• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کشورهایی که پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد مهم گردشگری پس از کرونا را دارند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۴/۱۵   تعداد بازدید : 2022   گروه مطلب : ایده های سفر


با 7 کشوری که پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد مهم گردشگری پس از کرونا را دارند آشنا شوید

در حالی که صنعت جهانگردی در بحبوحه این رکود بی سابقه برای احیای خود تلاش می کند، بسیاری از کشورها در سراسر جهان در زمانی که سفرها امکان پذیرتر شوند، آماده افزایش شمار بازدیدکنندگان خارجی می شوند. این می تواند اولین فرصت آن ها برای معرفی خود به عنوان یک جاذبه مهم منطقه ای باشد. در حالی که کشورهای زیر هنوز به یک مقصد گردشگری کلاس جهانی تبدیل نشده اند، تمامی موارد لازم، یعنی زیبایی های طبیعی بکر، ویرانه های تاریخی و تجربیات جذاب فرهنگی را می توان در میان این هفت کشور کمتر شناخته شده به میزان بسیار زیادی یافت. 

1. اتیوپی 
از میان 54 کشوری که آفریقا را تشکیل می دهند، می توان ادعا کرد که اتیوپی جذاب ترین پیشینه تاریخی را دارد. این کشور دومین تمدن روی کره زمین بود که مسیحیت را پذیرفت و تنها کشور آفریقایی بود که یک قدرت اروپایی را در نبرد شکست داد و در برابر استعمار مقاومت کرد. اعتقاد بر این است که اجداد اولیه بشر برای اولین بار از این منطقه حاصلخیز آمده اند. بازدیدکنندگان این کشور بی نظیر، زیبایی های طبیعی واقعا متنوعی را پیدا خواهند کرد، به طوری که حاشیه های غربی اتیوپی محل جنگل های بارانی و سرسبز است و اگر به سمت شرق حرکت کنید این جنگل ها جای خود را به سرعت به قله های مرتفع ارتفاعات اتیوپی می دهند. اگر تاریخ غنی و مکان های طبیعی دیدنی و جذاب، این کشور را به سمت ستاره شدن سوق ندهند، غذاهای ملی آن مطمئنا این کار را خواهند کرد. خوردن اینجریا (injera) با دست، یک تجربه فرهنگی است که هر کس باید حداقل یکبار در زندگی خود انجام دهد. 

1. اتیوپی


2. ایران 
دهه ها اختلافات سیاسی ضربه بزرگی به اعتبار ایران وارد کرده است، اما نمی توان انکار کرد که میراث فرهنگی این کشور یکی از جذاب ترین ها در سراسر زمین و تاریخ این ملت برای مورخان واقعا لذت بخش است. تخت جمشید، شهری باستانی که تقریبا 2500 سال پیش پایتخت امپراتوری هخامنشیان بوده است، در فاصله کوتاهی از شمال شرقی شیراز واقع شده است، در حالی که شهر باستانی همدان، امروزه هم هنوز پرجمعیت است. فعالیت های بسیار گسترده ای در سراسر کشور وجود دارد و بازدید کنندگان می توانند برای اسکی به دیزین بروند، در ماسه های سفید سواحل استان هرمزگان حمام آفتاب بگیرند و یا به استان گیلان بروند و جنگل های سرسبز آن را کشف کنند، ضمن اینکه مساجد و آتشگاه های زرتشتی را می توان در سراسر کشور به وفور یافت. در حالی که دریافت ویزا مشکلی است که باید برطرف شود، تنها می توان امیدوار بود که از تنش های سیاسی در آینده کاسته شود تا به این کشور زیبا اجازه دهد از تمام توان خود برای جذب گردشگر استفاده کند. 

2. ایران


3. میانمار (برمه)
مقاصد گردشگری مهمی مانند سنگاپور، تایلند و اندونزی قبلا آسیای جنوب شرقی را به یک مقصد کلاس جهانی برای گردشگران تبدیل کرده اند، اما این منطقه هنوز هم پر است از جواهرات پنهانی که در خود جای داده است. میانمار که به عنوان برمه نیز شناخته می شود، به عنوان یکی از کمتر شناخته شده ترین کشورها می باشد. این کشور دارای بسیاری از جذاب ترین معابد بودایی با ویژگی های تزئینی تایلندی، بقایای تمدن های باستانی و شهرهای شلوغ است. با این وجود، اقتصاد در حال توسعه این کشور به مسافرین با بودجه کم اجازه می دهد تا بدون صرف هزینه زیاد، این کشور را کاوش کنند. پایتخت کشور، نایپیداو (Naypyidaw)، یک شهر برنامه ریزی شده می باشد و به دلیل وسعت زیاد و جمعیت کم آن (در نتیجه ترافیک بسیار اندک) بسیار قابل توجه است، در حالی که پایتخت پیشین یانگون (Yangon) محل قرار گیری مقدس ترین پاگوداهای بودایی این کشور به همراه تعداد زیادی از سازه های استعماری انگلیس است.

3. میانمار (برمه)


 هشت نکته ای که تجربه اقامت در هتل را در دوران پس از کرونا متفاوت خواهد کرد



4. گرجستان 
اگرچه گاهی اوقات با ایالت جورجیا (Georgia) در ایالات متحده اشتباه گرفته می شود، کشور گرجستان در راه تبدیل شدن به یکی از بهترین کشورهای منطقه قفقاز است. سفر خود را در پایتخت کشور آغاز کنید، تفلیس، این شهر جذاب محل یک شهر قدیمی مملو از سنگ فرش است که دارای کلیساها و رستوران های باستانی در امتداد رودخانه متکواری (Mtkvari) می باشد. اگرچه منطقه شهری گرجستان دیدنی است، اما زیبایی های طبیعی این کشور را به هیچ وجه نباید از دست بدهید، چرا که از مرتع های پست و بلند و شهرک های زیبای آن در غرب حتما باید بازدید کنید.

4. گرجستان


5. فیلیپین
این مجمع الجزایر عظیم با داشتن تقریبا ۷۵۰۰ جزیره، حتی برای مشکل پسند ترین گردشگران هم چیزی برای ارائه دارد. شمالی ترین جزیره، لوزون (Luzon)، محل مترو مانیل (Metro Manila) است، یک کلان شهر واقعا عظیم که شامل 16 شهر از جمله مانیل، پایتخت ملی و پرجمعیت ترین منطقه مسکونی این کشور یعنی شهر کوزون (Quezon)، دو مقصد محبوب برای غرق شدن در فرهنگ اصیل فیلیپینی است. کسانی که قصد دارند در سواحل ماسه ای استراحت کنند باید به ویسایاس (Visayas)، مجمع الجزایر مرکزی این کشور بروند. جایی که مقصد جزایری مانند پالاوان (Palawan) و بوراکی (Boracay) است که برخی از بهترین سواحل ماسه ای سفید کشور را ارائه می دهند و همچنین فرصت های بی شماری برای دیدن برخی از گونه های گیاهی و جانوری بومی فیلیپین وجود دارد. 

5. فیلیپین


6. اسلوونی
در حالی که بسیاری از همسایگان نزدیک اسلوونی مانند ایتالیا، کرواسی و اتریش هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند، این کشور کوچک کوهستانی همچنان یکی از گوهرهای کمتر شناخته شده در این منطقه است. پایتخت این کشور، لیوبلیانا (Ljubljana)، قطب اصلی فرهنگی برای منطقه است و دارای موزه های هنری و تاریخی کلاس جهانی در کنار کلیساهای بسیار قدیمی و یک قلعه دیدنی و مشرف به یک شهر قدیمی است. پس از گشت و گذار در شهر، حتما به شمال و به کوه های آلپ جولیان سفر کنید، این رشته کوه خیره کننده به افتخار ژولیوس سزار نامگذاری شده است که بخش بزرگی از آن در مرزهای پارک ملی تریگلاو (Triglav) قرار دارد، جایی که زیبایی طبیعی اسلوونی را می توان به وفور مشاهده کرد.

6. اسلوونی


7. تونس
تونس با داشتن سواحل مدیترانه ای دیدنی، ویرانه های باستانی و غذاهای مغربی، در حال تبدیل شدن به مقصد مناسبی برای کسانی است که مایل هستند فرهنگ پر جنب و جوش و بی نظیر آفریقای شمالی را تجربه کنند. برای بسیاری از بازدید کنندگان بالقوه، خط ساحلی گسترده این کشور، شبه جزیره شمال شرقی کیپ بون (Cap Bon) با سواحل ماسه ای سفید و بسیار زیبا، که در فاصله کمی از پایتخت شلوغ تونس قرار دارد، از جاذبه های اصلی این کشور می باشد. برای علاقه مندان به تاریخ بازدید از بقایای کارتاژ، یکی از ثروتمندترین شهرهایی که در دوران باستان وجود داشته، یکی از کارهایی است که حتما باید انجام شود. در حالی که ماجراجویان جسورتر می توانند با سفر به جنوب به تور صحرای ساحارا بروند که مقصد بی نظیری برای دیدن بقایای سکونت گاه های تاریخی بربرها می باشد. 

7. تونس


منبع: forbes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید