• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین و زیباترین جزیره های جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۵/۲۵   تعداد بازدید : 11370   گروه مطلب : ترین ها


بهترین و زیباترین جزیره های جهان

ده ها هزار جزیره در دریاها و اقیانوس های کره زمین پراکنده شده اند. در این مطلب، فهرست بهترین جزایر در نقاط مختلف جهان از نیوزیلند گرفته تا فیلیپین و کارولینای جنوبی آورده شده است. در حال حاضر مجمع الجزایر فیلیپین علاقمندان زیادی پیدا کرده است. در نظرسنجی امسال سه جزیره از بین ده جزیره برتر به انتخاب خوانندگان مجله تِرَوِل پِلاس لِژِر، متعلق به این مجمع الجزایر آسیایی بوده اند. 
هر سال مجله تِرَوِل پِلاس لِژِر در نظرسنجی "وُرلدز بِست اِواردز" از خوانندگان خود می خواهد که تجربیات سفر و نظرات خود را درباره بهترین شهرها، جزایر، کشتی های تفریحی، چشمه های معدنی، خطوط هواپیمایی و غیره با دیگران به اشتراک بگذارند. در این نظر سنجی، خوانندگان مجله این جزایر را بر اساس مجموعه فعالیت های تفریحی، مناظر دیدنی، جاذبه های طبیعی، سواحل، غذا و میزان صمیمیت و میهمان نوازی مردمانشان رتبه بندی کردند. 
برتری فیلیپین در این فهرست نشان می دهد که مسافران باریک بین و نکته سنج برای دیدن آبهای زلال و سواحل ماسه ای سفید، حاضرند مسافت هایی طولانی را طی کنند. یکی از خوانندگان تِرَوِل پِلاس لِژِر می گوید: "حتی یک نقطه کسالت بار هم در سِبو وجود ندارد و این جزیره بهترین مکان برای مسافرانی است که نمی خواهند هزینه زیادی بابت فعالیت های تفریحی پرداخت کنند". جزیره سِبو در فیلیپین در این رتبه بندی مقام ششم را کسب کرد و پیاده روی در دره ها، شنا با وال کوسه ها و شیرجه از بالای آبشارها، بخش کوچکی از فعالیت هایی است که بازدید کنندگان می توانند آنها را امتحان کنند. 
کمی آنطرف تر جزیره بوراکای که به اعتقاد یکی از خوانندگان مجله " یک گنجینه طبیعی" است، قرار گرفته و نگین درخشان این منطقه حاره ای، هتل تفریحی شانگری لا بوراکای است که در فهرست هتل های تفریحی برتر در جنوب شرقی آسیا رتبه هشتم را بدست آورده و در کنار یک خلیج کوچک و در میان تپه های سرسبز و سواحل ماسه ای نرم قرار گرفته است. 
البته همه جزایر این فهرست، اسرار آمیز و عجیب نیستند و لزوماً در نقاط دوردست جهان قرار نگرفته اند. هیلتون هِد در ساحل کارولینای جنوبی پوشیده از درخت زار و زمین های گلف است و غذاهای لوکانتری مخصوص کارولینای جنوبی را در این جزیره می توان به وفور یافت. از آنجائیکه هیلتون هِد یکی از توقفگاه های پرندگان مهاجر است، این جزیره، بهشتی برای دوستداران پرندگان به شمار می رود. 
جزایر موئی و کوآئی در هاوائی که نامشان هر سال در این فهرست به چشم می خورد، حال و هوای وسوسه انگیز سرزمین های دوردست و در عین راحتی و آرامش سفرهای کوتاه را توأمان دارند. یکی از شرکت کنندگان در نظرسنجی می گوید: "رفتن به موئی برای من مثل بازگشت به خانه است، آرامش بخش، آشنا و زیبا".
 وجود زمین های گلف با چمن های آراسته و مرتب، هتل های تفریحی مجلل با استخرهای بی انتها و خانه های ییلاقی شیک، آرامش و راحتی میهمانان را تضمین می کند. اما بدون شک جاذبه های طبیعی این جزایر نیز نقش عمده ای در جذب مسافران ایفا می کنند. در این جزایر می توانید نهنگ های گوژپشت مهاجر را تماشا کنید، صخره های ناهموار را بپیمایید، از آتشفشان های مرتفع بالا بروید، در سواحل ماسه ای سیاه رنگ قدم بزنید و به اعماق جنگل های بارانی مملو از آبشارها و سراشیبی هایی از جنس سنگ های شیشه ای آتشفشانی بروید. 
قطعاً وجه اشتراک این جزایر منتخب، زیبایی فوق العاده و حال و هوای نشاط آور آنهاست.

عکسی زیبا از جزیره بالی در اندونزی
 10: بالی، اندونزی (امتیاز 88.24)


عکسی زیبا از جزیره کوآئی در هاوایی
 9: کوآئی، هاوایی (امتیاز: 88.33)


عکسی زیبا از جزیرههیلتون هد در کارولینای جنوبی
 8: هیلتون هِد، کارولینای جنوبی (امتیاز: 88.35)


عکسی زیبا از جزیره موئی در هاوایی
 7: موئی، هاوایی (امتیاز 88.55)


عکسی زیبا از جزیره سبو در فیلیپین
 6: سِبو، فیلیپین (امتیاز 88.65)


بهترین و زیباترین جزیره های جهان



عکسی زیبا از جزیره سانتورینی در یونان
 5: سانتورینی، یونان (امتیاز: 89.07)


عکسی زیبا از جزیره وایهکی در نیوزلند
 4: جزیره وایهِکی، نیوزیلند (امتیاز: 90.00)


عکسی زیبا از جزیره ایسکیا در ایتالیا
 3: ایسکیا، ایتالیا (امتیاز: 90.22)


عکسی زیبا از جزیره بوراکای در فیلیپین
 2: بوراکای، فیلیپین (امتیاز 90.47)


عکسی زیبا از جزیره پالاوان در فیلیپین
 1: پالاوان، فیلیپین (امتیاز: 93.71)


پالاوان برای اولین بار در سال 2013، عنوان بهترین خلیج کوچک را بدست آورد و تعجبی ندارد که امسال هم در رتبه اول فهرست جزایر قرار گرفته است. آنچه که در این جزیره توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند، کوه هایی هستند که از دل آب های فیروزه ای رنگ سر برآورده اند. همچنین وجود بقایای کشتی ها و صخره های مرجانی ، پالاوان را به مکانی مناسب برای غواصی و شنا با لوله تنفسی تبدیل کرده است. یکی از شرکت کنندگان دیگر در نظرسنجی می گوید: "پالاوان، شگفت انگیز و جادویی است و مقصدی رویایی برای دوستداران ساحل می باشد."  پالاوان همچنین دارای یک رودخانه زیرزمینی به طول 8 کیلومتر است که از عجایب طبیعی جهان به شمار می رود و بازدیدکنندگان این جزیره، نباید فرصت گشت زنی با قایق در غارهای آهکی این رودخانه را از دست بدهند. 

منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید