• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از برترین قلعه های بریتانیا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۲/۲۵   تعداد بازدید : 2956   گروه مطلب : ترین ها


با 10 مورد از برترین قلعه های بریتانیا آشنا شوید

اسرار و رموز دیوارهای سنگی بریتانیا را کشف کنید و در مورد تاریخ غنی، نبردها، قتل‌ها و ارواح احتمالی که هنوز به قلعه ها و کاخ‌های آن تا به امروز سر می‌زنند، بیاموزید. با توریستگاه همراه شوید تا شما را به تاریخ بریتانیا باز گرداند و با 10 قلعه و کاخ برتر این کشور آشنا کند.

قلعه وینزر
قلعه وینزر با قدمت 900 ساله بزرگترین قلعه اشغالی و قدیمی ترین اقامتگاه رسمی سلطنتی در جهان است. این قلعه چیزی بیش از یک قلعه است. محوطه آن شامل چندین خانه، یک کلیسای بزرگ و کاخ سلطنتی می‌شود و در 32 کیلومتری غرب لندن واقع شده است. همچنین ملکه الیزابت دوم آخر هفته های خود را در آنجا سپری می‌کند. یکی از قدیمی ترین سنت‌های پادشاهی یعنی شوالیه های گارتر (شوالیه‌های نشان‌بند جوراب)، همچنان در قلعه وینزر مورد تجلیل قرار می‌گیرند. مقام شوالیه گری گارتر که ریشه در قرون وسطی دارند شامل، پادشاه، شاهزاده ولز (که عنوان او به طور خودکار او را به عنوان شوالیه گارتر تایید می‌کند) و 24 شوالیه می‌شود.
سالانه بیش از یک میلیون نفر از این قلعه بازدید می‌کنند. جیمی کارتر، رونالد ریگان و بیل کلینتون همگی میهمان ملکه در کاخ بوده‌اند.

قلعه وینزر


کاخ همپتون کورت
این کاخ معتبر 1000 اتاقی که در فاصله چند کیلومتری لندن و در امتداد رودخانه تیمز قرار دارد یک بار توسط هنری هشتم، که به دلیل داشتن 6 همسر و گردن زدن 2 نفر از آن‌ها معروف است، اشغال شد. همسر پنجم هنری، کاترین هوارد 15 ساله بود که به اتهام زنا، زندانی شد اما بعدا فرار کرد. درنهایت دستگیر و سپس به جرم خیانت محاکمه شد. هنگامی که هوارد پس از تلاش برای فرار به کاخ همپتون کورت برگردانده شد، از درون یک گالری که اکنون با نام گالری خالی از سکنه خوانده می شود، روی زمین کشیده شد. در خارج از کاخ همپتون کورت، محوطه 60 جریبی پر از باغ ها و مناظر دیدنی رودخانه تیمز و پیچ و خم‌های معروف ساخته شده می‌باشد که برای بیش از 300 سال بازدید کنندگان را مبهوت کرده است.

کاخ همپتون کورت


قلعه ادینبورو 
این قلعه که در 640 کیلومتری شمال لندن یعنی شهر ادینبورو اسکاتلند که یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپاست واقع شده. قلعه ادینبورو در مقابل محاصره، تهاجمات، مبارزات قدرت، قتل و حبس ایستادگی کرده است و هم اکنون محافظ و نگهدارنده جواهرات سلطنتی اسکاتلند می باشد. اقلام با ارزشی نظیر تاج، شمشیر و عصای سلطنتی 500 ساله، که در تاجگذاری پادشاهان و ملکه-های اسکاتلند استفاده می‌شد. این قلعه در کنار جواهرات سلطنتی، نگهدارنده ساعت نیز بود. هر روز به مدت 150 سال در ساعت 1 بعد از ظهر یک توپ با صدای بلند شلیک می‌شود و زمان مناسب را به دریانوردان در دریا و افراد محلی نشان می‌دهد، زیرا بسیاری از مردم توان خرید ساعت را نداشتند. 
بازدید کنندگان قلعه ادینبورگ می‌توانند سیاه چال هایی را ببینند که در طی این سال‌ها هزاران زندانی را زندانی می‌کردند. برای نشان دادن شرایط واقعی در آن زمان، مدل‌های موم در سراسر سیاه چال قرار گرفته اند.

قلعه ادینبورو


قلعه مونت سنت میشل 
قلعه مونت سنت میشل تقریبا در فاصله 960 کیلومتری جنوب لندن واقع شده و از طریق یک گذرگاه به سرزمین اصلی متصل شده است. به هنگام جزر و مد زیاد، ارتباط کوه با روستای مارازیون قطع می‌شود. برای سال‌های بسیاری که تا به امروز هم ادامه داشته، روستای مارازیون به عنوان یک راه فرار بزرگ در دسترس ساکنان کوه بوده است، که بعضی اوقات در آرزوی یک غذای گرم و یک یا چند نوشیدنی بوده‌اند.
هنگامی که بر اساس افسانه ها در قرن پنجم،، فرشته مقرب میشل بر گروهی از مردم در بالای کوه ظاهر شد، مسافران در حال بازدید کردن از این جزیره صخره‌ای بوده‌اند. بعدا در قرن دوازدهم یک صومعه بندیکتین در آنجا ساخته شد. هر ساله مؤمنان به زیارت این کوه می‌روند، جایی که آن‌ها از پلکان مقدس باستانی به سمت صومعه در بالای تپه بالا می‌روند.

قلعه مونت سنت میشل


قلعه استرلینگ
قلعه استرلینگ، واقع در 720 کیلومتری لندن نماد مشهور اسکاتلند است. درست آنسوی دیوارهای استرلینگ، یک بنای تاریخی برای قهرمان بزرگ ملی اسکاتلند، ویلیام والاس قرار دارد که رهبری ارتش کوچکی را علیه پادشاه انگلیسی، ادوارد اول در نبرد پل استرلینگ در سال 1297 به عهده داشت. هفتصد سال بعد، یادبود والاس همچنان پیروزی در استرلینگ را به مردم یادآوری می‌کند.
در میان 8 قرن نبرد و قتل در استرلینگ، اتفاق بسیار مثبت و روشنگرانه ای در این قلعه رخ داد، که در واقع یکی از اولین تلاش‌ها برای پرواز بود. تقریبا 500 سال پیش، در زمان سلطنت پادشاه جیمز چهارم در اسکاتلند، جان دامیان دانشمند اعلام کرد که از قلعه استرلینگ تا فرانسه پرواز خواهد کرد. دامیان با جمع کردن تخته های چوبی، پرهای مرغ و چسب، پرواز کوتاه خود را با پرش از یک دیوار سنگی انجام داد و سپس با ظرافت و مستقیم به سمت پایین پرواز کرد، و مانند سنگی بر زمین افتاد.

قلعه استرلینگ


 پر بازدید ترین قلعه ها و کاخ های جهان



قلعه کرناروون
قلعه کرناروون در فاصله چهارصد کیلومتری از لندن، در ساحل ولز قرار دارد. این بنا 800 سال پیش و پس از آنکه پادشاه انگلستان، ادوارد اول ولز شمالی را فتح کرد ساخته شد. ادوارد اول عنوان شاهزاده ولز را از ولزی ها گرفت و از آن زمان بود که پسر ارشد پادشاه یا ملکه انگلیس به شاهزاده ولز معروف شده است. در سال 1969، طی مراسمی در کرنارفون، شاهزاده چارلز توسط مادرش ملکه الیزابت دوم، بیست و یکمین شاهزاده ولز لقب گرفت.

قلعه کرناروون


قلعه لیدز
قلعه لیدز با قدمتی 900 ساله، در 48 کیلومتری مرکز لندن قرار دارد. این قلعه خانه هنری هشتم بود. قلعه لیدز بر خلاف محل بریتانیایی خود، ارتباطات بسیاری با آمریکا دارد. دو خانواده که صاحب قلعه بودند، دارای قطعه زمین‌های بزرگی در کالپپر و فیرفکس نیز بودند. امروزه هنوز ارتباطات قلعه با ایالات متحده ادامه دارد.
ویلیام راندولف هیرست (شرکت هیرست) تقریبا قلعه لیدز را خریداری کرد، که متوجه شد در اینجا حمام و برق وجود ندارد و اینکه از محل سکونت خدمتکاران به عنوان سیاه چال استفاده می شد. با این حال آمریکایی دیگری این قلعه را به دست آورد. خانم الیو بیلی پس از خرید قلعه در سال 1926، اقدام به مرمت و بازسازی قلعه و نصب تمام موارد لازم کرد.

قلعه لیدز


قلعه تینتاجل
این قلعه به دلیل پادشاه آرتور و شوالیه های میزگرد آن مشهور است که در کرنوال، گوشه شمال غربی انگلستان واقع شده است. قلعه تینتاجل 800 سال پیش توسط کنت کورنوال، برادر پادشاه انگلیس ساخته شد. طبق افسانه‌های پادشاه آرتور و کملوت بدنام، آن‌ها برای کنت توطئه کردند. این قلعه طوری ساخته شد تا شبیه به بارگاهی باشد که گمان می‌رود پادشاه آرتور سال‌ها بر آن حکمرانی کرده است. و چه چیزی قلعه را کامل می کند؟ مانند آمریکا، با تصویب مجدد جنگ داخلی خود، انگلستان نیز همچنان جنگ‌های مضحک پادشاه آرتور را تجربه می کرد. هر تابستان، صدها نفر از علاقه مندان برای یادآوری روزهای پادشاهی آرتور و شوالیه های او می‌آیند.

قلعه تینتاجل


قلعه واریک
قلعه واریک در فاصله کمتر از 160 کیلومتری لندن واقع شده است و به دلیل فضای داخلی زیبا و قوانین قرون وسطایی که در آنجا اتفاق افتاده مشهور است. تا 25 سال پیش، نسل‌ کنت های واریک در این قلعه سکونت داشتند. در اواخر قرن بیستم، فرانسیس، کنتس وارویک، که با عنوان دیزی نیز معروف است، به دلیل داشتن عیش و نوش و میهمانی های مجلل، در سراسر انگلیس شناخته می-شد. برخی از میهمانان وی شامل وینستون چرچیل، ادوارد، شاهزاده ولز و پادشاه آینده ادوارد هفتم بودند.
ششصد سال پیش، مشهورترین قهرمان نیزه بازی بر روی اسب در اروپا، کنت واریک بود. هر ساله هزاران نفر وارد قلعه واریک می‌شوند تا دوباره شاهد مسابقات برگزار شده نیزه بازی بر روی اسب باشند.

قلعه واریک


برج لندن
بیش از 1000 سال است که برج لندن بر افق شهر حاکم است. این محل اقامتگاه خانواده سلطنتی و جواهرات سلطنتی بوده که برای 350 سال در معرض نمایش عمومی قرار گرفته‌اند. سالانه بیش از 2 میلیون نفر از این برج بازدید می‌کنند.
یومِن واردرز (Yeomen Warders)، که بیشتر با عنوان بیف ایتر شناخته شده است، برج را اداره می‌کرد و داستان‌های گذشته آن را برای شنوندگان مشتاق بازگو می‌کند. برج لندن گذشته‌ای تاریک دارد. بعضی اوقات شکنجه، قتل و اعدام در برج اتفاق افتاد. دروازه خائن، ورودی سمت رودخانه تیمز، به عنوان آخرین محل توقف برای افرادی که در راه اجرای حکم اعدام خود بودند شناخته شده است. در میان اعدام شدگان سه ملکه انگلیس، از جمله بولین، همسر هنری هشتم بودند.

برج لندن


منبع: travelchannel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید