• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 20 مقصد با بهترین چشمه های آب گرم در دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱/۶   تعداد بازدید : 5747   گروه مطلب : ترین ها


معرفی 20 مقصد با بهترین چشمه های آب گرم در دنیا

پدیده های طبیعی کمی وجود دارند که به اندازه چشمه های آب گرم تسکین دهنده، آرامش بخش و جوان کننده باشند. این ویژگی های وابسته به حرارت مرکزی زمین یا زمین گرمایی کمی شبیه خود وان های داغ طبیعی هستند که معمولا آب درمانی را به شکل شگفت انگیزی در مکان های دور و زیبا ارائه می کنند. ایالات متحده آمریکا بیش از سهم خود دارای چشمه های آب گرم بی نظیر است اما تعداد بسیار زیادی از این پدیده ها در سایر قسمت های جهان نیز کشف شده اند. در این لیست به 20 چشمه آب گرم اشاره شده است.

1- تاکاراگاوا اُنسِن (Takaragawa Onsen)، ژاپن
بازدیدکنندگان از تاکاراگاوا اُنسِن ژاپن به بهانه چشمه آب گرم و به وعده آب های درمانی به آن جا می روند اما به خاطر مناظر بی نظیر این منطقه چند روزی را در آن جا می مانند. این منطقه در یک جنگل بسیار زیبا، دنج و در میان کوه ها واقع شده است. در حین لذت بردن از آب های درمانی جدا فرض کردن خود از طبیعت کار بسیار مشکلیست. این مکان قطع به یقین یکی از مقصدهای برتر برای مسافرت می باشد، کشوری که به واسطه چشمه های آب گرم بسیارش کاملا شناخته شده است. برای یک تجربه عالی و فراموش نشدنی در نزدیکی این مکان هتلی را رزرو و در فرهنگ این منطقه چند روزی زندگی کنید. 

1- تاکاراگاوا اُنسِن (Takaragawa Onsen)، ژاپن


2- چشمه های آب گرم شالی (Challis Hot Springs)، آیداهو
آب های چشمه های طبیعی از زمین می جوشند و از کف صخره ای و شنی عبور می کنند تا به دو حوضچه آب گرم شالی واقع در آیداهو برسند. دمای حوضچه بیرونی طوری تنظیم شده تا برای شنا مناسب باشد اما دمای حوضچه درمانی داخلی کاملا دست نخورده و طبیعی باقی مانده است. بازدیدکنندگان می توانند در تخت هایی کوچک راحت اما عجیب و جالبی اقامت داشته باشند و صبحانه خوبی میل کنند. اگر دوست دارید تجربه ای با حال و هوای روستایی داشته باشید، در کنار رودخانه سالمون چادر بزنید. از آنجا با پای پیاده هم می توانید به چشمه های آب گرم بروید.

2- چشمه های آب گرم شالی (Challis Hot Springs)، آیداهو


3- بلو لاگون یا تالاب آبی، ایسلند
شاید بلو لاگون یا تالاب آبی که در ایسلند قرار دارد معروف ترین چشمه آب گرم در کل دنیا باشد. این چشمه به همان اندازه که آب تسکین دهنده ای دارد به همان اندازه هم دارای مناظر زیبایی در اطراف خود است. خود چشمه نیز بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد. دمای آب بین 36 تا 38 درجه سانتی گراد در حال نوسان است و این دمای مطبوع این مکان را تبدیل به مکانی بسیار مناسب و لذت بخش برای آب تنی کرده است. این آب های سرشار از مواد معدنی برای پوست نیز بسیار مفید هستند، این در حالی است که بخارات گرم انواع سموم را از بدن دفع می کند. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به ایسلند هستید، دیدن این مکان باید یکی از موارد مهم لیست سفر شما باشد. این چشمه همان طور که برای بدن مفید است برای روح نیز نشاط آور می باشد.

3- بلو لاگون یا تالاب آبی، ایسلند


4- بویلینگ ریوِر (The Boiling River)، پارک ملی یِلواِستون
برای رسیدن به بویلینگ ریور در نقطه شمال غربی پارک ملی یِلواستون، پیاده روی صاف و مسطح و آسانی خواهید داشت. این نکته دسترسی به این مکان را بسیار آسان نموده است. سرویس پارک ملی به افراد اجازه می دهد تا فقط با لباس و فقط در طی ساعت های روز داخل بویلینگ ریور شوند. هر ساله مردم با درست کردن حوضچه هایی در امتداد رودخانه در جایی که آب های گرم با ویژگی های حرارتی با آب های سرد در حال عبور رودخانه گاردِنِر یکی می شوند باعث ایجاد وان های آب داغ مصنوعی می شوند. 
در زمانی که در منطقه هستید می توانید برای لذت بردن از مناظر از چشمه آب گرم ماموت نیز دیدن کنید اما این نکته را به خاطر بسپارید که آب تنی در این چشمه ممنوع است. اگر به سمت شمال و به سمت یِلواستون نمی روید، به جایش به سمت رودخانه فایِرهولد در جنوب بروید. فایِر هولد با این که دارای آب گرم و صخره هایی برای پرش است اما به اندازه بویلینگ ریوِر داغ و خاصیت تسکین دهنده ای ندارد و به دلیل سرعت زیاد آب دسترسی به آن می تواند بسیار خطرناک باشد.
ممکن است باورتان نشود اما شما می توانید در تمام طول سال حتی در فصل زمستان نیز در چشمه های آب گرم یِلواستون آب تنی کنید. هیچ چیز بهتر از آب تنی در چشمه آب گرم در دمای سرد نیست، بسیاری از مردم این کار را آرامش بخش تر از هر زمانی در سال می دانند.

4- بویلینگ ریوِر (The Boiling River)، پارک ملی یِلواِستون


5- چشمه های آب گرم در پاگوسا اِسپیرینگز (The Springs in Pagosa Springs)، کُلُرادو
23 حوضچه دِ اِسپیرینگز تراسی را در ساحل شرقی رودخانه سَن خوان در چشمه های آب گرم پاگوسا در ایالت کُلُرادو شکل داده اند. میهمانان می توانند از نقطه شروع مسیر جنگلی درست در کنار چشمه های آب گرم با تیوپ مسیر رودخانه را پایین بیایند یا کایاک سواران و قایق رانان را تماشا کنند. دمای این حوضچه ها بین 28 تا 45 درجه سانتی گراد می باشد. اگر می خواهید در بین آب تنی در حوضچه های آب گرم استراحت و وقفه ای ایجاد نمایید می توانید در آب های رودخانه یخی نزدیک استراحتگاه آب تنی کنید. دِ اسپیرینگز علاوه بر این که به عنوان عمیق ترین چشمه آب گرم زمین گرمایی جهان نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است، ویژگی های منحصربه فرد بسیاری را ارائه می کند، برای مثال به عنوان یک حوضچه می توان از پلی چوبی که تا حدی در آب فرورفته و در امتداد دریاچه پر از ماهی های طلایی و زنبق های آبی قرار دارد عبور کرد.

5- چشمه های آب گرم در پاگوسا اِسپیرینگز، کُلُرادو


6- پاموکاله، ترکیه
چشمه های آب گرم واقع در پاموکاله ترکیه نه تنها حوضچه های 17 طبقه ای از آب گرم برای راه رفتن در آب را داراست بلکه این مکان دقیقا در پایین خرابه های شهر هایراپولیس روم باستان قرار دارد. پاموکاله با ترکیبات کاملا سفید و بخارات آب کاملا بسان بهشتی به نظر می رسد و این در حالی است که مناظر بی نظیر از شهر دنیزلی را نیز به رخ گردشگران می کشد. این حوضچه ها با دمای ثابت 34 درجه سانتی گراد حس خوبی را به افراد می دهد. پاموکاله در آن واحد هم در خدمت تاریخ و هم در خدمت فرهنگ نقش آفرینی می کند.

6- پاموکاله، ترکیه


7- استراحتگاه چشمه های آب گرم چِنا (Chena Hot Springs Resort)، آلاسکا
استراحتگاه چشمه های آب گرم چِنا دریاچه سنگی با آب 41 درجه سانتی گراد را برای تفریح و آب تنی مسافران ارائه می دهد. بین ماه های اوت و آوریل به مقصد چشمه های آب گرم به آلاسکا سفر کنید چون شانس این را پیدا می کنید تا در حال لذت بردن از آب های درمانی، شفق شمالی را نیز ببینید.
پس از گذراندن یک روز در این چشمه ها که حدودا در 96 کیلومتری شمال فِربَنکس (Fairbanks) قرار دارد، از ساختمان بیرون بیایید تا شاهد این عجایب طبیعی باشید یا از درون یکی از چندین فضای سرپوشیده مخصوص اینکار از دیدن آن ها لذت ببرید. وقت خود را تنظیم کنید تا در تور بازدید از موزه یخ شفق قطبی در استراحتگاه چشمه های آب گرم چِنا شرکت کنید. این تور با چلچراغ های یخی و قلعه برفی دو طبقه ای واقعا تکمیل می شود.

7- استراحتگاه چشمه های آب گرم چِنا (Chena Hot Springs Resort)، آلاسکا


8- چشمه های آب گرم المپیک (Olympic Hot Springs)، واشنگتن
با یک پیاده روی و کوه نوردی آرام و ملایم 4 کیلومتری در پارک ملی المپیک می توانید به چشمه های آب گرم المپیک برسید. سفر از نقطه شروع مسیر جنگلی بولدِر شروع می شود و تا رسیدن به نهر و حوضچه های آب گرم ادامه دارد. زمانی در این منطقه استراحتگاهی راه اندازی شد اما به دلیل تمام شدن زمان اجاره نامه، این مکان بسته شد. در حال حاضر فقط مسیر جنگلی و چشمه ها باقی مانده اند. سرویس پارک ملی به بازدیدکنندگان هشدار داده است که فقط با مسئولیت خودشان می توانند در چشمه ها آب تنی کنند زیرا کیفیت آب در این منطقه تحت نظارت قرار ندارد.

8- چشمه های آب گرم المپیک (Olympic Hot Springs)، واشنگتن


9- پارک ملی هات اسپیرینگز یا چشمه های آب گرم (Hot Springs National Park)، آرکانزاس
اگر می خواهید در محیط شهری از چشمه های آب گرم دیدن کنید، پارک ملی هات اسپیرینگز در هات اسپیرینگز آرکانزاس مکانی مختص شماست. برای آب تنی در این آب ها دو راه دارید، یا می توانید در حمام سنتی باک استاف (Buckstaff Baths) داشته باشید جایی که به طور خصوصی در یک وان در آب غوطه ور می شوید یا در یک محیط عمومی در حمام های کوآپا از آب تنی لذت ببرید. زمانی که آب تنی تمام شد و تن خود را کاملا خشک کردید، در تور بازدید از گرمابه تاریخی فوردایس (Fordyce Bathhouse) شرکت کنید تا در مورد تاریخ این پارک و چشمه های آب گرم چیزهای بیش تری یاد بگیرید. سپس می توانید کمی در اطراف این منطقه پیاده روی کنید یا با ماشین دور بزنید.

9- پارک ملی هات اسپیرینگز یا چشمه های آب گرم، آرکانزاس


10- چشمه های آب گرم یانگباجاین (Yangpachen Hot Springs)، تبت
چشمه های آب گرم یانگباجاین در تبت که در ارتفاعات کوه های هیمالیا قرار دارد دارای آب بسیار گرمی است که قبل از آب تنی و پیاده روی افراد در آن، بایستی این آب ها خنک شوند. در دمای داغ و سوزان 70 درجه سانتی گراد چشمه های آب گرم طبیعی بسیار داغ هستند، درنتیجه دما را تا سطوح قابل قبول تری پایین می آورند. زمانی که در یکی از این سه حوضچه هستید و از مناظر بسیار زیبا لذت می برید هیچ عجله ای برای برگشتن ندارید. این مکان در ارتفاع 4 کیلومتری قرار دارد و قله های پوشیده از برف دور آن را احاطه کرده و مناظر اطراف آن به زبان ساده شاهکارند.

10- چشمه های آب گرم یانگباجاین (Yangpachen Hot Springs)، تبت


 چشمه های شگفت انگیز آبگرم معروف برای شنا در ایسلند



11- استراحتگاه آمنی هوم اِستید (The Omni Homestead Resort)، ویرجینیا
از آنجایی که مقصدهای بسیاری از چشمه های آب گرم در ایالت های شرقی آمریکا نیز وجود دارند، ایالت های غربی تنها مکان هایی در ایالات متحده آمریکا نیستند که می توانید از چشمه های آب گرم خوبشان لذت ببرید. بعد از یک دور بازی گلف در استراحتگاه آمنی هوم اِستید در هات اسپیرینگز ویرجینیا می توانید در آب های گرم طبیعی که از کوه های آلِگِنی به آن جا سرازیر می شوند، آب تنی کنید. انتخاب کنید که یا در چشمه های آب گرم در فضای باز آلِگِنی غوطه ور شوید یا در حوضچه های سرپوشیده جِفِرسون آب تنی کنید، ظاهرا توماس جفرسون از این حوضچه ها در سال 1818 دیدن کرده است.

11- استراحتگاه آمنی هوم اِستید (The Omni Homestead Resort)، ویرجینیا


12- آب گرم ساچورنیا (Terme di Saturnia)، ایتالیا
اگرچه غذاها، نوشیدنی ها و فرهنگ گویای شاهکار بودن ایتالیا نیست اما این کشور محل یکی از بهترین چشمه های آب گرم با نام آب گرم ساچورنیاست. این چشمه که در جنوب توسکانی واقع شده است با دمای دلپذیر 37 درجه سانتی گراد و بدون توجه به دمای هوا، مکانی آرامش بخش و گرمی را برای گردشگران و افراد محلی فراهم آورده است. این چشمه که در حدود 2000 سال پیش یکی از مکان های مورد علاقه رومیان باستان بوده هنوز هم مانند گذشته برای بازدیدکنندگان و افراد محلی محبوب است. در ضمن استفاده از این مکان رایگان می باشد.

12- آب گرم ساچورنیا (Terme di Saturnia)، ایتالیا


13- استراحتگاه و اسپا چشمه های آب معدنی اُجو کالینِته (Ojo Caliente Mineral Springs Resort and Spa)، مکزیک
آب های اُجو کالینِته در کشور مکزیک که در سال 1500 میلادی توسط اسپانیایی ها کشف شد اکنون به چندین حوضچه در اطراف این منطقه تقسیم شده است. شما می توانید یا در یکی از حوضچه های عمومی آب تنی کنید یا یک حمام در فضای باز را به طور خصوصی برای خود یا برای یک گروه دوستانه رزرو نمایید. میهمانانی که در محل اقامت داشته باشند دسترسی بیش تر به حوضچه کیوا نیز خواهند داشت و گزینه های خود را افزایش خواهند داد.
زمانی را به حوضچه لجن اختصاص دهید. این لجن ها به شما اجازه می دهند تا با پوشاندن خود در ترکیبی از گِل ها و خشک شدن آن ها روی بدن تمام سموم را از طریق منافذ پوست خارج کنند. سپس بدن خود را آبکشی کنید و مجددا به چشمه های آب گرم بازگردید.

13- استراحتگاه و اسپا چشمه های آب معدنی اُجو کالینِته، مکزیک


14- جزیره اونرتاک (Uunartoq Island)، گرین لند
ویژگی های زمین گرمایی را می توان در سرتاسر گرین لند یافت اما تمام آن ها مکان های خوبی برای آب تنی در چشمه های آب گرم را به بازدیدکنندگان پیشنهاد نمی کنند. اما این مساله در مورد جزیره اونرتاک صدق نمی کند، جایی که حوضچه ها با بازه دمایی 32 تا 37 درجه سانتی گراد هستند. زمستان های طولانی در گرین لند با وجود این وان های آب گرم طبیعی قابل تحمل تر می شوند و زمانی که با دانه های سفید برف احاطه می گردند تصویر بی نظیر و مسحور کننده ای را به وجود می آورند.

14- جزیره اونرتاک (Uunartoq Island)، گرین لند


15- اسپا و استراحتگاه چشمه های آب گرم (Hot Springs Resort and Spa)، کارولینای شمالی
اسپا و استراحتگاه چشمه های آب گرم با متراژ 400 هزار مترمربع واقع در کوهستان کارولینای شمالی دارای وان های جکوزی فرم در امتداد نهر این چشمه ها و رودخانه فرِنچ بِراد (French Broad River) است. آب های داغ معدنی به داخل حوضچه ها پمپاژ می شوند و پس از هر دفعه استفاده تخلیه و تصفیه می گردند. این چشمه ها دقیقا در امتداد مسیر جنگلی آپالاچیان قرار دارد، در نتیجه برای یک آب تنی عالی راهی طولانی را باید طی کنید.

15- اسپا و استراحتگاه چشمه های آب گرم، کارولینای شمالی


16- استراحتگاه چشمه های آب گرم چیکو (Chico Hot Springs Resort)، ایالت مونتانا
استراحتگاه چشمه های آب گرم چیکو فقط یک ساعت با بوزمَن (Boseman) در ایالت مونتانا فاصله دارد. این منطقه تسهیلات بسیاری عالی از اتاق های استاندارد هتل گرفته تا کلبه های رمانتیک را برای گردشگران فراهم آورده است. این استراحتگاه یک رستوران بسیار بی نظیر نیز دارد اما نکته مهمی که همگان را به آن نقطه می کشاند قطع به یقین چشمه های آب گرم آن جاست. دو نوع حوضچه در آن جا وجود دارد که حوضچه بزرگ تر با دمای متوسط 35 درجه سانتی گراد و حوضچه کوچک تر با دمای متوسط 39 درجه سانتی گراد است. پذیرش هر دو حوضچه در فرم اقامت شما آورده شده است.

16- استراحتگاه چشمه های آب گرم چیکو (Chico Hot Springs Resort)، ایالت مونتانا


17- دره ریکیادالور (Reykjadalur Valley)، ایسلند
بولو لاگون یا تالاب آبی تنها مکان در ایسلند نیست که مسافران می توانند در چشمه های آب گرم دلربایش آب تنی کنند و لذت ببرند. دره ریکیادالور مکان بی نظیر دیگری برای لذت بردن از این عجایب طبیعی است. خود رودخانه گرم فقط بخشی از این جذابیت می باشد، چون این منظره بسیار خوب که آن جا را احاطه کرده به شما احساسی را القا می کند، انگار که در زمان به عقب برگشته اید و به دور از هیاهوی زندگی مدرن هستید. آنقدر چشمه آب گرم در این منطقه وجود دارد که شانس آن را دارید تا بدون اینکه مجبور باشید آن را با کسی سهیم شوید یکی را انتخاب کنید. فقط کافیست شیرجه بزنید و از تمام امکانات آن جا لذت ببرید.

17- دره ریکیادالور (Reykjadalur Valley)، ایسلند


18- خیر گانگا (Khir Ganga)، هند
بازدیدکنندگان برای رسیدن به آب های درمانی و تسکین دهنده خیر گانگا هند بایستی کمی تلاش کنند. برای رسیدن به چمنزار جایی که چشمه های آب گرم قرار دارند حدود سه تا چهار ساعت پیاده راه است، اما تلاش برای رسیدن به آن جا واقعا ارزشش را دارد. زمانی که به آن جا برسید همزمان با دیدن و لذت بردن از مناظر بی نظیر کوه های هیمالیا که اطراف این منطقه را احاطه کرده اند، می توانید از آب تنی در حوضچه های دست ساز و تسکین دادن دردهای خود کمال استفاده را ببرید. افراد محلی به خاطر قدرت درمانی سال هاست که خیر گانگا را مورد تکریم و احترام خود قرار داده اند. در حال حاضر نیز این منطقه به واسطه تسکین انواع دردها افراد بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

18- خیر گانگا (Khir Ganga)، هند


19- چشمه های داغ پوریتاما (Termas de Puritama)، شیلی
ممکن است صحرای آتاکاما در شمال شیلی خشک ترین مکان بر روی کره زمین باشد، اما این منطقه هنوز هم مامن و مکانی برای چشمه های آب گرم بسیار عالیست. طبق گزارشات مردم بومی آن جا قرنهاست که برای کمک به تسکین انواع دردها و ناراحتی ها از چشمه های آب گرم پوریتاما استفاده می کنند. این چشمه ها با هشت حوضچه یافت و کشفی شگفت انگیز در این منطقه صحرایی وسیع اند. همچنین این چشمه ها در ارتفاع 3500 متری از سطح دریا قرار داشته و دمای ثابت 32 درجه سانتی گراد دارند. اگر بیابانی در آتاکاما پیدا شود، ممکن است پوریتاما باشد.

19- چشمه های داغ پوریتاما (Termas de Puritama)، شیلی


20- جزیره دیسِپشِن (Deception Island)، اقیانوس جنوبی
جزیره دیسپشن که در نقطه عمیقی از اقیانوس جنوبی واقع شده است شاید دورترین چشمه های آب گرم را روی این کره خاکی داشته باشد. در زیر این جزیره آتشفشان فعالی قرار دارد که باعث فعالیت های زمین گرمایی فراوانی از جمله گرم کردن حوضچه های آب شده است، حوضچه هایی که امکان خوبی را برای فرار از دمای سرد فراهم آورده اند. مسافران می توانند در حین این که از مناظر یخچال های طبیعی و کوه یخ های شناور اطراف لذت می برند، در آب های این حوضچه ها نیز آب تنی کنند.

20- جزیره دیسِپشِن (Deception Island)، اقیانوس جنوبی


منبع: tripsavvy





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید