• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از دیدنی ترین آبشارهای هند آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۱/۱۶   تعداد بازدید : 6034   گروه مطلب : ترین ها


با 10 مورد از دیدنی ترین آبشارهای هند آشنا شوید

هند خانه برخی از زیباترین آبشارهای جهان است. هرکدام از این آبشارها به دلیلی شگفت انگیز هستند. با این وجود برخی از آنها به دلیل زیبایی جریان آب و یا محل قرار گیری شان از سایرین پیشی می گیرند. در اینجا می توانید لیستی از 10 مورد از دیدنی ترین آبشارهای هند را مشاهده کنید. 

10- آبشار سوچیپورا (Soochipara Falls)، ویاناد (Wayanad)، کرالا (Kerala) 
این یک آبشار 200 متری و 3 ردیفی در محدوده کوه والاریمالا در ویاناد است. آبشارهای سوچیپورا بیشتر با اسم آبشارهای سنتینل راک شناخته می شود. آبشارهای کرالا سوچی بین محبوب ترین آبشارهای کرالا هستند. علاوه بر زیبایی نفس گیر، آبشارهای سوچیپورا با جنگلی انبوه و همیشه سبز احاطه شده اند. 
در زبان مالایالامی کلمات سوچی و پارا به ترتیب به معنای سوزن و سنگ هستند. در حقیقت، نامگذاری این آبشار به دلیل سنگ سوزنی شکلی که در محل وجود دارد انجام شده است.
در زیر این آبشار می توانید حوضچه ای را ببینید که مناسب شنا کردن است. در طول فصل باران های موسمی میزان جریان آب در آبشارهای سوچیپورا به حداکثر مقدار خود می رسد. در این زمان دیدن این آبشارها بسیار هیجان انگیز است. 
در راه رسیدن به آبشارهای سوچیپورا می توانید از مزارع چای زیبا در منطقه ویاناد لذت ببرید. این مکان بهترین جا برای بالا رفتن، قدم زدن و مشاهده حیات وحش است.

10- آبشار سوچیپورا (Soochipara Falls)، ویاناد (Wayanad)، کرالا (Kerala)


9-آبشار کورتالام (Courtallam Falls)، تیرونلولی (Tirunelveli)، تامیل نادو (Tamil Nadu)
کورتالام شهری کوچکی واقع در کوههای غربی منطقه تیرونلولی در تامیل نادو است. این شهر در بین توریست ها به دلیل آبشارهای زیبایش معروف است که این آبشارها، آبشار کورتالام نامیده می شوند. در شهر کورتالام 9 آبشار زیبا وجود دارد از بین این آبشارها تنها سه تا از آنها (آبشار اصلی، پنج آبشار و آبشار قدیمی کورتالام) با جاده قابل دسترسی هستند. برای رسیدن به سایر آبشارها در شهر کورتالام باید پیاده روی کنید. بهترین زمان برای دیدن این آبشارها فصل باران های موسمی است چرا که در این زمان بیشترین میزان جریان آب را نسبت به سایر زمان های سال دارا هستند. در بین آبشارهای کورتالام، آبشار اصلی پراروی (Peraruvi falls) که در ارتفاع 60 متری قرار دارد مرتفع ترین است.
آبشار کورتالام به عنوان آبگرم های طبیعی جنوب هند معروف هستند زیرا آب آبشار خاصیت درمانی دارند. گفته می شود آب آبشار کورتالام می تواند بیماری های پوستی بسیاری را درمان کند. همچنین تعدادی استراحتگاه درمانی در نزدیکی این آبشار واقع شده است.

9-آبشار کورتالام (Courtallam Falls)، تیرونلولی (Tirunelveli)، تامیل نادو (Tamil Nadu)


8- آبشار دهوئاندهار (Dhuandhar Falls) ، جبال پور (Jabalpur)، مادیا پرادش (Madhya Pradesh)
آبشار دهوئاندهار آبشاری زیبا بر روی رود مقدس نارمادا در منطقه جبال پوردر مادیا پرادش هستند. آبشار دهوئاتدهار به نام آبشار دودی نیز شناخته می شود چرا که در آب های آن در هنگام سقوط، مه ایجاد می شود که یک منظره عالی را در مقابل چشمانتان ایجاد خواهد کرد. این آبشار تنها 30 متر ارتفاع دارد اما میزان جریان آب در آن بسیار بالاست. حوضچه زیر آبشار دهوئاندرهار 106 متر عمق دارد. علاوه بر مه ای که آبشار ایجاد می کند سنگ های مرمر اطراف آن سبب می شوند تا این آبشار ارزش دیدن را داشته باشد. برای لذت بردن از زیبایی آبشار دهوئاندهار باید آن را در فصل باران های موسمی ببینید، زمانی که آب های بسیار سریع از روی سنگ ها حرکت می کنند. امکانات قایقرانی در این مکان بعد از فصل باران های موسمی فراهم خواهد بود.

8- آبشار دهوئاندهار (Dhuandhar Falls) ، جبال پور (Jabalpur)، مادیا پرادش (Madhya Pradesh)


7- آبشار الفنت (Elephant Falls)، شیلانگ (Shillong)، مگالایا (Meghalaya)
آبشار الفنت یکی از دیدنی ترین مکانهای شیلانگ است. دلیل نامگذاری این آبشارها سنگ فیلی شکل نزدیک آنهاست. مردم محلی به این ابشار، آبشار سه پله ای می گویند. همانطور که از این اسم پیداست آب از روی سنگ هایی با ارتفاع های مختلفی عبور می کند که همین امر سبب ایجاد منظره ای دلپذیر می گردد.
آبشار الفنت به سه قسمت تقسیم می شود. هر کدام از این قسمت ها از نظر اندازه کوچک هستند ولی ارزش دیدن دارند. هم فصل باران های موسمی هم فصل پس از آن بهترین زمان برای دیدن آن است ولی شما می توانید در فصل باران های موسمی جریان آب را با حداکثر مقدار خود ببینید.

7- آبشار الفنت (Elephant Falls)، شیلانگ (Shillong)، مگالایا (Meghalaya)


6- آبشارکمپتی (Kempty Falls)، موسوری (Mussoorie)، دهرادون (Dehradun)، اوتاراکند (Uttarakhand)
آبشار کمپتی یک آبشار زیبا با 12 متر ارتفاع، واقع بر تپه موسوری در دهرادون اوتاراکند است. این تپه در ارتفاع 1370 نتر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته. آبشار کمپتی به دلیل زیبایی و مناظر اطرافش مشهور است. یک افسر برتانیایی به نام جام مکینر (John Mekinan) در سال 1835 این مکان را به عنوان یک مقصد گردشگری توسعه داده است. آبشار کمپتی در بین 5 آبشار دیگر قرار گرفته که هیچکدام به اندازه آن زیبا نیستند. یک استخر طبیعی در زیر این آبشار قرار دارد که شما می توانید در حالی که از زیبایی آبشار کمپتی لذت می برید در آن آبتنی کنید. علاوه بر همه مواردی که گفته شد دید وسیع به محیط اطراف برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

6- آبشارکمپتی (Kempty Falls)، موسوری (Mussoorie)، دهرادون (Dehradun)، اوتاراکند (Uttarakhand)


 آبشارهایی که در طول زندگیتان حتماً باید از آنها دیدن کنید



5-آبشار هوگناکال (Hogenakkal Falls)، دارماپوری (Dharmapuri)، تامیل نادو (Tamil Nadu)
شاید بتوان گفت آبشار هوگناکال زیباترین آبشار تامیل نادو باشند. این سری آبشارها روی رودخانه کاوری در منطقه دارماپوری در تامیل نادو قرار دارند. آبشار هوگنکال از جاذبه های توریستی این منطقه محسوب شده و به خاطر قایقرانی و حمام های درمانی اش معروف است. 
این آبشار با جاده قابل دسترسی نیست بلکه باید با استفاده از قایق به آن برسید. برای نزدیک تر شدن به آن نیز باید از یک کوراکل (یک قایق کوچک و سبک) استفاده کنید. با این حال، قایق رانی تنها در فصل پس از باران های موسمی مجاز است.
آبشار هوگناکال شامل آبشارهایی با ارتفاعات مختلف است. بلند ترین آبشار آن 20 متر و کوتاهترین 4.5 متر ارتفاع دارد. شما می توانید مه ایجاد شده بخاطر سقوط جریان آب بر روی سنگ های سخت را نیز در اینجا ببینید. سنگ های کربناتیت در نزدیکی این آبشارها از قدیمی ترین سنگ های جهان هستند.
بهتر است در فصل باران های موسمی به خاطر وضعیت خطرناکی که به وجود می آید برای دیدن این آبشار نروید. خدمات قایق رانی نیز در این زمان تعطیل است.

5-آبشار هوگناکال (Hogenakkal Falls)، دارماپوری (Dharmapuri)، تامیل نادو (Tamil Nadu)


4- آبشار نوهکالیکای (Nohkalikai Falls)، چراپونجی (Cherrapunji)، مگالایا (Meghalaya)
با 335 متر ارتفاع نوهکالیکای چهارمین آبشار مرتفع هند است. این آبشار زیبا در تپه ایست خاسی در شهر چراپونجی در ایالت مگالایا قرار دارد. بدون شک نوهکالیکای زیبا ترین آبشار ایالت مگالایا می باشد. سقوط آب از صخره ای که توسط جنگل های سبز پیوسته احاطه شده هیجان انگیز است.
سقوط مداوم آب از ارتفاع زیاد یک استخر طبیعی را در پای نوهکالیکای بوجود آورده است. در طول زمستان، آب این استخر به رنگ آبی روشن در می آید و در زمستان آینده به سبز تبدیل خواهد شد.
سعی کنید در فصل باران های موسمی از دیدن نوهکالیکای بپرهیزید، چرا که وجود لایه ای از ابر مانع از دید واضح شما به آبشار می شود. پاییز (سپتامبر- اکتبر) بهترین زمان برای دیدن این آبشار است. در طول پاییز آسمان این مکان شفاف می شود بنابراین می توانید به بهترین شکل از زیبایی نوهکالیکای لذت ببرید.

4- آبشار نوهکالیکای (Nohkalikai Falls)، چراپونجی (Cherrapunji)، مگالایا (Meghalaya)


3-آبشارجاگ (Jog Falls)، شیموگا (Shimoga)، کارناتاکا (Karnataka)
این آبشار باشکوه روی رودخانه شاراواتی در ناحیه شیموگا در کارناتاکا قرار دارد. سقوط آب از ارتفاع 253 متری سبب شده آبشار جاگ مرتفع ترین آبشار از لحاظ ارتفاع سقوط جریان آب باشد. آبشار جاگ متشکل از 4 آبشار کوچک تر هستند که با هم ترکیب شده و یک آبشار بزرگ و تماشایی را بوجود می آورند.
می توانید از طریق اتوبان ملی 4 (National Highway 4) به آبشار جاگ دسترسی پیدا کنید. توصیه می شود در فصل باران های موسمی برای دیدن آبشار جاگ بروید. در این زمان می توانید حرکت آبها را با حداکثر نیرو و سرعت ببینید. چشم برداشتن از چشم انداز آبشار جاگ با جنگل سبز و متراکم به عنوان پس زمینه کار ساده ای نیست.
شما می توانید در فصل باران های موسمی جلوه هایی زیبا از رنگین کمان را در نزدیکی آبشار جاگ مشاهده کنید. اما در فصل بعد از آن تنها قادر خواهید بود جویبارهای باریک آب را در آبشار جاگ ببینید. در این تپه 1500 پله ساخته شده که با کمک آنها می توان به پای آبشار دسترسی پیدا کرد. تنها در فصل هایی غیر از فصل باران های موسمی می توانید از این پله ها استفاده کنید. 

3-آبشارجاگ (Jog Falls)، شیموگا (Shimoga)، کارناتاکا (Karnataka)


2- آبشار آثیراپیلی (Athirappilly Falls)، چالاکودی (Chalakudy)، تریسور (Thrissur)، کرالا (Kerala)
آبشارزیبا و هیجان انگیز آثیراپیلی روی رود چالاکوی در منطقه تریسور در کرالا قرار گرفته است. این آبشار، بزرگترین و زیباترین آبشار در کرالا است. شما در هر زمانی از سال می توانید آثیراپیلی را ببینید چرا که هرگز خشک نمی شود. به دلیل زیبایی این آبشار به آن نیاگارای هند نیز می گویند. 
آبشار آثیراپیلی شامل چهار آبشار است که همگی از رودخانه چالاکودی تغذیه می کنند. این آبشار 24 متر ارتفاع و 100 متر عرض دارد. شکوه آبشار آتریراپیلی در پس زمینه ای زیبا از جنگل های بارانی سبز و متراکم یک جاذبه بی نظیر برای کرالا است.
چهره آثیراپیلی در فصل باران های موسمی بسیار دلفریب است. در این زمان می توانید حرکت خروشان آب روی سنگ ها و مه ایجاد شده نزدیک آبشار را ببینید. در این فصل حتی قادر خواهید بود صدای مهیب آن را در راه این آبشار بشنوید و مه آن را ببینید.
راه رسیدن به آثیراپیلی به اندازه خود آبشار زیباست. یک جاده محافظت شده در دل جنگل های سبز و متراکم، کوه ها و دره ها. به واقع این جاده از زیباترین جاده ها در هند است. هنگامی که در این جاده زیبا حرکت می کنید، می توانید از دمای ملایم و خوشایند  نیز لذت ببرید.
در طول راه شما نمای زیبای آبشار آثیراپیلی را از دور خواهید دید. در فصل بعد از باران های موسمی قادر خواهید بود به پای این آبشار نیز دسترسی داشته باشید که این امر چشم اندازهای فوق العاده ای را از زوایای مختلف از این آبشار به شما می دهد.
دو آبشار زیبای دیگر در فاصله کمی از آتیرپیلی به نام های چارپا Charpa)) و وازاچال Vazhachal)) قرار دارند. آبشار چارپا خیلی به خیابان نزدیک هستند. در فصل باران های موسمی می توانید از برخورد قطرات آب این آبشار زیبا به صورت خود لذت ببرید.

2- آبشار آثیراپیلی (Athirappilly Falls)، چالاکودی (Chalakudy)، تریسور (Thrissur)، کرالا (Kerala)


1- آبشار دودهساگار (Dudhsagar Falls)، سانگوئم (Sanguem)، گوا (Goa)
شاید بتوان گفت آبشار زیبای دودهساگار در گوا زیباترین آبشار در هند است. کلمه دودهساگار به معنای اقیانوس شیر می باشد. همانطور که از این اسم مشخص است، در نمای دور از این آبشار، گویا جوی هایی از شیر در گوشه هایی از کوه جریان دارند. اگر برای دیدن گوا می روید به هیچ عنوان این آبشار را از دست ندهید.
دودهساگار از 4 آبشار تشکیل شده و با ارتفاع 311 متری ششمین آبشار مرتفع در هند به حساب می آید. شما باید آبشار دودهساگار را در طول فصل باران های موسمی مشاهده کنید تا از زیبایی های این آبشار بهترین لذت را ببرید. جریان خروشان آبشار دودهساگار منظره ای زیبا را برای شما ایجاد خواهد کرد. نکته جالب این است که مسیر راه آهن جنوب هند درست از مقابل این آبشار باشکوه می گذرد.
از ایستگاه قطار کولمKulem) ) در نزدیکی پارک ملی مولم Mollem)) سوار قطار شوید. زمانی که این قطار از پل قوسی تعبیه شده در جلوی آبشار دودهساگار می گذرد چشم اندازی هیجان انگیز از آن خواهید داشت. همچنین می توانید در طول مسیر راه آهن پیاده روی کنید تا به این آبشار برسید. تونل راه آهن قدیمی که توسط بریتانیایی ها ساخته شده و جنگل های متراکم سبز از جمله جاذبه های نزدیک دودهساگار هستند.

1- آبشار دودهساگار (Dudhsagar Falls)، سانگوئم (Sanguem)، گوا (Goa)


منبع: themysteriousworld





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید