• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آیا می دانید دیدنی ترین مکان های گردشگری سال 2020 کدامند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۰/۲۹   تعداد بازدید : 1996   گروه مطلب : ایده های سفر


آیا می دانید دیدنی ترین مکان های گردشگری سال 2020 کدامند

قطعا چیزی جالب تر از اینکه برای تعطیلاتتان در سال جدید برنامه ریزی کنید وجود ندارد. اگر قصد داشته باشید از مکانی دوردست که کیلومترها با شما فاصله دارد دیدن کنید این 20 مکان دیدنی سبب می شوند از برنامه تان که برای سال 2020 در نظر گرفته اید، پشیمان نشوید.
 
1. رجیکا، کرواسی
جذابیت های دوبرونیک، اسپلیت و جزیره خوار به خوبی ثبت و ضبط شده اند اما اکنون زمان  پرداختن به شهر بندری آدریاتیک می باشد چرا که به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2020 انتخاب شده است. ریجکا جذابیت های زیادی برای لذت بردن دارد از حضور در کافه های پر طروات شهر و چانه زدن برای خرید ماهی تازه در بازار مرکزی آرت نوو تا از خود بیخود شدن در میان معماری رومی، باروک و صنعتی. طبق شنیده ها در بهار، یک شعبه 5 ستاره هتل هیلتون در این شهر افتتاح می شود.

1 رجیکا، کرواسی


2. بلیز
دیدن دومین صخره مرجانی عظیم جهان قبل از ناپدید شدنش باید دلیلی قانع کننده برای بازدید از این ناحیه باشد. این مکان در گذشته مقصد رهگذران کوله به دوش بوده اما امروزه تبدیل به مقصدی لوکس برای کسانی شده که در جستجوی بهشت روی زمین اند. علاوه بر این دو دلیل دیگر برای اینکه کاستاریکا مقصدی محبوب در تورهای اکو- توریستی آمریکای مرکزی شود وجود دارد. اول اینکه پس از سالها گمانه زنی جزیره خصوصی حامی محیط زیست لئوناردو دی کاپریو و حیات وحش محافظت شده در بلک ادورکِی (Blackadore Caye) در سال آینده برای بازدید عموم گشوده خواهد شد. دومین دلیل این است که کلکسیون دست نوشته های ماریوت در آلایا بلیز، به همراه هتل ها، آپارتمان های مسکونی و 8 ویلای مسکونی طراحی شده در طول ساحل 92 متر مربعی با ماسه سفید شروع به کار خواهند کرد.

2. بلیز


3. پالرمو، سیسیل
خبر خوب برای کسانی که علاقه مند به دیدن سیسیل هستند این است که برند مربوط به هتل های لوکس و استانداردهای بالا روکو فورته (Rocco Forte Hotels) در حال بازسازی هتل بزرگ و مجلل ویلا ایگییا (Grand Hotel Villa Igiea) است که در تالبستان 2020 افتتاح خواهد شد. این هتل یک جواهر قرن نوزدهمی می باشد که مشرف به خلیج پالرمو و میزبان فیلم های زیادی از هالیوود و خانواده های سلطنتی بسیاری (البته در زندگی واقعی) بوده است. علاوه بر این یک گالری قرن هفدهمی به نام پالازو بوترا (Palazzo Butera) پس از بازسازی های سه ساله توسط کلکسیونرهای میلانی فرانچسکا و ماسیمو والسچی مجددا افتتاح شده است.

3. پالرمو، سیسیل


4. واشینگتن دی سی
سال آینده همه چشم ها به پایتخت آمریکا دوخته شده خواهد شد. نه تنها به خاطر انتخابات ریاست جمهوری و کسی که در نتخابات پیروز می شود بلکه مرکز چند منظوره ای که با نام سیتی سنتر (City Center) شناخته می شود اخیرا از 2700 متر مربع فضای افزوده شده پرده برداشته است. این مرکز هم اکنون دارای خرده فروشی های لوکسی است که از این جمله می توان به برند تیفانی و همکاران و کونراد واشینگتن دی سی که توسط هرزوگ و دی مارون طراحی شده اشاره کرد. همچنین کندی سنتر (The Kennedy Center) خبر از توسعه 175 میلیون دلاری داده که شامل باغ های زیبا و فضاهای عملکردی است. بنای یادبود واشینگتن که تازه تعمیر شده است نیز اکنون باز است. غذاهای شهر مسافران را تحت تاثیر قرار می دهد. 

4. واشینگتن دی سی


5. سن بارتلمی
با یک نگاه به سواحل طلایی، آبهای فیروزه ای و سقف ها با کاشی های قرمز سن بارت باور کردن این نکته که این بهشت مسافران، در طوفان ایرما در سال 2017 تقریبا نابود شد سخت است.  پس از این اتفاق تعداد زیادی از هتل های بزرگ دست به بازسازی گسترده ای زدند و اکنون حتی مجلل تر از قبل از میهمانان خود پذیرایی می کنند. یکی از بزرگترین این بازسازی مربوط به ادن راک است که یک بازسازی دو ساله روی آن تا نوامبر 2019 انجام شده است. در این بازسازی یک اسپا، یک رستوران بوسیله ژان ژرژ ونِرژریختن (Jean-Georges Vongerichten) و یک چرخ برای سرو فروز (نوعی نوشیدنی) اضافه شده است. کریستین لیاگر (Christian Liaigre) بر بازسازی فضای عمومی له سرینو (Le Sereno) شامل یک اسپای جدید، رستوران فضای باز و برخی از 39 اتاق نظارت کرده است. هتل کریستوفر (Hotel Christopher) در راستای تغییرات ایجاد شده در منطقه رستوران ها و استخر هتل، سه ویلای چهار خوابه جدید را ایجاد کرده است.

5. سن بارتلمی


6. مصر
اگرچه بیشتر از یک دهه است که مصر در منطقه پرواز ممنوع امریکا قرار دارد اما باز هم بررسی این نماد فرهنگی پیچیده جذاب است. موزه بزرگ مصری که در یک پاویون مرمری و شیشه ای به ارزش یک میلیارد دلار قرار گرفته و با توجه به اهرام مشهور جیزه ساخته شده است از سال دیگر افتتاح خواهد شد. در این موزه بازدید کنندگان می توانند 5400 اثر باستانی را در یک ماکت ساخته شده براساس مقبره واقعی توتنخامون تماشا کنند. همچنین مرکز جذاب و جدید سنت رجیس قاهره (St. Regis Cairo) که بر کنار رود نیل ساخته شده، خدماتی مانند پیش خدمت شخصی و متخصصان تخصصی اسپا در درمان آیرودیک را ارائه می دهد.

6. مصر


7. بوستون
دانشگاه هنر و طراحی ماساچوست قرار است مکانی با مساحت 13900 متر مربع برای هنر مدرن با نام مس آرت را در ماه فوریه و پنج سالن غذاخوری با طراحی جدید نزدیک سال 2020 افتتاح کند. مهم تر از این، اقامتگاه های این شهر در حال زیبا سازی و شیک شدن هستند. در ماه مه، فور سیزن ریزورت وان دالتون استریت (Four Seasons One Dalton Street) کار خود را در یک برج ساخته شده از شیشه و فولاد در منطقه بک بی (Back Bay) با یک رستوران ژاپنی با نام زوما با بیش از 70 نوع نوشیدنی ژاپنی آغاز می کند. در همین حال بیکن هیل شاهد افتتاح ویتنی (The Whitney)، یک هتل بوتیک لوکس با یک حیاط مرکزی پر برگ و برنامه ای شامل ورزش آبی ارائه می دهد که در خلال آن میهمانان می توانند برای گردش در رودخانه چارلز قایق های بادبانی کرایه کنند. 

7. بوستون


8. قبرس
سواحل یونان معمولا به خاطر آب های لاجوردی، ویرانه های تاریخی و سواحل بکر نیز شناخته می شود اما جزیره همسایه یعنی کشور قبرس نیز همه این نکات به علاوه امتیازات فوق العاده ای را ارائه می دهد. در آمارا ریزورت (Amara resort) که به تازگی شروع به کار کرده است و در یک جزیرهی یونانی در نزدیکی شهر ساحلی لیماسول قرار گرفته که قدمتش به سال 1100 قبل از میلاد بر می گردد. می توانید از یک منظره 180 درجه ای از مدیترانه لذت ببرید، تجربه ارزشمند غذا خوردن در رستوران های نبو ماتسوشیسا و جورجیو لوکاتلی را کسب کنید و از جو متفاوت مکان های تاریخی نزدیک که گویا متعلق به جهانی دیگر هستند کیف کنید. از جمله این مکان ها می توان به محراب باستانی آپولو هیلتس (Apollo Hylates) اشاره کرد. علاوه بر این شما در چشمه های آبگرم و با درمان هایی که شامل روغن زیتون قبرسی، دانه های میوه درخت خرنوب و گریپ فروت است، به راحتی ریلکس شده و از تنش های روزمره رها شوید.

8. قبرس


9. کیوتو، ژاپن
تمرکز تمام دنیا سال بعد بر شهر توکیو خواهد بود درست زمانی که این شهر میزبان المپیک تابستانی 2020 است اما مسافران باهوش مناطق شلوغ را رها کرده و به سمت کیوتو می روند، منطقه ای فرهنگی که به خاطرمعابد شینتو، منطقه سبز بی نظیر و منطقه تاریخی مشهور گیشا معروف است. موزه هنری شهرداری کیوتو با سقف برنزی که یکی از قدیمی ترین موزه های ژاپن است پس از دو سال بازسازی در ماه مارس بازگشایی خواهد شد. اولین هتل ژاپن از هتل های زنجیره ای ایس (Ace Hotel) در یک ساختمان تاریخی و با طراحی کنگو کوما کسی که ورزشگاه جدید المپبک توکیو را طراحی کرده است آغاز به کار خواهد کرد. در همین حال شرکت امان ریزورتس (Aman Resorts) سومین شعبه خود را که در واقع یک پناهگاه جنگلی بی سر و صدا و چشمه آب گرم آنسن است خواهد گشود.

9. کیوتو، ژاپن


10. پاریس
آیا واقعا امکان پذیر است که دیدن شهر نور (پاریس) بد باشد؟ اگر هم چنین امکانی وجود داشته باشد قطعا سال 2020 نخواهد بود. موزه لوور با همان نگاهی که همواره به گذشته داشته پانصدمین سالگرد استاد دوران رنسانس لئوناردو داوینچی را گرامی می دارد (اگر می خواهید در این جشن گرامیداشت شرکت کنید و بیش از 160 نقاشی و  نسخه های خطی علمی را پیش از بسته شدن این نمایشگاه در ماه فوریه از نزدیک ببینید باید از قبل رزرو کنید). بدون شک سردمداران صنعت مد و ثروتمندان به سمت اولین هتل با نام تجاری جواهرات بولگاری سرازیر خواهند شد. این هتل ترکیبی از زیبایی شناسی های دوره هاسمن و تجملات دوران امروزی است.

10. پاریس


 دیدنی ترین مکان هایی که همین حالا باید با یک دوربین به آنها سفر کرد



11. میلواکی، ویسکانسین
بزرگترین شهر ویسکانسین شاید نامناسب ترین مورد در این لیست به نظر برسد اما به یاد داشته باشید میلواکی میزبان بزرگترین فستیوال موسیقی جهان است. همچنین جایزه جیمز بیرد و همایش ملی سال 2020 حزب دموکرات در ماه ژوئیه در این شهر برگزار می شود و موزه هنری طراحی شده توسط سانتیاگو کالاتراوا در این شهر قرار دارد. حتی عاشقان طبیعت نیز چیزهای زیادی برای عشق ورزیدن در این شهر پیدا می کنند. ویسکانسین دارای  بیش از 1400 هکتار ساحل و پارک ساحلی در نزدیکی دریاچه میشیگان است. همچنین این شهر 169 کیلومتر راه مخصوص دوچرخه و برنامه اشتراک دوچرخه مختص به خود را دارد. به علاوه هفت هتل جدید در سال 2020 شروع به کار خواهند کرد.

11. میلواکی، ویسکانسین


12. کابو سن لوکاس، مکزیک
لوس کابوس از زمان فاجعه طوفان اودیل در سال 2015 از یک رنسانس برخوردار شده و تمرکز طراحی، روی طراحی هتل های لوکس است که در برابر سرعت های باد زیاد مقاوم باشند بوده است. دیدن مناظر شرق و شمال سن خوزه دل کابو در سرزمین ناشناخته می تواند جالب باشد. در این منطقه زادون (Zadún) که به تازگی افتتاح شده، ریتز- کارلتون ریزرو که یک مکان آرام هماهنگ با طبیعت با پیشخدمت اختصاصی برای هر میهمان است، اقامتگاه فور سیزن ریزورت لوس کابوس در کاستا پالماس (Costa Palmas) که در یک تفرجگاه ساحلی و مجتمع مسکونی در منطقه توسعه نیافته ایست کیپ است که شامل 18 هکتار مزرعه ارگانیک و زمین گلف رابرات ترنت دوم خواهد بود. همچنین در این مجموعه هتل منحصر به فرد 20 اتاقی میهمان در حال افتتاح است.

12. کابو سن لوکاس، مکزیک


13. جزایر فارو
اگر مناظر تاریخی ایسلند و نیوزلند شما را سر ذوق می آورد به جزایر فارو هم علاقمند خواهید شد. جزایر فارو در 320 کیلومتری جزایر شتلند اسکاتلند قرار دارد. توسط وایکینگ های قرن نهم کشف شده و مجمع الجزایری آتشفشانی است که دارای مرزهای مستقل از دانمارک است. نکته جالب این مجمع الجزایر این است که تعداد گوسفندان آن از جمعیتش بیشتر است و سرزمینی بکر و طبیعی و بخاطر نبودن ساختمان ها دارای بادهای قوی است. همین عوامل سبب شده این منطقه مقصد مطلوبی برای مسافرانی باشد که از جمعیت و شلوغی بیزارند و عاشقان طبیعت هستند. در سال 2020، هتل هیلتون گاردن جدید یک دهکده خوش آب و رنگ مخصوص ماهیگیری راه اندازی خواهد کرد. علاوه بر این با سفر به این منطقه آبشارهای بی شمار، آشیانه های پر تعداد پرندگان و امکان غذا خوردن بر روی یک خانه کشاورزی که سقف آن با چمن پوشیده شده و نوعی ماجراجویی است در دسترس شما خواهد بود.

13. جزایر فارو


14. اندونزی
 اکنون بهترین زمان برای این کار است که از بالی جدا شده و سری به جزایر کمتر شناخته شده اندونزی بزنید. در سواحل لومبوک که دارای شن و ماسه سفید است، لاگین سایرا (Legian Sire) لوکس که در مارس 2020 افتتاح خواهد شد سوییت های 111 متر مربعی، استخرهای وسیع با طول 23 متر و اسپاهایی که خدمات طب سنتی با انواع گیاهان دارویی و مواد دارویی تازه را ارائه می دهند، داراست. در همین حال باوا ریزرو (Bawah Reserve) در مجمع الجزایر دورافتاده ریائو و در جزیره غیر مسکونی الان (Elang) از شش ویلای شیک و دوستدار محیط زیست خود رونمایی می کند که از مواد بازیافتی ساخته شده اند. جاذبه دیگری که نگاه ها را به خود معطوف می کند آکوآ بلو کشتی سابق سلطنتی نیروی دریایی بریتانیا است که تبدیل به قایق تفریحی بادبانی لوکسی با 15 سوییت شده و در نوامبر 2019 برای دریانوردی مستقر خواهد شد. این کشتی قرار است مسافران را به دیدن مزرعه درخت جوز در جزایر اسپایس، مارمولک های بزرگ در پارک ملی کومودو و بهشت مرجانی زیر آب جزایر راجه آمپات ببرد. 

14. اندونزی


15. جزایر ویتساندی، استرالیا
توفند دِبی (Cyclone Debbie) که روی صخره های مرجانی بکری قرار دارد در سال 2017 از بین رفت اما اقامتگاه های منطقه به لطف بازسازی های گسترده آماده اند تا مانند گذشته به مسافران خدمات ارائه دهند. اینترکانتیننتال هیمن آیلاند ریزورت (InterContinental Hayman Island Resort) در ماه ژوئیه بازگشایی می شود. با صرف هزینه 95 میلیون دلاری برای بهبود این اقامتگاه، 166 سوییت کنار دریا و ویلاهای بازسازی شده و یک اسپا نیز به آن افزوده شده است. طبیعتا پرطرفدارترین کارها در این منطقه غواصی و حمام افتاب گرفتن است اما کار لذت بخش دیگر این است که مستخدم هتل می تواند ترتیب ناهار یک پیک نیک خصوصی را در جزیره ی کوچکی بدهد که با جزر و مد ناپدید شده و دوباره ظاهر می گردد. جزیره دِی دریم (Daydream) نیز با صرف هزینه 100 میلیون دلاری چهره جدیدی به خود گرفته است. در این جزیره یک استخر مرجانی ساختمان اصلی را محاصره کرده، یک رصد خانه زیر آب ساخته شده و دو زیست شناس دریایی مقیم این مرکز شده اند تا موضوعات مختلف را به گردشگران توضیح دهند.

15. جزایر ویتساندی، استرالیا


16. پارک ملی گورونگوسا، موزامبیک
در سال جدید هیچ خبری خوشحال کننده تر از بازگشایی پارک ملی گرونگوسا در موزامبیک نیست. این پارک در قله جنوبی دره کافتی بزرگ آفریقا قرار گرفته و دارای مساحت 3800 کیلومتر مربع است. این پارک یکی از پرطرفدارترین مقاصد تورهای سافاری بود تا این که در دهه 1980 میلادی یک جنگ داخلی خونین در گرفت و درنتیجه آن 95 درصد حیات وحش آن از بین رفت. در سال 2004 دولت یک پروژه 40 میلیون دلاری بلند پروازانه را برای احیاء این پارک با همکاری بنیاد گرگوری سی کار که در امریکا مستقر است آغاز کرد و تلاشهای آنها ثمره داد. جمعیت فیلها، کرگدن ها، بوفالوها و شیرها رو به افزایش است. در تابستان 2020، رویال پورتفولیو (صاحبان رویال مالوین نمادین در پارک ملی کروگر) رویال گرورنگوساف یک کمپ اختصاصی شامل 8 چادر را به راه خواهد انداختن تا میهمانان تجربه ای نزدیک با این حیوانات داشته باشند و در عین حال خود را سهیم در یک کار بشردوستانه یعنی کمک به اداره این پارک به عنوان تلاشی برای حفظ منابع طبیعی احساس کنند.

16. پارک ملی گورونگوسا، موزامبیک


17. آنتیگوآ
این جزیره دلپذیر که در مسیر دریانوردی قرار دارد ادعا می کند 365 ساحل دارد که به زیبایی کارت پستال است. هرکدام برای یک روز از سال. اما ایا آنها به راستی ارزش وقت زیادی که باید برای دیدن آنها صرف کنید را دارند؟ خوشبختانه تعداد زیادی از خطوط هواپیمایی در حال اضافه کردن پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی وی سی برد در آنتیگوا هستند. از جمله این خطوط هوایی می توان به جت بلو که پروازهای مستقیم خود را به پنج روز در هفته رسانده، ویرجین آتلانتیک و بریتیش ایرویز هستند. شما می توانید در اقامتگاه و اسپای جدید 100 میلیون دلاری هاجز استراحت کنید. برای رزرو کردن سفر خود خیلی معطل نکنید. هتل های رزوود و والدورف آستوریا نیز از آغاز سال 2022 اغاز به کار خواهند کرد.

17. آنتیگوآ


18. مراکش
برندهای مهم صنعت هتلداری در حال گسترش فعالیت های خود در این منطقه پر رفت و آمد خاور میانه ای هستند. فرمونت در حال راه اندازی اولین ویلاهای لوکس کناردریای مراکش در خلیج تاغازوت (Taghazout Bay) است. ریتز، کارلتون، سنت رجیس و آنانتارا نیز در حال افتتاح شعبه هایی هستند.
اما این تنها دلیل برای بازدید از مراکش در سال 2020 نیست. مراکش به عنوان اولین پایتخت فرهنگی آفریقا جشن ها و اتفاقات فرهنگی بسیاری را در سرتاسر کشور به خود خواهد دید و شهرهای بزرگ این کشور تا سال 2022 درعین حال که جو تاریخی و باستانی خود را حفظ می کنند در حال مدرنیزه شدن هستند. خانه ایو سن لوران و ماجورل گاردن در مراکش بسیار شلوغ هستند اما باغ جاردین سکرت، که به تازگی افتتاح شده، در واقع یک باغ 5 هکتاری محصور و یک محوطه 400 ساله بازسازی شده است که بازدید از آن بسیار لذت بخش تر و خلوت تر از مکان های یاد شده می باشد.
 
18. مراکش


19. انگلستان
اگرچه لندن مکان های تازه افتتاح شده زیادی دارد تا سفر شما را الهام بخش کند اما آن را فراموش کنید. مسافران آگاه به طرف ییلاقات می روند. نیوت (Newt) یک خانه ییلاقی بریتانیایی است که روی 300 هکتار زمین روستایی و در سامرست قرار دارد. این زمین میزبان یک کارخانه تولید آب سیب (بیش از 500 گونه از درختان سیب در این زمین وجود دارد) و 23 اتاق معین مجزا در خانه اصلی متعلق به قرن هفدهم، اصطبل متعلق به قرن هجدهم، انبارها و ساختمان های کشاورزی احداث می شوند. در روستای باکینگهام شایر و در املاک سابق دوک سوم مالبورو، لانگلی روی 150 هکتار زمین توسط کاپابیلیتی براون ساخته شده است. استخر مرمرین سرپوشیده و سونای نمک هیمالیایی آن به تنهایی ارزش بازدید را دارند.

19. انگلستان


20. شانگهای
پایتخت مالی چین در بیشتر دهه اخیر در حال توسعه بوده و سرانجام این توسعه سریع بخش فرهنگ را نیز تحت تاثیرخود قرار داده است. بازدیدکنندگان اکنون می توانند آثاری مانند نقاشی گیتاریست پابلو پیکاسو را در شعبه ساختمان پوپمپیدو سنتر (Paris’s Pompidou Center) پاریس در شانگهای ببینند که در نوامبر سال 2019 با مساحت 25 هزار متر مربع و در موزه وست بوند که توسط دیوید چیپرفیلد طراحی شده آغاز به کار کرده است. تیم هنری ژاپنی مشهور اینستاگرامی تیم لب، منطقه هوانگپو در شانگهای را به عنوان مکان دومین موزه شگفت انگیزشان انتخاب کرده اند. اگر به دنبال جای جدید و جذابی برای اقامت خود می گردید روکو فورته هتل شیک وست باند (Westbund Hotel) را در نزدیکی سال 2020 افتتح کرده است.

20. شانگهای


منبع: jetsetter





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید