• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دوازده نکته مهم برای سفر با ماشین های کاروان را بدانید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۵/۲۷   تعداد بازدید : 3617   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


آشنایی با 12 نکته برای سفر با ماشین های کاروان

سفر با ماشین های کاروان هم راحت است و هم پر استرس، زیرا در حالی که مسئولیت های زیادی را برای شما به همراه می آورد، مزایای زیادی نیز دارد. بعضی ها هنگامی که فکر می کنند باید با یک وسیله نقلیه غول پیکر به این طرف و آن طرف بروند، کاملا عصبی می شوند. اما با یک برنامه ریزی متفکرانه و کمی آماده سازی، متوجه می شوید که این یک روش هیجان انگیز برای گشت و گذار بیشتر در کشور است. هنگام پرواز با هواپیما و یا حتی با قطار، امکان دیدن خیلی از مناظر وجود ندارد. پس اگر قصد سفر با یک ماشین کاروان را دارید، در اینجا چند نکته را برای شروع کار آورده ایم. 

اصول را بدانید 
چه بخواهید یک ماشین کاروان بخرید و چه یکی از آن ها را اجاره کنید، باید در مورد بارگیری، اتصال و نحوه استقرار آن در محل اردوگاه خود کمی آموزش ببینید. اکثر کارمندان از کمک کردن خوشحال می شوند، ولی راه آسان تر این است که آموزش ببینید، به جای اینکه پس از یک رانندگی طولانی در یوتیوب به دنبال آموزش آن بگردید، یاد بگیرید که چگونه کاروان خود را به درستی همسطح کرده و چگونه به طور ایمن آن را به برق و آب متصل کنید. همراه داشتن یک ابزار همسطح کننده می تواند به شما در تنظیم صحیح، هنگام حضور در محل کمک کند. 

اصول را بدانید


یک بار به صورت آزمایشی رانندگی کنید
یک رانندگی آزمایشی در یک اردوگاه نزدیک را رزرو کنید، ترجیحا در محل های اردوگاهی که به رانندگان کمک می کنند. با کاروان در اطراف منطقه رانندگی کنید و در آخر به یک اردوگاه در نزدیکی محل زندگی خود بروید. وقت بگیرید، نفس بکشید و به آرامی با افراد دیگر آشنا شوید. جالب است که بسیاری از همسایگان در اردوگاه به طور معمول خوشحال می شوند به سوالات پاسخ دهند یا نکاتی را که در طول راه یاد گرفته اند ارائه کنند. در خیابان محله خود، داخل و خارج شدن از جاده را تمرین کنید، تا زمانی که نیاز است در یک مکان واقعی وارد جاده شوید، آماده باشید. 

یک بار به صورت آزمایشی رانندگی کنید


اول ایمنی
قبل از رفتن به جاده، از آداپتور برای وصل شدن به برق خانه استفاده کنید. با این کار امکان بررسی دقیق چراغ ها و عملکردهای دیگر فراهم می شود. لاستیک ها و وسیله های اندازه گیری تست را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل کنید هر وسیله ای که برای تعمیر و نگهداری اساسی در جاده لازم است، به همراه دارید. 

اول ایمنی


طول ماشین را در نظر بگیرید
طول کاروان مشخص می کند که مسافران به کجاها می توانند بروند. برخی از پارک ها و مکان های طبیعی در مورد اندازه وسایل نقلیه محدودیت هایی دارند. به عنوان مثال، برخی از کاروان های سنگین نمی توانند به طور ایمن چرخش خاصی را در بین جاده های تنگ کوهستانی انجام دهند. تحقیق کنید و مراقب باشید که کاروان های کوچکتر معمولا ارزان تر هستند و از نظر نگهداری، استرس کمتری دارند.

طول ماشین را در نظر بگیرید


ارتفاع کاروان را در نظر بگیرید 
برخی از کاروان ها واقعا بلند هستند. این یعنی ممکن است کاروان نتوانند در برخی از مکان های خدمات سواره (مکان هایی که با وجود نشستن در ماشین خدمات ارائه می شود)، مانند رستوران ها یا بانک ها وارد شوند. برخی از پل ها نیز ممکن است کم ارتفاع باشند. خوشبختانه، محدودیت های ارتفاع به طور معمول بر روی این سازه ها نوشته شده است، بنابراین با دانستن ارتفاع کاروان به رانندگان این امکان را می دهد که همیشه تصمیم های درست بگیرند. ارتفاع کاروان را روی یک یادداشت بنویسید و آن را برای دیدن سریع روی آفتاب گیر قرار دهید.

ارتفاع کاروان را در نظر بگیرید


 جالب ترین ماشین های کاروان مخصوص سفر که تا به حال ساخته شده اند



مخازن آب شیرین را پر نکنید
هنگامی که در جاده هستید، مخازن آب کاملا پر شده می توانند نرخ سوخت وسیله نقلیه را افزایش دهند. بنابراین، هنگامی که واقعا به آب احتیاج دارید آن ها را پر کنید، با این کار در هزینه سفر خود صرفه جویی خواهید کرد. بونداکینگ (Boondocking) اردوگاهی است که کسی در اطراف آن وجود ندارد، در این محل قطعا به آب نیاز است. در کل، تا جایی که می توانید مخازن خود را در آخرین لحظات پر کنید. 

مخازن آب شیرین را پر نکنید


هرگز درب "توالت" را باز نگذارید
بعضی از افراد فکر می کنند که باز گذاشتن دریچه مخزن سیاه راه بسیار خوبی برای ریختن فضولات به داخل مخزن است. اما اگر می خواهید از شر یک توده بزرگ از فضولات خشک شده و زننده که باید به سختی از روی توالت تراشیده شوند راحت شوید، هرگز درب مخازن را باز نگذارید و اجازه دهید فضولات مرطوب بمانند تا به راحتی قادر به دفع آن ها باشید.

هرگز درب "توالت" را باز نگذارید


بارها را سبک نگه دارید 
آیا واقعا به تعداد زیادی وسایل نیاز دارید تا از فضای ساده و زیبای محیط بیرون لذت ببرید؟ آنچه مورد نیاز شماست، مانند غذاهای اصلی، داروها و وسایل اضطراری را بردارید، اما ظروف پلاستیکی درب دار را که پر از وسایل تفریحی است و احتمالا هرگز در خانه هم استفاده نمی شوند را همراه خود نبرید. بارگیری بیش از حد کاروان، ممکن است باعث افزایش استهلاک آن شود.

بارها را سبک نگه دارید


یک دستیار آموزش دهید
بیش از یک نفر باید بتواند کاروان را به طور ایمن هدایت کند. هر کس چه به یک مسافرت طولانی و چه کوتاه برود، به فرصتی برای استراحت نیاز دارد. با دستیار خود صبور باشید و به آن ها فرصت دهید تا در بزرگراه ها و جاده ها استراحت کنند. این سرمایه گذاری زمانی، در سفرهای طولانی مدت بسیار ارزشمند خواهد بود.

یک دستیار آموزش دهید


دستکش به همراه داشته باشید
دستکش های یکبار مصرف در حال حاضر به سختی به دست می آیند، اما هر نوع از دستکش هایی را که بتوان دور انداخت بسیار مفید است، به ویژه هنگامی که زمان به دست گرفتن شیلنگ های تخلیه مخزن فرا برسد. پیدا کردن دستکش های آشپزی کمی ساده تر است، ولی به خاطر داشته باشید که می توانند تا حدودی شل شوند و کمی هم لغزنده باشند. در بدترین حالت، مجموعه ای از دستکش های کاری بهتر از هیچ چیز است.

دستکش به همراه داشته باشید


هیچ اثری به جا نگذارید
در مقایسه با کمپینگ با پای پیاده، کاروان ها با محیط زیست سازگار نیستند. اما مطمئنا می توانیم سهم خود را برای خروج هر آنچه که وارد محیط می کنیم، انجام دهیم. زباله ها را جدا کنید و به جای ریختن آن ها در سطل زباله پارک ها، آن ها را به یک مرکز بازیافت ببرید. از کیسه های قابل استفاده مجدد برای مواد غذایی و مواد دارای بسته بندی قابل بازیافت استفاده کنید. اردوگاه را بهتر از آنچه که وارد آن شدید ترک کنید و از زمین برای یک اقامت فوق العاده و احساس خوبی که داشتید تشکر کنید. 

هیچ اثری به جا نگذارید


چیزهای جالب را فراموش نکنید
در کل، همه ما برای تفریح به سفر می رویم! سیخ های کباب را همراه خود بیاورید و مطمئن شوید که تمام وسایل لازم برای یک نوشیدنی خوشمزه در کابینت ها قرار دارند، برنامه های مشاهده صورت های فلکی را هم برای شب های پرشکوه خود دانلود کنید. نکته جالب اینکه با برداشتن همه این ها، هنوز حد مجاز وزن قابل حمل را رعایت کرده اید!

چیزهای جالب را فراموش نکنید


منبع: tripstodiscover





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید