• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 5 مقصدی که باید در ایرلند بازدید کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱/۲۷   تعداد بازدید : 2077   گروه مطلب : ایده های سفر

1. دوبلین (Dublin)
خیلی طول کشید، اما پایتخت شنی این کشور به یکی از به روزترین شهرهای اروپا تبدیل شده است. بدون گشتن در پردیس سه گانه کالج، با ساختمان های با ابهت و مجسمه های فارغ التحصیلانش، یا بازدید از انبار گینس، که در خیابان های سنگفرش شده قدیمی دوبلین هستند (فهرستی از آنچه می گویند بهترین رویدادهای گینس در جهان هستند) و دیدن ساختمان های کارخانه، هیچ کس نمی تواند دوبلین را ترک کند و مطمئن باشید ارزش پرداخت هزینه آن را دارد. برای یک بعد از ظهر به دیدن خیابان کاپل در ضلع شمالی رودخانه لیفی بروید که در آن دو تا از بهترین کافه های شهر وجود دارد، برادر هوبارد Brother Hubbard به دلیل داشتن اسکون های (نوعی شیرینی) عالی و قهوه های فوق العاده اش شناخته شده است، در حالی که میش مش Mish.Mash یک ناهار دلچسب و سالم را به شما ارائه می دهد. برای صرف شام، مردم محلی عاشق فضای بازار غار مانند در تمام روز هستند، که همه چیز را از اسپرسو گرفته تا پیتزا ارائه می دهد، اما مواظب باشید که میزهای موجود در اینجا به سرعت پر می شوند. برای تست طعم و مزه کوکتل جدید دوبلین، سری به بار مد روز و سقف کوتاه بو لین (Bow Lane) بزنید و کورپس ریور (Corpse Reviver) را سفارش دهید. در شب، افراد زیادی برای تماشای موسیقی زنده به سین ا (Sin É) در کنار اسکله می روند. پس از انجام این کارها، با رفتن به یکی از مجلل ترین هتل های شهر، هتل دین (The Dean) که دارای 52 اتاق و تابلوهای چوبی آبی رنگ و یک رستوران در پشت بام با چشم انداز درخشان شهر است، خودتان را سرشار از انرژی کنید.

1. دوبلین (Dublin)


2. کیلکنی (Kilkenny)
علاقمندان تاریخ هر آنچه را که به دنبال آن می گردند در کیلکنی پیدا می‌ کنند. حدودا نیمه راه بین دوبلین و کورک (Cork)، در این شهر قرون وسطایی که شاید به دلیل محل قلعه کیلکنی شناخته شده است، یک دژ دیدنی قرن دوازدهم قرار دارد که فضای داخلی آن به طور کامل و به زیبایی ترمیم شده و در دسترس عموم است. در یک روز آفتابی، پارک های زیبا و باغ های زینتی این محل برای پیاده روی ایده آل هستند. 
جویندگان سوغاتی و شیفتگان طراحی به خصوص مرکز طراحی کیلکنی را که در داخل اصطبل های قبلی قلعه و خانه مربیان ساخته شده است دوست دارند، به طوری که برخی از بهترین نمونه های طراحی ایرلندی که می یابید در اینجا به فروش می رسد. به روسری های گره دار دستباف از جنس پشم نرم ایرلندی، کوزه های سفالی محلی و عسل اسطوخودوس فکر کنید. برای یک رویداد محلی، به تور غار دانمور واقع در شمال شهر بروید که یک غار آهکی است که حفره های آن دارای کلسیت های عجیب و شگفت انگیزی هستند و اوضاع ترسناک قتل عام وایکینگ ها در سال 928 میلادی را نشان می‌دهد. 
میز غذای خود را از قبل در کمپاگنه (Campagne)، رستوران فرانسوی با ستاره میشلن در شهر که توسط سرآشپز سوپراستار گرت بیرن (Garett Byrne) مدیریت می‌ شود و غذاهای بی نظیری مانند ترین (نوعی غذای فرانسوی) مرغ گینه ای و تارتار گوشت گوزن ارائه می دهد، رزرو کنید و قبل از اینکه شب به هتل زونی، یک مکان دنج در مرکز شهر برگردید، روز را در بار برییدی Bridie، فروشگاه ها و استخرهای عمومی شهر به پایان برسانید.

2. کیلکنی (Kilkenny)


 بهترین قلعه های دیدنی برای بازدید در ایرلند



3. کورک (Cork)
سومین شهر بزرگ ایرلند، نه تنها برای آبراه های منحصر به فرد آن، بلکه به دلیل شور و نشاط جوانی شهر و شوق مردم محلی برای تیم های فوتبال ایرلندی و تیم های هاکی خود، از جذابیت ویژه ای برخوردار است. قبل از رفتن به گشت و گذار، به کافه فیلتر واقع در اسکله گورجس (Georges Quay) بروید و از قهوه درست شده با قهوه های بوداده ایرلندی لذت ببرید و سپس برای تست پنیرهای ایرلندی، ماهی های صید شده محلی، کلوچه ها و چیزهای دیگر، به سمت غرفه های بازار انگلیسی قدیمی قرن 18 بروید. 
دو مکان برای رفتن به درون تاریخ شهر وجود دارد، سیتی گُل (City Gaol)، یک زندان سابق شگفت انگیز و زیبا که به موزه تبدیل شده است، با مصنوعات عجیب و غریب قرن نوزدهم خود (مثل نسخه ای از یک صندلی که برای وزن کردن زندانیان جهت بررسی اینکه آن ها مواد غذایی دزدیده اند یا نه) و رصدخانه قلعه بلک راک (Blackrock)، یک مرکز علمی پیشرفته که در یک قلعه قرن شانزدهم قرار دارد، سرگرمی هایی را برای مسافران در هر سنی فراهم می کند. برای ستارگان پیامی بفرستید، از افلاک نما دیدن کنید یا به تور ساختمان باستانی بروید.
به مرکز شهر برگردید و ناهارتان را در کافه فارمگِیت (Farmgate) سفارش دهید که مواد باکیفیت ایرلندی مانند صدف سنگی، ماهی دودی و تاس کباب گوشت بره را با نوشیدنی اروپایی و سرویس دهی عالی ترکیب می‌ کند. پس از آن به هتل مدرن مرکزی ریور لی River Lee بروید و از اتاق‌ های جادار، استخر سرپوشیده و رستوران با چشم انداز رودخانه آن لذت ببرید.

3. کورک (Cork)


4. دولین / صخره های موهر (Doolin/Cliffs of Moher)
ایرلند غربی مسلما زیباترین منطقه این کشور و محل برخی از بهترین مناظر جهان است. در اینجا می توانید صخره های باشکوه موهر را پیدا کنید، که بازدیدکنندگان بی پایان و کارت پستال های بی شماری را به خود جلب می کند و به لطف چشم انداز گسترده آن، محلی است که دریا با خشکی ملاقات می کند. قبل از عزیمت به شهر کوچک دولین، که محلی عالی برای گشت و گذار و جاییست که می توانید از شام در رستوران کالینین Cullinan لذت ببرید، یک روز را برای دیدن صخره ها اختصاص دهید.
رستوران کالینین جوایز متعددی را به خاطر غذاهای ایرلندی بی نظیرش به دست آورده است. داریم از گوش ماهی خشک شده، گوشت بره ترد شده، هیک (hake)  پوست ترد و صبحانه های کامل با تخم مرغ و سوسیس سرخ شده و بسیاری موارد دیگر صحبت می کنیم. کافه رستوران محلی مک گان به دلیل پخش موسیقی سنتی خارق العاده ایرلندی شهرت خود را بدست آورده است. تقریبا هر شب هفته را به آنجا بروید و ویولون زن، چنگ زن و چیزهای مانند آن که فضا را با آهنگ های سنتی عامیانه پر می‌ کنند از دست ندهید. اگر می خواهید شب بمانید، در هتل دولین بخوابید که مجهز به اتاق و صندلی هایی در فضای باز برای استراحت در یک بعد از ظهر آفتابی هستند.

4. دولین / صخره های موهر (Doolin/Cliffs of Moher)


5. گالوی (Galway)
ساحل گالوی مرکز بوهمیایی ایرلند و محل کافه ها و بارهاییست که با رنگ روشن، هیاهوی دانشجویان خارجی پر شده و پر از انرژی و جنب و جوش جوانی می باشد که مقاومت در برابر آن غیرممکن است. پس از ورود به موزه شهر گالوی (با ورودی رایگان) برای یک آموزش کامل در مورد همه چیز این شهر، از قایق گرفته تا ورزش تا زمان پیش از تاریخ، بعد از ظهر را در امتداد تفرجگاه سالت هیل (Salthill)، محلی که در آن جشن آخر سال تحصلی (پرام) برگذار می شود و منظره های آب گازدار آن معروف شده به پیاده روی بروید. 
رستوران کای Kai برای صرف ناهار عالی است. منوی آن تولیدات محلی را در همه چیز، از سالاد خرچنگ گرفته تا نان قهوه ای تهیه شده با آرد محلی نشان می‌ دهد. گالوی در حال ساختن یک فرهنگ قهوه موج سوم نیز هست. در کافیورک پرس (Coffeewerk Press) به سبک اسکاندیناوی که محل یک فروشگاه با طراحی عالی در طبقه بالا است یا در کبابی های محلی باجر اند دودو (Badger & Dodo) هیجان را احساس کنید. بعد از یک روز پیاده روی در مرکز شهر، به شریدانز چیزمونگرز (Sheridans Cheesemongers)، بهشت عاشقان پنیر که در طبقه دوم آن هم نوشیدنی های عالی سرو می‌کنند بروید و طعم چدار خام ایرلندی را به همراه یک یا دو لیوان نوشیدنی که کارکنان آنجا به شما پیشنهاد می کنند تجربه کنید.
در فاصله سه کیلومتری از مرکز شهر نیز هتل گلنلو ابی (Glenlo Abbey) که یک خانه اربابی قرن هجدهم با باغ های زیبا، دیوارهای تزئینی و جذابیت های دنیای قدیم است قرار دارد. حتما یک شام را در رستوران ویژه پولمن که در یک واگن قطار اصلی پولمن قرار دارد، رزرو کنید.

5. گالوی (Galway)


منبع: jetsetter





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید