهد لوئیس فیلیپه، که پس از ترور پدرش از نظر فنی پادشاه پرتغال شد، شریک است. او نیز 20 دقیقه بعد از رسیدن به پادشاهی بر اثر جراحت درگذشت. 

4. لویی نوزدهم فقط 20 دقیقه پادشاه فرانسه بود، کوتاهترین زمان سلطنت


5. "Liberté، égalitié، fraternité" یا "آزادی، برابری، برادری" شعار ملی است
این شعار معروف اولین بار در حدود زمان انقلاب فرانسه (1799-1789) استفاده شد و در قانون اساسی 1946 و 1958 نیز نوشته شد. امروزه این شعار هنوز روی سکه ها، تمبرهای پستی و آرم های دولتی به چشم می خورد؛ اغلب در کنار "ماریان" که نماد پیروزی جمهوری است. سیستم حقوقی در فرانسه پس از انقلاب این کشور، عمدتا هنوز بر اساس اصول مندرج در قانون مدنی ناپلئون بناپارت در دهه 1800 استوار است.

6. ارتش فرانسه اولین ارتشی بود که در سال 1915 (جنگ جهانی اول) از استتار استفاده کرد.
حالا یک واقعیت جالب در مورد فرانسه وجود دارد. کلمه "استتار" در واقع از فعل فرانسوی به معنای "آماده کردن صحنه" آمده است. این به این دلیل است که ارتش فرانسه اولین ارتشی بود که یک واحد استتار اختصاصی را در سال 1915 ایجاد کرد و اسلحه ها و وسایل نقلیه توسط هنرمندانی به نام کاموفلور رنگ می شدند. سال بعد، ارتش انگلیس از این الگو پیروی کرد و بخش استتار خود را به فرماندهی سرهنگ دوم فرانسیس ویات تأسیس کرد. که به عنوان Special Works Park RE (مهندسان سلطنتی) شناخته می شد. 

6. ارتش فرانسه اولین ارتشی بود که در سال 1915 (جنگ جهانی اول) از استتار استفاده کرد.


7. در فرانسه می توانید با یک شخص مرده ازدواج کنید!
یک واقعیت نسبتا شوکه کننده در مورد فرانسه این است که طبق قوانین فرانسه، شما می توانید در موارد استثنایی با یک فرد مرده ازدواج کنید. این به شرطی است که شما ثابت کنید متوفی زمانی که زنده بوده قصد ازدواج با شما را داشته است. شما همچنین باید از رئیس جمهور فرانسه اجازه بگیرید. آخرین مورد تأیید شده در سال 2017 بود که به یک پلیس همجنسگرا اجازه داده شد پس از مرگ شریکش با او ازدواج کند. به شریک این فرد در خیابان شانزه الیزه پاریس توسط یک جهادگر شلیک شده بود. 

8. فرانسوی ها قوطی های حلبی، سشوار و بالون هوای گرم را اختراع کردند
به نظر می رسد ما فرانسوی هایی را داریم که باید بخاطر بسیاری از اختراعات مفیدی که امروز می شناسیم و دوستشان داریم از آن ها تشکر کنیم. به عنوان مثال، مخترع فرانسوی، نیکلاس اَپرت، ایده استفاده از قوطی های شیشه ای مهر و موم شده را که برای نگهداری مواد غذایی در آب جوش قرار داده شده بود، در سال 1809 مطرح کرد. بعدا پیر دوراند قوطی حلبی را اختراع کرد. همچنین خط بریل توسط لوئیس بریل ساخته شد که در کودکی کور شد. در همین حال، پزشک رنه لاینک در سال 1816 در بیمارستانی در پاریس گوشی ضربان سنج را اختراع کرد و الکساندر فردیناند گودفروی اولین سشوار جهان را در سال 1888 ثبت اختراع کرد. بالون با شکوه هوای گرم نیز توسط برادران مونتگلفیر، جوزف و اتین معرفی شد که در اولین نمایشگاه عمومی جهان از یک بالون بدون طناب در سال 1783 رونمایی کردند.

8. فرانسوی ها قوطی های حلبی، سشوار و بالون هوای گرم را اختراع کردند


9. فرانسه اولین کشور در جهان بود که سوپرمارکت ها را از دور ریختن مواد غذایی منع کرد
حالا این یک واقعیت فرانسوی است که باید به آن افتخار کرد. در فوریه 2016، فرانسه اولین کشور در جهان بود که سوپرمارکت ها را از دور ریختن یا از بین بردن غذاهای فروخته نشده منع کرد. اکنون فروشگاه ها باید مواد غذایی اضافی را به بانک های مواد غذایی و موسسات خیریه اهدا کنند. سوپرمارکت های بزرگتر از 400 متر مربعی که غذاهای با کیفیت نزدیک به تاریخ انقضای خود را از بین ببرند با جریمه های سنگین تا 75000 یورو یا دو سال زندان روبرو می شوند. علاوه بر این، همه سوپرمارکت های فرانسه نیز از، از بین بردن مواد غذایی به عنوان راهی برای جلوگیری از جستجوی مواد غذایی در سطل های زباله منع شده اند. آفرین فرانسه!

10. اولین نمایش عمومی فیلم توسط لومیر فرانسوی در سال 1895 انجام شد
برادران لومیر، آگوست ماری لوئیس نیکولاس و لوئیس ژان، به خاطر سیستم فیلمبرداری سینماتوگراف و فیلم های کوتاهی که بین سال های 1895 و 1905 تولید کردند، مشهور شدند. این دو نفر اولین نمایش عمومی فیلم در جهان را در 28 دسامبر 1895 در کافه بزرگ پاریس برگزار کردند. اولین کارگردانی آن ها با فیلم "کارگران کارخانه لومیر را ترک می کنند" بود. این فیلم سیاه و سفید 5 ثانیه ای به سادگی کارگران را نشان می داد که کارخانه لومیر را ترک می کنند و تماشاگران را کاملا شگفت زده کرد. در سال 1895، لوئیس لومیر ظاهرا گفته بود که سینما "اختراعی بدون آینده" است. چه پیش گویی نادرستی!

10. اولین نمایش عمومی فیلم توسط لومیر فرانسوی در سال 1895 انجام شد


11. پیرترین فردی که تا به حال زندگی کرده است یک زن فرانسوی به نام ژان لوئیز کالمنت است
بیشترین سن تایید شده ای که یک انسان تا کنون زندگی کرده است 122 سال و 164 روز است. ژان لوئیز کالمنت در 21 فوریه 1875 در فرانسه متولد شد و در 4 آگوست 1997 درگذشت. او در زمان افتتاح برج ایفل در سال 1889، در زمان دو جنگ جهانی، اختراع تلویزیون، اتومبیل با موتور مدرن و هواپیما زندگی کرده است. جالب توجه است که امید به زندگی برای زنان در فرانسه 85.3 سال در سال 2018 و 79.4 سال برای مردان بوده است. فرانسه همچنین دارای رتبه 14 در جهان با امید به زندگی با مردان و زنانی است که به طور متوسط تا 83 سال زندگی می کنند.
 
12. فرانسه ازدواج همجنسگرایان را در سال 2013 قانونی کرد
هنگامی که رئیس جمهور فرانسوا اولاند این لایحه را در 18 می 2013 امضا کرد، فرانسه به نهمین کشور در اروپا و چهاردهمین در جهان تبدیل شد که ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرد. اگرچه نظرسنجی ها در آن زمان نشان می داد که حدود 50 درصد مردم فرانسه از آن حمایت می کنند، اما همه از این موضوع خوشحال نبودند. در واقع، هزاران نفر از مردم که به اصطلاح از "ارزش های خانواده" دفاع می کردند در اعتراض به این اقدام به خیابان ها آمدند.

12. فرانسه ازدواج همجنسگرایان را در سال 2013 قانونی کرد


13. فرانسه بیش از سایر کشورها دارای برندگان جایزه نوبل ادبیات است
با داشتن 15 فرانسوی برنده این جایزه معتبر از سال 1901، منصفانه است که بگوییم فرانسه برخی از تأثیرگذارترین نویسندگان و اندیشمندان جهان را معرفی کرده است. سولی پرودوم (Sully Prudhomme) شاعر و مقاله نویس فرانسوی اولین برنده این جایزه در آن سال شد. از جمله مشهورترین شاعران، رمان نویسان و نویسندگان فرانسه می توان به رنه دکارت، ولتر، شارل بودلر، بلیز پاسکال، گوستاو فلوبر و ویکتور هوگو اشاره کرد.

 آشنایی با مقصدی الهام بخش، روستای افسانه ای در فرانسه



14. بلندترین کوه اروپا مونت بلانک در کوه های آلپ فرانسه است
مونت بلانک با ارتفاع 4807 متر، رسما بلندترین کوه اروپا است و 10 تا 12 ساعت طاقت فرسا برای صعود به قله این کوه نیاز است. اما اگر شما برای این کار آماده نیستید، می توانید در مدت 20 دقیقه به راحتی با تله کابین در آگوییل دو میدی (Aiguille du Midi) به بالاترین قله اروپا بروید تا منظره زیبای اطراف را از بالا ببینید. 

14. بلندترین کوه اروپا مونت بلانک در کوه های آلپ فرانسه است


15. اولین پیوند قلب مصنوعی و پیوند صورت، هر دو در فرانسه صورت گرفت
پیوند قلب در دسامبر سال 2013 در بیمارستان ژرژ پمپیدو پاریس اتفاق افتاد. انرژی دستگاه بیو پروتز که انقباضات یک قلب واقعی را تقلید می کند، توسط یک باتری لیتیوم - یون خارجی تأمین می شود و تقریباً سه برابر یک اندام واقعی وزن دارد. همچنین جراحان فرانسوی اولین کسانی بودند که در سال 2005 پیوند صورت انجام دادند. 

16. موزه لوور پر بازدیدترین موزه در جهان است 
موزه مشهور لوور با داشتن 9.6 میلیون بازدیدکننده در سال 2019 پر بازدیدترین موزه در جهان است. این موزه باشکوه در قلب پاریس واقع شده است و حدود 38 هزار اثر هنری و صنایع دستی که مربوط به دوران ماقبل تاریخ می باشد را در خود جای داده است. این آثار شامل مونالیزا، ونوس میلو و هرم معروف شیشه ای موزه لوور است که در حیاط آن قرار دارد. تعجب آور نیست که لوور یکی از شلوغ ترین مکان ها برای بازدید در پاریس است. 

16. موزه لوور پر بازدیدترین موزه در جهان است


17. غذای فرانسوی در سال 2010 در میراث جهانی یونسکو ثبت شد
فرانسه به خاطر "غذای بی نظیر" خود مشهور است، که در سال 2010 توسط یونسکو به فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت اضافه شد. متخصصان، اهمیت غذا در فرانسه را به عنوان یک سنت اجتماعی با هدف بزرگداشت مهمترین لحظات زندگی افراد و گروه ها توصیف کردند، و همچنین بر عملکرد آن برای همبستگی و نزدیکی دوستان و خانواده و تقویت روابط اجتماعی تأکید کردند.

18. فرانسه گرانترین بطری آب انگور را در جهان تولید کرد
البته فرانسه نه تنها برای غذاهای خود مشهور است، بلکه این کشور برخی از بهترین آب انگورهای جهان را نیز تولید می کند که البته گران قیمت هستند. یک بطری 73 ساله بورگوندی فرانسوی گرانترین بطری آب انگور فروخته شده در حراجی شد که با قیمت حیرت آور پنج میلیون و پانصد و پنجاه هزار دلار فروخته شد. بطری Romanee Conti در سال 1945 با بیش از 17 برابر برآورد قیمت اولیه 32 هزار دلاری آن به یک کلکسیونر خصوصی آسیایی در حراجی سوتبایز فروخته شد. 

18. فرانسه گرانترین بطری آب انگور را در جهان تولید کرد


19. ممکن است در روز دروغ اول آوریل یک "ماهی" به پشت شما گیر کند
حالا این یک واقعیت هیجان انگیز درباره فرانسه است. اگر در اول آوریل قرار است در این کشور باشید، تعجب نکنید اگر بچه ها سعی کنند ماهی کاغذی را به پشت شما بچسبانند و شما را "Poisson d'Avril" (ماهی آوریل) بنامند. فرض بر این است که این سنت در قرن شانزدهم آغاز شد، زمانی که پادشاه چارلز چهاردهم فرانسه تقویم را تغییر داد و کسانی که در پایان ماه مارس، پایان سال نو را جشن می گرفتند، به عنوان احمق مورد تمسخر قرار گرفتند. بنابراین مراقب پشت خود باشید! 

20. فرانسوی ها سالانه حدود 30 هزار تن حلزون می خورند
در اینجا یک واقعیت دیگر در مورد فرانسه وجود دارد. به گزارش رویترز، فرانسوی ها سالانه حدود 30 هزار تن اسکارگو می خورند. با این حال، حدود دو سوم از حلزون های خورده شده در فرانسه از شرق اروپا و بالکان می آیند. بنابراین اگر حلزونی در فرانسه خورده اید، به احتمال زیاد آن ها مسیر طولانی را برای رسیدن به بشقاب شما طی کرده اند. این غذای خوشمزه کلاسیک فرانسوی (که با سیر، جعفری و کره سرو می شود) همچنان یکی از اصلی ترین غذاهای فرانسوی است. 

20. فرانسوی ها سالانه حدود 30 هزار تن حلزون می خورند


21. حلزون های زنده برای سوار شدن به قطارهای پرسرعت باید بلیط داشته باشند
طبق قوانین فرانسه، حمل حلزون های زنده در قطار سریع السیر در فرانسه بدون داشتن بلیط برای آن ها خلاف قانون است. در واقع، هر حیوان اهلی زیر 5 کیلوگرم باید مانند یک مسافر هزینه خود را پرداخت کند. در سال 2008، یک فرانسوی زمانی که بازرس بلیط او را گرفت و موجوداتی را سوار قطار سریع السیر کرده بود جریمه شد. 

22. کروسانت در قرن سیزدهم در اتریش اختراع شد
درست است، باور کنید یا نکنید، شیرینی فرانسوی مورد علاقه ما که همه می شناسیم و دوستش داریم، در واقع برگرفته از کیپفرل است. یک غذای ویژه وینی که قدمت آن به قرن سیزدهم برمی گردد. بر اساس یک داستان، افسر توپخانه اتریشی آگوست زانگ، در سال 1839 یک نانوایی وینی را در پاریس تأسیس کرد. او سرو کیپفرل را شروع کرد که به سرعت در بین مردم محلی محبوب شد. در حقیقت، فرانسوی ها شروع به تقلید و ایجاد نسخه فرانسوی خود از این غذا کردند که به دلیل شکل هلالی اش آن را کروسان نامیدند. 

22. کروسانت در قرن سیزدهم در اتریش اختراع شد


23. وارونه کردن باگت در فرانسه بدشانسی تلقی می شود
فرانسوی ها آدم های بدگمانی هستند! طبق داستان های عامیانه، قرار دادن یک باگت یا یک قرص نان بصورت وارونه روی میز، افراد اطراف شما را در معرض خطر بدبختی یا حتی بدتر از آن، مرگ قرار می دهد. ظاهرا این خرافات از دوران قرون وسطایی ناشی می شود، زمانی که به جلادان اجازه داده می شد بدون پرداخت هزینه وارد مغازه ها شوند و هر چیزی می خواهند بردارند. از این رو، نانوایان یک نان وارونه را برای آن ها بیرون می گذاشتند. و اگر زمانی این نان را برداشتید یا یک نان را وارونه کردید، باید قبل از خوردن آن را با صلیب پاک کنید تا بدشانسی را از خود دور کنید. 

24. فرانسه سالانه حدود 1.7 میلیون تن پنیر در حدود 1600 نوع مختلف تولید می کند
اینکه بگوییم فرانسوی ها عاشق خوردن پنیر هستند، کم لطفی است. این کشور عاشق لبنیات فقط در سال 2018 حدود 1.7 میلیون تن پنیر شیر گاو تولید کرد. همچنین حدود 1600 نوع پنیر متمایز فرانسوی برای خوردن وجود دارد که در هشت گروه دسته بندی می شوند. خوشبختانه فرانسوی ها همه آن پنیرها را برای خودشان نگه نمی دارند. در سال 2018، این کشور بیش از 679 هزار تن پنیر صادر کرده است، در حالی که تقریبا 895 هزار تن در سال 2017 در بازار خرده فروشی فرانسه فروخته شده است.

24. فرانسه سالانه حدود 1.7 میلیون تن پنیر در حدود 1600 نوع مختلف تولید می کند


25. قانون فرانسه بوسیدن زوجین را روی سکوهای قطار ممنوع کرده است
صحبت از قوانین و احکام ظاهرا دیوانه وار است، اما این قانون واقعا عجیب است. در فرانسه، بوسیدن در حالی که قطار روی سکو است، غیرقانونی است. این قانون قدیمی در سال 1910 به درخواست روسای راه آهن که می خواستند مانع از تأخیر در حرکت قطارها توسط فرانسوی های عاشق شوند، وضع شد. اکنون همه بوسیدن ها روی سکو باید قبل از رسیدن قطار انجام شود. 

26. پاریس گیر دو نورد (Gare du Nord) شلوغ ترین ایستگاه راه آهن اروپا است
ایستگاه پاریس گیر دو نورد در پاریس شلوغ ترین ایستگاه راه آهن در اروپا و جهان (خارج از ژاپن) است و سالانه بیش از 214 میلیون مسافر از آن گذر می کنند. ایستگاه اصلی در سال 1846 ساخته شد اما برای ادامه کار بسیار کوچک شد و بنابراین در سال 1889 تخریب و دوباره ساخته شد. بازسازی ها بعدی آن بین سال های 1930 و 1960 انجام گرفت. همچنین به دلیل آماده سازی برای بازی های المپیک 2024 در پاریس، این ایستگاه باید کارهای توسعه بیشتری داشته باشد. این اقدامات به منظور افزایش ظرفیت آن برای 200 هزار مسافر روزانه اضافی است. بهتر است از ساعت شلوغی خودداری کنید!

26. پاریس گیر دو نورد (Gare du Nord) شلوغ ترین ایستگاه راه آهن اروپا است


27. شبکه ریلی فرانسه دومین شبکه بزرگ در اروپا نهمین در جهان است 
با 29 هزار کیلومتر طول، شبکه ریلی فرانسه دومین شبکه بزرگ در اروپا و نهمین شبکه بزرگ در جهان است. فرانسه یکی از اولین کشورهای جهان بود که از فناوری سرعت بالا استفاده کرد. شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) که متعلق به دولت است، راه آهن سریع السیر TGV را در سال 1981 معرفی کرد. خدمات مسافربری مسافت های طولانی با سرعت بالا در فرانسه با نام Train à Grande Vitesse (TGV) و خدمات مسافربری با سرعت استاندارد با نام Intercités شناخته می شوند. شبکه پر سرعت فعلی کشور بیش از 1550 کیلومتر طول دارد. پروژه راه آهن سریع السیر Tours Bordeaux، 302 کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه می کند.

28. بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری جهان، تور دوفرانس، بیش از 100 سال قدمت دارد
در اول جولای سال 1903، 60 دوچرخه سوار اولین تور دوفرانس را از مونتگرون در حومه پاریس آغاز کردند. بیش از 100 سال بعد، این رویداد به بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری جهان تبدیل شده است، در حالی که حدود 198 دوچرخه سوار حدود 3200 کیلومتر باهم مسابقه می دهند. این مسابقه اساسا در اطراف فرانسه و طی یک سری مراحل به مدت 23 روز برگزار می شود. تور دوفرانس سال 2013 صدمین دوره آن بود و حدود 15 میلیون تماشاگر برای تماشای مرحله بیست و یکم آن برای جشن صد سالگی صف کشیده بودند.

28. بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری جهان، تور دوفرانس، بیش از 100 سال قدمت دارد


29. سنت پوشیدن لباس سفید عروسی از سال 1499 در فرانسه آغاز شد
بیشتر عروس ها آرزو دارند با یک لباس عروس سفید زیبا در میان حضار قدم بزنند. اما تا سال 1900، آن ها بندرت یک لباس عروس خاص خریداری می کردند و به جای آن بهترین لباس خود را انتخاب می کردند. این سنت مشهور در حقیقت با ازدواج آن بریتانی و لوئی دوازدهم فرانسه در سال 1499 از فرانسه آغاز شد. او در عروسی یک لباس سفید پوشید و این آغاز این رسم محبوب غربی بود. با این حال، تنها در سال 1840 بود که ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت ازدواج کرد و این لباس سفید محبوبیت زیادی پیدا کرد و این سنت تقویت شد.

30. حداقل 35 درصد از کل موسیقی پخش شده در ایستگاه های رادیویی خصوصی باید فرانسوی باشد
اگر طرفدار موسیقی فرانسوی نیستید، ممکن است بخواهید به لیست آهنگ های خود گوش دهید تا اینکه به یک ایستگاه رادیویی محلی گوش کنید. به هر حال، بیش از یک سوم آهنگ هایی که در رادیو خواهید شنید، فرانسوی هستند. دولت فرانسه در ابتدا برای حمایت از فرانسه در برابر آنچه "حمله تهاجمی فرهنگی آنگلو ساکسون" می نامید 40 درصد را در سال 1994 پیشنهاد داد. با این حال، پس از تحریم 24 ساعته توسط ایستگاه های رادیویی فرانسه، نمایندگان پارلمان فرانسه به کاهش سهمیه به 35 درصد در سال 2016 رأی مثبت دادند. ایستگاه های رادیویی ویژه موسیقی خارجی نیز سهمیه 15 درصدی دارند.

منبع: expatica





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید