• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


15 منظره خیره کننده از آسمان شب که با ندیدن آنها پشیمان می شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۵/۳۱   تعداد بازدید : 27920   گروه مطلب : دیدنی ها


15 منظره خیره کننده از آسمان شب که با ندیدنش پشیمان می شوید

مهم نیست که کجای این کره خاکی زندگی می کنید، چون برای تماشای برخی از این مناظر خیره کننده، نیازی نیست که مسافتی طولانی را طی کنید. به گفته مِلیسا برِیِر نویسنده سایت مادِر نِیچِر نِت وُرک: "تنها کاری که باید بکنید این است که در تاریکی شب به بالای سر خود نگاه کنید." اما همه این مناظر یکسان نیستند و مشاهده برخی از آنها شما را شگفت زده خواهد کرد. یک فهرست از مکان های مورد علاقه تان برای سفر تهیه کنید و این پانزده منظره شگفت انگیز آسمان شب را به آن اضافه کنید.

لاپالما، جزایر قناری
کل جزیره آتشفشانی لاپالما که بخشی از جزایر قناری اسپانیا را تشکیل می دهد، جزء ذخیره گاه های زیست کره یونِسکو می باشد. در حال حاضر بزرگترین تلسکوپ جهان به نام تلسکوپ بزرگ جزایر قناری یا "گرَن تِلِسکوپیو دِ کاناریاس" در این جزیره قرار دارد و یکی از بزرگترین رصدخانه های جهان برای مشاهده آسمان در شب به شمار می رود.

لاپالما، جزایر قناری


بیابان اَتِکَما، شیلی
بیابان اَتِکَما رصد خانه های متعددی را در خود جای داده است و علت آن، وجود مناظر باورنکردنی آسمان شب در این بیابان است. با قدم زدن در اطراف صخره های سرخ رنگ و مشاهده آسمان و جهان پیرامون، حس می کنید که در سیاره مریخ هستید.

بیابان اَتِکَما، شیلی


بیابان صاحارا، مصر
بیابان بزرگ صاحارا، ده درصد از قاره آفریقا را پوشانده است. وسعت زیاد و دمای بالای این بیابان، آن را به یکی از بزرگترین مناطق بدون سکنه کره زمین تبدیل کرده است. این منطقه، بهشتی برای منجمان به شمار می رود، زیرا هیچ نور مزاحمی در این بیابان وجود ندارد.

بیابان صاحارا، مصر


پارک ملی نامیبیا- ناکلافت، بیابان نامیبیا
الگوی قرارگیری ستارگان را در این عکس می بینید؟ دور بودن از تمدن، امکان مشاهده تصویر واضح و شفافی از آسمان شب را فراهم می کند. این بیابان کاملاً مسطح است و دارای چشم اندازی 360 درجه از افق می باشد. 

پارک ملی نامیبیا- ناکلافت، بیابان نامیبیا


اِمپتی کوآرتِر (ربع الخالی)، شبه جزیره عربستان 
این بیابان در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است و آن را ربع الخالی می نامند زیرا... درست حدس زدید... کاملا خالی از سکنه است. 

اِمپتی کوآرتِر (ربع الخالی)، شبه جزیره عربستان


رشته کوه های هیمالیا، گردنه کوآری هند
بلندترین قله های جهان را زیر آسمانی با میلیاردها ستاره تصور کنید. این همان منظره ای است که در گردنه کوآری مشاهده خواهید کرد. در این گذرگاه معروف پنج رودخانه به یکدیگر می پیوندند.

رشته کوه های هیمالیا، گردنه کوآری هند


هاوائی، ایالات متحده آمریکا
جزیره هاوائی مرتفع ترین کوه دریایی بر روی کره زمین است و آسمان شب در این جزیره، منحصر به فرد است، زیرا منطقه مرتفع تری که توسط دریا و آسمان احاطه شده باشد بر روی کره زمین وجود ندارد. به همین دلیل است که یازده کشور مختلف جهان در این جزیره رصدخانه دارند. 

هاوائی، ایالات متحده آمریکا


15 منظره خیره کننده از آسمان شب که با ندیدن آنها پشیمان می شوید



رصد خانه گین جین، استرالیای غربی
استرالیای غربی منطقه وسیعی است، اما بهترین مکان برای مشاهده آسمان در شب در فاصله یک ساعته از مرکز شهر پِرث به سمت شمال قرار گرفته است. گین جین بزرگترین رصدخانه عمومی در استرالیا است. 

رصد خانه گین جین، استرالیای غربی


پارک ایالتی چِری اِسپرینگز، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا
این پارک در وبسایت "نیوزیاسیتی" در صدر فهرست بیست نقطه تماشایی کره زمین برای مشاهده ستارگان قرار دارد. ویژگی های منحصر به فرد این پارک ایالتی، آن را به مکانی ایده آل برای افرادی که مشتاق تماشای مناظر آسمان در شب هستند تبدیل کرده است. مهم تر از همه آنکه موقعیت جغرافیایی پارک، امکان مشاهده مرکز کهکشان راه شیری را فراهم کرده است. 

پارک ایالتی چِری اِسپرینگز، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا


کانِمارا، ایرلند
این منطقه یکی از غربی ترین نقاط اروپاست که از دست توسعه بی رویه شهری در امان مانده است و به همین دلیل کانِمارا یکی از مهم ترین مناطق برای دوستداران آسمان در شب می باشد. اقامتگاه های متعددی در این منطقه موجود است و این مقصد اروپایی، مکانی ایده آل برای تجربه یک زندگی  جذاب و مشاهده زیباترین مناظر آسمان شب است. 

کانِمارا، ایرلند


ویرونا، نیو سَوُت وِیلز، استرالیا
ویرونا دومین مکان در این فهرست است که به کشور استرالیا تعلق دارد. هر سال در این منطقه یک جشن برای منجمان برگزار می شود. بله اگر ستاره شناس حرفه ای و یا حتی آماتور باشید، هر سال در ماه مِی به فستیوال "سَوُت پَسیفیک اِستار" دعوتید.

ویرونا، نیو سَوُت وِیلز، استرالیا


تِنِریف، جزایر قناری، اسپانیا
اگرچه جزایر قناری بر روی نقطه کوچکی از کره زمین قرار گرفته اند، اما در این فهرست، دو مکان برتر برای مشاهده ستارگان، به این جزایر اختصاص دارد. اگر می خواهید تجربه ای متفاوت از مشاهده ستارگان داشته باشید، از تِنِریف دیدن کنید. تِنِریف بر خلاف بیابان های بی آب و علف و قله های دورافتاده، جزیره ای زیبا برای گذراندن تعطیلات است و بهترین رصدخانه های جهان را در خود جای داده است. شما می توانید در این جزیره به پیک نیک در کنار ساحل بروید و آسمان را در شب مشاهده کنید. 

تِنِریف، جزایر قناری، اسپانیا


بنای یادبود ملی نَچرال بریجِز، یوتا، ایالات متحده امریکا
در سال 2007، پارک ملی نَچرال بریجِز توسط انجمن بین المللی دارک اِسکای اولین پارک آسمان تاریک در جهان نام گرفت. اما این عنوان برای کسانی که در ستاره شناسی تخصصی ندارند چه معنایی دارد؟ معنایش این است که نَچرال بریجِز اولین پارک در جهان است که گروهی از منجمان بین المللی آن را به عنوان مکانی با بهترین مناظر آسمان شب می شناسند.

بنای یادبود ملی نَچرال بریجِز، یوتا، ایالات متحده امریکا


پارک مُونت مِگَنتیک، کِبِک، کانادا
اگر به گشت و گذار در مناطق شهری علاقمندید و در عین حال مشتاق دیدن مناظر خیره کننده آسمان شب هستید، احتمالا کِبِک مقصد بعدی سفر شما خواهد بود. این پارک فاصله چندانی با شهر کِبِک ندارد و در آن رصد خانه ای مجهز برای مشاهده ستارگان موجود است. این پارک همچنین یک پاتوق برای خانواده هایی است که آسمان شب را دوست دارند.

پارک مُونت مِگَنتیک، کِبِک، کانادا


پارک ملی جاشوآ تری، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
برخی از تاریک ترین شب های کالیفرنیای جنوبی را می توان در این پارک تجربه کرد. جاشوآ تری یکی از بهترین نقاط روی کره زمین برای مشاهده کهکشان راه شیری است. اگر ساکن کالیفرنیا هستید و یا در حال سفر به این ایالت می باشید، این پارک بهترین مکان برای مشاهده آسمان شب در جنوب غربی ایالات متحده آمریکا است. 

پارک ملی جاشوآ تری، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا


منبع: lifehack





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید