• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین تورهای مجازی برای تجربه شگفتی های طبیعی جهان از داخل منزل

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۴/۱۱   تعداد بازدید : 2989   گروه مطلب : دیدنی ها


با 10 مورد از بهترین تورهای مجازی شگفتی های طبیعی جهان آشنا شوید

اگر از قرنطینه و ممنوعیت قدم زدن در پارک های محلی خسته شده اید، پیاده روی های آنلاین به سمت قله اورست و پاتاگونیا (Patagonia) و صعود شگفت انگیز به ال کاپیتان (El Capitan) را امتحان کنید.

1. گرند کانیون (The Grand Canyon)، ایالات متحده آمریکا 
با بیش از 443 کیلومتر طول و حدود 29 کیلومتر عرض در عریض ترین قسمت آن و 1857 متر عمق، طبیعت این دره وسیع در آریزونا همانند نام آن بسیار بزرگ است. حدود 40 لایه رسوبی در صخره های شیب دار آن دیده می شود که قدیمی ترین آن ها در حدود دو میلیارد سال پیش شکل گرفته است. با استفاده از گوگل استریت ویو ترک (Google Street View Trek) در مسیر برایت انجل (Bright Angel Trail) دره کانیون پیاده روی کنید. یکی از محبوب ترین مسیرهای طولانی در پارک ملی (15 کیلومتر)، از رودخانه کلرادو شروع شده و تا حاشیه جنوبی به صورت زیگزاگ امتداد می یابد. مانند سایر ورودی های موجود در لیست، اکتشاف گسترده تر با نمای گوگل ارث (Google Earth) ارائه شده است که به کاربران این امکان را می دهد تا از ویژگی بزرگنمایی استفاده کرده و بر روی نقاط مورد نظر خود برای اطلاعات بیشتر کلیک کنند. مثلا قله های وانتونز ترون (Wontons Throne) یا انجلز ویندو (Angels Window). یکی دیگر از پروژه های واقعیت افزوده ایرپانو (AirPano)، دارای تصاویر با کیفیت بالای 360 درجه برای چشم انداز دید پرنده از سنگ های قرمز است.

1. گرند کانیون (The Grand Canyon)، ایالات متحده آمریکا


2. کوه اورست، نپال
بلندترین قله جهان در مرز بین نپال و چین قرار دارد و در نپال به ساگارماتا (Sagarmatha) معروف است و در تبت نیز با عنوان چومولونگما (Chomolungma) شناخته می شود. اردوگاه اصلی جنوبی اورست در نپال، در ارتفاع 5380 متری و با نمای 360 درجه ای از قله های برفی و پرچم های رنگارنگ اورست را کاوش کنید. با استفاده از یک نقشه تعاملی و یک بیننده دوار سه بعدی، می توانید به قله 8848 متری، به علاوه سایر قله های هیمالیا که از غرب به پاکستان و از شرق به بوتان می رسند، خیره شوید. با کلیک بر روی نماد انسان مانند در نقاط برجسته این صفحه، تمام مناطق اطراف رشته کوه از جمله سطح زمین را کاوش کنید. نماها از سایر قله ها شامل رودخانه ایمجا (Imja) و روستاهای کوهستانی می شود که در این تصاویر 360 درجه ای قابل مشاهده هستند. همچنین نمایی از اردوگاه شلوغ جنوبی وجود دارد که حدود 35000 بازدید کننده در سال از آن دیدن می کنند. 

2. کوه اورست، نپال


3. شفق های قطبی (The northern lights)
شفق قطبی یک پدیده طبیعی خیره کننده است که ناشی از تعامل میدان مغناطیسی زمین با ذرات باردار خورشیدی است. این شفق ها در کشورهایی با عرض های جغرافیایی شمالی زیاد، مانند کشورهای حوزه اسکاندیناوی، روسیه، ایسلند، گرینلند و کانادا قابل مشاهده است. پروژه نروژی لایتس اور لاپلند (Lights Over Lapland) مسافران را در یک سفر پنج دقیقه ای به درون مجموعه ای از ویدیوهای 360 درجه ای می برد. این سفر مجازی از هتل یخی (Icehotel) در پارک ملی آبیسکو (Abisko)، واقع در شمال سوئد آغاز می شود و سوار بر یک سورتمه گوزن شمالی به سمت صحراها می رود و از دریاچه تورنتراسک (Torneträsk) و یک جنگل درختان توس عبور می کند تا در این مسیر به یک کلبه چوبی دنج سامی (Sami) برسد که در دامنه کوه نولجا (Noulja) قرار دارد. یک سری از ویدیوهای مرور زمان (time-lapse)، رقص شفق ها را در بالای سر به صورت رگه های زیبا و قوس های سبز رنگ مواج نشان می دهد. تصاویر 360 درجه ای نیز با مناظری از سایر نقاط جهان، از جمله ایسلند، بر فراز آبشار گوفاش (Goðafoss)، در یامال (Yamal)، در ساحل دریای بارنتس در روسیه و در چندین مکان در اطراف نروژ وجود دارد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید می توانید شفق های قطبی را به صورت زنده از طریق وب کم در مانیتوبا (Manitoba)، کانادا ببینید.

3. شفق های قطبی (The northern lights)


4. هانگ سون دونگ (Hang Sơn Đoòng)، ویتنام
هانگ سون دونگ بزرگترین غار جهان، در پارک ملی فونگ نا که بانگ (Phong Nha-Ke Bang) در ویتنام، پس از آنکه یک مرد محلی به نام هو کان (Ho Khanh)، آن را در سال 1991 کشف کرد و تا سال ها بعد محل آن را مشخص نکرد، برای اولین بار در سال 2009 توسط دانشمندان مورد کاوش قرار گرفت. Sơn Đoòng 360 نام پروژه ای از طرف نشنال جئوگرافیک (National Geographic) است که با هدف حفظ غار به صورت دیجیتالی قبل از آنکه مورد توجه گسترده گردشگران قرار گیرد راه اندازی شده است. یک مسیر پیاده روی، که توسط تصاویر 360 درجه و جلوه های صوتی از جو ایجاد شده، به سمت غارهای نورانی بزرگی ادامه می یابد و از درون یک حفره استالاگمیت 70 متری بلند به نام دست سگ (Hand of Dog) و جنگل های بزرگ حفره ای عبور می کند. اعضای این ماجراجویی را دنبال کنید و از تصاویر با کیفیت بالا لذت ببرید و اگر به اندازه کافی دقت کنید می توانید با استفاده از بزرگنمایی، جزئیات زمین شناسی غار، گیاهان و جانوران آن را نیز مشاهده نمایید.

4. هانگ سون دونگ (Hang Sơn Đoòng)، ویتنام


5. پارک ملی یوسمیتی (Yosemite National Park)، ایالات متحده آمریکا
یوسمیتی در کوه های سیرا نوادا در کالیفرنیا، یک چشم انداز طبیعی جذاب و دیدنی است. این مکان محل زندگی بیش از 400 گونه از حیوانات، از جمله حدود 500 خرس سیاه آمریکایی، خرگوش های صحرایی کمیاب پاشنه سفید و خفاش های ماستیف در معرض خطر است. برج سنگی گرانیتی بر فراز مراتع، رودخانه ها و جنگل ها و همچنین یکی از دیدنی ترین مناطق پارک، ال کاپیتان می باشد که با بیش از 900 متر ارتفاع، صخره ای تقریبا عمودی است. کوهنورد آمریکایی، لین هیل (Lynn Hill) اولین شخصی بود که از این کوه صعب العبور در سال 1993 (بدون تجهیزات کمکی) صعود کرد. کوه را با هیل و تیم او بپیمایید و در هنگام صعود به ارتفاعات سرگیجه آور، با مهارت ها، فنون و تجهیزات بیشتری آشنا شوید. کوهنوردان دستان خود را به لبه های سنگ می گیرند و برای رسیدن به ترک های عمودی، دور می زنند و روی یک لبه از برج ال کاپ متوقف می شوند. با استفاده از این تصاویر 360 درجه، پارک ملی را بیشتر کاوش کنید، که با جلوه های صوتی از جمله صدای مراتع اهوانی (Ahwahnee Meadow) و نوادا فال (Nevada Fall) کامل می شود. 

5. پارک ملی یوسمیتی (Yosemite National Park)، ایالات متحده آمریکا


 با این تورهای مجازی به شگفتی های بی نظیر قاره آسیا سفر کنید



6. پارک جنگلی ملی جانگ جیاجی (Zhāngjiājiè national forest park)، چین
ستون های ماسه سنگی - کوارتز جانگ جیاجی، الهام بخش قله های شناور کوه های هاللوجه (Hallelujah) در فیلم آواتار جیمز کامرون بودند. شکل منحصر به فرد آن ها در اثر فرسایش فیزیکی ناشی از آب، یخ و ریشه و شاخ و برگ درختان ایجاد شده است. در یک تور ویدیو تعاملی که این مکان را کاوش می کند، در اطراف این ستون های طبیعی برج مانند که ارتفاع برخی از آن ها به بیش از 1000 متر می رسد پرواز کنید و عکس های 360 درجه با کیفیت بالا که از آسمان گرفته شده را بزرگنمایی کنید. این پارک همچنین دارای یک معبد باستانی متعلق به سال 870 میلادی، آسانسور شیشه ای بایولانگ (Bailong) کنار صخره و بلندترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان است که بین کوه هایی به بلندی 300 متر قرار دارد و یک مکان گردشگری شلوغ نیز در اینجا وجود دارد، هرچند که در این تصاویر 360 درجه با جمعیت کمتری دیده می شود. 

6. پارک جنگلی ملی جانگ جیاجی (Zhāngjiājiè national forest park)، چین


7. گذرگاه جاینتز (Giants Causeway)، ایرلند شمالی
این بخش خارق العاده از خط ساحلی کانتی آنتریم (County Antrim) اقیانوس اطلس از بیش از 40000 ستون بازالت در هم تنیده هندسی (عمدتا شش ضلعی) تشکیل شده است. افسانه ها می گویند که این سنگ های غیرمعمول بقایای یک مسیر جاده ای سنگی به سمت اسکاتلند بوده اند که توسط غول ها ساخته شده است. دانشمندان معتقدند که این سنگ ها در حقیقت توسط گدازه های بازالت مذابی که 50 تا 60 میلیون سال پیش در بسترهای دریا جاری شدند، بوجود آمده است. نشنال تراست (National Trust) مجموعه ای از تورهای مجازی را ایجاد کرده است، که نماهایی از دماغه ایرد اسنوت (Aird Snout) و منظره کنار آب در خلیج بندر نوفر (Noffer) را در ساعات مختلف روز نشان می دهد. نماهای چرخشی دیگری هم از بالا وجود دارد که شامل مناظری مانند مسیر کریک ارد (Carrick A Rede) و پل طنابی می شود.

7. گذرگاه جاینتز (Giants Causeway)، ایرلند شمالی


8. پریتو مورنو (Perito Moreno)، یخچال های طبیعی پاتاگونای آرژانتینی
علیرغم بحران آب و هوا که باعث شده بسیاری از یخچال های طبیعی کره زمین کوچک شوند، پریتو مورنو تا حد زیادی بدون تغییر مانده است. دانشمندان می گویند این کوه یخ در حال رشد است و 251 کیلومتر مربع از پارک ملی لوس گلاسیارس (Los Glaciares) را پوشش می دهد که توسط آب های ذوب شده از یخ های پاتاگونیای جنوبی در آندس تغذیه می شود. مجموعه ای از تصاویر تعاملی بر روی سایت 360cities، جلوه ای از این ابعاد را نشان می دهد (از فلش های سفید برای کلیک بین نماها استفاده کنید) و همچنین تغییرات رنگ آبی، که هر چه اکسیژن کمتری در یخ ها وجود داشته باشد، آبی تر می شود. یک تور ویدئویی همه جانبه از مناطق بکر فراتر از یخچال های طبیعی، که توسط گاردین در سال 2018 ایجاد شده است (در بالا)، بینندگان را به اطراف مناظر متنوع محافظت شده پاراک پاتاگونیا (Parque Patagonia) می برد و از میان تنداب های فیروزه ای، یک رنگین کمان و دسته ای از شترهای بی کوهان آمریکای جنوبی که در دشت ها پرسه می زنند، عبور می کند.

8. پریتو مورنو (Perito Moreno)، یخچال های طبیعی پاتاگونای آرژانتینی


9. آتشفشان آمبریم (Ambrym volcano)، واناتو (Vanuatu)
این تور مجازی به درون یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان می رود و تا فاصله تنها چند متری از گدازه هایی با دمای 1200 درجه سانتیگراد نزدیک می شود. این تور دو ماجراجو به نام های اولا لومان (Ulla Lohmann) و سباستین هافمن (Sebastian Hoffmann)، زوجی که فیلم های مستند تهیه می کنند را به همراه آتشفشان شناس توماس بویر (Thomas Boyer) دنبال می کند، که با هم به سومین تراس بنبو (Benbow)، یکی از دریچه های اصلی آتشفشان آمبریم، در جزیره واناتو در اقیانوس آرام جنوبی می روند. این فیلم تعاملی کوتاه به نمایش این تیم درحالیکه برای سفر آماده می شوند، به سمت اردوگاه اصلی می روند، تا حاشیه فراتر از جنگل ادامه می دهند، به دشت خاکستر رفته و از شکاف صخره ها پایین رفته و در فاصله تنها 60 متری از گدازه ها می نشینند، می پردازد. مستند 25 دقیقه ای هیجان انگیز، اسپیتینگ دیستنس (Spitting Distance) که مربوط به رفتن به درون یک آتشفشان فعال است، به صورت آنلاین نیز در دسترس می باشد.

9. آتشفشان آمبریم (Ambrym volcano)، واناتو (Vanuatu)


10. تلماسه های صحرای نامیب (Namib desert dunes)، نامیبیا
الگوهای تندیسی پیچیده تپه های ماسه ای صحرای نامیب به وسعت 80290 کیلومتر مربع در پارک ملی نامیب ناکلوفت (Namib-Naukluft) در جنوب آفریقا گسترده شده است. برخی از بزرگترین آن ها را می توان در منطقه سسوسولی (Sossusvlei) یافت، که محل نوار کوهستانی از ماسه های نارنجی - صورتی است. از جمله تپه ماسه ای 388 متری، که در مقابل تپه بیگ ددی (Big Daddy) با 325 متر ارتفاع و بیگ ماما (Big Mamma) با 198 متر ارتفاع قرار دارد. چندین تصویر تعاملی 360 درجه وجود دارد که نماهایی از تلماسه های ناهموار غول پیکر را نشان می دهند. این تور همچنین شامل ددفلی یا مرداب مرده (Deadvlei) نمادین، یک دشت خاک رس نمکی پشت درختان اقاقیای سیاه شده و مرده، گرد و غباری که از سمت ساحل اسکلت (Skeleton Coast) دریا می آید و یک صحنه روشن شده از نور ستاره های راه شیری می شود. 

10. تلماسه های صحرای نامیب (Namib desert dunes)، نامیبیا


منبع: theguardian





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید